LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Kpn internet ?????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hooligan84
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2011 19:28

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door hooligan84 »

wat voor abbo heb je afgesloten
:mrgreen:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door Ulbe »

Hou wel de rekeningen in de gaten!, :shock:

Veel mensen zijn voor duizenden €uro's met die dongels het schip in gegaan, :?

Zelf hou ik gepaste afstand van deze rommel, :|


Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door piet jagers »

kan iemand me vertellen hoe het volgende zit :
ik heb onbeperkt internet met een kpn dongel.
echter doet deze het de eerste 2 dagen van de maand en dan is het verbruik op.
en moet ik weer een maand wachten.

pas maar op of je krijgt een rekening van van 10000 euro met je dongle

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door MisW »

CharlotVSoph schreef:hoe kan je zelf als consument controleren wat je snelheid is die in je huis binnenkomt, waardoor je dus nu teveel aan mb abonnement neemt??
Je kan inloggen op je modem en kijken welke snelheden hier ingesteld zijn. Dit betekend niet dat je ook daadwerkelijk deze snelheden zal halen, daarvoor heb je de verschillende sites die al vermeld worden.

Volgens contract zou ik 8Mbs moeten hebben, echter als ik inlog heb ik 4Mbs maar dat wordt veroorzaakt door de KPN centrale die mij afkapt, maar de waarschuwing staat in een andere topic.

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door MisW »

smilie schreef:Volgens mij dien je je casus te gooien over de boeg van 'betalen van de niet geleverde diensten'. Dan zou je wellicht nog wat eruit kunnen halen. Je betaalde immers voor 20mb en kreeg 6mb. Het is te vergelijken dat je 15 maanden bij de bakker betaalde voor hele brood, maar telkens maar 1/2 kreeg.
Ik heb dus een soort gelijke situatie en ben net gebeld door KPN. Ze vertelde dat ze een dienst leveren van 0 Mbs tot de desbetreffende snelheid en zoiets ook in de algemene voorwaarden staat. Ik heb dat nog niet gevonden maar dit is wel enorm lachwekkend.

Als je dus niet kan internetten en dus 0 Mbs hebt, willen ze beweren dat ze nog steeds aan het contract voldoen.

Daniel187187
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:18

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door Daniel187187 »

Dat is dus het grote nadeel van ADSL, de snelheid is een TOT snelheid. Van de beloofde TOT 20 Mb snelheid haal je in praktijk met geluk tussen de 10 en 15 Mb. Woon je in een wijk waar veel mensen ADSL hebben en dit ook met regelmaat gebruiken voor downloaden dan gaat jouw snelheid alleen maar naar beneden.

Vroeger boden ADSL aanbieders hun snelheid als "20 Mb snelheid" aan maar dit hebben zij n.a.v. meerdere rechtzaken moeten aanpassen naar "TOT 20 Mb snelheid".

Als jij via bijvoorbeeld www.speedtest.net een snelhei dhaalt van 5 Mb is dat enorm vervelend maar KPN komt dan hun belofte na.

Kabel van UPC/Ziggo is een prima alternatief, nieuw uitgerolde glasvezel kan ook maar dan betaal je de hoofdprijs...

Succes hiermee in ieder geval!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door ciske »

Kabel van UPC/Ziggo is een prima alternatief
topics van ziggo hier niet gelezen? :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door bprosman »

topics van ziggo hier niet gelezen
Jawel maar het komt maar zelden voor dat de beloofde snelheid niet gehaald wordt. En ALS deze niet gehaald wordt dan kan het technisch opgelost worden. Bij ADSL is dat niet zo.
Geef mij één foutloze provider.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door ciske »

Bij ADSL weet je dat je moet meten tot de centrale.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Volgende de 2de jongedame is het algemeen bekend dat er maar 1 maand terug betaald mag worden. Volgens mij houdt dit in dat ik dus opgelicht ben. Kpn heeft mijn namelijk 15 maanden lang veel te veel laten betalen terwijl dus bekend is dat het niet terug betaald zou worden terwijl dit wel is toegezegd ???

Heb je er niet aangedacht om een Advocaat in de armen te nemen?
Ik begrijp dan ook niet dat je het zolang door hebt laten gaan, als ik deze situatie gehad had, had ik allang een procedure opgestart.
Volgend jaar word procederen duurder, nu betaal je nog de normale griffie rechten.
Ik zou dus maar opschieten door die gasten te dagvaarden; eerst hen schriftelijk en liefst aangetekend, aanschrijven waarbij je hen 1 week gerekend vanaf bovenstaande datum, de gelegenheid geeft om het overige geld aan je terug te betalen, doen ze dit niet, dan dagvaard je ze.
Je kan het ook zelf doen via de Deurwaarder.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Daniel187187 schreef:Dat is dus het grote nadeel van ADSL, de snelheid is een TOT snelheid. Van de beloofde TOT 20 Mb snelheid haal je in praktijk met geluk tussen de 10 en 15 Mb. Woon je in een wijk waar veel mensen ADSL hebben en dit ook met regelmaat gebruiken voor downloaden dan gaat jouw snelheid alleen maar naar beneden.

Kabel van UPC/Ziggo is een prima alternatief, nieuw uitgerolde glasvezel kan ook maar dan betaal je de hoofdprijs...

