LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen bijdrage scootmobiel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Eigen bijdrage scootmobiel

Ongelezen bericht door VioletPrue »

appiesjappie schreef:ik heb nogmaals het boekje doorgelezen en het word echtop iedereen berekend die in jouw huis woont!!! Ik heb inderdaad een scootmobiel maar daar moet ik vanaf 1 januari 54 euro per 4 weken voor gaan betalen 7 tot 9 jaar lang. En dat ga ik echt niet doen. Uiteindelijk word hij nooit van mij
Nogmaals, natuurlijk wordt hij niet van u.
Als u een eigen scootmobiel wilt hebben, moet u die kopen.
Dat een overheidsvoorziening niet uw eigendom wordt, lijkt mij heel logisch.

En inderdaad heeft u gelijk, de eigen bijdrage wordt op beider inkomens berekend.
Ik zat er falikant naast en heb er even naar gekeken en ik heb echt verkeerd en te voorbarig gereageerd.
Met excuses.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Eigen bijdrage scootmobiel

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
opeens door beiden moet worden betaalt.
Het wordt niet door beiden betaalt, wordt alleen naar het totale gezamenlijke inkomen gekeken. En terecht! Als je partner een ton per jaar verdient, is het natuurlijk belachelijk dat ze niet naar dat inkomen zouden kijken. Bovendien vind ik een vermogenstoets ook terecht. Waarom uit gemeenschappelijke gelden, als je 'tig' duizenden op de bank hebt staan.
Als je een minimale uitkering hebt en je partner heeft een hoger inkomen, reken dan maar dat hij/zij meebetaalt hoor!

appiesjappie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2011 21:25

Re: Eigen bijdrage scootmobiel

Ongelezen bericht door appiesjappie »

Vanavond komt er iets over de eigenbjdrage op nl 2 om half 8

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Eigen bijdrage scootmobiel

Ongelezen bericht door wevera »

Het programma "meldpunt"van de omroep Max heb ik voor een deel kunnen bekijken.
Duidelijk is geworden dat het vragen van eigen bijdragen voor WMO-voorzieningen waarvoor nu een bruikleenovereenkomst om niets bestaat, juridisch problemen geeft.
Verschillende partijen zijn in de weer met gerechtelijke procedures tegen deze handelwijze van verschillende gemeentes. Dit om er voor te zorgen dat bruikleenovereenkomsten met een contractueel vastgelegde eigen bijdrage, dus huur, alleen kan voor nieuwe gevallen.

Verschillende gemeentes hebben deze eigen bijdragen ingevoerd om de gemeentebegroting sluitend te maken omdat deze begroting is getroffen door verregaande bezuinigingen van de rijksoverheid. De rijksoverheid moet bezuinigen vanwege de kredietcrises o.a. door de steunverlening aan de ABN-AMRO voor 30 miljard euro.

In het programma werd helaas niet de berekening, de verrekening en incassering van de eigen bijdragen, via het CAK, aan de kaak gesteld.

Het kan niet anders dan dat binnenkort een CAK-tragedie wordt geopenbaard.
Dit conform het duidelijk worden van de zgn. COA-tragedie. Het is gebleken dat bij de top-bestuurders en topmanagers van het Centaaal Orgaan Asielzoekers er geen enkele belangstelling bestaat voor hun doelgroep en ook niet voor het eigen personeel. Er bestaat bij de top alleen belangstelling voor het eigen, veel te hoge, salaris, de te dure dienstauto's met chauffeur en de sociale omgang met de rijke kliek in Ned., bijv de steuntrekkers die het zgn. Koninklijk Huis vormen. Dit is dus helemaal fout aan het gaan.

De top-bestuurders en top-managers van het CAK zijn van hetzelfde laken en pak als die van het COA.
Dit betekent dat de eigen bijdrages die door het CAK geincasseerd worden gebruikt zullen worden voor de financiele eer en glorie van die organisatie zelf. De bedragen zullen dus nooit terugvloeien naar de gemeentes.

Het is veel beter, en gemakkelijker, dat de gemeentes de eigen bijdragen vermelden in de bruikleenovereenkomst. In die bruikleenovereenkomst kan dan ook de betalingsregeling vermeld worden, dwz. het bankrek. nummer waarop het bedrag gestort moet worden en de uiterste datum van betaling.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

Gesloten