LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel belangrijk!! Net gebeurd zie vorig bericht Merc Benz

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Leo The Emperor

Re: Heel belangrijk!! Net gebeurd zie vorig bericht Merc Benz

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Volgens mij is er nu maar 1 zinvolle weg voorwaarts.
De auto laten onderzoeken door een onafhankelijk expertiseburo.
Je zou de dealer hiertoe kunnen verzoeken

RJLA

Ongelezen bericht door RJLA »

Dank je Leo, alleen waar wij bang voor zijn:
De auto heeft daar 2 weken gestaan (staat er nu nog). Wij hebben meerdere keren geprobeerd, wat hun diagnose is en wat er gedaan moet worden. Geen reactie. na twee weken (meer dan 2 weken) komen zij met een andere diagnose. Nu zijn wij bang, dat zij de diagnose vervalst hebben. Is dat te zien door een onafh. expert?????

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Leo The Emperor

Ik vind dit een goed advies. Alleen zou ik de dealer hier buiten houden, want het zal met deze 'dealer' wel op een rechtzaak uitlopen.

Maxiem.

RJLA

Dank je wel Maxiem, hier ben ik ook bang voor

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

De bovag inschakelen is de enige optie, zij kunnen dit geschil oplossen. U en de dealer komen er nooit meer uit.

RJLA

Dank je Ronald, de advocaat is hier ook mee bezig. Maar wil zelf even alles op een rij zetten.
Nog even over de oliestand en de elektronica die de mogelijke fout niet heeft aangegeven.
De auto heeft van verkoop tot voorval 41000 kilometer gelopen. Juni tot eind november. Begin november is er 1 liter bijgevuld, daar gaf de electr. aan, alles op orde? In de tussentijd is nooit meer olie bijgevuld? Ik lees 1 liter op 10000 kilometer, dan was het eigenlijk nog te weinig olie?
Laatst gewijzigd door RJLA op 08 jan 2012 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

RJLA schreef:Dank je Leo, alleen waar wij bang voor zijn:
De auto heeft daar 2 weken gestaan (staat er nu nog). Wij hebben meerdere keren geprobeerd, wat hun diagnose is en wat er gedaan moet worden. Geen reactie. na twee weken (meer dan 2 weken) komen zij met een andere diagnose. Nu zijn wij bang, dat zij de diagnose vervalst hebben. Is dat te zien door een onafh. expert?????
IK geloof niet een dealer een diagnose kan vervalsen. Daarmee wordt hier immers bedoeld dat goed werkende onderdelen zijn vervangen door defecte delen uit een andere wagen en omgekeerd.

Ik zou toch eerst de dealer verzoeken om mee te werken aan een onafhankelijk onderzoek. Het is namelijk niet onbelangrijk dit bewijsbaar gedaan te hebben voor een eventueel juridisch vervolgtraject.

Mocht dit geweigerd worden dan kun je het inderdaad de auto laten ophalen en ergens anders voor onderzoek heen brengen.

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Kan Mercedes zelf hier misschien een rol in spelen?
Zij hebben toch wel een naam op te houden lijkt mij want als dealers elkaar al gaan tegenspreken dan heeft Mercedes weinig toekomst vrees ik.

RJLA

@DJM, klopt, brief is verstuurd naar Mercedes Nederland, met klacht. Ben het helemaal met je eens dat zij een naam hebben en eigenlijk moet behouden. Maar deze dealer maakt het niet veel uit! Dank je

RJLA

@Leo, dank je voor je advies!

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

RJLA schreef:@DJM, klopt, brief is verstuurd naar Mercedes Nederland, met klacht. Ben het helemaal met je eens dat zij een naam hebben en eigenlijk moet behouden. Maar deze dealer maakt het niet veel uit! Dank je
Succes.

ronald g

het nadeel is wel dat de auto bij de dealer moet blijven staan tot het onderzoek plaats heeft gevonden en ingeval dat u in het gelijk wordt gesteld de dealer ook de nodige reparaties moet uitvoeren. U blijft gedurende de garantie periode opgescheept met een dealer die u niet meer vertrouwd. Wellicht kunt u dat ook aan de advocaat die er mee bezig is aangeven. De kans dat u in het ongelijk wordt gesteld is ook aanwezig 2 Dealers geven aan dat er teveel olie in het motorblok was ten tijde van het voorval, dan moet u bewijzen dat de indicator aangaf dat alles in orde was. Als er nog een mogelijkheid is om in de minne te schikken zou ik die toch overwegen, de dealer staat sterker dan u.

