LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door alfatrion »

LJN: AB1529, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , 99/01203

Naar vaste rechtspraak ligt de bewijslast dat er niet betaald is bij de controleur. Het hof had geen aanleiding om te twijfelen aan de verklaring van de belanghebbende. De gemeente is in het ongelijk gesteld en moest de proceskosten terug betalen.
ruitenheer schreef:Tegenwoordig roept de gemeente dat er op internet handel is in kaartjes, en het kaartje bewijst een stuk minder.
Ik acht het onaannemelijk dat dit in dit geval ook is gebeurt, omdat TS direct een bezwaarschrift heeft geschreven en daarbij een kopie van het kaartje heeft gedaan.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

alfatrion schreef:Als ik het goed heb moet je in de tussen tijd wel de boete betalen.
Neen, je hoeft geen boete te betalen, hoeft pas als je beroepschrijft ongegrond wordt verklaard waarnaar je een nieuwe aceptgito krijgt. Je kan tevens dan weer in beroep gaan.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door J@@N »

Helaas heb ik ook zoiets mee gemaakt, maar dan met een blauwe kaart.
Ik had keurig de blauwe kaart geplaatst en op de juiste tijd gezet. alleen blijkt
deze van de verhoging van het dashboard gevallen te zijn, dus iets gedraaid maar wel goed leesbaar lag deze op het verlaagde gedeelte van dashboard. Dus gelijk foto 's gemaakt en bezwaar ingediend. Bezwaar kan je niet meer indienen in de regio waar de overtreding begaan zou zijn.
Maar dat moet dus bij de officier van justitie in Utrecht. Bezwaar schiften worden hier blijkbaar niet gelezen. Ik krijg een algemeen briefje, hier word niet op de situatie in gegaan alleen word er aangegeven een stukje wettekst en de diender heeft altijd gelijk!

Dus heeft het geen enkele zin meer om nog ergens een bezwaar over in te dienen. Het enige wat ik nog kan doen is naar de rechter gaan. Maar ik weet niet of dat dit veel zin heeft?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bezwaar kan je niet meer indienen in de regio waar de overtreding begaan zou zijn.
Maar dat moet dus bij de officier van justitie in Utrecht. Bezwaar schiften worden hier blijkbaar niet gelezen. Ik krijg een algemeen briefje, hier word niet op de situatie in gegaan alleen word er aangegeven een stukje wettekst en de diender heeft altijd gelijk!
hhhmmm kon gewoon in plaats indienen waar ik bekeurd werd...... rond een jaar geleden help ik iemand met zijn pc, koop kaartje en ga aan de slag. Tuurlijk loopt het weer eens uit en snel ander kaartje kopen.........ja hoor gele bon onder mn wissers. Zwart gezegd terecht, was 15 min te laat.....maar de redding was nabij.....kreeg een kaartje van een omstander welke precies overeenstemde met de eindstand van mijn origineel gekochte kaartje.

Bezwaarschrift geschreven, kon gewoon naar de parkeerpolitie in zelfde plaats.
Werd toegewezen ( hehehehe ) maar wel op een manier dat ik nog fintjes erop werd gewezen dat parkeerkaartje zichtbaar moet zijn, wat inderdaad ook je eigen verantwoording is, en dat de controleur verplicht is te kijken of kaartje echt niet op de grond is gewaaid oid.

xxTonxx01
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door xxTonxx01 »

alfatrion schreef:
xxTonxx01 schreef:Ik kwaad naar huis en klom direct in de pen om bezwaar te maken, ik schreef hun een brief dat het om een misverstand ging en heb daarbij mijn parkeerbon (copy) bijgevoegd. Helaas kreeg ik een negative brief terug van de gemeente waarin stond ...."wij twijvelen niet aan onze gemeente ambtenaars en gaan ervanuit dat u de bekeuring betaald op de aangegeven datum" .
Je hebt zes weken om bezwaar te maken. Als je dat hebt gedaan kun je naar de bestuursrechter.
xxTonxx01 schreef:Tevens schreven ze in hun brief dat de parkeerwachter een foto heeft gemaakt van het dashboard waar volgens hun zeggen GEEN parkeerbon zou liggen ...
gemeente en rechters ...1 pot nat ... gewoon betalen en blijven lachen .... heeft iemand ooit eens een parkeerwachter foto's zien maken van een dashboard? Dikke onzin en bluf ... we moeten het gewoon pikken , net zo pikken dat het heel normaal word dat je een parkeerwachter verrot scheld,laat ze dat dan ok accepteren

Of er nu wel of geen parkeerbon op de vooruit heeft gelegen je hebt betaald voor deze plek en dat telt. Ik schat in dat je een zaak bij de rechter op die gronden zult winnen. Als ik het goed heb moet je in de tussen tijd wel de boete betalen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

xxTonxx01 schreef:Als ik het goed heb moet je in de tussen tijd wel de boete betalen.
[/quote]


Neen, hoef je niet te betalen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:
xxTonxx01 schreef:Als ik het goed heb moet je in de tussen tijd wel de boete betalen.

