| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terug naar NL
Re: terug naar NL
Berta12, wat deed u voordat u naar Bulgarije vertrok?
En wat is de reden dat uw man wilt blijven, ondanks dat u het zo verschrikkelijk slecht naar uw zin heeft?
Ik neem aan dat u vanaf 65 jaar AOW krijgt, en misschien aanvullend pensioen? Moet u dus nog 7 jaar zien te overbruggen. Heeft uw man een goed betaalde baan in bulgarije en kan hij u financieel ondersteunen? Of wil hij dat niet? Als dat zo is, dan begrijp ik niet wat de basis voor uw huwelijk (nog) is.
En wat is de reden dat uw man wilt blijven, ondanks dat u het zo verschrikkelijk slecht naar uw zin heeft?
Ik neem aan dat u vanaf 65 jaar AOW krijgt, en misschien aanvullend pensioen? Moet u dus nog 7 jaar zien te overbruggen. Heeft uw man een goed betaalde baan in bulgarije en kan hij u financieel ondersteunen? Of wil hij dat niet? Als dat zo is, dan begrijp ik niet wat de basis voor uw huwelijk (nog) is.
U kunt eens informeren bij bungalowparken of maandhuur ook mogelijk is.berta12 schreef:...
Spullen inpakken en een vervoerder regelen makkelijk lullen als je nog geen woonruimte heb he, ken moeilijk op straat gaan leven
Kunt u van daar uit verder zoeken.
Dank je wel eindelijk een normaal antwoordDes81 schreef:U kunt eens informeren bij bungalowparken of maandhuur ook mogelijk is.berta12 schreef:...
Spullen inpakken en een vervoerder regelen makkelijk lullen als je nog geen woonruimte heb he, ken moeilijk op straat gaan leven
Kunt u van daar uit verder zoeken.
Er zijn er wel meer hoor die u een normaal antwoord geven, alleen u reageert niet op die vragen en/of antwoorden.berta12 schreef:
Dank je wel eindelijk een normaal antwoord![]()
Mijn man voelt zich hier THUIS en ik dus helemaal niet.
Hadden de droom om de laatste jaren hier te rentenieren van de verkoop van ons huis in NL, geen gedachte dat het MIJ niet zou lukken hebben we hier het huis helemaal gerenoveerd, dus nog wel wat cash maar niet voldoende om die jaren in NL te overbruggen.
Dit heeft niets met basis van ons huwelijk te maken dit is gevoel.
Ik kan en wil niet dat hij de droom opgeeft omdat ik niet kan wennen,raar he maar dat heet houden van.
Wat heb ik eraan dat hij VOOR mij mee terug gaat, zal hij straks net zo erg in de put zitten als ik
Hadden de droom om de laatste jaren hier te rentenieren van de verkoop van ons huis in NL, geen gedachte dat het MIJ niet zou lukken hebben we hier het huis helemaal gerenoveerd, dus nog wel wat cash maar niet voldoende om die jaren in NL te overbruggen.
Dit heeft niets met basis van ons huwelijk te maken dit is gevoel.
Ik kan en wil niet dat hij de droom opgeeft omdat ik niet kan wennen,raar he maar dat heet houden van.
Wat heb ik eraan dat hij VOOR mij mee terug gaat, zal hij straks net zo erg in de put zitten als ik
-
Leo The Emperor
Wat heeft hij eraan als hij moederziel alleen in bulgarije zit ?Ik kan en wil niet dat hij de droom opgeeft omdat ik niet kan wennen,raar he maar dat heet houden van.
(of is je man misschien van oorsprong een bulgaar, met daar familie ?)
Nee hij is geen Bulgaar maar voelt zich gewoon thuis hier, dat is een gevoels kwestie kan het verder niet uit leggen, hetzelfde maar dan de andere kant op werkt het voor mij m,n gevoel vind maar geen rust hier.Leo The Emperor schreef:Wat heeft hij eraan als hij moederziel alleen in bulgarije zit ?Ik kan en wil niet dat hij de droom opgeeft omdat ik niet kan wennen,raar he maar dat heet houden van.
