LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
En om dat gezeur te voorkomen, worden dergelijke reparaties niet geaccepteerd.
oh dus vanwege gezeur heeft TS geen recht op reparatie?? onzin.
Geen recht op garantie, omdat men niet in kan staan voor de vorige reparatie en wat belangrijker is, dat men niet in kan staan voor de software, omdat die veranderd is.

Onzin is het zeker niet.
Ik heb zelf eens meegemaakt dat ik alleen een defecte voeding bij een computer vervangen had en niet naar Windows gekeken, kreeg ik het verwijt dat ik de reparatie zeer slecht had uitgevoerd omdat Windows problemen gaf.
Met andere woorden: ik had alleen de hardware gerepareerd en kreeg ook de schuld van de software, terwijl ik Windows niet had opgestart.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: Is ook de grootst mogelijke onzin, je herhaalt hier wat je in mijn topic ook schreef.
Correct. Aangezien ik op die vraag geen antwoord kreeg, heb ik die maar opnieuw gesteld.
Je hebt gewoon antwoord gekregen hoor in dat topic....sterker je hebt het zelf neergezet dat jij geen moeite hebt met het solderen van dc jack en ook zou zou doen....dus hoezo geen antwoord gekregen ?

Teunbosseman schreef:Dus bruggetje naar dit topic.....waarom zou TS niet zelf het scherm mogen vervangen ipv torenhoge kosten te betalen welke HTC rekent.
BBCS schreef:[Dergelijke reparatie is dan niet onder garantie vervangen, echter vervalt wel de garantie op het product als iemand anders zonder toestemming van de verkopende partij of fabrikant de reparatie uitvoert.
Nee natuurlijk is dat niet vervangen onder garantie, waarschijnlijk gevallen en TS vond veels te duur ( wat het ook is, schandalig, schofterige prijs ) om dor HTC te laten vervangen. Lekker dwingend zo.....je wilt repareren maar betaald de hoofdprijs, je laat elders of zelf repareren en je garantie vervalt...kortom je verliest altijd.
Teunbosseman schreef:Waarom heb ik mijn dc jack wel laten solderen ipv hele moederboard incl dc jack te laten vervangen......puur de exorbitant hoge kosten.
BBCS schreef:[Ik heb zelf bij een computerfabrikant gewerkt en moederborden gerepareerd. Dus dergelijke componenten werden gewoon vervangen in plaats van het complete moederbord vervangen.
Ik ben het ook niet eens met de stelling dat alleen vervanging mogelijk is en geen reparatie.
Zoals in andere topic vermeld, dc jack is gemonteerd op moederboard, klein stukje was afgebroken maar toch moest ook het oederboard worden vervangen,......ja daaag.
Teunbosseman schreef:Nu weer terug naar dit geval.......een usb aansluiting wordt tig keer gebruikt en zijn behoorlijk fragiel. Ik zou ook niet met HTC eens zijn.....hoop dat ze meelezen....geen reclame zo.
BBCS schreef:[Ik ben het wel met HTC eens.
Het punt is namelijk dat het echt gebeurd dat als HTC alleen die usb aansluiting repareert dat mensen dan over die andere reparatie gaan lopen te zeuren. Onredelijk, maar het gebeurd echt. Ik heb het ook zelf als ondernemer meegemaakt. En om dat gezeur te voorkomen, worden dergelijke reparaties niet geaccepteerd.

Leuk dat jij blijkbaar weet dat echt is gebeurd maar daar heeft TS niks mee te maken. TS zou dan moeten gaan "zeuren" om het gemaakte scherm.
Daarbij zegt dat meteen iets over de kwaliteit van de usb aansluitingen.

Als je bij iedere reparatie ervan uitgaat dat er gezeur van gaat komen, wel dan zou ik een ander vak kiezen als je dit niet kunt beoordelen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:Geen recht op garantie, omdat men niet in kan staan voor de vorige reparatie en wat belangrijker is, dat men niet in kan staan voor de software, omdat die veranderd is.

Onzin is het zeker niet.
Ik heb zelf eens meegemaakt dat ik alleen een defecte voeding bij een computer vervangen had en niet naar Windows gekeken, kreeg ik het verwijt dat ik de reparatie zeer slecht had uitgevoerd omdat Windows problemen gaf.
Met andere woorden: ik had alleen de hardware gerepareerd en kreeg ook de schuld van de software, terwijl ik Windows niet had opgestart.

