LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Beste mensen,
Ik wil graag even benadrukken nooit een ticket te boeken bij cheaptickets.nl. Zeer slechte klantenservice!
Mijn verhaal, wat zeer veel irritaties oplevert:
-2 tickets geboekt (ik ben de hoofdboeker)
-1 spelfoutje (ontdekt medereiziger in bevestigingsmail)
-Vervolgens direct een belletje gepleegd om dit door te geven (een flinke tijd in de wacht EUR 0,25 p/m)
-EUR 50,- betalen voor dit spelfoutje, binnen 24uur overmaken en dit wordt dan telefonisch doorgegeven
-Vervolgens geen nota ontvangen, dus geen gegevens, weer gebeld, laat madam v/d klantenservice weten "Ohw, nou we sturen de nota direct op, wel binnen 24uur betalen, anders vervalt de ticket. En u mag trouwens blij zijn dat u op tijd belt anders waren de kosten EUR 100,- geweest." Goh, wat fijn!
-Nota uiteraard na telefoontje direct ontvangen, kloppen de gegevens NIET! Weer een mail gestuurd .... natuurlijk geen reactie
-Dan maar weer een duur telefoontje plegen, eeuwig in de wacht... Neemt er een ene Monique op, tot 3x toe stelt ze zich voor. Ik kon niet eens uitspreken en er werd direct opgehangen. BELACHELIJK!
-Weer bellen, opnieuw in de wacht...krijg ik te horen dat ik eerst het geld moet overmaken, dan pas worden de gegevens veranderd! Terwijl er in de mail met de nota staat "Controleer de gegevens"????
Vervolgens krijg ik te horen dat ik tijdens mijn stop met de trein moet reizen, ik kon dit werkelijk nergens terugvinden! Fijn dat ik dit ook ff weet!
-Dan nog wat, als het weekend was geweest, dan stond het bedrag w.s. niet binnen 24uur op de rekening v. Cheaptickets, de medewerker beaamde dus eigenlijk dat ik dan een probleem had gehad...ongelooflijk!
*Een zwaar geirriteerde klant die een slechte klantenservice NIET WAARDEERT!*
Ik wil graag even benadrukken nooit een ticket te boeken bij cheaptickets.nl. Zeer slechte klantenservice!
Mijn verhaal, wat zeer veel irritaties oplevert:
-2 tickets geboekt (ik ben de hoofdboeker)
-1 spelfoutje (ontdekt medereiziger in bevestigingsmail)
-Vervolgens direct een belletje gepleegd om dit door te geven (een flinke tijd in de wacht EUR 0,25 p/m)
-EUR 50,- betalen voor dit spelfoutje, binnen 24uur overmaken en dit wordt dan telefonisch doorgegeven
-Vervolgens geen nota ontvangen, dus geen gegevens, weer gebeld, laat madam v/d klantenservice weten "Ohw, nou we sturen de nota direct op, wel binnen 24uur betalen, anders vervalt de ticket. En u mag trouwens blij zijn dat u op tijd belt anders waren de kosten EUR 100,- geweest." Goh, wat fijn!
-Nota uiteraard na telefoontje direct ontvangen, kloppen de gegevens NIET! Weer een mail gestuurd .... natuurlijk geen reactie
-Dan maar weer een duur telefoontje plegen, eeuwig in de wacht... Neemt er een ene Monique op, tot 3x toe stelt ze zich voor. Ik kon niet eens uitspreken en er werd direct opgehangen. BELACHELIJK!
-Weer bellen, opnieuw in de wacht...krijg ik te horen dat ik eerst het geld moet overmaken, dan pas worden de gegevens veranderd! Terwijl er in de mail met de nota staat "Controleer de gegevens"????
Vervolgens krijg ik te horen dat ik tijdens mijn stop met de trein moet reizen, ik kon dit werkelijk nergens terugvinden! Fijn dat ik dit ook ff weet!