RJLA

@Ronald, ik begrijp je laatste zin niet helemaal? Wat bedoel je.. mogelijkheden? Wij hebben geprobeerd met de dealer overeen te komen (meerdere opties, een was). Voorstel was, dat hij de auto terug koopt voor een redelijke prijs. Wij hebben geen prijs genoemd. Toen gaven hun aan, geen keuze van hun, auto bevalt ons niet meer. Dat waren hun worden, de kleur van de auto, ja... echt waar.
Nou het is hun keuze uiteraard en wij hebben ook ondertussen het gevoel hier niet meer goed uit te komen. Toch bang, dat zij een andere diagnose veroorzaakt hebben. Elektronica, valt alleen te bewijzen, omdat deze tijdens voorval ook niets aangaf en nu waarschijnlijk nog steeds niet. Wij willen hier gewoon zo snel mogelijk uit. Geen auto meer, onze auto staat daar, met hoge kosten etc. Wij dachten zelf om een nieuwe auto te kopen, vandaar ook het verkoop aanbod. Laten repareren halen wij kosten ook niet meer uit ( als wij verkopen)en wij vertrouwen deze dealer en ook deze auto niet meer. Inruilen mocht....nou geen optie voor ons. Dan bevalt die wel.......voor hun
Maar zij hebben een diagnose gesteld, moet die door ons worden betaald, er is geen overleg geweest, wij hebben niets ondertekend etc. Heb je ervaring?

RJLA

De eerste dealer heeft niet in het motorblok olie vastgesteld

ronald g

Procederen vergt een lange adem kan wel tot een jaar of langer oplopen. De dealer in Duitsland heeft ook een te hoge oliestand vastgesteld echter pas na het op hol slaan van de motor. De dealer in Nederland gaat er van uit dat de oliestand veel te hoog moet zijn geweest, dat maakt uw zaak niet sterk. Sec juridisch is het 2 dealers tegen 1 persoon die niet kan aantonen of het bijvullen van de olie volgens de voorschriften is gedaan. Het lijkt me handig om de ingeschakelde advocaat toch een schikkings voorstel te laten doen die in ieder geval een groot deel van de motorschade dekt, en bovenal u het recht geeft om bij een andere dealer de reparatie te laten uitvoeren met behoud van de resterende garantie.

RJLA

Hartelijke dank Ronald voor de toelichting!

Leo The Emperor

Als ik dit topic zo lees, lijkt me het wel aannemelijk dat het gehele verhaal is begonnen met een te hoog oliepeil. Zoals Ronald al aangeeft kan dat betekenen dat de auto op olie gaat lopen. (alleen bij een diesel overigens), en daardoor gaat er van alles kapot.

Als ik even aanneem dat dit inderdaad de oorzaak is, dan is hiermee nog niet gezegd, dat dit wel of niet de schuld is van TS.

De Mercedes heeft geen peilstok, maar een electronische oliemeting die via het stuurwiel te bedienen is. Hiermee kan alleen bij stilstand het oliepeil worden gemeten. Zover als ik weet kan men bij draaiende motor het oliepeil niet meten. In die zin is dit alleen een electronische variant op de aloude peilstok , en blijft de verantwoordelijkheid nog steeds bij de gebruiker liggen om het oliepeil regelmatig te meten, en de bijbeorende acties te nemen.

Echter, er zal ook een oliedrukbewaking in de auto zitten. Als de oliedruk immers wegvalt gaat het lampje met het kannetje op het dashboard aan. Wat ik niet weet is of teveel olie tot overdruk leidt, en daardoor tot een waarschuwingssignaal op het dashboard. Mocht dit zo zijn ,en heeft dit niet naar behoren gewerkt, zoals TS meldt, dan is dit wel degelijk een gebrek aan het voertuig waar de verkoper (dealer) voor verantwoordelijk is.

RJLA

Leo dank je wel! Dit is wat wij inderdaad bedoelen. De elektronica heeft dit inderdaad aangegeven, olie te laag, bijgevuld na 40000 kilometer en toen kwam oliestand op orde. Maar de turbo gaat nog steeds niet kapot door olie en dat was het geluid tijdens het voorval, trillende motor, zo geeft een ieder monteur onafhankelijk aan. Daarnaast is er alleen een minimale oliestand (te hoog) gemeten door DE en hun geven aan dat dit hele gebeuren niet door de olie komt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

RJLA

Je zit met een onwillige dealer. Zaak is om de zaak zo snel mogelijk af te wikkelen (je verlies nemen) en bij een andere dealer een andere wagen te kopen.

Wel zou ik in jouw netwerk breed en systematisch uitmeten welk "vlees je in de kuip hebt gehad".

Maxiem.

RJLA

Dank je wel Maxiem, morgen met de advocaat om tafel wat de beste manier is. Verlies is enorm groot en de waarde is nu ook nog erg gezakt, maar ik wil van dit gedoe af en zeker niet nog maanden in dit gevecht willen blijven hangen, dat is het niet wat voor mijn onze energie

Gesloten