HTC hoeft ook helemaal niet in te staan voor een andere reparatie, waar haal je dat uit? Dit geld ook voor de software.
Nogmaals, het rooten en vervangen van scherm staat geheel los van de usb aansluiting.

Dat jij een eigen praktijk voorbeeld hebt wil niet zeggen dat iedereen zo is, daarbij repareer ik ook pc's maar dan alleen softwarematig en maak van te voren een diagnose. Persoonlijk vindt ik beetje dom dat je in jouw vb windows niet had opgestart. Afhankelijk van het soort hardware welke ishersteld dan neem ik toch aan dat je windows ook ff opstart ter controle?

Anyway, we verschillen van mening......prima......

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door BBCS »

Je hebt gewoon antwoord gekregen hoor in dat topic....sterker je hebt het zelf neergezet dat jij geen moeite hebt met het solderen van dc jack en ook zou zou doen....dus hoezo geen antwoord gekregen ?
Er werd beweerd dat aan een moederbord niet gesoldeerd mag worden. Mijn vraag was waarom niet en daar is geen antwoord op gegeven.
HTC hoeft ook helemaal niet in te staan voor een andere reparatie, waar haal je dat uit? Dit geld ook voor de software.
Weet ik. Maar er zijn wel degelijk mensen die daar wel over gaan klagen.
Persoonlijk vindt ik beetje dom dat je in jouw vb windows niet had opgestart. Afhankelijk van het soort hardware welke ishersteld dan neem ik toch aan dat je windows ook ff opstart ter controle?
Na dat akkefietje ben ik dat ook gaan doen.
Altijd alles controleren.
Anyway, we verschillen van mening......prima......
Dat valt wel mee hoor.
Lekker dwingend zo.....je wilt repareren maar betaald de hoofdprijs, je laat elders of zelf repareren en je garantie vervalt...kortom je verliest altijd.
De reden is simpel: op die manier worden de personeelskosten laag gehouden. Niet meer analytisch te werk gaan, niet repareren, maar gewoon vervangen.
Ik ben het daar absoluut niet mee eens.

Zoals in andere topic vermeld, dc jack is gemonteerd op moederboard, klein stukje was afgebroken maar toch moest ook het oederboard worden vervangen,......ja daaag.
Is ook belachelijk.

Trouwens, zo'n usb poort is best goed te vervangen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:Er werd beweerd dat aan een moederbord niet gesoldeerd mag worden. Mijn vraag was waarom niet en daar is geen antwoord op gegeven.
Ah op die vraag, dacht dat je bedoelde op de vraag of jij wel / niet zou solderen. En die was beantwoord.
HTC hoeft ook helemaal niet in te staan voor een andere reparatie, waar haal je dat uit? Dit geld ook voor de software.
BBCS schreef:Weet ik. Maar er zijn wel degelijk mensen die daar wel over gaan klagen.
Dat wil ik best geloven dat er figuren zijn welke hun eigen fouten claimen. Datgene waardoor een smartphone een brick is geworden.

Lekker dwingend zo.....je wilt repareren maar betaald de hoofdprijs, je laat elders of zelf repareren en je garantie vervalt...kortom je verliest altijd.
De reden is simpel: op die manier worden de personeelskosten laag gehouden. Niet meer analytisch te werk gaan, niet repareren, maar gewoon vervangen.
Ik ben het daar absoluut niet mee eens.


Wacht ff, met bovenstaand doelde ik op HTC, als je op mijn topic doelt...ik had geen garantie meer.
Als HTC aantoont dat de schermreparatie en rooten gevolgen heeft voor de usb dan geef ik ze helemaal gelijk,maar met jouw technische achtergrond weet je vast dat dit niet het geval kan zijn.

Anyway, voor TS, geen reclame zo voor HTC, zou naar dezelfde reparateur gaan van je scherm, wellicht dat deze de usb kan repareren

rikbrouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door rikbrouwer »

Teunbosseman schreef: Als HTC aantoont dat de schermreparatie en rooten gevolgen heeft voor de usb dan geef ik ze helemaal gelijk,maar met jouw technische achtergrond weet je vast dat dit niet het geval kan zijn.

