LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING: grof betalen voor storting op eigen rekening
Re: ING: grof betalen voor storting op eigen rekening
Bij een bank KOOP je OOK iets , namelijk betalingsdiensten ,en veiligheid, of stort jij alleen maar geld en pin je nooit, geen overschrijvingen, geen telebankieren ?
M.a.w. de banken verdienen dik aan wat jij aan ze 'uitleent'. liever: laat beheren
En welk gigantisch rentepercentage denk je dat de bank op jouw geld maakt ?
Grote bedrijven zijn op di moment zelfs bereid om "negatieve rente" te betalen aan banken in ruil voor veiligheid, ofwel veilig beheer kost geld, dat samen met de betaaldiensten zijn inderdaad jouw kosten.
Waar kreeg je ook weer de hoogste rente ? .... juist DSB, IceSave.
M.a.w. de banken verdienen dik aan wat jij aan ze 'uitleent'. liever: laat beheren
En welk gigantisch rentepercentage denk je dat de bank op jouw geld maakt ?
Grote bedrijven zijn op di moment zelfs bereid om "negatieve rente" te betalen aan banken in ruil voor veiligheid, ofwel veilig beheer kost geld, dat samen met de betaaldiensten zijn inderdaad jouw kosten.
Waar kreeg je ook weer de hoogste rente ? .... juist DSB, IceSave.
Neem als voorbeeld de gratis ID kaart.Als het allemaal 'gratis' zou zijn, letten hele groepen mensen er niet op dus stijgen de kosten hiervan waardoor de 'abokosten' nog eens zullen stijgen.
Bij een bank KOOP je ook iets: de dienst dat zij op de centjes passen, de dienst dat je via een overschrijvingskaart of incasso geld kan overmaken naar bedrijven waarvan andere diensten worden afgenomen in plaats van naar al de bedrijven toe te moeten gaan, in de rij te staan en de rekening contant te betalen. enz.dolphy schreef:Kun je het nog dommer maken?
Bij de supermarkt KOOP je iets. Bij een bank BRENG je iets (waar ze netjes op moeten passen en beheren) daarmee maken ze WINST !!!
M.a.w. de banken verdienen dik aan wat jij aan ze 'uitleent'. Beter gezegd: laat beheren.
EDIT: excuus bprosman was me net voor.
Tjonge...geloof er ZELF maar in! De banken maken met het geld dat jij inlegt dikke winst! Waarom zitten we midden in een crisis????Emmy75 schreef:Bij een bank KOOP je ook iets: de dienst dat zij op de centjes passen, de dienst dat je via een overschrijvingskaart of incasso geld kan overmaken naar bedrijven waarvan andere diensten worden afgenomen in plaats van naar al de bedrijven toe te moeten gaan, in de rij te staan en de rekening contant te betalen. enz.dolphy schreef:Kun je het nog dommer maken?
Bij de supermarkt KOOP je iets. Bij een bank BRENG je iets (waar ze netjes op moeten passen en beheren) daarmee maken ze WINST !!!
M.a.w. de banken verdienen dik aan wat jij aan ze 'uitleent'. Beter gezegd: laat beheren.
EDIT: excuus bprosman was me net voor.
Dankzij die leuke banken !!! Die je nodig moet spekken omdat ze al HEEL VEEL WINST (!!!) maken van JOUW geld.
Moet je het dan zo zien?
De financiele wereld: banken die zich soepel opstellen en dat als inkomen door verlies van werk wegvalt, zij hun vorderingen aanpassen aan de omstandigheden van hun klanten....
Maar dat zal wel een utopie blijven omdat de financiele wereld keihard en onmenselijk is.Maar hoe keer je de hebzucht van de banken en makelaarskantoren? Dat is de vraag.
De bonussen gaan wel lekker gewoon door, mensen in de armoe belandend of niet. Zij verdienen het immers, zij doen het 'zware' werk. Vergeet dat niet...
Zeker ook nog nooit een uitzendig betreffende die 'fijne' banken bij RADAR gezien?
Sorry, maar ik wist niet dat er zoveel(!!!) domme mensen in Nederland wonen!!! Veel had ik al in de gaten, maar zo veel????
