LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

sacredfour schreef:@Jaaap Aaap

Over de vliegenzwam gesproken, wel of topic. Wist je dat die op LijstII van de opiumwet gezet is? Misschien wat voor een nieuw topic?
Ik wil de Staat in beschuldiging stellen van een strafbaar feit, misdrijf.
De OW zegt:
De verboden handelingen met middelen vermeld op lijst II worden in artikel 3 (en 3b: openbaarmaking) OW omschreven. Het gaat hierbij om drie groepen strafbare feiten:
Binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengen (5.1.)
Vervaardigen en, al dan niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf: telen, bereiden, bewerken, verwerken, verkopen, afleveren, verstrekken en vervoeren. (5.2.)
Aanwezig hebben (5.3)



Eerst moet bewezen worden dat dit :
- er moet sprake zijn van een bewezen menselijke gedraging;
- het feit moet voldoen aan een delictsomschrijving;
- het feit moet wederrechtelijk zijn;
- er moet sprake zijn van verwijtbare schuld.

Met deze brief moet dit opgelost zijn:

Hierbij doen wij een dringend verzoek om alle op de Lijst II genoemde planten en paddenstoelen te verwijderen uit de staatsbossen en openbaar terrein behorende aan de Nederlandse Staat. Het is onwenselijk dat niet-gebruikers ongewild geconfronteerd worden met drugs. Niet aan dit verzoek voldoen strookt niet met het Nederlands drugsbeleid dat aangeeft gehecht te zijn aan preventie en voldoet niet meer aan de bescherming die de wet ons geeft door haar burgers bloot te stellen aan deze “gevaarlijke stoffen”

Dit kunnen ze natuurlijk niet. Ze groeien ook bij de koningin in de tuin, maar ja die is onschendbaar.
Het OM zal natuurlijk een proces afwijzen,maar dit biedt wel mogelijkheden om vervolging van andere zaken in een ander daglicht te zien,maw als de Staat er niks aan doet........
Ik wist dit alles niet. Maar dit weekend zag ik er nog eentje in het bos. En er was aan geknabbeld! :shock:
Toppy schreef:Er is natuurlijk helemaal niets op tegen om in het eigen onderhoud te voorzien.
Volgens mij een verplichting in het kader van de WWB. Of ik moet dat verkeerd gelezen hebben.

Met dat in het eigen onderhoud voorzien lukt het kennelijk niet zo goed. Hoe zou dat nu toch komen?
En wat verwacht u van een Sociale Dienst? Dat zij aan komen draven met een voor u op maat gesneden baan? Dat u voor de uitkering die u krijgt, let wel krijgt, geen enkele tegenpresatie hoeft te leveren?

Maar het oeverloos door blijven procederen om des keizers baard gaat uitstekend.

Ik ben wel klaar met dit geneuzel.
Wat Sacredfour van de sociale dienst verwacht weet ik natuurlijk niet. Wat ik er minstens van verwacht is dat zij zich niet schuldig maken aan strafbare feiten, zoals slavendrijven danwel dwangarbeid.

Het procederen is voor jou om des keizer's baard, maar niet voor iemand die gedwongen dreigt te worden tot het doen van onbetaalde arbeid. Dan gaat het ineens wél ergens om. En zolang het Europese Hof nog geen uitspraak heeft gedaan gaat een dergelijke procedure sowieso niet om des keizer's baard, want dan valt er nog duidelijkheid te verkrijgen.

En met het verhaal dat je een tegenprestatie moet doen voor je uitkering wordt de situatie omgedraaid. Als je werkt dan moet daar een tegenprestatie tegenover staan, namelijk een loon. Werken is loon, loon is werken. Maar een uitkering is geen loon uit dienstbetrekking, dus niet vergelijkbaar met voorstaande.

