Zjef is helemaal afgebrand.
Er is niks meer te doen voor hem dan op andermans futiliteiten te gaan letten en daar nog wat tegen te sputteren.
Op sommige punten is het Zjef’s
ja tegen het
nee van Echte Meisje en Simon. Ik heb helemaal geen zin (of tijd) om dat allemaal opnieuw te gaan natrekken. Info waar ik gemakkelijk bij kan, ok, maar ik ga niet zelf bellen naar de KvK’s.
Waarom zou ik Echte Meisje en Simon niet geloven?
Waarom ik Zjef niet zou geloven dat weet ik wel, dat is duidelijk genoeg na al dat gedraai en gekonkel om geen antwoorden te hoeven geven alleen al.
Maar Echte Meisje (en Simon ook) die geeft een rechtstreeks antwoord op een rechtstreekse vraag, en die antwoorden zijn door ons allemaal samen goed te controleren op waarheid. We hebben hier allemaal niet zoveel verstand van verzekeren, maar hoe het in de reguliere verzekeringswereld eraan toegaat, daar hebben we allemaal wel min of meer een beeld van.
Hoe het ertoe gaat in de MLM-wereld?
Och, ik ben nog nooit achterlijk genoeg geweest om me mee te laten tronen naar zoiets. Ik heb één keer ‘een oude vriend’ op visite gehad, maar ik was al achterdochtig genoeg bij het maken van de afspraak om hem
niet in de gelegenheid te stellen zijn ‘verkooppraatje’ te houden. Hij is diep in de nacht gezellig aangeschoten naar huis gefietst zonder dat we andere onderwerpen hebben aangekaart dan ‘die goeie ouwe tijd’ haha. Hij heeft enkele duizenden guldens verspeeld aan zijn piramidespel. Ik niet, haha!
Er heeft in de Volkskant eens een artikel gestaan over dit gebeuren, en nu lees ik van in het stukje van Echte Meisje weer datzelfde soort opdringerige verkooptactiek.
Een poosje geleden was ik werkzoekend. Ik was een van de gelukkigen die haar CV op de site van het CWI mocht zetten.
Da’s boffen, denk je dan!
Nou nee niet echt....
Een mailbox vol MLM-sekte-leden waaronder ook HM-ers. Wakker worden en lezen: ‘u heeft 37 nieuwe berichten’ is
niet grappig wanneer dat allemaal dit soort waanzin is. Dat het CWI hier niets tegen doet, is iets wat op
www.laatjenietnaaien.nl al uitgebreid aan de orde is gekomen. Zelfs tussen de aangeboden vacatures laten ze daar MLM toe. Als je hen erop aanspreekt verschuilt het CWI zich erachter dat het zonder tussenkomst van hun webmees mogelijk is om een vacature te plaatsen....
Die MLM-grappenmakers zitten allemaal te springen op ‘mensen onder zich’ want dat is de manier om omhoog te komen, en die ge(mis)bruiken ieder kanaal wat er maar beschikbaar is.
Bij de eerste had ik het nog niet direct in de gaten, maar dat er iets niet jofel zat, had ik gelukkig door vóórdat het tot een afspraak kwam.
Kijk, ik had al eens een eigen bedrijf gehad, ook zzp-er, en hoewel ik daar een leuke boterham uit haalde is het niet echt een zorgeloos bestaan.
En bij MLM heb je nog niet eens de vóórdelen van een eigen bedrijf, want je hebt geen sodemieter te vertellen. Je moet gewoon doen wat een ander zegt. Ja, je mag het doen in tijden die jou schikken...
Nou, zo’n baan heb ik nu ook.
En bij Hamburg Mannheimer moet je er in aanvang nog een baan bij hebben van minimaal 20 uur, dus veel ruimte heb je dan al niet meer.
Wanneer je een bord voor je kop hebt van hier naar Tokio en terug, dan kan ik me voorstellen dat je het ver kan schoppen met MLM. Maar zelfs aan dat soort gladde alen wil ik het welgemeende advies geven: ‘zet elk jaar veel geld opzij, op een spaarrekening bij een bank die NIETS met jouw werkgever te maken heeft, want, om met Boudewijn de Groot te spreken: ‘Er komen andere tijden...’
Ik ga nou 50 jaar mee op deze aardkloot en ik leer nog elke dag. Maar de Zjefkes, vooral die zichzelf ‘Legrande’ noemen, die ken ik al, van haver tot gort.