LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.funny-buddha.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ik vrees dat ik ben opgelicht door deze mensen/site.

Het zit zo:

8. november heb ik iets besteld op hun site, en met ideal betaald (achteraf denk ik, hoe stom kun je zijn? :roll: ) Vervolgens hoorde ik een paar dagen niks, waarna ik na bidden en smeken uiteindelijk bevestigd kreeg dat ik betaald had.

De levertijd zoals die op de site stond vermeld was ongeveer 2 weken, omdat de bestellingen uit het buitenland moeten komen. Nou ja prima, dan weet je ook dat het niet de volgende dag bij je thuis kan zijn.
Echter, een week later was de levertijd opeens minimaal 3 weken.

Maar na een paar weken niks te hebben vernomen ben ik zelf maar eens wat mailtjes gaan sturen, en helaas kreeg ik daar alleen maar automatisch gegenereerde antwoorden voor terug.

Beste klant,

Door ernstige familie omstandigheden zijn wij niet aanwezig.

Wij doen er alles aan om u z.s.m. te helpen en uw bericht te beantwoorden.

Momenteel is de transport bij DHL erg traag vanwege het klimaat en de
erge strenge controles bij de douane's. Wij zijn hier helaas
afhankelijk van. Wij doen er echt alles aan om alles zo snel mogelijk
te leveren.
Het gaat hier om de factuurnummers 2011047 t/m 2011075 die wel al onze
kant op zijn maar helaas erg traag gaat. Wij verwachten deze ( na
bericht van DHL ) dat de bestellingen deze week allemaal bij ons
binnen zijn.
Nogmaals sorry voor alle ongemakken. Zodra uw bestelling binnen is
word deze meteen naar u verstuurd.

Mvg,

Funny Buddha


En deze vrij persoonlijke:

Beste Sanne,




Deze week krijgen wij alle zendingen binnen.



Wij verzenden deze ook meteen als ze binnen zijn.



Door strenge controles is er helaas vertraging.



U hoort van ons als uw zending word verstuurd.



Sorry voor alle ongemakken.



Mvg,


En een week later:

Beste klant,

Alle bestellingen t/m factuurnummer 2011077 zijn vandaag opgehaald door DHL.

U ontvangt spoedig een track en trace nummer.
We willen deze zo snel mogelijk versturen.

Wij proberen u z.s.m antwoord te geven.

Mvg,

Funny Buddha



Dus ik denk, nou dan komt het wel goed.

Nu zijn we een week verder, en heb alweer NIKS vernomen. Dus vanochtend maar weer aan het mailen geslagen, dat ik NU mijn track and trace wil hebben, en bewijs dat mijn pakketje daadwerkelijk onderweg is. Je raadt het al, standaard berichtje terug:



Beste klant,

Wegens vele bestellingen kunnen wij niet direct antwoord geven.

Mvg,

Funny Buddha

--
Funny Buddha



Ik ben daarna goed pissig geworden, heb ze gezegd dat als ze als oplichters bestempeld willen worden, dat kan gebeuren, en dat ik antwoord wil en anders iedereen ga waarschuwen op Tros Radar. En zo geschiede :mrgreen:

Nog iets vreemds is trouwens dat ze zeggen te versturen met DHL, maar op de site staat TNT, heel apart.

Ik heb nog steeds niets gehoord, dus ik ga er maar vanuit dat ik ben opgelicht. (ik had al eerder het gevoel door hun slechte communicatie naar klanten toe) maar nu wil ik andere mensen waarschuwen dat ze NIET via deze zogenaamde webshop moeten bestellen, want je kan fluiten naar je geld, en de dingen die je bestelt!

Dit staat tevens op de site:
Funny Buddha
[email protected]
BTW: NL166092769B01
KVK: 53226283

Een gmail adres, ik had het kunnen weten. Geen telefoonnummer, of aanspreekpunt.. Wel weet ik dat ze in Helmond zitten.

Ik hoef geen reacties van: eigen schuld dikke bult, want dat weet ik inmiddels zelf wel. Omdat mijn aankopen altijd goed zijn gegaan ben ik waarschijnlijk iets te goed van vertrouwen geworden. Het is een wijze les voor me!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

En omdat er NIETS te vinden is over deze webshop nog de vraag of er meer gedupeerden zijn.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Het prachtige WWW leert ons dat Funny Buddha een op 01-08-2011 opgerichte eenmanzaak is met als adres:
Gladiolenstraat 5
5701EL Helmond
En dat de webshop is gemaakt via Vistaprint.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Dat zegt dus wel weer genoeg.. Dag bestelling, dag geld :roll:

Nou ja, ik hoop dat er genoeg mensen zijn die dit lezen, en er dan niet intrappen..

Toevallig nog mensen hier die in Helmond of in de buurt van Helmond wonen? :lol: :mrgreen:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door CSM »

Ik vermoed dat het nog wel goed gaat komen. Website ziet er niet uit als een oplichters-winkel.

Het lijkt erop dat u hier te maken heeft met een beginnende webshop, waar het nogal amateuristisch aan toe gaat.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ik heb de 'webshop' gemaild en op de hoogte gesteld van dit topic.. en dat als er niks gebeurt, iedereen zal weten dat het een oplichterszaak is, en als er iets in positieve zin verandert, ik dit ook zal laten weten in dit topic.