Tuurlijk als de mening afwijkend is, is heel Nederland dom maar ik niet. Vindt u het niet op zijn minst opmerkelijk dat meerdere mensen dezelfde mening zijn toegedaan.dolphy schreef:Sorry, maar ik wist niet dat er zoveel(!!!) domme mensen in Nederland wonen!!! Veel had ik al in de gaten, maar zo veel????
Bij een bank koop je gewoon een dienst, dat zij daarnaast met een deel van dat geld weer geld verdienen doet niets af aan het feit dat bepaalde diensten geld kosten en dat het redelijk is daar kosten voor te vragen.
bprosman gaf een tekenend voorbeeld van de gratis ID. Toen de uitspraak van de HR kwam, gingen meteen hele volksstammen naar de gemeente om hun gratis kaart te halen of ze die kaart nu nodig hadden of niet.
Geef mij dan eens een voorbeeld van waar mensen in de armoe beland zijn door de schuld van de bank.mensen in de armoe belandend of niet.
Ah ik snap het, dat zijn al die mensen bij wie het huis gedwongen onder de kont vandaan verkocht is omdat de bank een veel te hoge hypotheek door de strot van de koper heeft geduwd.bprosman schreef:Geef mij dan eens een voorbeeld van waar mensen in de armoe beland zijn door de schuld van de bank.mensen in de armoe belandend of niet.
Vroeger was alles bij de bank gratis. Je kreeg gratis een pinpas, gratis overschrijf kaarten, gratis enveloppen die je gratis kon verzonden. Sinds dien zijn we steeds geconfronteerd met dat er voor dit en dan weer voor dat betaald moest worden. Ik betwijfel ernstig of het gebruik van deze zaken daardoor significant is gedaald.Emmy75 schreef:Als de banken ineens deze diensten allemaal 'gratis' gaan uitvoeren kunnen we er gif op innemen dat het abonnementsgeld verdubbeld wordt. Omdat er voor bepaalde diensten apart betaald moet worden, zullen sommige mensen ook bezuinigen op het gebruik van deze diensten. Als het allemaal 'gratis' zou zijn, letten hele groepen mensen er niet op dus stijgen de kosten hiervan waardoor de 'abokosten' nog eens zullen stijgen.
Als het gaat om zelf geld storten dan vind ik dat toch wel zo essentieel dat dit in het abonnement zou moeten zitten. Banken zou er in de eerste plaatst oprecht naar moeten streven om om een klant vriendelijk handelsmodel te hanteren. Als ze dat niet om de juiste redenen zouden doen, dan maar uit eigen belang. Banken moeten er voor waken dat ze consumenten niet weg jagen in tijden waarin de banken min of meer van hen afhankelijk zijn omdat ze elkaar geen geld meer durven uit te lenen.
wil best ergens voor betalen maar 5 euro voor een storting vind ik wel
van de gekke..wie heeft er een goede bank voor mij......
van de gekke..wie heeft er een goede bank voor mij......
De documentaire die ik heb gezien ging over Amerika. Opvallend was dat de geïndexeerde huizenprijzen over de jaren heen constant bleven, tot dat deze opeens exponentieel gingen stijgen. De mensen met veel geld waren niet bereid om de arbeiders meer salaris te betalen, maar wilde ze wel het geld voor een huis lenen. Wanneer dit stagneerde verlaagde de overheid de rente, waardoor lenen aantrekkelijker werd. De praktijk was daarnaast er jaarlijks mutaties op de hypotheken wat ook geld kosten.Emmy75 schreef:Ah ik snap het, dat zijn al die mensen bij wie het huis gedwongen onder de kont vandaan verkocht is omdat de bank een veel te hoge hypotheek door de strot van de koper heeft geduwd.
Het onderliggende probleem is dat er een te groot verschil in salarissen is. Bedrijven de top tonnen betalen geven als redenen op dat ze anders niet de goede mensen kunnen krijgen. Maar zo goed zijn ze niet, want we zijn in de crisis terecht gekomen.
Maar goed dat is een zij-discussie.