Anyway, voor TS, geen reclame zo voor HTC, zou naar dezelfde reparateur gaan van je scherm, wellicht dat deze de usb kan repareren
Dank voor de steun. Precies mijn gedachte, en als de kapotte USB zou zijn veroorzaakt door de reparatie van het scherm of het rooten, dan zou ik me kapot schamen als ik HTC daarvoor zou proberen op te laten draaien. Ik weet echter zeker dat dit helemaal los staat, en in dit geval moet HTC zich kapot schamen dat ze hun eigen probleem met de kwaliteit van dat USB poortje proberen te verdoezelen achter de zogenaamd vervallen garantie op alle aspecten vd telefoon.

Overigens kan ik niet naar de reparateur van het scherm, want dat ben ik zelf. ;) Zoals ik zei is het scherm een koud kunstje; wat schroefjes los en wat connectors losmaken en alles weer in tegengestelde richting vastzetten. De USB ga ik niet zelf doen, want daarvoor moet zeer waarschijnlijk de soldeerbout tevoorschijn komen. Daarnaast kan ik het onderdeel nergens vinden voor particulieren. Heb alleen een bedrijf gevonden die specifiek vermeld dat het alleen levert aan reparateurs.

Maar goed, ik heb nu dus twee kansen denk ik:
1. HTC op dit topic wijzen, hopen dat ze inzien dat dit niet eerlijk is van ze.
2. Als dat niets oplevert, een reparateur vinden die wel alleen de USB kan vervangen voor een schappelijke prijs. (Volgens HTC zijn de reparatiekosten sowieso hoger dan de vervangingswaarde van de telefoon à 280 euro.. yeah, right!)

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zie onder, wellicht dat BBCS je kan helpen tegen een schappelijke prijs.
BBCS schreef:Trouwens, zo'n usb poort is best goed te vervangen.

Makkelijk gezegd dat reparatiekosten zijn dan vervangingswaarde, echt weer zo'n opmerking waar je geen kont aan hebt.

rikbrouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door rikbrouwer »

Goed, ik heb HTC via hun website nogmaals gevraagd om te repareren en ze gewezen op dit topic. Misschien levert het iets op, echter vrees ik dat HTC het allemaal wel best vind zo..

BBCS, kan jij mij inderdaad hiermee helpen door die USB te vervangen, mocht HTC zich blijven verschuilen achter hun vervallen garantie?

rikbrouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door rikbrouwer »

(REACTIE VAN HTC OP MIJN MAIL)
Beste Rik Brouwer,

Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC Desire.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met mijn vorige email.
Dat spijt mij te horen, echter begrijp ik uw frustratie.
HTC heeft duidelijke reparatie voorwaarden en hier dien ik mij aan te houden.
Ik kan dan helaas ook niet voor u betekenen.
Mijn welgemeende excuses hiervoor.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Ja, dat verwachte ik al. Ze begrijpen dat ik het niet eens ben met hun beslissing, ze begrijpen de frustratie, en ze bieden hun excuses aan, maar helaas: HTC heeft 'duidelijke reparatie voorwaarden' waarachter ze zich heel makkelijk achter kunnen blijven verschuilen.

Ik ben al sinds 2007 een trouwe HTC klant, mede omdat hun bouwkwaliteit en designs altijd in orde waren. Gelukkig dat ik nu drie maanden voordat ik weer een nieuwe telefoon kan uitzoeken door HTC zelf wordt overtuigd van het tegenovergestelde.

Iemand hier positievere ervaringen met Samsung en hun garantie? Of is die garantie net zo'n nepperij als deze garantie van HTC?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS, kan jij mij inderdaad hiermee helpen door die USB te vervangen, mocht HTC zich blijven verschuilen achter hun vervallen garantie?
das een goeie Rik, wie weet wil BBCS dat wel kosteloos :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rikbrouwer schreef:
(REACTIE VAN HTC OP MIJN MAIL)
Beste Rik Brouwer,

Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC Desire.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met mijn vorige email.
Dat spijt mij te horen, echter begrijp ik uw frustratie.
HTC heeft duidelijke reparatie voorwaarden en hier dien ik mij aan te houden.
Ik kan dan helaas ook niet voor u betekenen.
Mijn welgemeende excuses hiervoor.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Ja, dat verwachte ik al. Ze begrijpen dat ik het niet eens ben met hun beslissing, ze begrijpen de frustratie, en ze bieden hun excuses aan, maar helaas: HTC heeft 'duidelijke reparatie voorwaarden' waarachter ze zich heel makkelijk achter kunnen blijven verschuilen.

