Ik hoop dat dit u de voldoening schenkt welke u al dan niet zoekt.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Constantinus, succes met uw zaak.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
adSolvendum schreef:Mijn waarde Jolijn, uw wijze woorden zijn als druppels op een koffiefilter, doordringend, niet altijd op de goede plek, doch altijd doorsijpelend tot waar zij wezen moeten. In de koffie.
Ik hoop dat dit u de voldoening schenkt welke u al dan niet zoekt.![]()
Ja, dat is omdat men anders na een jaar of wat nog eens hetzelfde geconfronteerd kan worden.adSolvendum schreef:Heeeeel lang bewaren is belangrijk heb ik in een ander topic kunnen lezen...
Dus jij gaat toch de fabrikant aansprakelijk stellen?Constantinus schreef:Feitelijk bestaat deze discussie uit één pagina, maar er kwamen een paar forumbezoekers voorbij die het topic hebben laten exploderen met hun provocerende ontkenning van het consumentenrecht.
Nogmaals dank voor de wijze woorden van de echte juristen.
Voor wie nog niet is afgehaakt, ik heb de keukenleverancier inmiddels ook aangeschreven met het verzoek een oplossing te bieden.
BBCS schreef:fabrikant
Lees toch eens, man.Constantinus schreef:keukenleverancier
Jij ook!adSolvendum schreef:BBCS schreef:fabrikantLees toch eens, man.Constantinus schreef:keukenleverancier
ik heb de keukenleverancier inmiddels ook aangeschreven met het verzoek een oplossing te bieden.
Goedemiddag meneer *********,
Helaas hebben wij geen invloed op de extra garantie regeling van whirlpool.
Dat de extra garantie binnen 30 dagen aangevraagd moet worden is de normale gang van zaken bij alle apparaten leveranciers.
Wij hebben in onze informatiemap onder het hoofdstuk garantie deze voorwaarden duidelijk vermeld. Wij raden u aan om aan te dringen op een coulance regeling met whirlpool.
Met vriendelijke groet,
Lees aub zelf eens terug!Constantinus schreef:Als BBCS eerst zou lezen, dan nadenken en dan pas reageren, dan zaten we nu nog op 3 pagina's.
Ik wil juist alsnog worden geregistreerd. Ik heb daartoe aan Whirlpool verzocht. Als Whirlpool haar beloftes wilt nakomen, dan geef ik het bedrijf daartoe alle kansen.
klikUiteraard kan ik juridisch verhaal proberen te halen bij de verkopende partij, maar in deze kwestie gaat het mij vooral om de kille houding van Whirlpool. Het gaat mij niet zozeer om het geld (ik heb een goed inkomen), maar het gevoel genept te zijn door onredelijke kleine lettertjes.
En het gebrek aan loyaliteit en respect naar de klant, alsook het ontbreken van billijkheid en redelijkheid, ik ken menig groot bedrijf met een coulantere houding naar klanten. Zelfs al zou Whirlpool in zijn recht staan, zo gaat men toch niet met de klant om!
Het is niet de kwestie van mening verschillen.Constantinus schreef:Als je met elkaar van mening verschilt, dan is het gebruikelijk om eenmalig je mening te geven in plaats van net zolang door te drammen met gelegenheidsargumenten totdat de ander zou moeten toegeven.
Een collega van me had eenzelfde kwestie met een ander merk, die heeft alsnog zijn vijf jaar garantie gekregen. Het kan dus wel, als men maar wilt![]()
Ik ben teleurgesteld in Whirlpool totdat men alsnog coulanter wordt.
Dus Whirlpool moet coulant zijn, terwijl zij daar totaal niets mee te maken hebben?Constantinus schreef:Ik ben teleurgesteld in Whirlpool totdat men alsnog coulanter wordt.
en gaat hier vervolgens van uit in de rest van uw tirade. Een uitspraak die u TS toedicht, een uitspraak welke TS in dit topic niet heeft gedaan, ziet u als reden nog maar eens uw misplaatste en ongefundeerde standpunten te ventileren, zoals gewoonlijk gebaseerd op fictie, uit hun verband gerukte danwel verdraaide of ronduit verzonnen uitspraken, misinterpretaties, en een algeheel gebrek aan materie kennis.BBCS schreef:Dus jij gaat toch de fabrikant aansprakelijk stellen?
Jahaa TS was heeel stout, heeft zomaar 4 (vier!) Whirlpool inbouwapparaten gekocht.Marktkenner schreef:feit is dat topicstarter een fout heeft gemaakt en dat het nu heeeel zuur is dit te erkennen...
en nu wel je best doen om de (keuken)leverancier of (apparatuur) fabrikant aansprakelijk te stellen voor je eigen tekort komingen...
Zo mooi deze reactie. Geeft precies aan waar je geen keuken moet halen. Daar waar de verkoper beslist wat jij als klant belangrijk moet vinden. Wat een arrogantie. De verkoper moet alleen adviseren, ook in de voorwaarden van de verlengde garantie. Als de verkoper zijn zin er door wil drukken of mij gaat vertellen dat wat ik belangrijk vind gelul is, kan ie gelijk ********.zelfstandigste schreef:beste jolijn, ik heb al eerder aangegeven dat een dergelijk probleem door mij voorkomen wordt omdat ik tesamen met de klant bij oplevering van de keuken het registratieformulier invul. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen zou ik trachten de klacht in overleg met de fabrikant onder garantie op te lossen.
Desondanks zou ik nog wel de consument op zijn onachtzaamheid wijzen, als ik zou weten dat deze zijn energie in zaken van minder belang heeft gestoken (het vergelijken van appelen met peren bijvoorbeeld.....)