LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe laptop
Nieuwe laptop
Goedemorgen,
Ik heb hiervoor het topic gelezen over hp of acer. Maar dit gaat over een budget zo rond de 300,-. Wijzelf zijn op zoek naar een nieuwe laptop. Maar we hebben wel wat eisen en vragen. De reden dat we een nieuwe willen kopen is dat we nu een acer extensa 5220 hebben. En deze niet meer voldoet aan hetgeen wij graag zouden willen met onze laptop.
Ik heb niet zoveel verstand van vaktaal in de computerwereld dus zal ik in jip en janneke taal uitleggen wat wij graag zouden willen kunnen met deze laptop.
- programma's terugkijken op internet. (of live sporttv kijken ) zonder dat het beeld hapert.
- Spelletjes doen (bijv facebook of spellletjes voor de kids) zonder dat het eeuwen duurd voordat iets geladen is.
- Verder gewoon gebruik als mailen en een beetje surfen op het net zonder echt nog bijzondere eisen. We doen niet aan fotobewerking of iets dergelijks.
- het zou fijn zijn als de laptop niet zo snel oververhit raakt!.
De situatie:
We zijn een druk gezin. De laptop die we nu hebben ligt regelmatig op de bank. Dit willen we met de volgende niet. Die willen we op de tafel posten. Hij moet wel een beetje stevig zijn. Ik heb gekeken naar een ultra nog wat boek. Maar dat is me net iets te doen en fragiel om het feit dat er ook kinderen mee omgaan.
Ons budget tot max 800,00 (dit wil niet zeggen dat we dit ook perse willen uitgeven aan functies die voor ons niet echt tot de orde zijn. Het gaat meer om dat het een goede degelijke laptop moet zijn)
Nu de vragen.
- Wat is voor ons een geschikt model/ type?
- Zijn er mogelijkheden waarbij het toetsenbord verstevigd is? (het vorige mist een aantal knoppen wegens lomp gebruik van de kids) en ja ik weet het dat is niet oke .
- Wat is een goede winkel om eens te gaan kijken? Moet deze perse computer gerelateerd zijn? Of bijv een bcc een optie? Wat is jullie mening hierover.
- En waar moeten we verder op letten bij de aanschaf van een laptop.
(en dan is misschien jullie vaktaal wel handig zodat we weten waar we naar zoeken wanneer we gaan kijken)
Ik hoop dat jullie een mening hierover kunnen geven?
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite.
Vriendelijke groet,
Joyce
Ik heb hiervoor het topic gelezen over hp of acer. Maar dit gaat over een budget zo rond de 300,-. Wijzelf zijn op zoek naar een nieuwe laptop. Maar we hebben wel wat eisen en vragen. De reden dat we een nieuwe willen kopen is dat we nu een acer extensa 5220 hebben. En deze niet meer voldoet aan hetgeen wij graag zouden willen met onze laptop.
Ik heb niet zoveel verstand van vaktaal in de computerwereld dus zal ik in jip en janneke taal uitleggen wat wij graag zouden willen kunnen met deze laptop.
- programma's terugkijken op internet. (of live sporttv kijken ) zonder dat het beeld hapert.
- Spelletjes doen (bijv facebook of spellletjes voor de kids) zonder dat het eeuwen duurd voordat iets geladen is.
- Verder gewoon gebruik als mailen en een beetje surfen op het net zonder echt nog bijzondere eisen. We doen niet aan fotobewerking of iets dergelijks.
- het zou fijn zijn als de laptop niet zo snel oververhit raakt!.
De situatie:
We zijn een druk gezin. De laptop die we nu hebben ligt regelmatig op de bank. Dit willen we met de volgende niet. Die willen we op de tafel posten. Hij moet wel een beetje stevig zijn. Ik heb gekeken naar een ultra nog wat boek. Maar dat is me net iets te doen en fragiel om het feit dat er ook kinderen mee omgaan.
Ons budget tot max 800,00 (dit wil niet zeggen dat we dit ook perse willen uitgeven aan functies die voor ons niet echt tot de orde zijn. Het gaat meer om dat het een goede degelijke laptop moet zijn)
Nu de vragen.
- Wat is voor ons een geschikt model/ type?