Ik ben al sinds 2007 een trouwe HTC klant, mede omdat hun bouwkwaliteit en designs altijd in orde waren. Gelukkig dat ik nu drie maanden voordat ik weer een nieuwe telefoon kan uitzoeken door HTC zelf wordt overtuigd van het tegenovergestelde.

Iemand hier positievere ervaringen met Samsung en hun garantie? Of is die garantie net zo'n nepperij als deze garantie van HTC?

Inderdaad, was te verwachten......pppffff.

MAar denk dat andere merken niet veel beter hiermee zijn. Zie de topics bv over zogenaamde usb aansluitingen welke geoxideerd zijn dmv waterschade.....dit terwijl geheel niet met vocht in aanraking is geweest......ook zo'n uitvlucht.

rikbrouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door rikbrouwer »

Het is toch ook te gek voor woorden: $10,68 inclusief verzendkosten voor een nieuwe USB poort. USB poort op eBay.
Ik ga mijn elektrotechniek studerende huisgenoot eens lief aankijken.

Het is mij echt een raadsel waarom HTC dit niet op deze manier kan repareren. Dit zou toch voor een paar tientjes moeten kunnen, als ik het zelf al voor onder de €10 aan onderdelen kan? Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat het volgens HTC een reparatie van meer dan 280 euro gaat worden.. Even los van het hele garantieverhaal is dit pas écht een dealbreaker: Weigeren om alleen een onderdeel dat stuk is gegaan te vervangen door te eisen dat het hele toestel weer origineel en als nieuw moet worden gemaakt. Hahaha...

Mij zijn ze voorgoed kwijt als klant, en ik hoop dat iedereen die dit leest het standpunt van HTC ten minste in beschouwing neemt, alvorens een telefoon van ze te kopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ga mijn elektrotechniek studerende huisgenoot eens lief aankijken
En als die het niet kan, kijk je BBCS hier lief aan :lol:

Alsnog is het vrij lullig dat het zo is gegaan.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rikbrouwer schreef:Het is toch ook te gek voor woorden: $10,68 inclusief verzendkosten voor een nieuwe USB poort. USB poort op eBay.
Ik ga mijn elektrotechniek studerende huisgenoot eens lief aankijken.

Het is mij echt een raadsel waarom HTC dit niet op deze manier kan repareren. Dit zou toch voor een paar tientjes moeten kunnen, als ik het zelf al voor onder de €10 aan onderdelen kan? Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat het volgens HTC een reparatie van meer dan 280 euro gaat worden.. Even los van het hele garantieverhaal is dit pas écht een dealbreaker: Weigeren om alleen een onderdeel dat stuk is gegaan te vervangen door te eisen dat het hele toestel weer origineel en als nieuw moet worden gemaakt. Hahaha...

Mij zijn ze voorgoed kwijt als klant, en ik hoop dat iedereen die dit leest het standpunt van HTC ten minste in beschouwing neemt, alvorens een telefoon van ze te kopen.

Als alle bedrijven zo zouden werken dan gaan er veel over de kop.
Zie mij al aankomen met een oudere smarphone met verlengede garantie waar allerlei krassen en beschadigingen opzitten......maar niet getreurd HTC maakt weer origineel en als nieuw

rikbrouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door rikbrouwer »

Teunbosseman schreef: Als alle bedrijven zo zouden werken dan gaan er veel over de kop.
Zie mij al aankomen met een oudere smarphone met verlengede garantie waar allerlei krassen en beschadigingen opzitten......maar niet getreurd HTC maakt weer origineel en als nieuw
Nou Teun, wat ik eigenlijk bedoel is dat al zou ik er vrede mee hebben dat het niet binnen de garantie wordt gerepareerd, en ik het zelf betaal, dan wordt het mij alsnog praktisch onmogelijk gemaakt. Alleen de USB poort vervangen kan niet volgens HTC. De hele telefoon (MIJN! telefoon) moet weer volledig standaard worden gemaakt. En anders repareren ze hem niet, en moet je 40-50 euro betalen aan inspectie- en verzendkosten.

