LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

In welke stichting/ vereniging heb je (het meeste) vertrouwen?

Peiling eindigde op 21 mei 2004 17:23

Stichting Leaseverlies
4
6%
Stichting Eagalease
5
8%
Stichting Juniorlease
0
Geen stemmen
Stichting Leaseleed
8
13%
Pay-back
35
56%
Schadeloosstelling
3
5%
geen enkele stichting/ vereniging (doe het liever zelf)
7
11%
 
Totaal aantal stemmen: 62

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Dubio »

Naar mijn weten heeft Payback nog nooit onder vier ogen met Dexia/Bruneel gesproken en volgens mij mist het ook de nuance daarvoor. Ik zie Pay-Back meer als een keffend hondje die alles terug wil hebben, en dat inbrengt bij de CGA en in demonstraties. Met zo'n houding is een één op één gesprek met Dexia niet mogelijk. Die uiteraard door Pay-Back dezelfde ongenuanceerdheid wordt verweten.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Het zal Dubio weer niet zijn met zijn opmerkingen.
WAT DOE JIJ DAN?
Niets anders dan commentaar op een ander!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Dubio »

Laat Piet maar eens vertellen of er echt contact geweest is met Dexia, want met dei partij dient de zaak opgelost te worden.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik weet niet of je ALLES volgt, maar dan moet je ook weten dat er met Dexia NIET te praten valt. Het enige wat ze doen zijn uitstel aanvragen en rekken, rekken, rekken.

hphjansen
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:15

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door hphjansen »

wanneer gaan mensen hun geld terugeisen van SLV ?
Volgens velen wordt dat wel tijd. Men heeft in eerste instantie duizenden mensen gelokt met het verhaal dat men indien men lid zou worden NIET zelfstandig hoefde te procederen.

Later is men daar op teruggekomen en als klap op de vuurpijl is men dan ook nog met het bizarre / belachelijke / ABSURDE "advies" gekomen om onder PROTEST te betalen.

Geen enkele andere advocaat in NEDERLAND zou met een dergelijk tegenstrijdig advies komen !!

Heeft de advocaat van SLV recht(EN) of KROM gestudeerd ?

Men is het niet eens met een schuld en wil zelfs de inleg terug, maar gaat toch maar betalen aan de tegenpartij !!!!!!!!!!!

(HOE VERZIN JE HET ????)

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Stichting Leaseverlies heeft gewoon de kuttel teruggetrokken en dat nadat ze al ruim € 3.150.000,-- hebben binnengesprokkeld.
Dat is toch ook oplichting onder de opgelichten of zie ik dat weer verkeerd?!
Voor een stichting met zo’n groot bedrag aan middelen om actie te voeren (gesprekken te voeren, advocaten in te huren, hoogleraren te spreken, publiciteit te maken etc.) doen ze bar weinig.
Weinige hebben op bovenstaande poll (tot nu toe) gestemd op Stichting Leaseverlies en dat terwijl ze ruim 1 jaar terug de Stichting waren waar je je bij aan moest melden!
Ik vind dat ze veel hebben belooft, maar dat ze (tot nu toe) weinig hebben nagekomen.
Dat de gronden waarop ze Dexia aansprakelijk stelt cq verwijten maakt niet de beste gronden achteraf zijn, kan gebeuren (waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt) maar dat ze niet e.e.a. proberen opnieuw te bekijken na de diverse jurispredentie en (gerechtelijke) uitspraken vind ik een grote tekortkoming.

Verder zou ik ook wel eens een inzicht willen hebben van de werkelijke (exacte) opbrengsten en uitgaven, want ik ben bang dat een deel van ons bij elkaar geld, dadelijk naar de oprichters/ bestuur van Stichting Leaseverlies verdwijnen en dat hun de lachende derde zijn!

Daarbij merk ik op dat iedere dag dat je betaald je te kennen geeft akkoord te zijn met het contract, wanneer jij ervan overtuigd bent dat het contract nooit had mogen bestaan is de beste oplossing DIRECT stoppen met betalen, en schriftelijk te kennen geven waarom.

Betalen onder protest waarom??

Om een paar maanden/ jaar later weer alle geld terug te vorderen met het risico dat je het niet (werkelijk) terug krijgt?

Ik ben huiverig geworden voor Stichting Leaseverlies, ze lijken wel van de hak op de tak te springen alleen om ons (gedupeerde) en Dexia rustig te houden en tevreden te stellen.
Ze ondernemen bar weinig!!!!

m.v.g.

justice man 007

(p.s. ben niet Luc of Kleffer)

Natasja
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 sep 2003 21:58

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Natasja »

Wie van de drie : hmmm Paula dan :roll:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ben ook niet Paula, Natasja :P :twisted:

Natasja
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 sep 2003 21:58

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Natasja »

Gefeliciteerd dan maar :roll:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door croosjes »

iedergeval iemand die bang is bekend te worden en de ene na de andere onderzoek aan de man brengt?.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

gast_58

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door gast_58 »

Croosjes, we zullen zien hoe bang!
heb om e-mail adres gevraagd. 'merck toch hoe sterck'
Ilse

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Piet »

Ik las ergens dat de vereniging PAYBACK niet met dexia heeft gesproken.

