LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone
Re: Absurde kosten dataverkeercommunicatie Vodafone
Het ging er bij u om dat het gebruik van WiFi niet gratis is i.v.m. een data zoek actie (?)
Er zijn div. apps te verkrijgen op o.a. Android om WiFi signalen te zoeken... en die gebruiken geen (3G) data.
Dát was mijn antwoord.
Er zijn div. apps te verkrijgen op o.a. Android om WiFi signalen te zoeken... en die gebruiken geen (3G) data.
Dát was mijn antwoord.
De klantenservice (telefonisch of via e-mail) van Vodafone kan een blokkade plaatsen in het mobiele netwerk waardoor u geen gebruik meer kunt maken van internet. Gebruik van Wifi is dan wel nog mogelijk. Deze blokkade is niet gebonden aan een toestel.
Heb eindelijk de klantenservice van vodafone te pakken gehad. Heb hen uitgelegd dat ik sinds 22 juli absurd hoge data kosten heb en dat ik op die telefoon helemaal geen internet gebruik. Het enige wat ze voor me konden doen was, 1 maand terug betalen, de andere 1 1,5 maand á 70 euro, zou ik dan mooi kwijt zijn. Het was mijn eigen verantwoording om de rekeningen in de gaten te houden. Bij aanschaf van mijn telefoon is mij toch echter verteld, dat als er ineens hoge kosten zouden zijn, ik een berichtje van Vodafone zou krijgen. Hierin zijn zij dus duidelijk in gebreken gebleven. Ik heb de klantenservice verteld dat ik verdere stappen zou ondernemen. Mijns insziens hebben zij gewoon een fout begaan toen ze zijn overgestapt naar die data limit. Want vóór 27 Juli had ik nooit problemen, en nu ineens wel.
Erniet bij laten zitten, probeer dit mailadres eens : [email protected] Succeswilmakr schreef:Heb eindelijk de klantenservice van vodafone te pakken gehad. Heb hen uitgelegd dat ik sinds 22 juli absurd hoge data kosten heb en dat ik op die telefoon helemaal geen internet gebruik. Het enige wat ze voor me konden doen was, 1 maand terug betalen, de andere 1 1,5 maand á 70 euro, zou ik dan mooi kwijt zijn. Het was mijn eigen verantwoording om de rekeningen in de gaten te houden. Bij aanschaf van mijn telefoon is mij toch echter verteld, dat als er ineens hoge kosten zouden zijn, ik een berichtje van Vodafone zou krijgen. Hierin zijn zij dus duidelijk in gebreken gebleven. Ik heb de klantenservice verteld dat ik verdere stappen zou ondernemen. Mijns insziens hebben zij gewoon een fout begaan toen ze zijn overgestapt naar die data limit. Want vóór 27 Juli had ik nooit problemen, en nu ineens wel.
Henri 42,
Bedankt voor je e-mail adres. Ik heb er inmiddels een mailtje naar toe gestuurd. Laat je wel weten wat er uitkomt.
Bedankt voor je e-mail adres. Ik heb er inmiddels een mailtje naar toe gestuurd. Laat je wel weten wat er uitkomt.
wilmakr schreef:Henri 42,
het is een soort afdeling voor moeilijke gevallen
En we kunnen wel stellen, dat dit o.a. een moeilijk geval is ja. Ben benieuwd wat er uit komt. Is toch wel raar dat er meerdere mensen zijn die daar last van hebben. Het vreemde is, dat mijn man ook bij vodafone zit, en hij heeft er ook geen last van. Alleen mijn zoon, en hij gebruikt dus geen internet. Ze weten het ook wel uit te zoeken.
Ik heb vanmorgen bericht gehad van Vodafone, ze crediteren me de data kosten van juli t/m Oktober. Heeft het toch zin gehad om dat mailtje te sturen. Henri, nogmaals heel hartelijk bedankt daarvoor.
Er zit sinds 26 Oktober een blokkade voor data verkeer op de telefoon. Ben nu benieuwd naar de rekening van Oktober.
Ben blij dat ik toch doorgegaan ben, krijg het nu tenminste allemaal vergoed ipv maar 1 maand.
Eind goed, al goed.
Er zit sinds 26 Oktober een blokkade voor data verkeer op de telefoon. Ben nu benieuwd naar de rekening van Oktober.
Ben blij dat ik toch doorgegaan ben, krijg het nu tenminste allemaal vergoed ipv maar 1 maand.
Eind goed, al goed.
Toch een goed einde! De volhouder wint!
Zo is het maar net, geef nooit te snel op.
wilmakr schreef:Ik heb vanmorgen bericht gehad van Vodafone, ze crediteren me de data kosten van juli t/m Oktober. Heeft het toch zin gehad om dat mailtje te sturen. Henri, nogmaals heel hartelijk bedankt daarvoor.
Eind goed, al goed.
Vermoedelijk zetten ze de kosten in de deposito en verrekenen het bedrag met de komende maandfacturen, althans zo is het bij mij gegaan, fijn dat het resultaat heeft opgeleverd bij Vodafone, nog 5 maanden
dit heb ik bij KPN ook, 2 telefoons mee op vakantie waarvan 1 gebruikt en andere niet en daar stond roamen UIT.
de niet gebruikte telefoon had een hogere rekening dan de gebruikte telefoon.
ik heb de specificatie op gevraagd en die gaf aan dat de niet gebruikte telefoon midden in de nacht heel veel MB had gedownload.
TOTALE ONZIN
de niet gebruikte telefoon had een hogere rekening dan de gebruikte telefoon.
ik heb de specificatie op gevraagd en die gaf aan dat de niet gebruikte telefoon midden in de nacht heel veel MB had gedownload.
TOTALE ONZIN
Ron,
Maak er werk van, wie weet gaat KPN ook door de bocht. Niet geschoten is altijd mis.
Maak er werk van, wie weet gaat KPN ook door de bocht. Niet geschoten is altijd mis.
Heb de afgelopen dagen een paar keer contact gehad met Vodafone via bovengenoemd emailadres. Men heeft me een vermindering aangeboden zodat ik uiteindelijk per factuur 60 euro betalen moet. Ik zou hier nog tegenin kunnen gaan, maar daar heb ik de tijd niet voor.
Ik ben van plan om dit contract uit te laten lopen en dan stap ik over naar een bel/sms simkaart en laat internet lekker waaien. Probleem voor altijd opgelost.
Ik ben van plan om dit contract uit te laten lopen en dan stap ik over naar een bel/sms simkaart en laat internet lekker waaien. Probleem voor altijd opgelost.