LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht beleid GKB
Re: Slecht beleid GKB
Enkele voorwaarden van een wettelijk sanerings traject zijn: 1 er moet voldoende inkomen zijn op zijn minst WWB. 2 Arbeid/sollicitatie plicht, een gesaneerde dient er alles aan te doen om werk te behouden of werk te vinden. Schulden: De gesaneerde mag geen nieuwe schulden maken zelfs een tweede aanmaning kan reden zijn tot einde traject. Ts heeft aan deze voorwaarden niet voldaan is daarom ook uit het traject gezet. Dat TS gekozen heeft voor budgetbeheer is geen verplichting, bewindvoerders zijn er niet echt blij mee want zo krijgt de gesaneerde geen bewustwording over zijn financiële zaken. Ga je toch voor budgetbeheer dan zijn er spelregels, het inkomen moet op de budgetbeheer rekening gestort worden, alle vaste lasten huur energie etc worden daarvan betaald, ook zijn er potjes reserveringen telefoon, internet en onvoorziene zaken wat overblijft is leefgeld en daar moet je het mee doen. Je bent zelf verantwoordelijk om de rekening te voeden dus voldoende inkomen te storten zodat alle lasten betaald kunnen worden, gebeurd dit niet dan zal budgetbeheer geen betalingen doen en ook het leefgeld niet uitkeren, simpel toch.
Ik wil er mee aangeven dat fouten in eerste instantie bij de gesaneerde liggen die lapt de spelregels aan zijn laars en komt heldere afspraken niet na.
Ik wil er mee aangeven dat fouten in eerste instantie bij de gesaneerde liggen die lapt de spelregels aan zijn laars en komt heldere afspraken niet na.
wij zijn nog bezig om met een advocaat de gkb verantwoordelijk te stellen
voor de geleden schade
alleen ja het gaat jammer genoeg allemaal niet zo snel
alles moet worden uit gezocht en gedaan en dan moet je
voor de zelfde katonrechter die de uit spraak heeft gedaan
zo dat je onder beschermings bewind bent gekomen
om de gkb op het matje te roepen en als hij het goed keurt dan moeten
hun de schade betalen zo als het er nu uit ziet
lijkt het wel goed te komen maar ja het blijft een overheids instelling
dus die hebben nog al wat macht alleen hebben wij papieren
in handen gekregen die het bewijs hebben geleverd dat het hun fout wel was
voor de geleden schade
alleen ja het gaat jammer genoeg allemaal niet zo snel
alles moet worden uit gezocht en gedaan en dan moet je
voor de zelfde katonrechter die de uit spraak heeft gedaan
zo dat je onder beschermings bewind bent gekomen
om de gkb op het matje te roepen en als hij het goed keurt dan moeten
hun de schade betalen zo als het er nu uit ziet
lijkt het wel goed te komen maar ja het blijft een overheids instelling
dus die hebben nog al wat macht alleen hebben wij papieren
in handen gekregen die het bewijs hebben geleverd dat het hun fout wel was
u bent en blijft verantwoordelijk voor het doorgeven van veranderingen in de persoonlijke sfeer. maar gezien uw posten hier leeft u nogal gemakkelijk. ik denk niet dat de rechter u in het gelijk stelt.
u kunt zelfs uit het beschermingsbewind worden gezet.
ronald g schreef:Enkele voorwaarden van een wettelijk sanerings traject zijn: 1 er moet voldoende inkomen zijn op zijn minst WWB. 2 Arbeid/sollicitatie plicht, een gesaneerde dient er alles aan te doen om werk te behouden of werk te vinden. Schulden: De gesaneerde mag geen nieuwe schulden maken zelfs een tweede aanmaning kan reden zijn tot einde traject. Ts heeft aan deze voorwaarden niet voldaan is daarom ook uit het traject gezet. Dat TS gekozen heeft voor budgetbeheer is geen verplichting, bewindvoerders zijn er niet echt blij mee want zo krijgt de gesaneerde geen bewustwording over zijn financiële zaken. Ga je toch voor budgetbeheer dan zijn er spelregels, het inkomen moet op de budgetbeheer rekening gestort worden, alle vaste lasten huur energie etc worden daarvan betaald, ook zijn er potjes reserveringen telefoon, internet en onvoorziene zaken wat overblijft is leefgeld en daar moet je het mee doen. Je bent zelf verantwoordelijk om de rekening te voeden dus voldoende inkomen te storten zodat alle lasten betaald kunnen worden, gebeurd dit niet dan zal budgetbeheer geen betalingen doen en ook het leefgeld niet uitkeren, simpel toch.
