LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.funny-buddha.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:
Sanne26 schreef:Dank! :D

Helaas heb ik geen naam, alleen bedrijfsnaam, en een officiële datum afspraak is ook niet gemaakt, maar volgens mij zijn ze verplicht binnen 30 dagen te leveren toch?
Je schrijft ook het bedrijf aan, omdat je met hen een overeenkomst hebt.
Afspraak? Gewoon of de levertijd die men zelf aangeeft, of de 30 dagen na doen bestelling/ betaling aanhouden.
Inderdaad, je gebruikt de NAW-gegevens die ik eerder van de KvK heb gepost en de datum van bestelling kun je, neem ik aan, uit de bestellingbevestiging halen.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ik heb bericht terug:

Beste Sanne,



Ik begrijp uw reactie helemaal.




Er worden veel fouten gemaakt door de leverancier.



Gelukkig hebben we dit allemaal op kunnen lossen.



Heeft u liever het geld terug?



En anders heeft u ze a.s zaterdag in huis.



Sorry voor alle ongemakken.



Mvg,


Aan de ene kant wil ik m t voordeel van de twijfel geven, aan de andere kant heb ik het idee dat dit het zoveelste smoesje is :| ..

Wat denken jullie?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Of je de bestelling nog wilt hebben of niet, je maakt natuurlijk aanspraak op een vergoeding van 'redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte' (zeg €10) en wettelijke rente (4% p.a. sinds het verlopen van 30 dagen na bestelling).

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ja, hoe zou ik dat voor elkaar moeten krijgen? Haha, ik ben echt een leek in dit soort dingen.

Nou ja, ik heb hem gemaild dat ik VANDAAG NOG bewijs wil hebben dat het pakket verstuurd wordt, omdat ik inmiddels die smoesjes wel zat ben. Zo niet, dan wordt het een ander verhaal.

Maar weer afwachten. :roll:

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Even een update: Als het goed is krijg ik vandaag de barcode en is het pakket dus verzonden.. Ik ben heel benieuwd.. Ik hoop alleen 1 ding, dat het met TNT/POSTNL wordt verstuurd en niet met DHL, want dan kan het nog wel een week duren.. :roll:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sanne26 schreef:Even een update: Als het goed is krijg ik vandaag de barcode en is het pakket dus verzonden.. Ik ben heel benieuwd.. Ik hoop alleen 1 ding, dat het met TNT/POSTNL wordt verstuurd en niet met DHL, want dan kan het nog wel een week duren.. :roll:
Je hoopt dat het met TNT verstuurd gaat worden...dan is het te hopen dat het ook aankomt zie diverse topics hier op het forum. :wink:

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Chocomelk schreef:
Sanne26 schreef:Even een update: Als het goed is krijg ik vandaag de barcode en is het pakket dus verzonden.. Ik ben heel benieuwd.. Ik hoop alleen 1 ding, dat het met TNT/POSTNL wordt verstuurd en niet met DHL, want dan kan het nog wel een week duren.. :roll:
Je hoopt dat het met TNT verstuurd gaat worden...dan is het te hopen dat het ook aankomt zie diverse topics hier op het forum. :wink:
Tja, mijn persoonlijke ervaring vertelt dat mijn pakketjes met tnt altijd de volgende dag komen.. Nog nooit slechte ervaringen gehad met tnt, DHL daarentegen.. Nou ja, ook niet echt slechte ervaringen, alleen dat het vreselijk lang duurt voordat het pakket aankomt, dus ja, dan gaat mijn persoonlijke voorkeur naar tnt uit :wink:

sanner87
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2011 11:57

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door sanner87 »

Hoi Sanne.

Ik woon zelf in helmond.
Kan je al vertellen dat het een woonhuis is waar dit bedrijf gevestigd is.
Ik probeer ook contact met ze te leggen, en wil er langs gaan om te kijken wat het is.
Hoe goed fout de producten zijn.
Hoop voor je dat je de uggs snel binnen hebt.
Zal graag horen als dat zo is.
Zal je ook op de hoogte houden.
Evt. iets makkelijks, weet niet of het klopt, maar heb een tel nr.
0630016849.
Op de goeie gok hor.
Succes

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

sanner87 schreef:Hoi Sanne.

