LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kersttijd, incasso en deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Jolijn »

speurneus1 schreef:Raad over hoe je dit kunt oplossen zonder dat iemand die zich schaamt over deze situatie direct naar de bijzondere bijstand of voedselbank hoeft te rennen.
De bijzondere bijstand is niet voor het betalen van vorderingen van UPC, maar misschien komt ze er wel voor in aanmerking wat betreft andere dingen. Ze kan niet zomaar uit zichzelf naar de Voedselbank, dat kan ze aanvragen. Verder zou ze bij iemand met verstand en inzicht in (gemeentelijke) regels, rechten, plichten EN budgettering, te rade kunnen gaan.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door lazylois »

Ben ik een zij? Ja, dat klopt,
Om wat voor bedrag gaat het dan ? Anders wil ik het haar wel voorschieten !

Antwoord mag via PB.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Chocomelk »

lazylois schreef:
Ben ik een zij? Ja, dat klopt,
Om wat voor bedrag gaat het dan ? Anders wil ik het haar wel voorschieten !

Antwoord mag via PB.
Jij bent aardig !

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door lazylois »

Ik dacht eerst dat het om haar vriend ging maar het is mooi als een vriendin een vriendin helpt.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door smilie »

Ik ben helaas zelf ook (nog steeds) in financiële problemen.
En ik kan als eerste beamen - reageer op tijd. Er valt meer te bespreken met commerciële bedrijven dan wat men zou denken. Kop in de zand steken lost absoluut niks. En uit je schrijven denk ik dat dat exact is wat er is gebeurd. Dan worden ook bedrijven gedwongen om 'strengere' maatregelen, binnen de wettelijke kader toe te passen.

Iedereen die met een probleem zit, van financiële - of welke andere aard - dient juist veel actiever te zijn dan degene zonder dezelfde probleem.

Nederland is op zich een zeer netjes gestructureerd land. Soms te bureaucratisch - maar dan alsnog. Ten einde - mens kan zich alleen zoveel veroorloven als ie heeft. Heeft je vriendin op dit moment heel erg krap, dan zou ze zich dienst bewijzen door alles op te zeggen wat absoluut niet noodzakelijk is. En tja, het is geen echte rooskleurige toekomst, maar het is beste wat ze op dit moment voor haarzelf kan doen. Morgen is weer een dag en niemand weet wat die ons zal brengen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

speurneus1 schreef: "Ja" ik ben goed op de hoogte. Vinden jullie dat vreemd? Dan hebben jullie klaarblijkelijk geen ECHTE vrienden.
Nee dat vind ik helemaal niet vreemd, maar het was gewoon een vraag van mijn kant. Wij hebben ook vrienden in onze kring waar we het hele reilen en zeilen wel van weten. Maarja toen andere vrienden van ons die uitspraak deden, moest ik toch ook even echt achter mijn ook krabben en dacht ik dit bestaat niet. Het bleek in dat gesprek dat ze dit serieus meenden, vandaar dat ik het voorbeeld aanhaalde om de dingen eens vanuit een ander perspectief te bezien en aan te geven dat sommigen er maar vreemde gedachten op na houden als het om de financien gaat.
speurneus1 schreef: Als je een uitkering hebt dan krijg je geen dertiende maand. Dit voor degenen die deze aan blijven halen.
Dat weet ik ook wel. De reden dat o.a. ik dit bleef aanhalen is dat veel mensen dit wel krijgen, dus is het logisch dat veel bedrijven juist nu achter hun geld aangaan. Een bedrijf weet doorgaans niet dat iemand een uitkering heeft.
Daarbij is het begrijpelijk dat veel bedrijven in verband met de boekhouding deze gelden nog even in dit boekjaar willen innen, dan hebben ze ook weer zoveel minder (dubieuze) debiteuren op de balans staan en kunnen ze dit sluiten. Door alle schuldenaren aan te schrijven, zullen ze ook mensen aanschrijven die wel een eindejaarsuitkering of bonus krijgen en zullen ze ook een deel van de vorderingen overgemaakt krijgen. Die kunnen ze dan nog mooi even afhandelen in dit boekjaar.
speurneus1 schreef:Dat bedrijven niet aan kwijtschelden kunnen beginnen is logisch, wel kunnen ze een rustpauze inlassen waardoor het aflossen slechts één maand langer duurt.
Een 'rustpauze' klinkt al weer heel anders dan kwijtschelding waar het in de openingspost nog over ging. Dat zou ik kunnen begrijpen voor de schrijnende gevallen inderdaad. Maarja dan moeten ze die gevallen wel eerst eruit zien te filteren en die mensen (ja daar is ie weer) die dus wel zo'n bonus krijgen, zouden nu misschien wel iets extra's kunnen betalen. Maar die gaan dat echt niet uit zichzelf doen, is dan meestal wel weer de praktijk dus zullen ze iedereen moeten aanschrijven.

