LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB wegenwacht voorwaarden 2012 zijn gewijzigd!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Emmy75

Re: ANWB wegenwacht voorwaarden 2012 zijn gewijzigd!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat zou ik ook niet zo 123 doen. Het is beter dit schriftelijk te laten bevestigen, maarja ook dan kan achteraf de discussie gevoerd worden. Tja foutje... en het recht dan hebben en krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen.

Informeer anders eens bij een juridisch loket hoe een consument dit moet opvatten.

Naaktgeboren

Ongelezen bericht door Naaktgeboren »

Emmy ga je nu slapen je bent al zo lang aan het schrijven, ik maak me een beetje
zorgen om je.

Emmy75

:lol:
ikke niet slapen ?? slaap genoeg hoor..

Naaktgeboren

Ongelezen bericht door Naaktgeboren »

Nou je zult het zelf wel het beste weten...slaap ze voor welke tijd dan ook :D

Mon!que

Ongelezen bericht door Mon!que »

Mon!que schreef:Ik heb net de BOVAG pechhulp gesproken en daar wordt met grote stelligheid bevestigd, dat de grens van 3.500 bij hun geldt voor de auto en dan nogmaals apart voor de caravan. Dus een auto mag maximaal 3.500 wegen en een aanhanger mag ook maximaal 3.500 wegen.

Wij geven de ANWB nog even de tijd, om met een oplossing en verklaring te komen. Anders melden we ons aan bij de BOVAG.
Ik ben zojuist teruggebeld door de BOVAG. De medewerker die ik gisteren heb gesproken, had het helaas aan het verkeerde eind (was ik al bang voor).

BOVAG Pechhulp

Ongelezen bericht door BOVAG Pechhulp »

Beste Emmy,

Naar aanleiding van je reactie over de caravan en aanhangwagen van BOVAG Pechhulp op dit forum wil ik je berichten dat de gedeelde informatie van onze medewerker niet conform voorwaarden is. Met "een totaal samengesteld belast gewicht tot 3.500 kg" bedoelt BOVAG Pechhulp: "het voertuig inclusief caravan en aanhangwagen mag het gewicht van 3.500 kg niet overschrijden." BOVAG Pechhulp biedt haar excuses aan voor de verkeerd gedeelde informatie en zal actie ondernemen om deze voorwaarde duidelijker te formuleren.

We hebben zojuist telefonisch contact gehad, maar mocht je nog vragen hebben dan kun je met ons gratis servicenummer bellen. We staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,
BOVAG Pechhulp Serviceteam

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Bovag Pechhulp,

Nu u er toch bent, wat is de reden dat het gezamenlijke gewicht niet hoger mag zijn dan 3500 kilo? Als mensen de reden daarvoor weten is er misschien ook wat meer begrip voor, denk ik. Bvd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Witte Angora,

Ik gok om de reden die je eerder zelf dacht.
Je mag dat logisch vinden, maar ik snap de ANWB wel. Met dit soort gewichten moet er nogal wat aan apparatuur op weg gestuurd worden om pechhulp te verlenen, zoals extra grote lepelwagens en zo, dat is niet meer te financieren.

witte angora

Jawel, maar ik wil dat graag van hen zelf horen, dan is het ook officieel. Ik gooi alleen maar een balletje op waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn.

Mon!que

Ongelezen bericht door Mon!que »

BOVAG Pechhulp schreef:Beste Emmy,

>knip<We hebben zojuist telefonisch contact gehad, maar mocht je nog vragen hebben dan kun je met ons gratis servicenummer bellen. We staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Beste Pechhulp Serviceteam,
Mijn naam is Monique. Je hebt zojuist telefonisch contact gehad met mij. Ik heb dit topic geopend met de username
Mon!que
Laatst gewijzigd door Mon!que op 18 nov 2011 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Mon!que schreef:

>knip<We hebben zojuist telefonisch contact gehad, maar mocht je nog vragen hebben dan kun je met ons gratis servicenummer bellen. We staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Beste Pechhulp Serviceteam,
Mijn naam is Monique. Je hebt zojuist telefonisch contact gehad met mij. Ik heb dit topic geopend met de username Mon!que
:lol: :lol: :lol:

Emmy75

<ingekort>

We hebben zojuist telefonisch contact gehad, maar mocht je nog vragen hebben dan kun je met ons gratis servicenummer bellen. We staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,
Huh ? ikke ?? Heb ik iets gemist ???
Ik heb niet eens een caravan/aanhangwagen. Met een caravan op vakantie is niets voor ons, dit is geen waarde-oordeel over mensen die dit wel doen; ieder zijn ding zeg ik altijd maar. Bovendien mag ik niet met een combinatie van > 3500 de weg op want heb geen BE-rijbewijs. Dus ik kan me ook niet zoveel herinneren van het telefonisch contact.. :wink:

Ik vind het wel bijzonder prettig dat u de twijfels en speculaties in dit topic heeft weggenomen en u een duidelijk antwoord geformuleerd heeft. Bedankt voor de genomen moeite.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van witte angora wat de reden is dat o.a. Bovag geen product heeft voor mensen met zwaardere caravans of combinaties. Voor ons blijft dit voorlopig speculeren.