De kenners onder ons weten dat wij WEL met dexia hebben gesproken.
Het was moelijk om dit te regelen omdat dexia niet praat met belangen verenigingen of stichtingen, behalve als zij gedagvaard dreigen te worden, zoals door Leaseverlies en Leesleed.

dexia heeft (verplicht) gesproken met Leaseverlies. Resultaat: vertraging in de dagvaarding en tijdwinst voor dexia want dexia heeft niet toegegeven.

dexia heeft (verplicht) gesproken met Leaseleed. Resultaat, diverse gesprekken, rekken dus door dexia en het laatste gesprek is volgende week, wat het resultaat wordt hoef ik niet te vertellen.
Weer tijdwinst dus voor dexia, resultaat voor de belangenbehartigers, NUL.

Het gesprek wat PAYBACK vorig jaar mei in Amsterdam in hun rovershol heeft gevoerd was niet omdat wij dreigden met dagvaardingen, maar door de media belangstelling.

Het resultaat van het gesprek was uiteraard NUL, want dexia heeft maar één koers en dat is de ramkoers.
dexia heeft maar één doel en dat is zoveel mogelijk geld binnenslepen voordat zij uit Nederland "vertrekken"

dexia "praat" nog met de CGA, het resultaat wordt nog bekend gemaakt: dexia biedt de gedupeerden aan om hun restschuld in termijnen af te lossen, mensen die het niet kunnen betalen kunnen een beroep doen op de hardheidsclausule.
Waar heb ik dit al eerder gehoord!!! Meer niet dus.

Mijn mening, er is maar één oplossing: DE RODE KAART VOOR DEXIA.
Stoppen met betalen in overleg met een advocaat , dexia dagvaarden of afwachten tot dexia jou dagvaard.
WIJ ZIJN DEXIA ZAT!!!
Hier moet een eind aan komen, wij willen weten waar wij aan toe zijn, wij willen weer rustig slapen.

De komende weken maken wij "een rondje politiek".
Wij hebben afspraken met de meeste partijen( uiteraard niet met de VVD) en zullen onze volksvertegenwoordigers proberen te overtuigen van de ernst van de situatie.

April wordt het begin van een hectische periode, er gaat van alles gebeuren.

Breekijzer begint op 4 april, wij volgen, jullie ook!

Groeten,
Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door trudy »

en op die ***** heb ik nog gestemd ook ....DOM DOM DOM !!!!! :evil:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door croosjes »

trudy,het geeft niet je weet toch waar je voor staat dat is belangerijk.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door peter57 »

Stichting LeaseLeed

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

Na 2 dagen stemmen ziet een overwinning voor pay-back (qua vertrouwen) er goed uit, hebben bijna 50% voorsprong op de nr 2 Stichting Leaselead en een enorme voorsprong op de andere stichtingen/ verenigingen.
Ben jij het ook eens dat pay-back de stichting is die wel iets concreets gaat bereiken stem dan!
Wil je nog e.e.a. in het voordeel van de andere stihctingen veranderen laat je stem dan gelden!
Niemand weet dat jij mogelijk één van de weinige stemmers was voor de partij met (een van) de minste stemmen

m.v.g. justice man 007

Sebasevita
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 okt 2003 23:00

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Leaseleed analyseert alle dossiers afzonderlijk en dit is een belangrijke voorwaarde om uiteindelijk het grote onrecht wat zeer veel gedupeerden is aangedaan bij de rechter ongedaan te laten maken.

Ze zijn in een beslissend stadium gekomen of ze naar de rechter gaan of niet.

Gezien hun doelstelingen en de halsstarrige houding van Dexia lijkt een gang naar de rechter onvermijdelijk.

Een goede ontwikkeling daar op grond van alle gegevens die beschikbaar zijn bij de stichting Leaseleed, daadwerkelijk kan worden aangetoond dat de zwaar gedupeerden (gemiddeld schadebedrag 75.000 euro !! naast al het persooonljk leed van de inmiddels 600 aangesloten gezinnen) misleid zijn.

Dit wordt met met name zeer duidelijk aangetoond in het "zwartboek" wat is samengesteld uit gegevens van alle dossiers door de stichting en wat inmiddels in bezit is van de Commissie Oosting.

Op grond van de zeer positieve ervaringen heb ik er alle vertrouwen in en stem voor 100% op Leaseleed.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door croosjes »

007,als je de stemming goed noemt weet ik niet wat voor jou de toekomst moet brengen .26 stemmen van de 1477 leden van payback?.Even voor dit PAYBACK is voor de vereniging schadeloosstelling een goede organisatie.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik constateer alleen maar dat Pay-back gewoon verreweg de vereniging is waar de mensen van denken dat hun als vrijwel de enige naast Stichting leaseleed daadwerkelijk wat kunnen betekenen voor de gedupeerde.

Tot nu toe ligt vereniging schadeloosstelling, stichting Leaseverlies en Stichting Juniorlease ver in de peilingen achter;

Misschien wel een aansporing voor die stichtingen om een “tandje bij te zetten”.
Binnenkort zal ik voor de stemming trachten een verklaring te geven.
De bedoeling was dit bij 50 stemmen te doen.
Aangezien in 2 dagen al meer dan 40 mensen gestemd hebben lijkt me een aanpassing niet (direct) nodig.
Dat geeft mij mooi (ook) nog even de kans nog wat zaken na te zoeken.

m.v.g.

justice man 007

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: In welke stichtingen heb je (het meeste) vertrouwen?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

geen reactie--> niemand een andere mening toegedaan?

Gesloten