zo als je het uit legt klopt wel aardig maar in mijn geval
ik was al schuld vrij gesteld alleen omdat me vrouw dus een wajong
heeft en ik dus ziek thuis kwam te zitten kregen wij een
vergoeding op haar uitkering aan gevraagt door het gkb zelf
ik ben vervolgens weer aan het werk gekomen en heb alle papieren
van mijn contract direct in geleverd
en toen is het gkb dus vergeten het weer af te melden dus hebben
wij van af 2007 tot 2011 geld extra gehad
waar we geen recht op hadden maar ja als wij niet weten
wat er aan gevraagt word kunnen wij die verantwording ook niet krijgen
lijkt mij toch nu kregen wij in mei 2011 papieren van het uwv
wat een foutje was van het uwv had naar het gkb gemoeten
op onze mat met een schuld van bijna 12000 euro
dan bel je daar eens achter aan blijkt dat er dus een
vergoeding zijn aan gevraagt waar wij niks van wisten
en die was niet af gemeld ter wel ik aan het wek was
dus ja wie is er dan verandwordelijk
puma73 schreef:u bent en blijft verantwoordelijk voor het doorgeven van veranderingen in de persoonlijke sfeer. maar gezien uw posten hier leeft u nogal gemakkelijk. ik denk niet dat de rechter u in het gelijk stelt.
leef ik makelijk
hoe kan jij dat invullen volgens mij *** jij gewoon
erg slap en weet je zelf niet waar je over praat
Ik ben nu een jaar bij het GKB ik moet zeggen dat ik alles zelf dubbel controleer, want inderdaad soms worden er dingen niet betaald.
Als ik een brief krijg waarin staat dat er iets ook niet is betaald ga ik er meteen achteraan.
Want je mag geen nieuwe schulden maken
Waar ik me alleen wel aan erger is dat er nog geen schuldenregeling is.
We hebben al heel wat gespaard in het "potje" voor de schulden maar er word niks afgelost.
Als ik een brief krijg waarin staat dat er iets ook niet is betaald ga ik er meteen achteraan.
Want je mag geen nieuwe schulden maken
Waar ik me alleen wel aan erger is dat er nog geen schuldenregeling is.
We hebben al heel wat gespaard in het "potje" voor de schulden maar er word niks afgelost.
Dat klopt bij ons heeft het wel bijna 2 jaar geduurt voor dat ze eindelijk de schulden gingen betallen
ze gaan eerst het potje vol gooien met geld wat je moet betallen en dan wordt het helle bedrag in een keer afgelost maar je ziet niet naar welke maatschappij het heen gaat
ze gaan eerst het potje vol gooien met geld wat je moet betallen en dan wordt het helle bedrag in een keer afgelost maar je ziet niet naar welke maatschappij het heen gaat
Komisch om andere te beschuldigen er een zooi van te maken. Zij zijn in ieder geval niet begonnen met er een zooitje van te maken, anders was die vriend van jou daar niet terechtgekomen....sephora30 schreef:Een vriend van mij heeft ook 3 jaar bij het GKB gelopen (Den Haag) en die lui maakte er een zooitje van.
