LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvriendelijkheid incassobureau's.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jocelyn900
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 16:57

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door jocelyn900 »

Mijn ervaring (en dat is vrij weinig ;)) dat medewerkers bij een Incassobureau echt niet vriendelijk zijn, door je heen beginnen te praten en je behandelen als een crimineel.
Ik ben een keer een rekening vergeten te betalen van 20 euro en terecht dat ze een incassobureau op je af sturen. Maar hoe ze je te woord staan is niet te geloven :(

ook één keer onterecht een incassobureau op mijn dak gehad. Ik had iets betaald, dit was ook verwerkt en ik kreeg keurig netjes een bevestiging hiervan. Opeens viel er een maand later een incassobrief op de deurmat, heb betaald (door de dreigende toon). Contact gehad met de webwinkel e.d. zij hebben het voor mij opgelost, en kreeg nog netjes een mail van het incassobureau dat het inderdaad een onterechte vordering was en kreeg netjes mijn geld terug (het ging om 40 euro ;)).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door BBCS »

Onder het motto: "had je maar moeten betalen", is dus alles geoorloofd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door snepke »

BBCS schreef:Onder het motto: "had je maar moeten betalen", is dus alles geoorloofd.
Dan hebben ze aan mij een verkeerde.
Als ik zeker weet dat ik niets schuldig ben,betaal ik nooit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:Onder het motto: "had je maar moeten betalen", is dus alles geoorloofd.

Heb er gelukkig nooit mee te maken gehad, maar alsnog hoor je met respect behandelt te worden , blaffen ze je af ,gewoon een flinke bek teruggeven.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:Heb er gelukkig nooit mee te maken gehad, maar alsnog hoor je met respect behandelt te worden , blaffen ze je af ,gewoon een flinke bek teruggeven.
Dat kan anders en kunt uzelf ook nog eens lachen. Als iemand begint te blaffen vraagt u gewoon: "mag ik je baasje even aan de lijn?" Als deze dan getergd reageert na de zoveelste keer de vraag stellen (want die krijgt men meestal toch niet te spreken) met: "ik heb een manager en geen baasje", zegt u: "nette medewerkers hebben managers, blaffende hondjes hebben baasjes die roepen koest".

Stel de vordering is terecht en u bent hem gewoon vergeten, kunt u ook vriendelijk zeggen zeker nadat u ze al even aan de lijn heeft: "moet dat nu allemaal zo moeilijk gaan. Je kunt ook netjes en vriendelijk zeggen goh wij hebben een vordering binnen gekregen van x kan het zijn dat die u ontgaan is en mogen wij uw betaling van xxx die bestaat uit yyy voor zzz ontvangen. Dan zeg ik ja natuurlijk mevouw/meneer dat kan hoor en was het gesprek allang klaar. Nu heb je je alleen maar opgefokt, ik zou maar eens aan de bloeddruk gaan denken".

Dan kunt u nog toevoegen: "na dit uiterst vervelende geblaf van jou ga ik maar eens betalen maar let wel op dat ik niet per ongeluk 5 cent te veel overmaak. Die wil ik direct terug ontvangen wegens onverschuldigde betaling en indien je dit naar mijn mening niet snel genoeg doet ga ik je met dezelfde telefoontjes benaderen en zal ik dat blijven doen tot er terugbetaald is of zet ik een incassobureau erop die flinke kosten in rekening brengt en wees gerust ik heb tijd genoeg om me met zo'n onzin bezig te houden. en oja nog 1 dingetje die ik bijna zou vergeten: ik blaf niet terug, ik bijt terug." (onder het motto van blaffende hondjes bijten niet.)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door nevermind »

BBCS schreef:Onder het motto: "had je maar moeten betalen", is dus alles geoorloofd.
Een incassobureaus beginnen mag en kan iedereen.
Zo zijn er dan mensen zonder opleiding, een bureau begonnen, wat wil je dan verwachten?
De onvriendelijkheid is alleen, om mensen bang te maken, welke toch al in de vernieling zitten, dat is het doel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door ciske »