Over het algemeen zijn dit nooit de banken geweest maar (malafide) hypotheekadviseurs of makelaars die wel een hypotheekadviseurtje kenden die dat wel even zou regelen. Zelfde geval bij DSB (die ik meer onder de malafide hypotheekadviseurs reken dan onder de banken) moest er zo nodig ge-overcrediteerd worden. Hypotheken op 2 salarissen als je nog met die roze bril op loopt terwijl de levensduur van de relatie nog korter is dan de folie op de keukenkastjes (en daar wordt al zoveel over geklaagd). Om die reden staat hier half Empel (dorp bij Den Bosch) te koop. De banken zijn over het algemeen terughoudender geweest dan het optimisme van de koper en of hypotheekadviseur. Huizenkopers mogen wat dat betreft best wat meer de hand in eigen boezem (indien aanwezig) steken.Ah ik snap het, dat zijn al die mensen bij wie het huis gedwongen onder de kont vandaan verkocht is omdat de bank een veel te hoge hypotheek door de strot van de koper heeft geduwd
Vroeger , toen ik mijn eerste auto kocht had ik ook een spaarrekening met 11.75% !!! rente.Vroeger was alles bij de bank gratis. Je kreeg gratis een pinpas, gratis overschrijf kaarten, gratis enveloppen die je gratis kon verzonden.
Laatst gewijzigd door bprosman op 06 dec 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bericht
horsmen
Wijzig bericht Antwoord met een citaat
Bericht ING BANK - 06 dec 2011 12:24
Ik kreeg een brief dat met ingang van15 februari 2012 . dat je naar 6 keer geld storten op eigen rekening,je de 7 keer vijf euro moet betalen.Maakt niet uit of het aan de balie is of via stortautomaat.Ik vind het van de gekke ,dat je geld stort op een bank die moet nog blij zijn dat mensen nog wat geld brengen . de bank werkt met dat geld .De kleine man en de middenstand die de dag opbrengsten moeten storten worden zo nog bestraft.Straks moet je na zes keer pinnen dat ook nog betalen Moeten wij de gewone man zo het verlies bij mekaar brengen door slecht beheer van een bank. Je word gewoon bang als je een brief van die bank krijgt,of ze nog meer geld van je willen.Ze zijn wel creatief dat moet ik ze wel toegeven.Ik zou zeggen gewoon weer in een oude sok zoals vroeger Maar ja dat is ook geen optie.Ik zou zeggen bedankt ING het nieuwe jaar begint al goed.FW van rossum
horsmen
Wijzig bericht Antwoord met een citaat
Bericht ING BANK - 06 dec 2011 12:24
Ik kreeg een brief dat met ingang van15 februari 2012 . dat je naar 6 keer geld storten op eigen rekening,je de 7 keer vijf euro moet betalen.Maakt niet uit of het aan de balie is of via stortautomaat.Ik vind het van de gekke ,dat je geld stort op een bank die moet nog blij zijn dat mensen nog wat geld brengen . de bank werkt met dat geld .De kleine man en de middenstand die de dag opbrengsten moeten storten worden zo nog bestraft.Straks moet je na zes keer pinnen dat ook nog betalen Moeten wij de gewone man zo het verlies bij mekaar brengen door slecht beheer van een bank. Je word gewoon bang als je een brief van die bank krijgt,of ze nog meer geld van je willen.Ze zijn wel creatief dat moet ik ze wel toegeven.Ik zou zeggen gewoon weer in een oude sok zoals vroeger Maar ja dat is ook geen optie.Ik zou zeggen bedankt ING het nieuwe jaar begint al goed.FW van rossum
Als we gaan vergelijken met vroeger moeten we wel eerlijk vergelijken. Vroeger mochten banken ook nog valuteren. Daar verdienden banken vroeger bakken met geld mee. Tegenwoordig mogen banken dit niet meer, mede onder druk van consumenten zijn de waakhonden hiertegen gaan ageren met als resulaat: valutering mag niet meer. Deze inkomsten zijn de banken dus ook door de neus geboord. Rond de tijd dat valutering verdween, zijn de kosten opgekomen. Hebben we het dan misschien toch aan onszelf (consument en overheden) te danken ?alfatrion schreef:Vroeger was alles bij de bank gratis. Je kreeg gratis een pinpas, gratis overschrijf kaarten, gratis enveloppen die je gratis kon verzonden. Sinds dien zijn we steeds geconfronteerd met dat er voor dit en dan weer voor dat betaald moest worden. Ik betwijfel ernstig of het gebruik van deze zaken daardoor significant is gedaald.
