LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
maar als je nu een smartphone hebt en je weet niet hoe of wat met je datagebruik in het buitenland, dan controleer je dit toch voor vertrek
Uiteraard niet, waarom zou je? Beter niks lezen, je nergens in verdiepen en achteraf janken.
Uiteraard niet, waarom zou je? Beter niks lezen, je nergens in verdiepen en achteraf janken.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Zucht….
Nee, het topic is gestart om mensen te waarschuwen voor de fout die deze persoon heeft gemaakt. Dat hij van mening is dat dit voorkomen had kunnen worden door vodafone, is zijn goed recht en ik denk dat het streven om mensen te behoeden voor dit soort dingen goed is. Ook al moet hij dan door het stof en eerst al die zeikerds horen die dagen niks beters te doen hebben dan welwillende mensen lastig te vallen.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij, die het liever zelf willen meemaken.
Sinds wanneer is dat nieuws? Je moet er wel vanuit gaan dat dit in februari dit jaar is gebeurd. De uitspraak is idd beschuldigend, maar TS heeft het gevoel niet goed geïnformeerd te zijn door VF. Dat is zijn mening, die mag hij ventileren.newmikey schreef:Ik zie dat toch iets anders n.a.v. de beschuldigende uitspraak van TS "maakt Vodafone hier handig gebruik van om op een misleidende manier veel geld uit de zakken van hun trouwe klanten te kloppen"
Goedzo! In 10 seconden! Ook in februari van dit jaar? Misschien staat het er nu op, maar toen was het misschien best onduidelijk. Ja, je moet je inlezen, maar je mag ook versachten dat de verkoper van een bedrijf je goede informatie geeft. Nou ja, je mag het verwachten, je zou er vanuit moeten gaan dat deze medewerker je er even op attent maakt dat als je een dagreisbundel neemt dat de gevolgen ……… zijn. Of moet je dat allemaal zelf gaan nalezen?newmikey schreef:Alle informatie blijkt luid en duidelijk op de website van de aanbieder te staan, ik vond het zelfs met Google in 10 seconden flat. Mensen hebben ook zelf een informatieplicht. Je moet de kleine lettertjes van contracten lezen, je moet de AV van leveranciers lezen, je moet je inlezen over het product wat je koopt. Dat hoort er gewoon bij en mensen laten dat maar gewoon na met alle gevolgen van dien, punt.
Niet alle bedrijven. Mooi dat ze dat in londen zeggen, want dat heeft er alles mee te maken??? :S hahanewmikey schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat een vreemde uitspraak zowel door het "geld uit de zak kloppen" wat gewoon de doelstelling van àlle bedrijven is, alsmede het "brave burgers" wat er niets mee te maken heeft. "You buys it, you pays it" zouden ze in Noord-Londen zeggen.
Gaat het daar om? Heb je de doelstelling van zijn post wel begrepen? Is dit topic bedoeld om van vodafone schadevergoeding te eisen? Is dit topic bedoeld om mensen hetzelfde mee te laten maken?newmikey schreef:Draai dat nou eens om? Betrek het nou eens op jezelf en over de klager, TS in dit geval. Hij heeft uberhaupt niks gelezen goed òf slecht. Schiet hij daar grosso modo iets mee op?
Nee, het topic is gestart om mensen te waarschuwen voor de fout die deze persoon heeft gemaakt. Dat hij van mening is dat dit voorkomen had kunnen worden door vodafone, is zijn goed recht en ik denk dat het streven om mensen te behoeden voor dit soort dingen goed is. Ook al moet hij dan door het stof en eerst al die zeikerds horen die dagen niks beters te doen hebben dan welwillende mensen lastig te vallen.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij, die het liever zelf willen meemaken.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Weer een verhaal van eigen schuld dikke bult, niet zelf gecontroleerd en achteraf gaan klagen, van te voren de gsm instellen, bloxs kopen en weten waar ze voor dienen en voor welke landen
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Probleem zit niet in de smartphone maar in de dubieuze praktijken bij dataroaming. Providers zouden hun klanten beter moeten beschermen tegen malafide ondernemers die belachelijke tarieven rekenen voor roaming.BBCS schreef:smartphones zouden verboden moeten worden.
Mensen kunnen er niet mee omgaan, zie de klachten.
Vodafone had de klant allang kunnen waarschuwen toen de teller opliep (KPN doet dit bijvoorbeeld wel, die stuurt een SMS zodra je kosten oplopen en totdat je akkoord gaat met die kosten, heb je geen roaming meer).
Zeshonderd euro voor internet tijdens je vakantie is gewoon belachelijk en riekt naar oplichting. Kan me niet voorstellen dat lokale mensen dergelijke tarieven voor hun telefoon betalen.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
/sarcasme aanwiseger schreef:Probleem zit niet in de smartphone maar in de dubieuze praktijken bij dataroaming. Providers zouden hun klanten beter moeten beschermen tegen malafide ondernemers die belachelijke tarieven rekenen voor roaming.BBCS schreef:smartphones zouden verboden moeten worden.