speurneus1

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door speurneus1 »

Hallo lazylois,

Dit is écht ontzettend aardig van je maar daarom ben ik hier niet over deze problemen begonnen. Mijn hoop was dat er wat meer ondersteunende reacties zouden komen zodat ik overmorgen als ze hier was had kunnen zeggen, "hier lees dit eens, veel mensen leven met je mee en er staan verschillende dingen waar je wat aan hebt". Zoals het nu gegaan is heb ik het lef niet om haar te bekennen wat ik heb gedaan. Als het kon zou ik alles weghalen en me uitschrijven uit dit grotendeels vreselijke forum, maar ik heb begrepen dat uitschrijven niet kan. Ik luisterde naar q-music, heb daar een verlanglijstje voor haar naar toegestuurd. De resterende schuld is nog "maar" slechts een paar honderd euro. Was mijn lijstje gekozen dan had ik het restant nog bij kunnen leggen. Ik hoop nog dat het lukt bij het laatste lijstje. Verder kan ik alleen maar hopen dat de verschillende bedrijven dit lezen en nadenken over wat ze aan het doen zijn en dat een maand later verder gaan voor veel mensen een oplossing is en helemaal niet zò erg, zolang er maar betaald wordt.

esell
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:14

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door esell »

speurneus1

Geregistreerd: 21 dec 2011 01:53
Berichten: 10

Antwoord met een citaat
Ongelezen bericht 21 dec 2011 02:13
Kijk maar uit met opzeggen. Ik heb dit ook geprobeerd en ben tegen allerhande problemen aangelopen. Het modem was nog ooit gebruikt, het telefoonnummer en het e-mailadres nooit in gebruik genomen. UPC kon dat zien en bevestigen maar bleef volhouden dat ze nooit geen opzegging ontvangen hadden. Uiteindelijk kreeg ik brieven van de deurwaarder met verhoogde kosten. De deurwaarder is voor mij weer achter UPC aangegaan wat er toe leidde dat ze beloofden omhet modem in mindering te brengen mits ik deze in originele verpakking terug zou zenden. Deze was al maanden terug, inclusief een nieuwe opzegbrief. Ik heb de deurwaarder laten weten dat ik het bewijs van terugzending nog had waarop de modem wel, maar de ongebruikte abonnementskosten NIET in mindering werden gebracht. Tegelijkertijd had UPC het lef om mij een brief te sturen dat ze het modem in goede orde hadden ontvangen, met een dagtekening van precies 1 dag voor verzending. Als je opzegt.... doe dan ALLES aangetekend want ze lichten je op waar je machteloos bij staat.
@lazylois

Hier klopt iets niet :wink:

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door lazylois »

@speurneus 1

Fijn dat u goed zorgt voor uw vriendin fijne feestdagen en een goed 2012 gewenst voor uw beiden.

speurneus1

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door speurneus1 »

Dat was bij mijn vriendin. Ik wilde haar verrassen van mijn vakantiegeld. Ze zei dat ze geen internet en telefoon nodig had en die kosten ook niet op kon brengen. Hèt moment dat ik achter haar problemen kwam. Omdat het gemakkelijker is om vanuit mijzelf te schrijven heb ik dat daar gedaan. Reuze stom van mij dat ik het abonnement op haar naam had afgesloten. Zo zie je maar dat een verrassing iets heel anders kan worden. Het opzeggen heeft met de nodige boetes tot nu geduurd. Omdat het een cadeau was wilde ze me niet vertellen dat hier zulke problemen ontstaan waren. Waarom dacht je anders dat ik nu dit item aanspreek en hoe iemand zonder er iets aan te kunnen doen, verder in de problemen kan komen. Ik geef nooit geen abonnementen meer cadeau. Om verdere vragen voor te blijven, de oude desktop en de telefoon had ze ook van mij.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Toxopeus »