(of is je man misschien van oorsprong een bulgaar, met daar familie ?)
Maar moederziel zo voelt hij het niet, ik wel
Dat is heel nobel van u. Maar als u dit plan doorzet, dan wonen jullie straks 2000 kilometer van elkaar vandaan. Lijkt me ook niet echt een droom-scenario. Is het leven in een mooi huis in bulgarije uw man meer waard dan leven met u in een bescheiden nederlands huisje?
Nu ja, u komt hier natuurlijk niet voor relatie-advies, dus laten we hier niet te veel over doordrammen.
Ik vrees dat u niet op al te veel steun van de nederlandse staat zult kunnen rekenen. Als u arm bent, dan is er natuurlijk de bijstand. Maar u bent niet arm, want u heeft (samen met uw echtgenoot) een prachtig huis in bulgarije. Op zich logisch dat wij (de belastingbetalende nederlanders) u dus niet van een uitkering willen voorzien. Leuk voor uw man dat hij zijn droom in bulgarije nastreeft, maar het kan niet zo zijn dat wij dan zijn arme echtgenote moeten onderhouden.
Sorry, wil niet kil overkomen, maar verwoord slechts de werking van onze verzorgingsstaat. Die is gebaseerd op solidariteit, maar je wordt wel geacht eerst je eigen bezit "op te eten" (ook al bevindt dat zich in een ander land).
Nu ja, u komt hier natuurlijk niet voor relatie-advies, dus laten we hier niet te veel over doordrammen.
Ik vrees dat u niet op al te veel steun van de nederlandse staat zult kunnen rekenen. Als u arm bent, dan is er natuurlijk de bijstand. Maar u bent niet arm, want u heeft (samen met uw echtgenoot) een prachtig huis in bulgarije. Op zich logisch dat wij (de belastingbetalende nederlanders) u dus niet van een uitkering willen voorzien. Leuk voor uw man dat hij zijn droom in bulgarije nastreeft, maar het kan niet zo zijn dat wij dan zijn arme echtgenote moeten onderhouden.
Sorry, wil niet kil overkomen, maar verwoord slechts de werking van onze verzorgingsstaat. Die is gebaseerd op solidariteit, maar je wordt wel geacht eerst je eigen bezit "op te eten" (ook al bevindt dat zich in een ander land).
Dankjewel weet nu wel waar ik aan toe ben ga maar asiel aanvragenCSM schreef:Dat is heel nobel van u. Maar als u dit plan doorzet, dan wonen jullie straks 2000 kilometer van elkaar vandaan. Lijkt me ook niet echt een droom-scenario. Is het leven in een mooi huis in bulgarije uw man meer waard dan leven met u in een bescheiden nederlands huisje?
En wat dan ?berta12 schreef: Dankjewel weet nu wel waar ik aan toe ben ga maar asiel aanvragen
U bent getrouwd en wilt getrouwd blijven, waar wilt u dan hier in Nederland geld van ontvangen ?
-
Leo The Emperor
sorry hoor, maar dit vind ik echt een onzin opmerking.Dankjewel weet nu wel waar ik aan toe ben ga maar asiel aanvragen
Asiel is bedoeld voor mensen die in het land waar ze nu verblijven niet verder kunnen, omdat ze vervolgd worden vanwege religie, geaardheid, politieke voorkeur of iets vandien aard.
Wat u wilt heeft niets met asiel of asielzoekers te maken
Hoop dat het 1 van jullie nOOOOOIT overkomt jullie hebben geen idee ewat heimwee geestelijk en lichamelijk aan kan richten maar bedankt zoek het zelf wel uit beterwetende landgenoten
-
manondoris
berta het lijkt me echt vreselijk wat je nu moet doormaken ,het leek een mooi plan en nu ben je straks alles kwijt inclusief je man. echt een goed advies heb ik niet voor je maar mijn gevoel zegt denk er heel goed over na ! wil apart wonen van je man? als je echt graag terug wilt zelf zonder je man dan zou ik het doen en alle obstakels zul je moeten nemen, je kunt financieel vooruit zeg je ,dus dan waag de sprong en zoek hier een huis .die zijn er particulier echt wel. en als je dat voor elkaar hebt op zoek naar een baan. ik wens je heel veel sterkte en succes.