De onvriendelijkheid is alleen, om mensen bang te maken, welke toch al in de vernieling zitten, dat is het doel
Een mens met een beetje verstand laat zich niet bang maken, en alsnog heb je netjes met mensen om te gaan, en geen misbruik van hun situatie te maken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Incassobureau belt.
Heeft u een moment?
Zeg dan:
Het is mogelijk dat dit gesprek wordt opgenomen voor educatieve redenen.
Mag ik u volledige naam, geboortedatum en uw functie bij dit bedrijf?
Dit om er zeker van te zijn dat u geen pseudovertegenwoordiger bent.
Hier wordt meestal al het gesprek beëindigd.
Wordt er bedreigende taal geuit? Zeg zoiets als:
Ik zie deze uitlatingen van u als bedreiging en intimidatie, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen.
Dit is dan zeker het einde van het gesprek! :lol:
Zijn ze wel redelijk?,geef dan aan dat je graag alles schriftelijk wil oplossen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BBCS schreef:Nu heb ik eens een keer een vraagje.
Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk. :?:
Doen ze hun werk met tegenzin?

Hoe zou jij reageren als je dag in, dag uit alle smoesjes moet aanhoren van mensen die hun rekeningen niet hebben betaald? Er is wel leuker werk denkbaar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:
BBCS schreef:Nu heb ik eens een keer een vraagje.
Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk. :?:
Doen ze hun werk met tegenzin?

Hoe zou jij reageren als je dag in, dag uit alle smoesjes moet aanhoren van mensen die hun rekeningen niet hebben betaald? Er is wel leuker werk denkbaar.
Sorry maar die mensen hebben zelf voor dit werk gekozen en dan nog vriendelijkheid kost niets :!:
Als ze er niet tegen kunnen dan moeten ze ander werk zoeken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:
Hoe zou jij reageren als je dag in, dag uit alle smoesjes moet aanhoren van mensen die hun rekeningen niet hebben betaald? Er is wel leuker werk denkbaar.

zelf gekozen dat beroep en ze krijgen er nog betaalt voor ook dus gewoon netjes behandelen, als je geen respect geeft ken je het ook niet terug verwachten.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door frenchy »

In mijn werk heb ik ook heel veel te maken met wanbetalers. Meer dan 50 % vd telefoontjes gaan hierover.

Vaak wordt de toon door zo`n gesprek al gezet door de beller zelf. Ik neem vriendelijk op, noem mijn naam en vraag waarmee ik diegene mee van dienst kan zijn. Dan beginnen ze meteen, zonder hun naam te nomen : 'nou moet JE eens even luisteren, JE stuurt me hier een rekening en daar klopt niks van" BV. Nou dan wil je dat gaan uitzoeken, maar ze laten je op geen manier uitpraten, verzinnen honderden smoesjes, hebben al betaald maar geen bewijs, je wordt uitgescholden voor hoer, crimineel. Er worden dingen gezegd als: "ik kom wel eens even langs, dan maak ik je helemaal kapot". bla bla. En ik weet dat ik dit niet hardop mag zeggen, maar meestal zijn het buitenlanders. Totaal geen respect!

Als je er daar 50 van op een dag krijgt is het inderdaad moeilijk om vriendelijk te blijven. Ik ben de vriendelijkheid zelver en om mij het bloed onder mijn nagels te halen is heel veel voor nodig, maar bij zo`n gesprekken kan dit wel gebeuren ja.

Als het echt te ver gaat, dan vertel ik degene aan de andere kant van de lijn dat ik bij deze toon geen gesprek ga voeren en als hij niet normaal met mij kan praten, ik de verbinding ga verbreken. En gaat diegene zo door, verbind ik daadwerkelijk de verbinding. Kunnen ze even afkoelen en later terugbellen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Er worden dingen gezegd als: "ik kom wel eens even langs, dan maak ik je helemaal kapot". bla bla.
hey, je hebt mij aan de telefoon gehad !!!!!
:lol: :lol: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onvriendelijkheid incassobureau's.

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:
Er worden dingen gezegd als: "ik kom wel eens even langs, dan maak ik je helemaal kapot". bla bla.
hey, je hebt mij aan de telefoon gehad !!!!!
:lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: dat heb jij inderdaad eens gezegd.

Gesloten