GJvdZ : Scheef
Komisch om andere te beschuldigen er een zooi van te maken. Zij zijn in ieder geval niet begonnen met er een zooitje van te maken, anders was die vriend van jou daar niet terechtgekomen....
maar de gkb moet alles betallen
en hun mogen ook geen schulden maken onder joun naam
maar dat doet de gkb wel wand wij hebben via het uwv een brief gekregen dat wij eventjes 12000 moeten betalen van het niet doorgeven
maar dat kloptomdat het gkb namelijk niks heeft doorgeven dus wie zijn schult is het dan die van de gkb en niet van de mensen zelf
gkb moet je er uit zien te komen hun helpen je mee er uit te blijven van de schulden
maar dan moeten ze zelf geen fouten gaan maken en dat doet het gkb wel
nu heeft de gkb zelf die 12000 euro betaalt omdat het hun fout was
het gkb heeft ook plichten en rechten naar de mensen toe
maar goed als u er niet mee eens bent wat doet u dan op deze site en reageert u op dingen waar u hellemaal niks mee te maken hebt
Misschien zit u er zelf niet onder maar anderen wel die een mening hebben hier over en dan komt u is even om de bocht heen met een achtelijk iets
Als u er geen verstand van hebt reageer dan ook niet en ga andere mensen lastig vallen
Komisch om andere te beschuldigen er een zooi van te maken. Zij zijn in ieder geval niet begonnen met er een zooitje van te maken, anders was die vriend van jou daar niet terechtgekomen....
maar de gkb moet alles betallen
en hun mogen ook geen schulden maken onder joun naam
maar dat doet de gkb wel wand wij hebben via het uwv een brief gekregen dat wij eventjes 12000 moeten betalen van het niet doorgeven
maar dat kloptomdat het gkb namelijk niks heeft doorgeven dus wie zijn schult is het dan die van de gkb en niet van de mensen zelf
gkb moet je er uit zien te komen hun helpen je mee er uit te blijven van de schulden
maar dan moeten ze zelf geen fouten gaan maken en dat doet het gkb wel
nu heeft de gkb zelf die 12000 euro betaalt omdat het hun fout was
het gkb heeft ook plichten en rechten naar de mensen toe
maar goed als u er niet mee eens bent wat doet u dan op deze site en reageert u op dingen waar u hellemaal niks mee te maken hebt
Misschien zit u er zelf niet onder maar anderen wel die een mening hebben hier over en dan komt u is even om de bocht heen met een achtelijk iets
Als u er geen verstand van hebt reageer dan ook niet en ga andere mensen lastig vallen
Ik ben niet door eigen toedoen in de schulden gekomen, maar doe wel hard mijn best eruit te komen.
We hebben dit jaar al de helft van alles schulden bij elkaar gespaard dus als het nog een jaar duurt ben ik ook schuldenvrij.
Ik vind het zelf niet erg alles te moeten nakijken zo weet je ook wat wel en niet betaald word en waarom.
en ik heb zelf ook wel een rekening gehad die niet is betaald door het gkb na heen en weer gebel een dwangbevel en die rekening is nu wel betaald helaas zijn er extra kosten bij gegekomen, maar vind het wel lekker dat er geld is om het te betalen.
Ze zeggen mij telkens je bent en blijft verandwoordelijk!
Dus vandaar dat ik ook alles nakijk
Via internet kun je alles nazien, misschien is dat een tip voor mensen van wie rekeningen niet betaald worden??
We hebben dit jaar al de helft van alles schulden bij elkaar gespaard dus als het nog een jaar duurt ben ik ook schuldenvrij.
Ik vind het zelf niet erg alles te moeten nakijken zo weet je ook wat wel en niet betaald word en waarom.
en ik heb zelf ook wel een rekening gehad die niet is betaald door het gkb na heen en weer gebel een dwangbevel en die rekening is nu wel betaald helaas zijn er extra kosten bij gegekomen, maar vind het wel lekker dat er geld is om het te betalen.
Ze zeggen mij telkens je bent en blijft verandwoordelijk!
Dus vandaar dat ik ook alles nakijk
Via internet kun je alles nazien, misschien is dat een tip voor mensen van wie rekeningen niet betaald worden??
Misskate
lees ons vorige berichten maar is terug hoelang wij al er onder zitten
wij zijn heel druk bezig op dit moment om er onder weg te komen
lees ons vorige berichten maar is terug hoelang wij al er onder zitten
wij zijn heel druk bezig op dit moment om er onder weg te komen