berta12 schreef:Hoop dat het 1 van jullie nOOOOOIT overkomt jullie hebben geen idee ewat heimwee geestelijk en lichamelijk aan kan richten maar bedankt zoek het zelf wel uit beterwetende landgenoten
Ja zeg, mensen geven hier heel behoorlijk antwoord op uw vragen, dus ik begrijp niet waarom u zich zo op uw teentje getrapt voelt. Dat de antwoorden minder rooskleurig zijn dat u had gewenst, dat kunnen wij verder toch niet helpen?
Ondankbaar sujet.
Heimwee is natuurlijk ook vreselijk, maar wat is heimwee hebben, het punt is dat je hier in Nederland niets meer hebt dus waar heb je dan heimwee naar als ik mag vragen ?berta12 schreef:Hoop dat het 1 van jullie nOOOOOIT overkomt jullie hebben geen idee ewat heimwee geestelijk en lichamelijk aan kan richten maar bedankt zoek het zelf wel uit beterwetende landgenoten
Heimwee is heel vreselijk maar je huwelijk op het spel zetten, jij hier wonen en hij daar, dat is niet echt een huwelijk.
Je raakt dus waarschijnlijk heel veel kwijt.
Ga eerst eens een maand of 2 (alleen dus) hier op vakantie in een bungalowpark kun je waarschijnlijk ook wel een huisje voor een maand huren en zie eens hoe hier het rotweer is, hoeveel zorgverzekering je hier volgend jaar moet gaan betalen, wat er allemaal uit het zorgpakket gaat.
Nederland is ook echt niet meer zo geweldig als dat het was.
En kijk na die vakantie is hoe jij je dan voelt voordat je nu zo'n hele grote beslissing gaat nemen.
Jij vraagt antwoord en je krijgt het, maar alleen schijnbaar niet wat je verwachte, mensen kunnen je toch niet naar de mond gaan praten, mensen schrijven wat ze er zelf van denken.berta12 schreef:Hoop dat het 1 van jullie nOOOOOIT overkomt jullie hebben geen idee ewat heimwee geestelijk en lichamelijk aan kan richten maar bedankt zoek het zelf wel uit beterwetende landgenoten
-
manondoris
choco haalt hier wel een goed plan aan ! het is inderdaad niet zo gek om voor een maand of 2 iets te huren op een vakantie park .
Zal daar inderdaad verder op zoeken iets voor 2-3 maanden huren op een park/camping voor ik me vast leg in NL.
Als het tot een scheiding zou moeten komen is dat niet iets waar ik voor kies hoor na 35 jaar huwelijk
Maar zoals ik eerder schreef ben er gewoon ZIEK van nooit geweten dat dat bestond. Mis gewoon de babbeltjes met de buren in de winkels gewoon op straat ik ben heel erg sociaal ingesteld en dat lukt hier gewoon niet
Bulgaren zijn erg op zichzelf
probeer het al 2 jaar en voor mij is de maat vol,emigreren wil niet zeggen dat IK er aan onder door moet gaan. WIJ hebben het zwaar
Als het tot een scheiding zou moeten komen is dat niet iets waar ik voor kies hoor na 35 jaar huwelijk
Maar zoals ik eerder schreef ben er gewoon ZIEK van nooit geweten dat dat bestond. Mis gewoon de babbeltjes met de buren in de winkels gewoon op straat ik ben heel erg sociaal ingesteld en dat lukt hier gewoon niet
Bulgaren zijn erg op zichzelf
-
Leo The Emperor
Als ik je man was geweest waren we samen teruggegaan.
Een huwelijk is er in voor- en tegenspoed.
ik weet het , het is ouderwets ...
Mee eens !Leo The Emperor schreef:Als ik je man was geweest waren we samen teruggegaan.