Je raadt het al: Helemaal NIKS.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ik geef het op. Hij/zij wil gewoon niet dat de klachten worden afgehandeld waarschijnlijk :roll:

Mag hopen dat er nog eens iets bekend wordt over deze webshop :!:

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

nu ook maar even een klacht neergelegd bij Consuwijzer. Misschien dat zij een oplossing voor me hebben.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ze verkopen nep Uggs nou dan weet je wel wat voor site het is :?

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

sephora30 schreef:Ze verkopen nep Uggs nou dan weet je wel wat voor site het is :?
Zijn nep uggs idd, maar er zijn heel veel sites die nep uggs verkopen, maar die leveren ook, nep of niet, dus wat ze verkopen zegt niets over de site zelf.

funny-buddha adverteert ook op marktplaats zie ik nu.. Zou ik het via marktplaats kunnen spelen? Of ze iig op de hoogte stellen dat deze shop niet levert. (of wel maar ik heb er een hard hoofd in)

Mobeke
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2011 18:06

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Mobeke »

[quoteZijn nep uggs idd, maar er zijn heel veel sites die nep uggs verkopen, maar die leveren ook, nep of niet, dus wat ze verkopen zegt niets over de site zelf.quote]

Ik zou geen spullen willen kopen waar nepartikelen worden aangeboden, vooral niet wanneer wordt gesuggereerd dat het om echte merken gaat!
Maar goed, hier heb je helemaal niet aan...

Natuurlijk kun je marktplaats benaderen, denk dat ik dat zelf wel zou doen. Toch is te hopen dat je jouw bestelling nog wel ontvangt!

Succes!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Mobeke schreef:[quoteZijn nep uggs idd, maar er zijn heel veel sites die nep uggs verkopen, maar die leveren ook, nep of niet, dus wat ze verkopen zegt niets over de site zelf.quote]

Ik zou geen spullen willen kopen waar nepartikelen worden aangeboden, vooral niet wanneer wordt gesuggereerd dat het om echte merken gaat!
Maar goed, hier heb je helemaal niet aan...

Natuurlijk kun je marktplaats benaderen, denk dat ik dat zelf wel zou doen. Toch is te hopen dat je jouw bestelling nog wel ontvangt!

Succes!
Nou, ik heb daar toen contact met ze over gehad, en het antwoord was :

Beste Sanne,



Onze Uggs zijn B keuze.



Dat houd in dat ze van hetzelfde materiaal zijn gemaakt en van dezelfde fabriek komen als de A Uggs.



Bij ons bevinden zich een klein foutje die eigenlijk nooit te zien is.



Vandaar onze lage prijzen.


Zal wel allemaal gel*l wezen haha, maakt ook niet uit. Ik geef m tot het eind van de week om te antwoorden, en daarna gaat er een aangetekende brief de deur uit, en zal ik de rest van het wereldwijde web ook inlichten. Maar ik houd nog een klein beetje hoop..

Mobeke
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2011 18:06

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Mobeke »

Ik hoop voor je mee!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ik vrees dat al mijn emailtjes linea recta de prullenbak ingaan. :(

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nep Uggs verkopen is strafbaar dus ik zou maar uitkijken als dat toevallig is wat je hebt gekocht.

Van het B verhaal geloof ik geen r**t :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

CSM schreef:Ik vermoed dat het nog wel goed gaat komen. Website ziet er niet uit als een oplichters-winkel.

Het lijkt erop dat u hier te maken heeft met een beginnende webshop, waar het nogal amateuristisch aan toe gaat.
Okay..
Een vraag: Hoe ziet een oplichters site eruit?

En, een beginnende webshop of niet - er zijn regels die men dient te volgen, anders ga je dingen krijgen zoals negatieve forumvermeldingen, aangiftes wegens oplichting en andere dingen, zoals incassoburo`s, rechtszaken en uiteindelijk faillisement..

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Heeft hier iemand tips wat ik eventueel in een aangetekende brief kan zetten?

Alvast bedankt.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Sanne26 schreef:Heeft hier iemand tips wat ik eventueel in een aangetekende brief kan zetten?

Alvast bedankt.
Met wat geknutsel kun je hier een bruikbare en begrijpelijke brief uit maken: http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... r_verkoper

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Dank! :D

Helaas heb ik geen naam, alleen bedrijfsnaam, en een officiële datum afspraak is ook niet gemaakt, maar volgens mij zijn ze verplicht binnen 30 dagen te leveren toch?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.funny-buddha.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Sanne26 schreef:Dank! :D

Helaas heb ik geen naam, alleen bedrijfsnaam, en een officiële datum afspraak is ook niet gemaakt, maar volgens mij zijn ze verplicht binnen 30 dagen te leveren toch?
Je schrijft ook het bedrijf aan, omdat je met hen een overeenkomst hebt.
Afspraak? Gewoon of de levertijd die men zelf aangeeft, of de 30 dagen na doen bestelling/ betaling aanhouden.

Gesloten