LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo internet om te huilen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door bprosman »

en als ik de andere onderwerpen in de diverse forums op Radar mag geloven, ben je overgeleverd aan de grollen en grillen van een monopolistische kabelaar
Om daarvoor op een Radar forum te gaan kijken is wel een gekleurd beeld natuurlijk. Klanten die erg tevreden zijn zullen hier geen topic gaan openen.
Zelf ben ik al een jaar of 10..11 klant en heb ook afgezien in de begintijd, met de mailservers, overbelaste DNS servers, DHCP servers die geen IP adressen meer weggaven. Echter de laatste jaren als een zonnetje, en ik blijf bij mijn bewering dat het grootste gedeelte van de problemen geen Ziggo problemen zijn maar bij de klant in zijn eigen apparatuur zit.

Taitennek
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mei 2005 13:36

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Taitennek »

bprosman schreef:
en als ik de andere onderwerpen in de diverse forums op Radar mag geloven, ben je overgeleverd aan de grollen en grillen van een monopolistische kabelaar
Om daarvoor op een Radar forum te gaan kijken is wel een gekleurd beeld natuurlijk. Klanten die erg tevreden zijn zullen hier geen topic gaan openen.
Zelf ben ik al een jaar of 10..11 klant en heb ook afgezien in de begintijd, met de mailservers, overbelaste DNS servers, DHCP servers die geen IP adressen meer weggaven. Echter de laatste jaren als een zonnetje, en ik blijf bij mijn bewering dat het grootste gedeelte van de problemen geen Ziggo problemen zijn maar bij de klant in zijn eigen apparatuur zit.
Bij mij was er geen sprake van technische problemen, maar van administratieve problemen [je belt om informatie, vervolgens wordt door Ziggo gemakshalve aangenomen dat je een product afneemt, vervolgens krijg je een vriendelijke brief met een zgn. "ordernummer", compleet met ingangsdatum].
Dan moet jij er maar achteraangaan om van iets af te komen wat je niet eens besteld hebt. Daar ging mijn quote over :wink:

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Ziggo WebTeam Julius schreef:Beste Heidy,

Je hebt waarschijnlijk last van de storing zoals Kangodo die beschrijft. Nieuwe meldingen zijn inmiddels niet meer nodig. Ook een monteursafspraak heeft geen zin. De storing zal hier intern opgelost moeten worden.
Wel kun je later op de dag je modem resetten. Dit doe je door de stekker van het modem voor 10 seconden uit het stopcontact te halen. Wellicht dat het dan weer werkt.
Excuses voor de verwarring en het ongemak.

EDIT: Inmiddels is dezelfde storing ook weer in een andere regio actief. Hier zijn wel weer nieuwe voorbeelden van nodig en is het niet wenselijk het modem te resetten.

@Heidy
Graag ontvang ik per PB je klantnummer en postcode en huisnummer. Ik kan dan nagaan in welke regio je woont en welke storing er actief is.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

Van kabel heb ik niet zoveel verstand omdat ik ADSL gebruik. Bij problemen werd gewoon nieuwe firmware ge-ipload en was het probleem weg. Dat kan bij Ziggo toch ook, of denk ik te simpel ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door olaf79 »

JackyJansen schreef:
Ziggo WebTeam Julius schreef:Beste Heidy,

Je hebt waarschijnlijk last van de storing zoals Kangodo die beschrijft. Nieuwe meldingen zijn inmiddels niet meer nodig. Ook een monteursafspraak heeft geen zin. De storing zal hier intern opgelost moeten worden.
Wel kun je later op de dag je modem resetten. Dit doe je door de stekker van het modem voor 10 seconden uit het stopcontact te halen. Wellicht dat het dan weer werkt.
Excuses voor de verwarring en het ongemak.

EDIT: Inmiddels is dezelfde storing ook weer in een andere regio actief. Hier zijn wel weer nieuwe voorbeelden van nodig en is het niet wenselijk het modem te resetten.

@Heidy
Graag ontvang ik per PB je klantnummer en postcode en huisnummer. Ik kan dan nagaan in welke regio je woont en welke storing er actief is.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

Van kabel heb ik niet zoveel verstand omdat ik ADSL gebruik. Bij problemen werd gewoon nieuwe firmware ge-ipload en was het probleem weg. Dat kan bij Ziggo toch ook, of denk ik te simpel ?
Vaak zit het probleem in het modem zelf of in de installatie van de klant. Een firmware update is meestal alleen bedoelt om extra functies toe te voegen of bugs te verhelpen. Maar je krijgt meestal niet opeens last van een bug in een modem. Dus is het waarschijnlijk een defect modem of een probleem aan de huisbekabeling.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Heidy »

Het was een fout was Ziggo.
Ik ben geen nieuwe klant en het voorval was bekend bij ze.
Ze wisten alleen niet hoe ze ermee om moesten gaan.
Ik heb gebeld en eerst was het een storing.
Een fout van hun ja.
Een compensatie van 6 euro gekregen. (Hiep hoi)
De fout lag bij hun en niet bij mij.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heidy schreef:Het was een fout was Ziggo.
Ik ben geen nieuwe klant en het voorval was bekend bij ze.
Ze wisten alleen niet hoe ze ermee om moesten gaan.
Ik heb gebeld en eerst was het een storing.
Een fout van hun ja.
Een compensatie van 6 euro gekregen. (Hiep hoi)
De fout lag bij hun en niet bij mij.
Weet ik wel Heidy, ik wilde alleen aangeven, dat een firmware update van een modem in veel gevallen geen soelaas biedt.
Het is dus niet zo iets als probleempje...nieuwe firmware...probleem opgelost...
Was het maar zo simpel.

Gesloten