Vroeger kon een bank een overschot aan geld ook wegzetten en een percentage vangen van ruim 10%. Vroeger kenden we ook perioden met ruim 10% hypotheekrente.
Als we dit allemaal meenemen is het enigszins logisch dat de banken ook op de kosten gaan letten en consumenten worden nu eenmaal pas bewust van kosten als ze ergens voor moeten betalen.
Volgens TS zitten er nog steeds 6 "gratis" stortingen in het abo. Dat is gemiddeld eens per 2 maanden. Op zich zou dat toch ruim voldoende kunnen / moeten zijn.alfatrion schreef: Als het gaat om zelf geld storten dan vind ik dat toch wel zo essentieel dat dit in het abonnement zou moeten zitten.
Nu wil ik niet meteen alle exorbitante beloningen goed praten. Ik ben wel van mening dat een dergelijke baan ook een hoop verantwoording met zich meebrengt. Ze zijn ook verantwoordelijk voor het inkomen van duizenden gezinnen, dus ja ik vind het best gerechtvaardigd dat daar een hoger inkomen tegenover staat. Persoonlijk vind ik het een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat ze niet zo goed zijn omdat we toch in de crisis terecht zijn gekomen. Een economie kan nu eenmaal niet altijd in een hoogconjunctuur zitten. Een economie gedraagt zich meestal als een golfbeweging met perioden van hoogconjuctuur tot laagconjunctuur.alfatrion schreef:Het onderliggende probleem is dat er een te groot verschil in salarissen is. Bedrijven de top tonnen betalen geven als redenen op dat ze anders niet de goede mensen kunnen krijgen. Maar zo goed zijn ze niet, want we zijn in de crisis terecht gekomen.
Ik stort zelden iets op mijn eigen rekening (haal het er liever af )
dus zal mij aan mn re*t roesten als ze 5 euro gaan vragen na 6x storten.
dus zal mij aan mn re*t roesten als ze 5 euro gaan vragen na 6x storten.
Mijn ideedus zal mij aan mn re*t roesten als ze 5 euro gaan vragen na 6x storten.
Zekers, daarom zette ik ook dit dingetje achter mijn post. Het was een beetje sarcastisch.bprosman schreef:Huizenkopers mogen wat dat betreft best wat meer de hand in eigen boezem (indien aanwezig) steken.
Overingens ben ik wel met u eens dat het hoofdzakelijk de adviseurs zijn, maar banken hebben hier toch ook wel echt aan bijgedragen. Uiteindelijk worden alle hypotheken wel bij een bank ondergebracht en zijn zij ook akkoord gegaan met de verstrekking van veel te veel hypotheek ten opzichte van het inkomen en / of de waarde van de woning. Consumenten liepen verblind door hun eigen wensen wel naar die bank waar ze het meeste kregen.
@@@
Het kippetje wordt nu echt geplukt.
Maxiem.
Het kippetje wordt nu echt geplukt.
Maxiem.
Dat moge zo zijn (tenzij je contact betaald krijgt) maar ik ben klant en dit valt bij mij niet goed. Ik heb overigens nog geen brief gekregen.Emmy75 schreef:Volgens TS zitten er nog steeds 6 "gratis" stortingen in het abo. Dat is gemiddeld eens per 2 maanden. Op zich zou dat toch ruim voldoende kunnen / moeten zijn.