Je manier van formuleren en discussieren klinkt me trouwens bekend in de oren. :shock:

Er staan overigens interessante artikelen op http://www.doorbraak.eu. Zoeken op 'dwangarbeid' bijvoorbeeld. :idea:

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

Jolijn schreef:Sacredfour, jij hebt deze link geplaatst http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 59&t=39380

Deze doe ik erbij
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=105874
:shock: Interessante link! Wat kan die topicstarter discussieren zeg! :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar een uitkering is geen loon uit dienstbetrekking, dus niet vergelijkbaar met voorstaande.
Nee die wordt ook niet betaald door je baas maar door je mede-landgenoten :?

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

bprosman schreef:Nee die wordt ook niet betaald door je baas maar door je mede-landgenoten :?
Vergelijk het met een zorgverzekering. Die betalen we allemaal, maar niet iedereen wordt ziek. En we gaan zieken toch ook niet verwijten gebruik te maken van de verzekering waar zij in betere tijden óók aan bijgedragen hebben? Of gaan we die ook keihard aanpakken? 'Uit die rolstoel met je luie kont oma! Doe maar eens wat voor de kosten van je zorg!' Ja, het huidige kabinet is er wel toe in staat. :? Een uitkering moet gezien worden als een uitbetaling door een verzekeringaanbieder en niet als een loon waarvoor ook nog tegenprestaties geleverd moeten worden. En voor die sociale verzekering hebben Sacredfour en ik óók meebetaald in betere tijden.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Toppy »

Een Wwb uitkering is géén uitkering die aangeboden wordt door een verzekeringsaanbieder.
De Wwb uitkering wordt betaald uit de algemene middelen.
Niet de jurist uit gaan hangen zonder basiskennis.

En het argument dat je in betere tijden hebt meebetaald is een dooddoener die wel héél erg vaak gebruikt wordt als mensen niets zinnigs meer op te merken hebben.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de kosten van de rechtsbijstand voor deze procedure betaald gaan worden.
Een dergelijke procedure kost een 'paar' centen.
Zonder advocaat procederen is niet mogelijk bij het Europese Hof.
De Raad voor de Rechtsbijstand zal hiervoor geen toevoeging afgeven. Bijzondere Bijstand is dus niet mogelijk.

En de Sociale Dienst gaat echt niet rustig af zitten wachten totdat er een uitspraak is. Maar daar horen wij, tot op heden, weinig over.

Ik schat zo in dat het een heleboel geschreeuw en weinig wol is van mensen die hier hun eigen eenzaamheid op zitten te lossen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Jaaap Aaap schreef
Ik wist dit alles niet. Maar dit weekend zag ik er nog eentje in het bos. En er was aan geknabbeld!
Ja, dieren vinden haar ook lekker! :mrgreen:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de kosten van de rechtsbijstand voor deze procedure betaald gaan worden.
Een dergelijke procedure kost een 'paar' centen.
Zonder advocaat procederen is niet mogelijk bij het Europese Hof.
De Raad voor de Rechtsbijstand zal hiervoor geen toevoeging afgeven. Bijzondere Bijstand is dus niet mogelijk.
Ik ben hier ook een zaak voor begonnen :mrgreen: , wordt deze maand in de rechtbank behandelt.`
Ik beroep mij op art 10 UVRM

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

Toppy schreef:Een Wwb uitkering is géén uitkering die aangeboden wordt door een verzekeringsaanbieder.
De Wwb uitkering wordt betaald uit de algemene middelen.
Niet de jurist uit gaan hangen zonder basiskennis.
Ik geef geen juridische definities of constructies, maar ik laat zien hoe je er gematigder en gebalanceerder naar kan kijken.
En het argument dat je in betere tijden hebt meebetaald is een dooddoener die wel héél erg vaak gebruikt wordt als mensen niets zinnigs meer op te merken hebben.
Het is geen dooddoener als substituut voor gebrek aan zinnige opmerkingen, maar het is een zinnige opmerking en valide argument op zichzelf. Juist jouw reactie erop is een zinloze dooddoener.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe de kosten van de rechtsbijstand voor deze procedure betaald gaan worden.
Een dergelijke procedure kost een 'paar' centen.
Zonder advocaat procederen is niet mogelijk bij het Europese Hof.
De Raad voor de Rechtsbijstand zal hiervoor geen toevoeging afgeven. Bijzondere Bijstand is dus niet mogelijk.