Ik woon zelf in helmond.
Kan je al vertellen dat het een woonhuis is waar dit bedrijf gevestigd is.
Ik probeer ook contact met ze te leggen, en wil er langs gaan om te kijken wat het is.
Hoe goed fout de producten zijn.
Hoop voor je dat je de uggs snel binnen hebt.
Zal graag horen als dat zo is.
Zal je ook op de hoogte houden.
Evt. iets makkelijks, weet niet of het klopt, maar heb een tel nr.
0630016849.
Op de goeie gok hor.
Succes
Ik weet idd dat het een woonhuis is, had het opgezocht met streetview. Ik geloof dat ik zaterdag mn pakje binnenheb, althans, dat zegt hij/zij. Maar ja, voor t zelfde geld zijn t weer loze beloftes.. Misschien bedoelt ie t goed hoor, maar de communicatie is bar en bar slecht. En ik vind dat gewoon erg onprofessioneel naar klanten toe. Vanochtend kreeg ik een bericht dat ik vandaag de track and trace zou krijgen, dus ik wacht nog even af. En uiteraard zal ik in dit topic als eerste melden als er iets veranderd is.

Iig bedankt :wink:

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

net een barcode gekregen.. Het pakket wordt helaas wel met DHL verstuurd, dus ik hou mn hart vast.

Code doet het nog niet, maar dat zal ook nog wel even duren. :roll:

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Weet iemand trouwens wat het versturen van een pakket via DHL kost? Want deze meneer/mevrouw laat iedereen via een tnt logo de tnt kosten betalen, terwijl er met DHL verzonden wordt.

Mij werd ook beloofd dat ik het zaterdag binnen zou hebben, maar dit gaat m echt niet worden met dhl vrees ik.. leugens, leugens en nog eens leugens.

Ook al krijg ik mn pakketje ooit binnen, dan nog zal ik iedereen afraden bij deze webshop iets te bestellen, want je wacht anderhalve maand en de communicatie is barslecht.


Ik heb overigens net TNT even gewezen op deze site en het misbruik van hun logo en de tarieven.

wittebol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2011 20:19

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door wittebol »

hallo,

ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jou..helaas!
bij mij si het alleen nog erger want ik wacht al 8 weken!
heb 4 paar uggs besteld met een waarde van 380 euro!
ik heb precies dezelfde mails ontvangen als jou..
ik heb vandaag een track en tracecode gekregen en als je dat invoerd dan word er vermeld dat ze via het internet aangevraagd zijn te verzenden..
heb gebeld met dhl en dat betekend dat ze daar dus nog staan..
beetje jammer want ze hebben vandaag beloofd ze te verzenden..ik hoop dat ze zoals beloofd volgende weel eindelijk komen maar ben bang van niet..
weg geld dan dus.. :(
voor mij erg veel geld 380 euro!
vind het wel fijn dat ik eindelijk iets gevonden heb op internet die hetzelfde heeft meegmaakt.
graag je reactie!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Hey! Zo, dat is niet mis zeg.. Pffff, wat een geld..

Ik vind het SCHANDALIG dat zij zo met klanten omgaan.. Deze webwinkel kan en mag gewoon niet meer bestaan..

Ik heb idd ook contact gehad met dhl --> Duurt Heel Lang zeggen wij hier altijd.. En als het goed is komen de mijne woensdag.

Ik heb de webshop via de mail nog een keer aangesproken, dit was mijn laatste berichtje naar funny buddha toe:


Waarom laat jij mensen TNT kosten betalen terwijl je met dhl verstuurt? En trouwens, ik zou mijn pakje zaterdag binnenhebben, dit gebeurt echt niet bij DHL hoor, dus had liever gehad dat je daadwerkelijk via tnt had verstuurd, dan had ik het morgen nog binnengehad.. Ik vind het zeer waardeloos dat iemand anderhalve maand op een pakje moet wachten. Je hebt mazzel dat ik nog lichtelijk geduldig ben, ieder ander had rente berekend over de totale kosten, want het is geen stijl om iemand zo lang te laten wachten, ongeacht wat voor excuus dan ook!



En dit is wat ik terugkreeg:

Beste Sanne,



Wij hebben slechte ervaringen met TNT.



Er zijn in de laatste 3 maanden, 11 paketten van ons achter gehouden bij TNT.