speurneus1 schreef:Ter verduidelijking van de twijfelaars. "Ja" het gaat over een vriendin van mij. Abonnementen heeft ze bar weinig, zelfs geen internet vandaar dat ik hier gerust op haar situatie durf in te gaan. Ook heeft ze geen vaste telefoonlijn maar een prepaid die ze van mij heeft gekregen, gewoon omdat IK het onverantwoord vond dat ze als alleenstaande niemand kan bereiken als er iets gebeurt. Ze heeft een ouderwetse televisie, geen plasma o.i. dergelijks. "Ja" ik ben goed op de hoogte. Vinden jullie dat vreemd? Dan hebben jullie klaarblijkelijk geen ECHTE vrienden. Ben ik een zij? Ja, dat klopt, gezien de reacties moet je voor gevoel ook misschien wel een vrouw zijn. Heb ik dan wel een baan? Ja, ik werk en heb een salaris dat net boven het minimum ligt. UPC was een voorbeeld er is nog een bedrijf dat op de strepen is gaan staan. UPC heb ik voor haar betaald, het andere bedrijf kan ik ook niet ophoesten. Uiteindelijk ben ik van mening dat het knap is dat ze niet nòg dieper in de problemen is gekomen. Als je een uitkering hebt dan krijg je geen dertiende maand. Dit voor degenen die deze aan blijven halen. Het berichtje was geschreven met de bedoeling om iedereen eens goed wakker te schudden, dat is gelukt. Nu nog de volgende reden "medeleven en vooral goed nadenken, het kan iedereen ook jullie en mijzelf overkomen". De hatelijke- en ironische reacties had ik minder verwacht, ik dacht dat Nederlanders juist zo meelevend waren. Als laatste, geloof me dat je absoluut niet in een droomwereld leeft in deze situatie- eerder in een hel. Dat bedrijven niet aan kwijtschelden kunnen beginnen is logisch, wel kunnen ze een rustpauze inlassen waardoor het aflossen slechts één maand langer duurt.
Op 21 december had je anders nog een uitkering. :P
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=109078

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door bayer112 »

Dit is dus ook geschreven voor de vriendin :D :arrow:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bayer112 schreef:Dit is dus ook geschreven voor de vriendin :D :arrow:
Het is haast onmogelijk dat het bericht waar Toxopeus aan refereert voor dezelfde vriendin is geschreven.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door snepke »

Ik geloof dat speurneus en vriendin 1 en dezelfde zijn

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Emmy75 schreef:
bayer112 schreef:Dit is dus ook geschreven voor de vriendin :D :arrow:
Het is haast onmogelijk dat het bericht waar Toxopeus aan refereert voor dezelfde vriendin is geschreven.
Is voor haarzelf.
Ze klust bij als klikker op Beleggingsvarken, Geldkoetje, Klikfortuin, Pokkeltie, Toverpost en Verdiensuper en wil graag in 1x uitbetaald worden.
Misschien om een rekening van UPC te betalen? :lol:

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door lazylois »

PB gesloten i.v.m. meerdere lening aanvragen :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door snepke »

lazylois schreef:PB gesloten i.v.m. meerdere lening aanvragen :lol:
:lol: :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
Op 21 december had je anders nog een uitkering.
Dat staat niet in het topic waar je naar verwijst.
Vanuit topic:
speurneus1 schreef:Ik weet dat jullie liever geen financiële vragen krijgen maar zouden jullie vooral nu in deze donkere tijd, maar vooral dure tijd voor iemand met een uitkering een uitzondering willen maken.
Dit impliceert toch wel héél heftig dat speurneus (of haar vriendin?!?) een uitkering heeft.
Of dat zo wil doen voorkomen in ieder geval.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 23 dec 2011 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:
Op 21 december had je anders nog een uitkering.
Dat staat niet in het topic waar je naar verwijst.
Speurneus schreef op 21 december in dat topic dat ze het volgende mailtje had verstuurd:
speurneus1 schreef:Hallo,

Ik weet dat jullie liever geen financiële vragen krijgen maar zouden jullie vooral nu in deze donkere tijd, maar vooral dure tijd voor iemand met een uitkering een uitzondering willen maken. Zouden jullie mijn klikprogramma's niet in een keer uit willen keren. Dit zijn: Beleggingsvarken, Geldkoetje, Klikfortuin, Pokkeltie, Toverpost en Verdiensuper. Ik zou het niet vragen als het niet écht heel hard nodig was. Bij de eerste, is de aanvraagdatum al langer dan 5 maanden geleden, de laatsten zijn nog niet zo lang de deur uit.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@vogels,

Dat vermoeden heb ik ook. Hoe dan ook het maakt voor mijn mening in dit topic weinig uit.

Je zou wel van een speurneus verwachten dat die wat meer let op dit soort inconsequenties.. :lol:

Gesloten