- Zijn er mogelijkheden waarbij het toetsenbord verstevigd is? (het vorige mist een aantal knoppen wegens lomp gebruik van de kids) en ja ik weet het dat is niet oke .
- Wat is een goede winkel om eens te gaan kijken? Moet deze perse computer gerelateerd zijn? Of bijv een bcc een optie? Wat is jullie mening hierover.
- En waar moeten we verder op letten bij de aanschaf van een laptop.
(en dan is misschien jullie vaktaal wel handig zodat we weten waar we naar zoeken wanneer we gaan kijken)
Ik hoop dat jullie een mening hierover kunnen geven?
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite.
Vriendelijke groet,
Joyce
Re: Nieuwe laptop
Waarom ga je niet naar een winkel om advies te vragen ?
Dan krijg je een lijstje van een paar modellen waaruit je kunt kiezen.
Je kwakt nu gewoon wat wensen op een forum en hoopt dat anderen jouw voorwerk gaan doen.
Je kwakt nu gewoon wat wensen op een forum en hoopt dat anderen jouw voorwerk gaan doen.
-
Waarom dan een laptop? Neem een kast die je onder de tafel zet als je toch een vaste plek wilt voor je computer. Dan kunnen je kinderen alleen het toetsenbord mollen. Voor 800 euro koop jij een dijk van een pc waar je mee kunt wat je wil.
Installeer op je huidige laptop je besturingssysteem helemaal opnieuw en je zult zien dat je huidige laptop prima voldoet als ik zo je eisen lees.
Installeer op je huidige laptop je besturingssysteem helemaal opnieuw en je zult zien dat je huidige laptop prima voldoet als ik zo je eisen lees.
crazyme schreef:Waarom ga je niet naar een winkel om advies te vragen ?
Erg vriendelijk van je. De enige reden waarom ik hier iets vraag is omdat ik hoop op de expertise van verschillende mensen hier zonder dat me in de winkel iets aangesmeerd gaat worden.
Reden van laptop is omdat er geen ruimte is voor een computer.
Erg lui van je. Je mag toch zeker zelf wel wat voorwerk doen ?joycewij schreef:crazyme schreef:Waarom ga je niet naar een winkel om advies te vragen ?
Erg vriendelijk van je.
-
Ik denk eerlijk gezegd dat elke laptop aan jouw eisen zou voldoen, want die zijn nogal basic. Het schoon houden en regelmatig checken van je computer is in dit geval belangrijker dan de specs. Zoals hier eerder genoemd moet de laptop die je nu hebt dit allemaal aankunnen met een verse Windows-installatie. Ik zou je dan ook vooral richten op de robuustheid die je belangrijk vindt en hiervoor zou ik naar MediaMarkt ofzo gaan, daar staan ze allemaal op een rij en kun je het zelf ondervinden.
Een laptop is sneller warm omdat de behuizing geen goede koeling heeft vergeleken met een desktop.
Verder heb je in een laptop een accu die je niet gebruikt maar waar je wel voor moet betalen en het andere nadeel is het toetsenbord, dat is te klein om daar lekker op te werken.
Als je ruimte hebt voor een laptop dan heb je ook ruimte voor een desktop want in principe kun je of een kleine kast nemen die je op tafel zet of je zet de kast verder weg als er geen ruimte is.
Mijn advies is om geen laptop te kopen maar een desktop.
Voorbeeld:
http://www.pcworld.com/reviews/collecti ... t_PCs.html
Verder heb je in een laptop een accu die je niet gebruikt maar waar je wel voor moet betalen en het andere nadeel is het toetsenbord, dat is te klein om daar lekker op te werken.
Als je ruimte hebt voor een laptop dan heb je ook ruimte voor een desktop want in principe kun je of een kleine kast nemen die je op tafel zet of je zet de kast verder weg als er geen ruimte is.
Mijn advies is om geen laptop te kopen maar een desktop.
Voorbeeld:
http://www.pcworld.com/reviews/collecti ... t_PCs.html
Laatst gewijzigd door DJM op 11 jan 2012 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Desktops zijn tegenwoordig al aardig klein, ook ik geef je dat advies.
MM ken je beter niet heen gaan, slechte service.