Je moet me verkeert begrepen hebben. Ik vind dat er wel verschillen mogen zijn, alleen niet zulke enorme grote verschillen. En daarboven op dan ook nog een bonussen krijgen als de bank bijna failliet gaat.... de reden waarom de gewone werknemer met de nullijn genoengen moest nemen.Emmy75 schreef:Nu wil ik niet meteen alle exorbitante beloningen goed praten. Ik ben wel van mening dat een dergelijke baan ook een hoop verantwoording met zich meebrengt. Ze zijn ook verantwoordelijk voor het inkomen van duizenden gezinnen, dus ja ik vind het best gerechtvaardigd dat daar een hoger inkomen tegenover staat.alfatrion schreef:Het onderliggende probleem is dat er een te groot verschil in salarissen is. Bedrijven de top tonnen betalen geven als redenen op dat ze anders niet de goede mensen kunnen krijgen. Maar zo goed zijn ze niet, want we zijn in de crisis terecht gekomen.
Het argument van de banken was dat ze zoveel meer moesten betalen vanwege de deskundigheid van deze mensen. Als ze exorbitante beloningen krijgen dan mag je ook exorbitante verwachtingen hebben. Die verwachtingen hebben ze niet waar gemaakt, dus we kunnen het ook wel afdoen voor een paar ton minder.Emmy75 schreef:Persoonlijk vind ik het een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat ze niet zo goed zijn omdat we toch in de crisis terecht zijn gekomen.
Maar ook niet iedereen komt er in NL mee weg, zie het carriereverloop van een Cees van der Hoeven of een Dirk Scheeringa, of die rat van een Hans van Goor (nee ik ben geen ex. DSB klant). Niet dat je er medelijden mee moet hebben maar lekker op je CV staat het niet.
Ook voor degene die contant betaald krijgt zijn er mogelijkheden dat 6x per jaar storten voldoende is. Overigens er zijn niet meer zoveel mensen die heden ten dage nog een loonzakje krijgen.alfatrion schreef: Dat moge zo zijn (tenzij je contact betaald krijgt) maar ik ben klant en dit valt bij mij niet goed. Ik heb overigens nog geen brief gekregen.
Neehoor ik begrijp het punt ook wel heel goed en ben het voor een groot deel ook zeker met u eens. Alleen ik vind het een beetje gevaarlijk worden als alles en iedereen zich gaat bemoeien met het salaris wat iemand "mag" verdienen. Want als dit een normale discussie wordt, is het ook normaal om zich met het salaris van de gewone werkende man te bemoeien. Het is soms maar een fijn lijntje tussen een democratie en een communisme.alfatrion schreef:Je moet me verkeert begrepen hebben. Ik vind dat er wel verschillen mogen zijn, alleen niet zulke enorme grote verschillen. En daarboven op dan ook nog een bonussen krijgen als de bank bijna failliet gaat.... de reden waarom de gewone werknemer met de nullijn genoengen moest nemen.
Dat topbestuurders grote bonussen krijgen als het bedrijf dankzij hen goede resultaten boekt, kan ik begrijpen. Dat ING bonussen wilde betalen terwijl de staatssteun nog niet afgelost was dat kan er bij mij echt niet in. Op dit besluit zijn ze wel teruggekomen na alle kritiek maar geeft wel te denken over de instelling van die mensen die daar zitten.
Ik begrijp het argument maar hoe goed iemand ook kan zijn deze kan echt nooit op tegen de grondbeginselen van een economie. Deze kenmerkt zich nu eenmaal door de golfbewegingen van hoog- en laagconjunctuur.alfatrion schreef: Het argument van de banken was dat ze zoveel meer moesten betalen vanwege de deskundigheid van deze mensen. Als ze exorbitante beloningen krijgen dan mag je ook exorbitante verwachtingen hebben. Die verwachtingen hebben ze niet waar gemaakt, dus we kunnen het ook wel afdoen voor een paar ton minder.
Hoe dan ook ben ik wel van mening dat voor dit soort diensten betaald moet worden omdat andere inkomstenbronnen door bemoeienissen van buitenaf zijn afgesneden. Daar ligt ook wel een deel van het probleem. Het gedwongen moeten verkopen (door mevrouw Kroes) van een deel van ABN waarvoor dus veel te weinig betaald is omdat er geen gegadigden waren heeft wel bijgedragen aan de ondergang van Fortis.