LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie defect bij thuiskomst

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
d.vdvliet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2011 22:02

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door d.vdvliet »

Nou daar ben ik zelf weer.
Gisteravond een uur met mijn ouders wezen praten bij de MediaMarkt.

Ze houden vast dat het niet in een doos beschadigd kan zijn geraakt, ik hou van dat het niet gebeurd is tijdens het uitpakken.
Vandaag komt er een extern bedrijf naar kijken en die moet vast stellen wat de schade is: duidelijk "druk schade en een barst in de lens". Hij gaat 100% zeker zeggen "externe schade".

MAAR media markt gaf ook aan, hij MOET bewijzen dat wij die schade hebben gemaakt. Maar dat kan hij niet, hij was er niet bij bij het uitpakken dus is het nooit te bewijzen.

Vanavond of morgen ochtend wordt ik gebeld en ben benieuwd.
Ze probeerde me de hele tijd die verzekering aan te smeren en dat ik dan de tv ter reparatie aanbiedt en zo dus het verzekeringsbedrijf oplicht.

Maargoed ik vind het maar kansloos, koop een televisie van 2000 euro en dan denk je iets goeds te kopen. Ga je terug na de winkel en krijg je deze ****.

De doos open maken in de winkel had niet veel zin want de barst zie je niet als de tv uitstaat, alleen als het beeld aanstaat. En een televisie daar in de winkel eerst aansluiten om te testen of die werkt gaat MM iets te ver en mij ook want je "verwacht" dat een product goed is.

Wordt vervolgt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door duiner »

.
ik heb het ooit ook eens gehad met iets, of de kleur stond mij niet aan, zoiets , noem maar wat op.

Maar bij de klantenservice deden ze toen niet moeilijk , kreeg zo mijn geld terug

Je had gewoon de doos weer dicht moeten doen, en het gewoon moeten ruilen ,
misschien was dat een betere optie geweet ?

want het kan ook een tv zijn, die al GERUILD was !!!!! ( en gevallen )

Ik pak tegenwoordig altijd de achterste verpakking,
dan weet ik zeker dat het zo uit de fabriek is gekomen , een ideetje voor later ?.. :wink:

ik heb het ook gehad met software, ik kon het niet meer registeren , dus was een geruilde software !!
Kreeg in die fotowinkel ( Dixons ) ook zo mijn geld terug en een excuus
was ook de helft van de prijs., ze probeerde het weer te verkopen
.
.
Laatst gewijzigd door duiner op 04 nov 2011 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik ben bang dat dit soort verpakkingen van deze tv's niet voor het pakken liggen. Die zijn opgeslagen in een magazijn en daar komt de verkoper uiteindelijk zelf mee aanzetten.
Enig idee hoe lang tegenwoordig een doos is van een beetje breedbeeld tv?
Als je de armen wijd hebt, kun je hem nog maar net beethouden.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door duiner »

Daan_1978 schreef:Ik ben bang dat dit soort verpakkingen van deze tv's niet voor het pakken liggen. Die zijn opgeslagen in een magazijn en daar komt de verkoper uiteindelijk zelf mee aanzetten.
Enig idee hoe lang tegenwoordig een doos is van een beetje breedbeeld tv?
Als je de armen wijd hebt, kun je hem nog maar net beethouden.

In Den Haag is een hele grote MM , en daar staan de dozen onder de kleine tv 's
.

d.vdvliet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2011 22:02

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door d.vdvliet »

duiner schreef:.
ik heb het ooit ook eens gehad met iets, of de kleur stond mij niet aan, zoiets , noem maar wat op.

Maar bij de klantenservice deden ze toen niet moeilijk , kreeg zo mijn geld terug

Je had gewoon de doos weer dicht moeten doen, en het gewoon moeten ruilen ,
misschien was dat een betere optie geweet ?

want het kan ook een tv zijn, die al GERUILD was !!!!! ( en gevallen )

Ik pak tegenwoordig altijd de achterste verpakking,
dan weet ik zeker dat het zo uit de fabriek is gekomen , een ideetje voor later ?.. :wink:

ik heb het ook gehad met software, ik kon het niet meer registeren , dus was een geruilde software !!
Kreeg in die fotowinkel ( Dixons ) ook zo mijn geld terug en een excuus
was ook de helft van de prijs., ze probeerde het weer te verkopen
.
.

Probleem is, hij gaf ook aan als het een scheerapparaat was had je een nieuwe gekregen maar dit is 2000 euro.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik zou die opmerking even op papier zetten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja, 2000 Euro is nou NET de reden waarom ze wel zorgvuldig(er) om mogen gaan met die klacht.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

d.vdvliet schreef:Probleem is, hij gaf ook aan als het een scheerapparaat was had je een nieuwe gekregen maar dit is 2000 euro.
Wat een kulopmerking (met een L ) van MM, alsof je rechten als consument in deze wijzigen als het aankoopbedrag anders is. Oftewel een kwalitatief uitermate teleurstellende smoes.

@duiner,
Misschien was het inderdaad beter geweest om te ruilen, maarja ruilen voor dezelfde is dan ook weer een beetje vreemd. TS heeft dit type TV gekozen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Nou met een T zou ook terecht zijn :lol:
Maar Ad heeft gelijk hoor. Zelfs al zouden er mensen zijn die er misbruik van maken, als ze niet de tijd ervoor willen nemen om de TV te checken is dit HUN risico. Maar ja, recht hebben en krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ouwe aap schreef:Nou met een T zou ook terecht zijn :lol:
Ja, maar dat is dan weer niet zo gepast op een forum. Bekijk overigens de 3 woorden voor het woord smoes maar eens goed... :lol:

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Hahaha ja die is zo ingeburgerd dat het mij niet eens opviel :lol:

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door duiner »

Emmy75 schreef:@duiner,
Misschien was het inderdaad beter geweest om te ruilen, maarja ruilen voor dezelfde is dan ook weer een beetje vreemd. TS heeft dit type TV gekozen.
dan maar een weekje zonder tv , en geloof mij , na een week weten ze echt niet meer
wie welke klant was.... :wink:

In dat soort zaken werken alleen maar tijdelijke krachten , of zijn ze van afdeling veranderd
Maar laat dit geen advies zijn .. we moeten als klanten ook eerlijk zijn .

Alhoewel ik bij Blokker ook een keer een 2e hands iets gekocht had , het paste niet meer goed in elkaar
de winkeliers proberen het altijd

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik begrijp de mensen niet die iets slopen, terugbrengen naar de winkel en doen alsof hun neus bloed. :!: Ik bedoel hier NIET de TS mee.

Ik sta ook af en toe achter een balie, maar als mensen gewoon eerlijk zijn ga ik echt niet moeilijk doen. Vaak kan ik het product zelf al repareren. Ik controleer sowieso standaard of de teruggebrachte producten in orde zijn.

Je moet er toch SAMEN het beste van maken. Wat dat betreft kunnen wij Westerlingen wat leren van het confucianisme.

d.vdvliet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2011 22:02

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Ongelezen bericht door d.vdvliet »

Net nog langs geweest, morgen hoor ik meer.

Gesloten