-Dan nog wat, als het weekend was geweest, dan stond het bedrag w.s. niet binnen 24uur op de rekening v. Cheaptickets, de medewerker beaamde dus eigenlijk dat ik dan een probleem had gehad...ongelooflijk!
*Een zwaar geirriteerde klant die een slechte klantenservice NIET WAARDEERT!*
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
En wie heeft die spelfout gemaakt?
Dat de klantenservice kosten geeft, staat duidelijk op de site. Het is een internetwinkel.
Dat de klantenservice kosten geeft, staat duidelijk op de site. Het is een internetwinkel.
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Het valt ook niet mee om de juiste persoonsgegevens in te vullen.......
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Wat een lariekoek. Ik boek al tijden via Cheaptickets en ben er dik tevreden over. Oké, 25cent p/m voor een klantenservice is misschien een beetje veel, maar het blijft een "internetwinkel" en op deze manier kan men ook inkomsten genereren. Als je dat niet bevalt, dan ga je toch naar een reisbureau?
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Mee eens. Echter;agnesm schreef:En wie heeft die spelfout gemaakt?
Dat de klantenservice kosten geeft, staat duidelijk op de site. Het is een internetwinkel.
Is dit natuurlijk belachelijk.Roswietha schreef:Vervolgens geen nota ontvangen, dus geen gegevens, weer gebeld, laat madam v/d klantenservice weten "Ohw, nou we sturen de nota direct op, wel binnen 24uur betalen, anders vervalt de ticket. En u mag trouwens blij zijn dat u op tijd belt anders waren de kosten EUR 100,- geweest." Goh, wat fijn!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Volgende keer gewoon direct boeken bij de vliegmaatschappij via http://www.skyscanner.nl/
Cheaptickets.nl "zit ertussen". Wat het voordeel daar van is, blijft onduidelijk.
Cheaptickets.nl "zit ertussen". Wat het voordeel daar van is, blijft onduidelijk.
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Super vervelend natuurlijk.... misschien gevalletje wet van murphy....
Maar jah, fout = eigenschuld, dikke bult.
Deze dagen is het idd stervensdruk bij luchtvaartmaatschappijen en ticketcenters.
Helemaal op de support lijnen. Deste meer een rede dus om nog beter te controleren wat je invult.
Mag je nog blij zijn dat het maar 50 eurootjes kost.
In het ergste geval had het ticket moeten worden geannuleerd en had je een nieuw ticket moeten kopen.....
Maar jah, fout = eigenschuld, dikke bult.
Deze dagen is het idd stervensdruk bij luchtvaartmaatschappijen en ticketcenters.
Helemaal op de support lijnen. Deste meer een rede dus om nog beter te controleren wat je invult.
Mag je nog blij zijn dat het maar 50 eurootjes kost.
In het ergste geval had het ticket moeten worden geannuleerd en had je een nieuw ticket moeten kopen.....
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2011 12:29
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
een beetje commercieel zijn mag toch wel he, omdat de klant een klein foutje maakt, direct 50 euro?
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Eens te meer een reden om je ingevoerde persoonsgegevens driedubbel te checken.flowergirl87 schreef:een beetje commercieel zijn mag toch wel he, omdat de klant een klein foutje maakt, direct 50 euro?
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Deze dagen is het idd stervensdruk bij luchtvaartmaatschappijen en ticketcenters.
Helemaal op de support lijnen.
Die mensen op de support lijnen zijn geen vrijwilligers hoor, die moeten betaald worden.een beetje commercieel zijn mag toch wel he, omdat de klant een klein foutje maakt, direct 50 euro?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Zojuist even de prijzen vergeleken van een willekeurige identieke vlucht via Cheaptickets.nl en gewoon direct via http://www.skyscanner.nl
Het gemene aan Cheaptickets.nl is daarbij dat ze het totaalbedrag pas laten zien nadat je al je gegevens (telefoonnummers, geboortedatum, adres etc) hebt ingevuld. Dit om te voorkomen dat mensen vroegtijdig afhaken in het bestelproces.