BOVAG Pechhulp

Ongelezen bericht door BOVAG Pechhulp »

Beste forumleden,

Bij een overschrijding van 3.500 kg dienen er andere materialen t.b.v. de hulpverlening ingezet te worden. Denk bijvoorbeeld aan een zwaardere hulpverleningsauto.

Met vriendelijke groet,

BOVAG Pechhulp serviceteam

Emmy75

BOVAG Pechhulp schreef:..Bij een overschrijding van 3.500 kg dienen er andere materialen t.b.v. de hulpverlening ingezet te worden. Denk bijvoorbeeld aan een zwaardere hulpverleningsauto.
...
Ok, bedankt voor de informatie.

Dan zal er waarschijnlijk een kosten/baten analyse aan ten grondslag liggen. Kosten van aanschaf en inhuren van het materiaal vs. de mogelijke opbrengsten. Misschien is het in de markt zetten van een apart product hiervoor niet lucratief genoeg omdat er te weinig mensen zijn met een dergelijke combinatie of dat de kosten te hoog zijn waardoor de prijs te hoog gaat worden en mensen dit daarom niet afsluiten.

Voor TS zit er maar 1 ding op als het nergens aangeboden wordt. Zelf de premie aan de kant zetten die normaal betaald wordt voor pechhulp en een spaarpotje opbouwen om daaruit pechgevallen te kunnen betalen. Auto en caravan grondig na laten kijken voor vertrek kan ook al veel gevallen voorkomen.

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

Met ongeveer € 100,00 premie per jaar weg zetten kom je niet ver (terug bij pech).

witte angora

gtp schreef:Met ongeveer € 100,00 premie per jaar weg zetten kom je niet ver (terug bij pech).
Nee, dat klopt. Maar de pechhulpdiensten zullen toch een grens moeten trekken. Natuurlijk kunnen ze grotere apparatuur aanschaffen voor die enkeling, alleen gaat dan het tarief voor iedereen flink omhoog. Daar zit niemand op te wachten.

Maar eerlijk gezegd, als iemand geld genoeg heeft om een combinatie van 3500 kilo of meer te kopen, dan is er ook geld genoeg om, die enkele keer dat het nodig is, het afslepen zelf te betalen. Dat hoeft m.i. niet bekostigd te worden door de premie voor iedereen, inclusief de grote meerderheid met een krappe tot zeer krappe beurs, te verhogen.

gtp

Iemand met een krappe tot zeer krappe beurs heeft ook geen lichtere combinatie.

Emmy75

gtp schreef:Met ongeveer € 100,00 premie per jaar weg zetten kom je niet ver (terug bij pech).
Mag toch hopen dat die persoon niet ieder jaar afgesleept hoeft te worden.
gtp schreef:Iemand met een krappe tot zeer krappe beurs heeft ook geen lichtere combinatie.
Een zwaardere caravan heeft ook een zwaarder trekkend voertuig nodig. Beiden zullen niet al te goedkoop zijn in aanschaf, onderhoud, brandstofkosten, wegenbelasting, verzekeringen enz.

witte angora

gtp schreef:Iemand met een krappe tot zeer krappe beurs heeft ook geen lichtere combinatie.
Ik heb een krappe beurs en rijdt toch auto, en ben ook nog lid van de wegenwacht. Je denkt toch niet dat ik, en de meesten in mijn situatie, er op zitten te wachten dat de premie omhoog gaat zodat er speciaal materiaal aangeschaft kan worden ten behoeve van de mensen met een zeer ruime beurs, of wel dan.

Ik heb trouwens niet gezegd dat mensen met een krappe tot zeer krappe beurs een combinatie tot hun beschikking hebben.

gtp

Witte angora, wordt het geen tijd dat je naar een andere hulp dienst gaat uitkijken? ANWB is tegenwoordig politiek gezind, en vele malen duurder, moet een jaar betaling doen, is bewezen dat zij niet beter zijn dan, ik ben wel veranderd en betaal lekker per maand en doe danook geen bijdrage aan onzinnige bij producten en top salarissen betalingen.

Gesloten