Neen, hoef je niet te betalen.
Als het goed is staat dit op de bon of staat er een verwijzing op waar informatie te vinden is over de procedure. Meestal is het daarin wel te vinden.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 19 nov 2011 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mulder overtredingen hoef je niet van te voren te betalen. Staat ind op het schrijben van CJIB vermeld

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zou best kunnen hoor. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wanneer wel en niet vooruit betaald moet worden bij bezwaarschriften aangezien er nogal wat soorten zijn. Verschillende soorten bekeuringen, bezwaar tegen belastingen enz. Dus dan lees ik de instructie altijd maar even door.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een parkeer boete is geen mulder overtreding, maar een gemeentelijke heffing. Ik heb het destijds vooruit moeten betalen. Je moet de instructies volgen die bij de boete zijn verstrekt.

Niet betalen als je wel had moeten betalen zal als gevolg hebben dat je incassokosten zult moeten betalen. Wel betalen als je niet had hoeven betalen zal als gevolg hebben dat je instemt met de boete. Volg dus de instructies op.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

alfatrion schreef:Een parkeer boete is geen mulder overtreding, maar een gemeentelijke heffing. Ik heb het destijds vooruit moeten betalen. Je moet de instructies volgen die bij de boete zijn verstrekt.

Niet betalen als je wel had moeten betalen zal als gevolg hebben dat je incassokosten zult moeten betalen. Wel betalen als je niet had hoeven betalen zal als gevolg hebben dat je instemt met de boete. Volg dus de instructies op.

Typisch dat gemeetes hier een verschillend beleid in hebben. Je zou toch denken dat overal hetzelfde zou moeten zijn. Ik heb namelijk ( 1.5 jaar geleden ) niet vooraf hoeven te betalen.

Onlangs boete gekregen voor het door rood licht rijden en ook deze hoefde ik niet vooraf te betalen.
Boete roodlicht is trouwens kwijt gescholden......klopte geen zak van maar das ander verhaal / topic

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door duiner »

Teunbosseman schreef:[

Typisch dat gemeetes hier een verschillend beleid in hebben. Je zou toch denken dat overal hetzelfde zou moeten zijn. Ik heb namelijk ( 1.5 jaar geleden ) niet vooraf hoeven te betalen.

Onlangs boete gekregen voor het door rood licht rijden en ook deze hoefde ik niet vooraf te betalen.
Boete roodlicht is trouwens kwijt gescholden......klopte geen zak van maar das ander verhaal / topic
op de achterkant van elke bon , staat , dat je eerst moet betalen , en daarna een bezwaarschrift kan indienen
het gaat landelijk , via de CBJ of zoiets
.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

duiner schreef:
Teunbosseman schreef:[

Typisch dat gemeetes hier een verschillend beleid in hebben. Je zou toch denken dat overal hetzelfde zou moeten zijn. Ik heb namelijk ( 1.5 jaar geleden ) niet vooraf hoeven te betalen.

Onlangs boete gekregen voor het door rood licht rijden en ook deze hoefde ik niet vooraf te betalen.
Boete roodlicht is trouwens kwijt gescholden......klopte geen zak van maar das ander verhaal / topic
op de achterkant van elke bon , staat , dat je eerst moet betalen , en daarna een bezwaarschrift kan indienen
het gaat landelijk , via de CBJ of zoiets
.

Praat geen poep mens. Je hoeft helemaal NIET altijd eerste te betalen. Neem eerst ff de moeite om het relaas te lezen van sommige andere, dan lees je hetzelfde.

CBJ ofzoiets ?????? Sjonge zou je oms CJIB bedoelen, verdiep je eerst eens in een en ander voordat je iets blaat in een topic.

Je maakt jezelf steeds meer belachelijk in diverse topics.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Een parkeer boete is geen mulder overtreding, maar een gemeentelijke heffing. Ik heb het destijds vooruit moeten betalen. Je moet de instructies volgen die bij de boete zijn verstrekt.

