LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sonja030976
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 23:47

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Sonja030976 »

Vooropgesteld, Ik stel het zeer op prijs dat je wilt helpen hoor, maar ja zoals je schrijft en vertelt geef je wel die indruk, dus misschien inleiden met ik werk er niet maar weet er wel heel veel van....... Hoe dan ook de ziggo monteur komt straks, dus wie weet kan hij me verder helpen met de dingen die je aan hebt gegeven. En tuurlijk snap ik dat er software inzit, maar geloof niet dat iemand je dat vertelt als je een tv koopt dat er updates kunnen zijn. Je geeft aan dat er ook updates zijn voor de ci+ kaart, dus ik zal daar de ziggo monteur zeker naar vragen hoe dat zit. Ik zie namelijk nooit errors die zij noemen en krijg ook geen andere error meldingen in beeld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Die errors krijg je als gewone gebruike ook nooit "zo" in beeld maar de Ziggo monteur moet zeker weten waar hij deze kan vinden.
Ik weet trouwens niet of je met een CI+ kaart werkt of met een losse decoder.
Software upgraden in je TV is vaak wel gewoon een menu optie en staat ook bijna zeker weten wel ergens in je handleiding.
Ik ben benieuwd naar het oordeel van de monteur.

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Remuz »

Zelf heb ik ook problemen gehad met Ziggo. Aan de telefoon wordt je idd niets wijzer. Daar lezen ze gewoon een vragenlijstje op en antwoorden dat wat hun papier aangeeft.

Op het moment dat de monteur een signaal gaat meten moet deze een bepaalde waarde hebben (vraag me zo even niet precies welke, maar ik dacht 55). Deze minimale waarde heeft het signaal nodig om HD te kunnen ontvangen. Het is logisch dat het signaal bij elke verdeling minder word. Zie het als een waterleiding. Als je 1 kraan opendraaid heb je een beste straal. Draai je er 10 open uit dezelfde leiding krijg je een pisstraaltje.
Bij mij thuis lag het aan het verdeelblok. Daarop staan -waardes gegeven. Eerst had ik hem op -13 nu op -5 en het signaal is super.

Ik zou bij ziggo eisen dat ze 2 metingen deden. Eén op het moment dat het signaal goed is en 1 wanneer het signaal zwak is. Op dat moment weet je pas of het ligt aan het leiding net van Ziggo. (dit moeten ze dan meten bij de binnenkomende kabel). Vervolgens meet je het zelfde signaal van de aansluiting die binnenkomt naar de aansluiting die de tv binnen gaan. Nu weet je je verwaarlozing binnen huis.

Als je het op deze manier meet kan je je signaal meten en problemen uitsluiten.

Is het signaal bij binnenkomst niet goed? Probleem ziggo.
Is het signaal bij binnenkomst goed? Thuis netwerk doormeten.
Is het signaal van thuisnetwerk niet goed? Probleem bij jezelf.
Is het signaal van thuisnetwerk goed? Probleem decoder?

Mocht het signaal van Ziggo niet goed zijn in jou wijk weten zij dit waarschijnlijk al wel. Zal dus lastig zijn een monteur langs te krijgen die dit komt meten. Waarschijnlijk houden ze zich gewoon van de domme. Probeer dit overigens niet telefonisch op te lossen, maar per mail!

Gesloten