En de Sociale Dienst gaat echt niet rustig af zitten wachten totdat er een uitspraak is. Maar daar horen wij, tot op heden, weinig over.

Ik schat zo in dat het een heleboel geschreeuw en weinig wol is van mensen die hier hun eigen eenzaamheid op zitten te lossen.
Advocatenkosten worden na eigen bijdrage betaald toch? Bekijk het van de positieve zijde: flink procederen schept alleen maar werkgelegenheid in de juridische sector en houdt juristen buiten de WWB. Of ben je van mening dat juristen, advocaten, rechters maar via de WWB tewerk gesteld moeten worden. :shock:

sacredfour schreef:
Overigens ben ik wel benieuwd hoe de kosten van de rechtsbijstand voor deze procedure betaald gaan worden.
Een dergelijke procedure kost een 'paar' centen.
Zonder advocaat procederen is niet mogelijk bij het Europese Hof.
De Raad voor de Rechtsbijstand zal hiervoor geen toevoeging afgeven. Bijzondere Bijstand is dus niet mogelijk.
Ik ben hier ook een zaak voor begonnen :mrgreen: , wordt deze maand in de rechtbank behandelt.`
Ik beroep mij op art 10 UVRM
:o

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

sacredfour schreef:Ik ben hier ook een zaak voor begonnen :mrgreen: , wordt deze maand in de rechtbank behandelt.`
Ik beroep mij op art 10 UVRM
Eigenlijk ga je je in een vicieuze cirkel bevinden. Je wilt zonder advocaat procederen tot aan het Europese Hof om een uitspraak te krijgen dat je zonder advocaat tot aan het Europese Hof mag procederen. Want een nationale rechtbank zal niet geneigd zijn tot dergelijke gedurfde uitspraken.

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

Toppy schreef:Ik schat zo in dat het een heleboel geschreeuw en weinig wol is van mensen die hier hun eigen eenzaamheid op zitten te lossen.
Heb jij zojuist aan de vliegenzwam gezeten? :lol:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Tjaa daar zit wat in, het ging hier trouwens om speciale bijstand voor een andere rechtzaak, door procederen is hier eigenlijk niet de bedoeling.
Dit ging om een ceviele zaak waar ik verplicht een advokaat voor nodig had. Dus eigenlijk niet relevant hier.
@toppy
Rechtsbijstand en bijzondere bijstand zijn trouwens twee verschillende dingen en dus instanties.

yogibear
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2008 19:29

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door yogibear »