Succes hiermee in ieder geval!
De snelheid heeft bij ADSL niets te maken met het aantal mensen in een wijk. Dat is juist wel zo met kabel. Kabel is een cirkel verbinding waarbij de snelheid afhankelijk is van het aantal gebruikers. Bij ADSL heeft elk huis een apparte lijn naar de centrale en is slechts de afstand bepalend voor de snelheid. Zelf heb ik een all-in 1 pakket via ADSL en alles werkt 24/7 perfect. Uiteraard naar mijn eigen behoefte. IK heb 2 interactieve TV's, internet en VOiP. Ik houd me niet bezig met films downloaden.

Faruk
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2011 12:04

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door Faruk »

Geachte mensen,

Heb okt.2010 internet abon. afgesloten via internet bij kpn, voor een dongel. Eerste 6 maanden actie 10,/ euro p-maand, daarna 19,95. De 1e 2 maanden geen verbinding,maar dat hebben ze verholpen. Vanaf januari 4 maanden lang 10,p-maand betaald, echter eind april 1600, euro mei 800,. Ik heb na de eerste factuur meteen gebeld, en werd afgepoeierd, volgens de gegevens heeft u het zo veel van internet gebruik gemaakte, en zodoende de rekening.

Om een specificatie gevraagd, dat klopt, maar ik dat helemaal niet gebruikt, er staat op een dag voor 404, euro aan internet gebruik. Een aantal keren nog een keer gebeld, maar kreeg maar geen leidinggevende of manager aan de lijn, dat kon niet. Naderhand in juli kreeg ik een brief van een deurwaarderskantoor dat ze het dossier van mij hadden ontvangen, en ik moest betalen, met nog 350, euro erbij. weer een reeks brieven heen en weer. Echter geen baat, ik moest maar een betalingsregeling treffen, anders werden me de kosten opgejaagd elke keer, en het werdt in totaal eind augustus 2815, euro. Dan zet je je handen in je haar, geen kant om op te gaan.

Een prodeo advocaat gevraagd om de zaak te bestuderen, kreeg ik ook een negatieve bericht waar de advocaat op zijn beurt zegt, je moet met harde bewijzen komen. Ik heb het helemaal niet gebruikt, hoe moet ik dit bewijzen. Ik heb de dame van kpn ook een hele logische vraag gesteld, u betaald 4 maanden lang 10, euro en opeens een factuur van 160 x meer, vind u dit normaal. Dat was normaal en moest dit maar betalen. Ik weet niet meer in welke richting ik in moet gaan.
Volgens de kb´s klopt de rekening. Ik ben hier misleid, en heb ook geen melding of een waarschuwing gekregen, waar ik op dat moment een actie kon nemen. Ik zou graag uw hulp willen inschakelen, en toch een luisterend oor willen.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door piet jagers »

Faruk schreef:Geachte mensen,

Heb okt.2010 internet abon. afgesloten via internet bij kpn, voor een dongel. Eerste 6 maanden actie 10,/ euro p-maand, daarna 19,95. De 1e 2 maanden geen verbinding,maar dat hebben ze verholpen. Vanaf januari 4 maanden lang 10,p-maand betaald, echter eind april 1600, euro mei 800,. Ik heb na de eerste factuur meteen gebeld, en werd afgepoeierd, volgens de gegevens heeft u het zo veel van internet gebruik gemaakte, en zodoende de rekening.

Om een specificatie gevraagd, dat klopt, maar ik dat helemaal niet gebruikt, er staat op een dag voor 404, euro aan internet gebruik. Een aantal keren nog een keer gebeld, maar kreeg maar geen leidinggevende of manager aan de lijn, dat kon niet. Naderhand in juli kreeg ik een brief van een deurwaarderskantoor dat ze het dossier van mij hadden ontvangen, en ik moest betalen, met nog 350, euro erbij. weer een reeks brieven heen en weer. Echter geen baat, ik moest maar een betalingsregeling treffen, anders werden me de kosten opgejaagd elke keer, en het werdt in totaal eind augustus 2815, euro. Dan zet je je handen in je haar, geen kant om op te gaan.

Een prodeo advocaat gevraagd om de zaak te bestuderen, kreeg ik ook een negatieve bericht waar de advocaat op zijn beurt zegt, je moet met harde bewijzen komen. Ik heb het helemaal niet gebruikt, hoe moet ik dit bewijzen. Ik heb de dame van kpn ook een hele logische vraag gesteld, u betaald 4 maanden lang 10, euro en opeens een factuur van 160 x meer, vind u dit normaal. Dat was normaal en moest dit maar betalen. Ik weet niet meer in welke richting ik in moet gaan.
Volgens de kb´s klopt de rekening. Ik ben hier misleid, en heb ook geen melding of een waarschuwing gekregen, waar ik op dat moment een actie kon nemen. Ik zou graag uw hulp willen inschakelen, en toch een luisterend oor willen.
ik heb hetzelfde
had daarlangs nog een abbo lopen met hetzelfde abbo . wel met onbeperkt intern..
en maar eens uitgeprobeert wat ik kon downloaden in een maand ... a 24 uur per dag.. kwam niet verder dan 30gb..
en bij kpn in 12 dagen 44 gb . maar ja kpn doet maar wat . rommelt wat aan met de datas en de rekeningen .. plakt er een naam bij.. en klaar weer 8000 euro binnen

Gesloten