Amsterdam naar Bristol
Vertr maandag 16 januari 2012 10:40
Aank. maandag 16 januari 2012 11:00
Vlucht 6166
1 Volwassenen
1 x € 24,99
Vlucht
Bristol naar Amsterdam
Vertr woensdag 25 januari 2012 14:20
Aank. woensdag 25 januari 2012 16:35
Vlucht 6167
1 Volwassenen
1 x € 25,26
Totaalprijs inclusief alle kosten via Skyscanner (direct boeken bij Easyjet): €66,25
Totaalprijs inclusief alle kosten via Cheaptickets: €105,75*
In totaal ben je bij Cheaptickets in dit geval maar liefst 60% duurder uit.
*)
Prijs volwassene 1x € 78,25 (kale prijs bij Easyjet: 24,99 + 25,26 = € 50,25)
Dossierkosten € 20,00
Customer Service Pakket zonder vliegticketgarantie € 7,50
Geen reis- of annuleringsverzekering € 0,00
Passagier 1: 0 bagagestuk(ken) - 0kg € 0,00
Totale prijs (1 volwassene) € 105,75
Het gemene aan Cheaptickets.nl is daarbij dat ze het totaalbedrag pas laten zien nadat je al je gegevens (telefoonnummers, geboortedatum, adres etc) hebt ingevuld. Dit om te voorkomen dat mensen vroegtijdig afhaken in het bestelproces.
Amsterdam naar Bristol
Vertr maandag 16 januari 2012 10:40
Aank. maandag 16 januari 2012 11:00
Vlucht 6166
1 Volwassenen
1 x € 24,99
Vlucht
Bristol naar Amsterdam
Vertr woensdag 25 januari 2012 14:20
Aank. woensdag 25 januari 2012 16:35
Vlucht 6167
1 Volwassenen
1 x € 25,26
Totaalprijs inclusief alle kosten via Skyscanner (direct boeken bij Easyjet): €66,25
Totaalprijs inclusief alle kosten via Cheaptickets: €105,75*
In totaal ben je bij Cheaptickets in dit geval maar liefst 60% duurder uit.
*)
Prijs volwassene 1x € 78,25 (kale prijs bij Easyjet: 24,99 + 25,26 = € 50,25)
Dossierkosten € 20,00
Customer Service Pakket zonder vliegticketgarantie € 7,50
Geen reis- of annuleringsverzekering € 0,00
Passagier 1: 0 bagagestuk(ken) - 0kg € 0,00
Totale prijs (1 volwassene) € 105,75
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 aug 2011 18:38
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
@ BOB ja dus? Dan boek je je ticket toch by skyscanner?
Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk over kunnen maken. Elk persoon die een ticket boekt is vrij om te kiezen waar hij of zij die gaat boeken. Dat de ene site goedkoper is dan de andere kan altijd! Toevallig zijn de marges op vliegtickets nihil, vandaar dat cheaptickets waarschijnlijk wat bovenop de prijs zet. Ik geef ze daarin geen ongelijk!
Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk over kunnen maken. Elk persoon die een ticket boekt is vrij om te kiezen waar hij of zij die gaat boeken. Dat de ene site goedkoper is dan de andere kan altijd! Toevallig zijn de marges op vliegtickets nihil, vandaar dat cheaptickets waarschijnlijk wat bovenop de prijs zet. Ik geef ze daarin geen ongelijk!
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
@ Bob dat is niet altijd zo dat cheaptickets duurder is.
Ik heb al vaker bij cheaptickets geboekt en is me goed bevallen.
Ik heb al vaker bij cheaptickets geboekt en is me goed bevallen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
De grap van dit alles is: je krijgt er helemaal niets voor terug. Geen extra service of iets dergelijks. Maar wel 60% extra betalen. Voor niets.