Niet betalen als je wel had moeten betalen zal als gevolg hebben dat je incassokosten zult moeten betalen. Wel betalen als je niet had hoeven betalen zal als gevolg hebben dat je instemt met de boete. Volg dus de instructies op.
Een boete is in feite een schikkingsvoorstel, wegens het niet voldoen van de parkeerbelasting. Je hebt in zo'n geval altijd het recht bezwaar in te dienen ook al heb je al betaald.

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door mar9 »

Dat van dat niet twijfelen aan de gemeenteambtenaren schrijven ze standaard op bij de eerste briefwisseling.

Wellicht haakt een groot gedeelte van de bezwaarmakers daardoor af en das mooi voor de gemeente.

Als je echt weet dat je gelijk hebt, gewoon doorgaan, zeker dan als ze met zo'n "foto" komen. Gewoon doorgaan. Ook al zou je het bezwaar schriftelijk bij justitie moeten neerleggen. Het is gewoon om mensen af te laten haken.

Nogmaals, als je echt weet dat je gelijk hebt, doorgaan, kost je wat schrijfenergie (op een gegeven moment knippen, plakken van een naar andere brief), een postzegel en een envelop en op een gegeven moment komt het (schriftelijke) bericht van bezwaar erkend/bekeuring geseponeerd/dergelijks.

Heb het meegemaakt: ook met parkeren en ik wist dat ik echt het gelijk aan mijn kant had. Uit principe doorgegaan (want inderdaad neiging tot afhaken is er wel in de zin van "stik er maar in") en bedrag teruggekregen.

Ik had het bedrag aanvankelijk niet eens hoeven te betalen maar had het mogen afwachten, wel betaald en teruggekregen: weet niet wat nu de situatie is met betalen/mogen afwachten.

stofzuigertje

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Of je wel of niet vooraf moet betalen, ook bij parkeren zijn er meerdere boetes mogelijk.
Zowel parkeerwachters als politie mogen ze schrijven dus in 1 gemeente kan dit ook verschil opleveren.

Gewoon goed lezen en dan weet je of je juist wel of juist niet moet betalen.
Ook het CIBJ heeft er verschillende dus lees goed voor je betaal of niet.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:Of je wel of niet vooraf moet betalen, ook bij parkeren zijn er meerdere boetes mogelijk.
Zowel parkeerwachters als politie mogen ze schrijven dus in 1 gemeente kan dit ook verschil opleveren.

Gewoon goed lezen en dan weet je of je juist wel of juist niet moet betalen.
Ook het CIBJ heeft er verschillende dus lees goed voor je betaal of niet.

JA, das juist wat ik erg typisch vindt........zou toch overal het zelfde moeten zijn.
Zo creeer je geen duidelijkheid

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:JA, das juist wat ik erg typisch vindt........zou toch overal het zelfde moeten zijn.
Zo creeer je geen duidelijkheid
Klopt het zou makkelijker zijn, maar het is nu eenmaal niet. Gewoon de instructies op de bon even lezen is de makkelijkste, snelste en veiligste weg. Procedures kunnen ook veranderen. Dat iets een paar maanden geleden zo was wil niet zeggen dat dat nog zo is.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef:JA, das juist wat ik erg typisch vindt........zou toch overal het zelfde moeten zijn.
Zo creeer je geen duidelijkheid
Klopt het zou makkelijker zijn, maar het is nu eenmaal niet. Gewoon de instructies op de bon even lezen is de makkelijkste, snelste en veiligste weg. Procedures kunnen ook veranderen. Dat iets een paar maanden geleden zo was wil niet zeggen dat dat nog zo is.

Tsja tis uiteindelijk overheid he.....en samen met de BL is makkelijk maken niet iets waar zij direct over nadenken maar meer achteraf......maar ja....

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door sacredfour »

teunbosseman schreef:
hhhmmm kon gewoon in plaats indienen waar ik bekeurd werd...... rond een jaar geleden help ik iemand met zijn pc, koop kaartje en ga aan de slag. Tuurlijk loopt het weer eens uit en snel ander kaartje kopen.........ja hoor gele bon onder mn wissers. Zwart gezegd terecht, was 15 min te laat.....maar de redding was nabij.....kreeg een kaartje van een omstander welke precies overeenstemde met de eindstand van mijn origineel gekochte kaartje.
Kijk! dit zijn nog eens omstanders! Ik kom ze ook altijd tegen in deze situatie, anders wacht je even :lol: ik maak altijd bezwaar en altijd met succes. :mrgreen:

Gesloten