Als ik het even heel zwart/wit mag stellen roept iedereen hier eigenlijk: "Ga met je luie reet van die bank af, ga aan het werk en stop met het opvreten van onze belastingcenten"!!
Allemaal mensen met een baan en leuk salaris???
Ook ik heb dit jaar bij de bijstand moeten aankloppen voor een uitkering!
Dankzij de crisis werd ik te duur voor mijn baas.
Ik heb een vak geleerd, en ben er zelfs erg goed in, dus had ik er alle vertrouwen in weer snel aan een baan te komen.
Wat een desillusie!!! Te duur....te oud......
Ook ik heb een re-integratie project bij het UWV gehad. Het sloeg helemaal nergens op!!
Ze weten daar niet hoe snel ze je de supermarkt in moeten kletsen om het nieuwste soepje van Honig te demonstreren!!
Na de periode van het UWV viel ik dus in de bijstand!
Ik had me nog niet aangemeld of ik moest al voor mijn uitkering aan het werk.
Op een sociale werkplaats!!!! ( waar je alleen kunt werken met een WSW indicatie)
En dan onder het motto "dat je door het werken hier eerder terug vloeit naar een reguliere baan"..... ( duh!!)
Je probeert er maar het beste van te maken en gaat vol goede moed naar je eerste "werkdag".
De werkzaamheden???
Stekjes knippen, kerstmannetjes ontstikkeren en daarna weer bestikkeren, pakjes labelen, een partijtje beschimmelde stuiterballen schoonvegen, krasloten inpakken.
En op de koop toe het gemekker en gezeur van je [Moderator: houd het netjes!] dat het werktempo te hoog ligt.
Mijn [Moderator: houd het netjes!] ??? Drugsverslaafden, drankverslaafden, 9 van de 10 zitten in de schuldsanering, bewindvoering, een IQ van -10!!
En daar sta je dan tussen als normaal denkend mens!!
En dat moet dan motiveren om weer terug te vloeien naar een reguliere baan????
Ze slaan de plank volledig mis!!
DEmotiveren!! Dat doet het!!
En dat alles onder bedreiging van het kwijtraken van je uitkering als je er niet aan meewerkt!
Mijn verzoek om een werkervaringsplek word steeds weggewuifd!! ( dat levert natuurlijk niets op!!)
Ik heb mijn hele leven gewerkt, en nu het er even niet in zit ( ze doen net alsof de banen momenteel voor het oprapen liggen....) krijg je dit!!!
Ook ik wil hier werk van maken.
Alle tips zijn dan ook welkom!!
Onacceptabel!!
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2011 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

yogibear

Bedankt voor je verhaal!
Zal ik zeker in de rechtbank gebruiken als mijn zaak voorkomt :mrgreen:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

yogibear
Zoals ik het gedaan heb. Schrijf een brief waarin je laat weten dat je niet akkoord gaat met het reintergratieproject.
Je zult hierdoor een boete opgelegd krijgen. Die van mij was 150 euro, maar het kan hoger zijn.
Tegen deze boete kan je dan officieel bezwaar maken, omdat het een besluit is van een overheidsinstantie waar bezwaar tegen gemaakt kan worden. Gebruik in je verweer het UVRM en het ILO (zie de verwijzing van Jaaap Aaap)verdrag. Probeer je eerste brief zo duidelijk en redelijk mogelijk te maken, om de boete zo laag mogelijk te houden.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Er staan overigens interessante artikelen op http://www.doorbraak.eu. Zoeken op 'dwangarbeid' bijvoorbeeld.
Bedankt voor deze link Jaaap Aaap! Heel interresant!
Misschien wil yogibear en andere slachtoffers van het reintergratietraject samenwerken met mij aan een bezwaarschrift/procedure richting rechtbank.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Weiger niet om deel te nemen aan het re-integratietraject! Maar doe dit onder voorbehoud:
Ze kunnen dan ook geen boete opleggen!
In het geval dat ik wettelijk verplicht ben om deel te nemen aan dit project dan zou ik dit graag willen doen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:
Doe dit verzoek voor documenten met een WOB verzoek, dit zijn ze dan verplicht om uit te voeren.
Het gaat er dan vooral om documenten die het bewijs moeten geven dat bij het traject tewerkstelling:
Evaluatie plaats vind, na hoeveel tijd en wat er met deze beoordeling gedaan wordt, m.a.w. de sociale dient moet bewijzen dat het hier gaat om re-integratie. Het alleen die naam geven is niet genoeg!
Er geen arbeidsplaatsen worden ontrokken aan het arbeidsproces
Geen sprake is van goedkope arbeidskrachten


Kan er worden bewezen dat reintergratie niet werkt dan kan er alleen de conclusie getrokken worden dat het gaat om arbeid zonder rechtvaardig loon.

Volgens de WWB is verplichte arbeid weliswaar toegestaan, maar alleen als de bijstandsgerechtigde met dat werk meer perspectief op de arbeidsmarkt krijgt en als het gaat om een reïntegratietraject dat op het betrokken individu is toegesneden, “maatwerk” dus. Vaak blijkt niet aan die twee voorwaarden te zijn voldaan.

Gesloten