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Al dit soort websites verkopen (willekeurig ) tickets met een bepaalde tarief/klasse.Bob Schurkjens schreef:.
Voorbeeld: een Easyjetvlucht heeft 142 stoelen.
De eerste 42 stoelen hebben het goedkoopste tarief. Daarvan mag een x percentage verkocht worden door externe partijen zoals Cheap Tickets.
De volgende 25 stoelen hebben een duurder tarief, en worden alleen door Easyjet verkocht.
De daaropvolgende stoelen worden weer alleen door een bepaalde externe partij verkocht... en zo lopen de tarieven dus op tot alle tickets zijn verkocht.
Het komt dus vaak voor dat bij de ene aanbieder een ticket duurder of goedkoper is dan bij een andere aanbieder.
Dit geldt ook voor de maatschappij zelf. Het kan dus ook zo zijn dat je bij Easyjet duurder uit bent dan bij bijvoorbeeld Easyjet.
Dat Cheaptickets nog allemaal extra kosten berekend, tjah.... ze moeten toch ergens aan verdienen, want aan het ticket zelf zullen ze niet meer dan een paar euro aan verdienen.
Het is dus een kwestie van goed zoeken en geduld loont.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Klinkt interessant, maar heb je een bron die je verhaal onderbouwt? Of een concreet voorbeeld van een vlucht die bij Cheaptickets goedkoper is?
Re: Cheaptickets.nl af te raden!! ZEER SLECHT!
Ik werk voor een internationale touroperator, vandaarBob Schurkjens schreef:Klinkt interessant, maar heb je een bron die je verhaal onderbouwt? Of een concreet voorbeeld van een vlucht die bij Cheaptickets goedkoper is?
Welke zeg ik niet want ik wil graag neutraal blijven, maar laat ik het zo zeggen, ik werk met vrijwel elke luchtvaartmaatschappij ter wereld.
Hoewel het misschien wel zo lijkt tegenwoordig, is een ticket heel iets anders dan een treinkaartje die je uit de automaat trekt.
Op 1 vlucht heb je soms wel 10 verschillende prijsklassen. ( fares of farebase genoemd). Bij Lowcost carriers zoals Easyjet, Ryanair en Transavia heb je vaak maar 1 of twee vaste prijsklassen, maar is de prijs afhankelijk van bezetting.
Hoe voller de vlucht al is, deste duurder je ticket wordt.
Afhankelijk van het beleid van de airliner kan een lastminute ticket aan de balie zelfs nog goedkoper of juist duurder zijn dan dat je het ticket ver van te voren boekt.
Voor lijndiensten zoals KLM of British Airways geldt; Hoe goedkoper de tickets, deste meer restricties het ticket heeft.
Het goedkoopste ticket is dan niet wijzigbaar ( zelfs geen naamscorrectie of wijziging ) en wordt bij annulering niet gerestitueerd.
Het duurste Economyclass ticket kan soms even duur zijn als een Businessclass ticket, terwijl je toch echt Economy class vliegt. De reden dat dat ticket dan zo duur is, komt doordat het een flex ticket is. Dit houdt in dat het ticket vrijwel kostenloos gewijzigd of geannuleerd kan worden, in sommige gevallen zelfs nog tijdens of na vertrek.
Om terug te komen op Cheaptickets, ik ben zelf geen fan van ze, vanwege het feit dat zij overbodige en te hoge ticketingkosten berekenen, die andere externe partijen niet berekenen. Als je puur naar de ticketprijzen kijkt ( exclusief service fees/ticketingkosten of dat soort extra bijkomende kosten ), kunnen dezelfde vluchten sterk in prijs verschillen bij meerdere verkopende partijen.
Daarom zeg ik zelf altijd: als je echt prijsbewust zoekt, kijk en vergelijk eerst.
De ene keer ben je goedkoper uit bij de luchtvaartmaatschappij zelf, de andere keer bij een externe aanbieder.