MM ken je beter niet heen gaan, slechte service.
Onze beide dochters (12 en 14) hebben een laptop, een toshiba (ruim 2,5 jaar oud) en een acer (ruim 1 jaar oud). En beide dochters gaan echt niet zachtzinnig om met deze apparaten. Bij de toshiba is inmiddels aan zijn 2e adapter toe. Deze is echter gewoon binnen de garantie vervangen. Bij de acer was 1 toets 'verdwenen', maar ook dat is binnen de garantie gewoon oplost. En verder zijn deze apparaten gewoon perfect. En de kosten ervan vielen erg mee. Ze hebben beide namelijk € 475,00 gekost. De acer is nieuwer en heeft wel iets betere specificaties, maar dat is logisch.
En over robuustheid. De meeste laptops gaan niet technisch kapot, maar overlijden door andere mankementen. Veel voorkomende zaken zijn scharnieren en schermproblemen (wie klapt het scherm nu met 2 handen of 1 in het midden open, als het met 1 hand aan de zijkant ook kan, alleen is dit niet goed voor de scharnieren en het scherm), oververhitting (want het zit nu eenmaal zo lekker op de bank met de laptop op een kussentje waardoor de ventilatie niet meer werkt), afgebroken onderdelen (dat ding wat eruit komt, is geen bekerhouder, maar de lade van de DVD speler) en vuil (laptops houden, in tegenstelling tot mensen, niet van cola, koffie en eten, inclusief de restanten ervan)
En over robuustheid. De meeste laptops gaan niet technisch kapot, maar overlijden door andere mankementen. Veel voorkomende zaken zijn scharnieren en schermproblemen (wie klapt het scherm nu met 2 handen of 1 in het midden open, als het met 1 hand aan de zijkant ook kan, alleen is dit niet goed voor de scharnieren en het scherm), oververhitting (want het zit nu eenmaal zo lekker op de bank met de laptop op een kussentje waardoor de ventilatie niet meer werkt), afgebroken onderdelen (dat ding wat eruit komt, is geen bekerhouder, maar de lade van de DVD speler) en vuil (laptops houden, in tegenstelling tot mensen, niet van cola, koffie en eten, inclusief de restanten ervan)
Dirkie schreef:Onze beide dochters (12 en 14) hebben een laptop, een toshiba (ruim 2,5 jaar oud) en een acer (ruim 1 jaar oud). En beide dochters gaan echt niet zachtzinnig om met deze apparaten. Bij de toshiba is inmiddels aan zijn 2e adapter toe. Deze is echter gewoon binnen de garantie vervangen. Bij de acer was 1 toets 'verdwenen', maar ook dat is binnen de garantie gewoon oplost. En verder zijn deze apparaten gewoon perfect. En de kosten ervan vielen erg mee. Ze hebben beide namelijk € 475,00 gekost. De acer is nieuwer en heeft wel iets betere specificaties, maar dat is logisch.
Het gaat erom dat mensen moeten nadenken of ze een laptop nodig hebben.
De meeste mensen niet en dan betaal je dus veel te veel voor iets wat je niet gebruikt.
Maar die hype is moeilijk te weerstaan.
-
Ik weet dat MM niet de beste service biedt maar het is wel een handig plek om de producten hands-on te ervaren.
Iamthestig schreef:Ik weet dat MM niet de beste service biedt maar het is wel een handig plek om de producten hands-on te ervaren.
Vobis, BCC , Scheer en Foppen ,zo zijn er nog meer.
Bedankt voor deze opties. Eerlijk gezegd. Een desktop. Nooit eerder van gehoord.Maar dus zeker een optie als ze zo klein zijn.. Het gaat ons niet om het hebben van een laptop maar wel om het niet hebben van een kast met een enorme pc erop.. ...
Dus gauw op naar de winkel om daar de nodige dingen eens uit te proberen. Een nieuwe installatie hebben we wel regelmatig gedaan. Helaas niet met als resultaat dat de eerder genoemde problemen verholpen waren.
Nogmaals bedankt voor jullie advies.
Vriendelijke groet
Dus gauw op naar de winkel om daar de nodige dingen eens uit te proberen. Een nieuwe installatie hebben we wel regelmatig gedaan. Helaas niet met als resultaat dat de eerder genoemde problemen verholpen waren.
Vriendelijke groet
Een andere mogelijkheid is om het geheugen van de notebook te vervangen.
Nu zit er 512MB in, wat voor Windows XP met service pack 3 (SP3) niet meer toereikend is.
Als het geheugen naar 2GB wordt vergroot, kan nog een hele tijd met de notebook worden gewerkt.
Nu zit er 512MB in, wat voor Windows XP met service pack 3 (SP3) niet meer toereikend is.
Als het geheugen naar 2GB wordt vergroot, kan nog een hele tijd met de notebook worden gewerkt.
Laat je ons nog weten wat het is geworden ?joycewij schreef:Bedankt voor deze opties. Eerlijk gezegd. Een desktop. Nooit eerder van gehoord.Maar dus zeker een optie als ze zo klein zijn.. Het gaat ons niet om het hebben van een laptop maar wel om het niet hebben van een kast met een enorme pc erop.. ...
Vriendelijke groet
[/quote]
Laat je ons nog weten wat het is geworden ?[/quote]
Dat is prima.. Als mijn man vrij is gaan we bij wat zaken langs.
Laat je ons nog weten wat het is geworden ?[/quote]
Laat je ons nog weten wat het is geworden ?[/quote]joycewij schreef:
Dat is prima.. Als mijn man vrij is gaan we bij wat zaken langs.[/quote]
Misschien met wat leuke winkelervaringen. Zijn we gek op !
joycewij schreef:
succes, er zit vast wel iets bij dat goed is.
-
Heb zelf ook geen ruimte voor een grote 'lompe' kast van een pc, maar wilde toch een vervanging van m'n (acer) laptop, liefst voor niet te veel geld maar toch snel en goed. Heb nu een Acer Aspire Z3751, 'kast', scherm en boxen ineen, hd-scherm, goede videokaart etc. (specificaties weet ik even niet uit m'n hoofd, excuseer).
Zou zoiets geen oplossing zijn? Blijf je ook onder de 800 euro, en het scherm en toetsenbord nemen niet meer ruimte in dan een laptop, en de afstand toestenbord-scherm is ook wat fijner dan bij een laptop (alhoewel dat een persoonlijke beleving is natuurlijk).
Zie dat de TS al aan het winkelen is, dus misschien is mijn advies niet zo heel erg nuttig meer, maar ik dacht, ik meld het toch even
Alvast veel plezier ermee, wat je ook kiest!
Zou zoiets geen oplossing zijn? Blijf je ook onder de 800 euro, en het scherm en toetsenbord nemen niet meer ruimte in dan een laptop, en de afstand toestenbord-scherm is ook wat fijner dan bij een laptop (alhoewel dat een persoonlijke beleving is natuurlijk).
Zie dat de TS al aan het winkelen is, dus misschien is mijn advies niet zo heel erg nuttig meer, maar ik dacht, ik meld het toch even
Alvast veel plezier ermee, wat je ook kiest!
Ik heb via marktplaats een all in one PC gekocht van HP een halfjaar oud
voor 325€. 52cm beeldbuis 1TB en weet ik veel wat.Oja ook toutchcreen
hoop dat ik het goed schrijf. (zal wel niet)Toetsenbord en muis heb je niet nodig maar ik heb voor 19€ bij Lidl een draadloze gekocht. Alles werkt perfect.
Was een bon bij met nummer PC etc dus wist wat ik kocht.
Dus ff kijken zou ik zeggen.Alleen niet op laten sturen maar halen en zien
wat je koopt.
Verkoper had liever de Apple
voor 325€. 52cm beeldbuis 1TB en weet ik veel wat.Oja ook toutchcreen
hoop dat ik het goed schrijf. (zal wel niet)Toetsenbord en muis heb je niet nodig maar ik heb voor 19€ bij Lidl een draadloze gekocht. Alles werkt perfect.
Was een bon bij met nummer PC etc dus wist wat ik kocht.
Dus ff kijken zou ik zeggen.Alleen niet op laten sturen maar halen en zien
wat je koopt.
Verkoper had liever de Apple
Laatst gewijzigd door plumber op 11 jan 2012 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.