Mensen kunnen er niet mee omgaan, zie de klachten.
Vodafone had de klant allang kunnen waarschuwen toen de teller opliep (KPN doet dit bijvoorbeeld wel, die stuurt een SMS zodra je kosten oplopen en totdat je akkoord gaat met die kosten, heb je geen roaming meer).
Zeshonderd euro voor internet tijdens je vakantie is gewoon belachelijk en riekt naar oplichting. Kan me niet voorstellen dat lokale mensen dergelijke tarieven voor hun telefoon betalen.
Nee nee, dat zie je helemaal verkeerd! Het is allemaal de schuld van de klant zelf.
/sarcasme uit
Zoals je ziet is de meerderheid van het gepeupel het hier met elkaar eens. Helaas geld ook hier, als 100 mensen wat doms zeggen, blijft het iets doms.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
/sarcasme aanUmad schreef:/sarcasme aan
Nee nee, dat zie je helemaal verkeerd! Het is allemaal de schuld van de klant zelf.
/sarcasme uit
Als mensen nu eens lezen, zijn we van die problemen af.
Al zetten de providers het met koeieletters op de website en in het contract, dan nog heb je mensen die in de problemen komen.
Dat komt omdat mensen het verdommen om te lezen.
Als mensen naar het buitenland gaan, gaan ze niet kijken hoeveel de telefoonkosten en internet kosten bedragen.
Ik snap dat soort koeien niet.
Och, denken ze, dat valt wel mee, en als het dan niet meevalt komen zie lopen te bleren.
Hadden ze het kunnen weten? Ja.
Waarom wisten ze het niet? Omdat ze veel te eigenwijs waren om te lezen en zich voor te laten lichten.
Moet ik dan met die mensen medelijden hebben? Dacht het niet.
/sarcasme uit
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
BBCS schreef:
/sarcasme aan
Als mensen nu eens lezen, zijn we van die problemen af.
Al zetten de providers het met koeieletters op de website en in het contract, dan nog heb je mensen die in de problemen komen.
Dat komt omdat mensen het verdommen om te lezen.
Als mensen naar het buitenland gaan, gaan ze niet kijken hoeveel de telefoonkosten en internet kosten bedragen.
Ik snap dat soort koeien niet.
Och, denken ze, dat valt wel mee, en als het dan niet meevalt komen zie lopen te bleren.
Hadden ze het kunnen weten? Ja.
Waarom wisten ze het niet? Omdat ze veel te eigenwijs waren om te lezen en zich voor te laten lichten.
Moet ik dan met die mensen medelijden hebben? Dacht het niet.
/sarcasme uit
Leer eerst eens wat sarrcasme is.. haha.. Maar goed, dat jij het met deze mensen eens bent, zegt mij meer dan genoeg! Bedankt voor het duidelijk maken van mijn punt.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Dus jij vindt het normaal dat mensen zich niet laten voorlichten als men naar het buitenland gaat over de telefoonkosten en internet kosten?Umad schreef:Bedankt voor het duidelijk maken van mijn punt.
En jij vindt het dus dan ook normaal dat die mensen achteraf gaan klagen?
Laat ik het heel duidelijk zijn: ik vind dat niet normaal.
Sterker nog: dat is niet normaal.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Aanname, en nog een slechte ook. Jij verdraait woorden van mensen zo erg, dat het niet eens meer te herleiden is. Quote mij even waar ik zeg dat mensen zich niet hoeven laten voor te lichten aub?BBCS schreef: Dus jij vindt het normaal dat mensen zich niet laten voorlichten als men naar het buitenland gaat over de telefoonkosten en internet kosten?
Aanname, waar zeg ik dat ik het normaal vind dat mensen klagen?BBCS schreef:En jij vindt het dus dan ook normaal dat die mensen achteraf gaan klagen?
Heel fijn voor je, dat moest er even uit of niet?BBCS schreef:Laat ik het heel duidelijk zijn: ik vind dat niet normaal.
Bepaal jij wat normaal is?BBCS schreef:Sterker nog: dat is niet normaal.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Nee, maar ik vind het ook niet normaal dat mensen zich als debielen gedragen en dan moet je er ook nog begrip voor hebben.Umad schreef:Bepaal jij wat normaal is?BBCS schreef:Sterker nog: dat is niet normaal.
En ja, ik ben geïrriteerd.
Zoals gewoonlijk lezen mensen nooit, vinden het normaal dat ze als ze naar het buitenland gaan niet informeren wat de kosten zijn.
Mensen nemen maar wat aan.
En als vervolgens die mensen door hun stommiteit torenhoge kosten hebben gekregen, mag je niet eens zeggen dat het hun eigen schuld is.
En aan dat gedrag irriteer ik mij dus mateloos.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Als je dat zo goed begrijpt, vraag ik me echt af waarom je uberhaupt nog op dit forum post. Ik denk dat de meeste mensen deze mening over je delen namelijk.BBCS schreef: Nee, maar ik vind het ook niet normaal dat mensen zich als debielen gedragen en dan moet je er ook nog begrip voor hebben.