Óf (want zo zijn ze dan ook wel weer) ze gooien hem gratis voor je weg. Het is je reinste afzetterij doordat ze zichzelf een dikke vette monopoly geven door die 'garantie'.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: VBtje, ik heb een topic betreffende mijn oude laptop waarvan de dc jack naar binnen is geschoten dmv vallen. Kan gemaakt worden maar dan moet ook het moederboard worden vervangen want mag niet gesoldeerd worden
Ik vind dat echt de grootste onzin.
Waarom zou op het moederbord niet gesoldeerd mogen worden?
Ik ben daar heel eigenwijs in en ik doe dat wel.
Omdat je, zeker bij voedingsaansluitingen, erg uit moet kijken i.v.m. de veiligheid. Het zal niet de eerste keer zijn dat een laptop in vlammen opgaat nadat iemand heeft zitten rommelen met een soldeerbout. Ik snap goed dat een fabrikant zich daar niet mee wil associëren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:
BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: VBtje, ik heb een topic betreffende mijn oude laptop waarvan de dc jack naar binnen is geschoten dmv vallen. Kan gemaakt worden maar dan moet ook het moederboard worden vervangen want mag niet gesoldeerd worden
Ik vind dat echt de grootste onzin.
Waarom zou op het moederbord niet gesoldeerd mogen worden?
Ik ben daar heel eigenwijs in en ik doe dat wel.
Omdat je, zeker bij voedingsaansluitingen, erg uit moet kijken i.v.m. de veiligheid. Het zal niet de eerste keer zijn dat een laptop in vlammen opgaat nadat iemand heeft zitten rommelen met een soldeerbout. Ik snap goed dat een fabrikant zich daar niet mee wil associëren.
Je moet natuurlijk weten wat je doet.
Ik denk niet, als iemand geen verstand van zaken heeft, aan deze klus zou beginnen.
Trouwens zit aan een dc jack een voltage van +/-20 volt!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GJvdZ schreef:
BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: VBtje, ik heb een topic betreffende mijn oude laptop waarvan de dc jack naar binnen is geschoten dmv vallen. Kan gemaakt worden maar dan moet ook het moederboard worden vervangen want mag niet gesoldeerd worden
Ik vind dat echt de grootste onzin.
Waarom zou op het moederbord niet gesoldeerd mogen worden?
Ik ben daar heel eigenwijs in en ik doe dat wel.
Omdat je, zeker bij voedingsaansluitingen, erg uit moet kijken i.v.m. de veiligheid. Het zal niet de eerste keer zijn dat een laptop in vlammen opgaat nadat iemand heeft zitten rommelen met een soldeerbout. Ik snap goed dat een fabrikant zich daar niet mee wil associëren.

Als je het laat doen door iemand die weet wat die doet, hoeft het helemaal geen probleem te zijn hoor.
Maar wat heeft het met associëren te maken ?? Fabrikant kan ook de soldeerbout laten ketsen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
rikbrouwer schreef: Mijn vraag is dit: Staat HTC in zijn recht om direct bij het constateren dat de telefoon open is geweest, of is geroot, de garantie te weigeren? Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
Heel kort antwoord: ja.
Dit is onzin.
Rooten is niks meer of minder dan het krijgen van administrator rechten op je eigen smartphone. Iets dat de verdere werking van het toestel totaal niet niet negatief beinvloedt. Verder: het laten doen van een reparatie door een andere partij houdt geen verlies van je wettelijke garantie rechten in. De wet rept hier namelijk met geen woord over. HTC moet maar bewijzen dat de reparatie het defect aan de USB heeft veroorzaakt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door BBCS »

HTC staat niet op zichzelf daarmee.

Diverse mensen opperen hier dat HTC alleen garantie hoeft te verstrekken op de USB poort en niet op de software, maar dat is onjuist.
Het gaat niet alleen om die USB poort.

Een koper gaat bij de winkelier/fabrikant een garantieclaim indienen. Als de reparatie gereed is, wordt van de winkelier/fabrikant verwacht dat die dan weer een goed product aan de koper retourneert. Dus dat men garandeert dat het product geen gebreken vertoont. Als de koper andere software installeert dan wat de winkelier/fabrikant oorspronkelijk op het apparaat heeft meegeleverd, kan men niet garanderen dat het gehele apparaat in orde is.

Als iemand een computer koopt met Windows en Windows eraf haalt en Linux erop zet, en het moederbord gaat defect, ontstaat precies dezelfde situatie.
Dat is ook de reden dat men òf Windows recovered òf de garantieclaim niet in behandeling neemt.

Gesloten