Vandaar de veilige keuze naar DHL.



Mvg,


Ik geloof dus ECHT NIET dat zij meer dan 11 pakketten hebben verstuurd zoals ze beweren..

Wat ik wel heel vreemd vind is dat er gewoon ook niets over ze te vinden is, geen klachten of wat dan ook, want als dit hun normale gang van zaken is, en ze hebben de laatste maanden zoveel pakketten verstuurd, dan lijkt het mij vreemd dat daar geen 1 van is die heeft geklaagd..

Nogmaals, een beginnend webshop kan een keer een foutje maken, dat is namelijk menselijk, maar mensen weken of nog erger, maanden aan het lijntje houden met 1 berichtje per 2 weken, met ook nog eens allemaal k*tsmoesjes kan gewoon niet. Ik hoop dat deze webshop 1 dezer dagen dmv dit topic geen klanten meer krijgt, en ophoudt te bestaan.

wittebol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2011 20:19

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door wittebol »

Ik heb gister precies hetzelfde mailtje trug gekregen.
Gewoon weer een standaard bericht dus!

Wat erg zeg dit!

Ik hoop dat ze idd deze website niet lang meer houden!

Als ik ze niet krijg ga ik er persoonlijk heen en net zolang zoeken om die mensen die dit doen totdat ik ze gevonden heb!
En mijn geld trug eis.

Dit is niet normaal!
Wie weet hoeveel mensen er zijn die ook geld overgemaakt hebben!

Wendyy007
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:46

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Wendyy007 »

Hoi Sanne,

Mijn zusje en ik hebben 14 november ook 3 paar UGG's besteld.
Ook wij krijgen van die standaard mailtjes terug, of gewoon helemaal niks.
Wij hebben tot nu toe nog helemaal niks gehoord dat ze zijn verzonden.

Heb jij je UGG's inmiddels wel al gekregen??
Mijn zusje heeft vandaag een melding gemaakt bij de politie.
Ik denk niet dat dat gaat helpen, maar het valt te proberen...

We wachten maar weer af... :evil:


Groetjes, Wendy.

wittebol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2011 20:19

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door wittebol »

Helaas alweer iemand dus..
Dit is niet best!
Ik heb gebeld met DHL en mijn pakketje staat nog steeds bij hun hoor..
Heb ze net weer gemaild maar krijg niks trug..
Hoe is het met jou pakketje Sanne?

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Dat het pakketje nog op het depot staat klopt, want die zijn maandags gesloten.. Volgens DHL gaat het pakje morgen naar het sorteercentrum, en dan gaat het woensdag met de chauffeur mee.. Die nemen het niet zo nauw met de tijden, dus dan kan het ook nog wel eens donderdag of vrijdag worden.

Als ik voor het weekend niks heb ga ik deze shop in gebreke stellen..

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Wendyy007 schreef:Hoi Sanne,

Mijn zusje en ik hebben 14 november ook 3 paar UGG's besteld.
Ook wij krijgen van die standaard mailtjes terug, of gewoon helemaal niks.
Wij hebben tot nu toe nog helemaal niks gehoord dat ze zijn verzonden.

Heb jij je UGG's inmiddels wel al gekregen??
Mijn zusje heeft vandaag een melding gemaakt bij de politie.
Ik denk niet dat dat gaat helpen, maar het valt te proberen...

We wachten maar weer af... :evil:


Groetjes, Wendy.
Wat bij mij hielp is even goed kwaad worden in je email. En zeggen dat je je opgelicht voelt, en dat je NU duidelijkheid wilt en dat je weet waar dit bedrijf zich bevindt en er andere maatregelen worden getroffen.. klinkt misschien als een dreigement, maar dat is wel de enige manier om ze een reactie te ontlokken.. Hoor je niks, zou ik een aangetekende brief naar ze sturen dat je ze ingebreke stelt, en stel je een ultimatum. Houden ze zich hier niet aan, dan gaat het een serieuze zaak worden.

Wat een schandalige 'webshop' is het ook..

Hoop dat je snel wat hoort!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Wat ik jullie nog wel mee wil geven is dat je het pakketje even open moet maken waar de bezorger bij is!

Het kan zo maar voorkomen dat de doos leeg is, ze schijnen nogal last van lange vingers te hebben bij DHL..

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten