Dan moet die patient daar eerst wel terecht komen, dan heb je namelijk al hulp geaccepteerd.Zelf denk ik dat een goede psycholoog/psychiater het wel kan beoordelen doormiddel van gesprekken met die persoon of het een schreeuw om hulp is of dat die persoon het serieus meent.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GGZ niet alert op suicide
Re: GGZ niet alert op suicide
Klopt.bprosman schreef:Dan moet die patient daar eerst wel terecht komen, dan heb je namelijk al hulp geaccepteerd.Zelf denk ik dat een goede psycholoog/psychiater het wel kan beoordelen doormiddel van gesprekken met die persoon of het een schreeuw om hulp is of dat die persoon het serieus meent.
-
annonymius
-
annonymius
annonymius schreef:http://www.psy.nl/index.php?id=88&tx_tt ... ws%5D=2541
Wel een winst en ook meer suicides.
de link is wel van 2009
En als je eenmaal bij de GGZ bent moet er wel naar je geluisterd worden.
Loop al ruim 10 jaar bij hulpverlening, door verschillende problemen vanuit mijn jeugd. Heb diagnoses alleen ben al een jaar aan het vragen voor behandeling maar krijg steeds als antwoord. We kunnen niks met je, bij jou werkt toch niks, we staan met onze rug tegen de muur enz. Terwijl men geen enkele therapie probeert of wil proberen en wat niet geprobeert is kan je ook niet zeggen dat het niet werkt. Heb verschillende opnames gehad 1 intensieve die me een aardig stuk op weg geholpen heeft, maar waar niet aan de psychotische klachten en de complexe ptss en de terug kerende depressieve periodes gewerkt is. en de andere opames om effe rust te krijgen gezien de thuis situatie niet goed was. daarnaast is daar nu bij gekomen dat ik lichamelijk hard achteruit ga en weet dat ik in rolstoel zal komen en dat op 25 jarige leeftijd
Ik wil graag geholpen worden maar dan moeten ze mij die ook bieden, maar ze lijken alles te weigeren
Loop al ruim 10 jaar bij hulpverlening, door verschillende problemen vanuit mijn jeugd. Heb diagnoses alleen ben al een jaar aan het vragen voor behandeling maar krijg steeds als antwoord. We kunnen niks met je, bij jou werkt toch niks, we staan met onze rug tegen de muur enz. Terwijl men geen enkele therapie probeert of wil proberen en wat niet geprobeert is kan je ook niet zeggen dat het niet werkt. Heb verschillende opnames gehad 1 intensieve die me een aardig stuk op weg geholpen heeft, maar waar niet aan de psychotische klachten en de complexe ptss en de terug kerende depressieve periodes gewerkt is. en de andere opames om effe rust te krijgen gezien de thuis situatie niet goed was. daarnaast is daar nu bij gekomen dat ik lichamelijk hard achteruit ga en weet dat ik in rolstoel zal komen en dat op 25 jarige leeftijd
Ik wil graag geholpen worden maar dan moeten ze mij die ook bieden, maar ze lijken alles te weigeren