\_/ das mijn care cup... en idd, hij is leeg.BBCS schreef:En ja, ik ben geïrriteerd.
Als je je dit al aantrekt....
Pot verwijt de ketel... zeg jij dit nu echt?BBCS schreef:Mensen nemen maar wat aan.
Waar staat dat? Je verzint ze waar ik bij sta of niet?BBCS schreef:En als vervolgens die mensen door hun stommiteit torenhoge kosten hebben gekregen, mag je niet eens zeggen dat het hun eigen schuld is.
En aan dat gedrag irriteer ik mij dus mateloos.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Och, de ene topic over dit onderwerp is net afgesloten of de andere topic wordt alweer geopend over dit onderwerp.Umad schreef:Waar staat dat? Je verzint ze waar ik bij sta of niet?BBCS schreef:En als vervolgens die mensen door hun stommiteit torenhoge kosten hebben gekregen, mag je niet eens zeggen dat het hun eigen schuld is.
En aan dat gedrag irriteer ik mij dus mateloos.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Ik irriteer me er niet aan, maar des te groter is het dejavu gevoel als ik weer eens een topic zie. Zodoende reageer ik dan maar zodanig dat andere lezers er op hun beurt weer een dejavu krijgen. Het komt toch steeds op hetzelfde neer en ja Umad, ook hier dus weer...
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Geweldig antwoord. Voegt echt iets toe. Je had beter kunnen zeggen odmat je de hele dag toch niks beters te doen hebt, ga je maar wat mensen die anderen willen helpen afkraken.JtC schreef:Ik irriteer me er niet aan, maar des te groter is het dejavu gevoel als ik weer eens een topic zie. Zodoende reageer ik dan maar zodanig dat andere lezers er op hun beurt weer een dejavu krijgen. Het komt toch steeds op hetzelfde neer en ja Umad, ook hier dus weer...
Goeie instelling!
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Ik heb het even voor je aangepast. Zo heel veel jaren is dat nog niet nationaal bekend.Henri42 schreef:Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en nog niet zo lang nationaal bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld
P.s. je mag je wel eens beter inlezen. Ook al heb je een abbo, je kosten lopen nog steeds torenhoog op. Valt me tegen van iemand die denkt te weten waar hij over praat. Of is het toch niet zo bekend als je wilt doen voorkomen, want blijkbaar heerst er nogal wat onduidelijkheid?
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Oplichting is het in geen geval omdat de persoon in kwestie duidelijk de voorwaarden en kosten op de site van vodafone had kunnen lezen.wiseger schreef:Probleem zit niet in de smartphone maar in de dubieuze praktijken bij dataroaming. Providers zouden hun klanten beter moeten beschermen tegen malafide ondernemers die belachelijke tarieven rekenen voor roaming.BBCS schreef:smartphones zouden verboden moeten worden.
Mensen kunnen er niet mee omgaan, zie de klachten.
Vodafone had de klant allang kunnen waarschuwen toen de teller opliep (KPN doet dit bijvoorbeeld wel, die stuurt een SMS zodra je kosten oplopen en totdat je akkoord gaat met die kosten, heb je geen roaming meer).
Zeshonderd euro voor internet tijdens je vakantie is gewoon belachelijk en riekt naar oplichting. Kan me niet voorstellen dat lokale mensen dergelijke tarieven voor hun telefoon betalen.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Umad schreef:Ik heb het even voor je aangepast. Zo heel veel jaren is dat nog niet nationaal bekend.Henri42 schreef:Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en nog niet zo lang nationaal bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld
P.s. je mag je wel eens beter inlezen. Ook al heb je een abbo, je kosten lopen nog steeds torenhoog op. Valt me tegen van iemand die denkt te weten waar hij over praat. Of is het toch niet zo bekend als je wilt doen voorkomen, want blijkbaar heerst er nogal wat onduidelijkheid?
Umad, jij noemt Euro 2,-- p/d hoog ???? onduidelijkheid heerst er bij Umad
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Criminelen dat zijn het bij Vodafone. Heb zojuist mijn vakantierekening gekregen van Vodafone. Heb in Egypte niet geinternet en slechts 2 maal per dag berichten opgehaald. Voor de rest had ik roaming uitstaan en de telefoon in de kluis liggen. Vervolgens krijg ik een rekening van vodafone van € 333,31, voornamelijk datagebruik. In Nederland kost 1 mb data € 0,04, en voor Egypte rekend Vodafone mij € 8,95 per mb. Natuurlijk staan de tarieven in hun tarievenlijsten als je goed zoekt maar dit is pure oplichting. Dat is een verhoging van 473x ten opzicht van het Nederlands tarief. Mijn Vodafone abonnement zal in iedergeval, na 13 jaar trouwe klant te zijn geweest, niet worden verlengd.