LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB wegenwacht voorwaarden 2012 zijn gewijzigd!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
CaptainSlow

Re: ANWB wegenwacht voorwaarden 2012 zijn gewijzigd!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Emmy75 schreef:
Har06 schreef:
Emmy75 schreef: Da's mooi toch. Denk dat de ANWB ook wel een beetje is gaan nadenken na alle klachten en ophef op verschillende sites.
link van deze sites graag, terrecht dat een ANWB de joekels van auto,s en 2 assige caravans apart aanslaat :wink:
Dat krijg je nu als iemand met een hoop roeptoeterij halverwege binnenvalt in een topic. TS hoef ik hier niet meer van te overtuigen, die schreef er zelf over in de OP dus lees die eens.
Har06 (de reïncarnatie van Henri42) staat niet bekend om zijn zorgvuldige lezen, wel om het eindeloos verlengen van topics door zijn "roeptoeterij" (mooi woord)
Mensen rondcommanderen om met bewijzen, links, of complete excel sheets te komen doet hij ook graag.

CaptainSlow

Har06 schreef:Ik heb een mddenklasse auto en een caravan van 1400 kg met auto tesamen 2850 kg, 3500 kg lijkt met nog steeds erg veel, kun je vermoedelijk bij verzekeren.

Bij elke aut ontvang je van de dealer een mob. card

Verschillende automerken bieden inderdaad een mobiliteitsgarantie mits de auto ononderbroken aantoonbaar volgens schema door een officiële dealer onderhouden is.
Er rijden dus zat oudere auto's rond zonder deze garantie, of auto's die door een universele garage onderhouden worden.

De Anwb biedt meer zekerheid dan deze mobiliteitsgarantie, de ANWB verleent nl ook sleutelhulp aan de caravan, brengt eventueel de caravan (mits nog bruikbaar als verblijf) naar de vakantiebestemming, en repatrieert hem dan aan het eind van de vakantie.
Met een mobiliteitsgarantie wordt je alleen geholpen bij het uitvallen van het trekkende voertuig en wordt je aangekoppelde caravan mee gerepatrieerd, als de caravan pech krijgt wordt je niet geholpen.
Ik betwijfel zelfs of ze je caravan repatriëren als die op de camping staat en de auto uitvalt tijdens een rondrit zonder caravan, in mijn voorwaarden staat nl. duidelijk "met aangekoppelde aanhanger c.q. caravan"

En nee, Har06/Henri42, ik post deze voorwaarden niet.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Cpt Slow bedankt voor de info, zullen dit uiteraard bij de betreffende dealer checken.
Henri=Har vertaling :lol:

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

Alleen sleutelhulp bij pech is en blijft van toepassing en vervangend vervoer of repatrieëring niet begrijp ik of heb ik het niet goed begrepen?

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

Witte Angora, route mobiel is nu van reaal sinds geloof ik 2 jaar maar inderdaad deze hebben een beperking in leeftijd acceptatie maar ook een aangepaste premie op oudere auto's

Mon!que

Ongelezen bericht door Mon!que »

gtp schreef:Alleen sleutelhulp bij pech is en blijft van toepassing en vervangend vervoer of repatrieëring niet begrijp ik of heb ik het niet goed begrepen?
Volgens mij alleen voor campers >3500 geen repatrieering en/of vervangend vervoer. Voor auto+caravancombinaties wel.

Mon!que

Zojuist zijn de nieuwe voorwaarden 2012 op de site van de ANWB gezet:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/wegenwa ... er-201.pdf

Hierin staat o.a.
9 Welke voertuigen helpen wij?
Wij helpen personenauto’s, kampeerauto’s, motorfietsen, brommobielen, busjes en bestelbusjes die niet commercieel gebruikt worden. Kampeerauto’s die zwaarder zijn dan 3.500 kg helpen wij in Nederland alleen met sleutelhulp en in het buitenland met sleutelhulp en transporthulp.

En onder het kopje
Aanhangwagen Service Buitenland
Is nu de beperking van 3.500 verdwenen:
Alle hulp zoals wij hebben beschreven bij Wegenwacht Europa Service, maar dan voor een toercaravan, bagagewagen, trailer of vouwwagen die u tijdens uw reis uit Nederland achter uw voertuig meeneemt. Een eventueel vaartuig repatriëren wij alleen als wij de aanhangwagen invoeren of vernietigen.

Har06

Mon!que schreef:Zojuist zijn de nieuwe voorwaarden 2012 op de site van de ANWB gezet:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/wegenwa ... er-201.pdf

Hierin staat o.a.
9 Welke voertuigen helpen wij?
Wij helpen personenauto’s, kampeerauto’s, motorfietsen, brommobielen, busjes en bestelbusjes die niet commercieel gebruikt worden. Kampeerauto’s die zwaarder zijn dan 3.500 kg helpen wij in Nederland alleen met sleutelhulp en in het buitenland met sleutelhulp en transporthulp.

En onder het kopje
Aanhangwagen Service Buitenland
Is nu de beperking van 3.500 verdwenen:
Alle hulp zoals wij hebben beschreven bij Wegenwacht Europa Service, maar dan voor een toercaravan, bagagewagen, trailer of vouwwagen die u tijdens uw reis uit Nederland achter uw voertuig meeneemt. Een eventueel vaartuig repatriëren wij alleen als wij de aanhangwagen invoeren of vernietigen.

wat is nu je statement ??????

Mon!que

Heb je het hele topic wel gelezen?

samengevat: De beperking die m.i.v. 2012 ineens in de WW voorwaarden stond, nl. dat alleen nog pech hulp (en eventueel vervangend vervoer en repatriering) geleverd werd aan auto-caravan-combinaties met een maximaal gewicht van 3500 is weer uit de voorwaarden 2012 gehaald.

Deze aanpassing in de voorwaarden is ongeveer 2 weken geleden al telefonisch en via email aangekondigd, maar vandaag eindelijk ook op de site verschenen. Zie daarvoor de link in mijn vorige bericht.

CaptainSlow

Mon!que schreef:Heb je het hele topic wel gelezen?
Doet ie nooit.

Har06

CaptainSlow schreef:
Mon!que schreef:Heb je het hele topic wel gelezen?
Doet ie nooit.

He Cpt Slow moetv je weer eens reageren LOL
Ik heb de website van de ANWB gelezen cq een mailtje van de klantenservice gehad, al met al niets nieuws onder de zon wat niet redelijk is :)

Gesloten