LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 heeft mij gedagvaard.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

Leo The Emperor schreef:
maar de kosten zijn gemaakt ( al vanaf het begin) voor al betaalde facturen en 1 niet kloppende factuur.
Degene die wordt veroordeeld kijgt ook nog de advocaatkosten en verder kosten van de rechtbank te betalen. Dit kan oplopen van 500 tot 2000 euro.

hallo,

dus is de enige manier om geen rechtszaak te krijgen, het bedrag betalen wat de deurwaarder wilt hebben?
totaal bedrag van de deurwaarder bestaat uit 3 hoofdsommen, buitengerechterlijke incassokosten en exploitkosten, en enkele euros rente.
2 hoofdsommen zijn al jaren geleden betaald.
de 3de hoofdsom is een factuur die totaal niet klopt ( valt aan te tonen).
deze deurwaarder is pas enkele maandjes geleden begonnen met sturen.
als ik het bedrag wat de deurwaarder wil hebben betaal, dan betaal ik zowiezo veel te veel geld en ben ik dat kwijt. dat kan toch niet de bedoeling zijn?

mvg,

darkrinoa

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,

ik wil niet ondankbaar overkomen of iets, maar eigenlijk heb ik nog geen antwoord gekregen van iemand op de vraag of gemaakte incassokosten wel rechtsgeldig zijn wanneer de hele vordering niet klopt.
vanaf het moment dat Tele2 de eindfactuur had opgemaakt, klopt die factuur al niet. de 2 andere facturen waren destijds allang betaald.

mvg

darkrinoa


ps. ik ben de mensen die in hun vrije tijd anderen proberen te helpen en informeren op dit forum erg dankbaar en heb daar veel respect voor.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door aardjee »

Ik denk dat leo onder anderen bedoelt te zeggen, schijnbaar is jouw zaak al in behandeling en is op 1 februari een rolzitting. Hier zal de datum van de uitspraak wel bepaald worden. Op dit moment heeft het niet zoveel zin om alsnog te kijken of de kosten al dan niet terecht zijn. Woensdag weet je meer

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

aardjee schreef:Ik denk dat leo onder anderen bedoelt te zeggen, schijnbaar is jouw zaak al in behandeling en is op 1 februari een rolzitting. Hier zal de datum van de uitspraak wel bepaald worden. Op dit moment heeft het niet zoveel zin om alsnog te kijken of de kosten al dan niet terecht zijn. Woensdag weet je meer

hallo,

maar in de dagvaarding staat wel, dat ik de zitting kan voorkomen door direct het hele bedrag te voldoen voor 1 feb ( datum van zitting)

mvg,

darkrinoa

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,

ik heb zojuist het volledige bedrag van de dagvaarding overgemaakt aan de deurwaarder. Deze zal het dus op tijd hebben vóórdat de zitting is.
Ik heb dit gedaan onder protest, en dat er ook bijgezet als betalingsomschrijving.
Ik ga hierna een advocaat in de arm nemen en tele2 zelf dagvaarden, en de (teveel) gemaakte kosten terugvorderen. Eerlijk gezegd ben ik zulke grote bedrijven die machtsmisbruik voeren totaal zat. productie 1 in de dagvaarding was 100% fout. daardoor ook productie 2.
alles wat ik wil als normale burger is zowiezo meer onnodige kosten vóórkomen. ik heb hier mijn best in gedaan door al contact hebben met 3 verschillende incassoburos/deurwaarders en alle bewijzen te overhandigen. er wordt gewoon niet naar geluisterd.
in mijn ogen heeft rosmalen deurwaarders totaal verkeerde informatie gekregen van haar client, tele2.
ik vind dat tele2 zelf verantwoordelijk is voor de gemaakte incassokosten en dagvaarding.

mja, wie ben ik, in deze maatschappij he.


mvg,

darkrinoa

Apenkooll

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Apenkooll »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Apenkooll op 28 jan 2012 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

darkrinoa1 schreef:hallo,

ik heb zojuist het volledige bedrag van de dagvaarding overgemaakt aan de deurwaarder. Deze zal het dus op tijd hebben vóórdat de zitting is.
Ik heb dit gedaan onder protest, en dat er ook bijgezet als betalingsomschrijving.
Ik ga hierna een advocaat in de arm nemen en tele2 zelf dagvaarden, en de (teveel) gemaakte kosten terugvorderen. Eerlijk gezegd ben ik zulke grote bedrijven die machtsmisbruik voeren totaal zat. productie 1 in de dagvaarding was 100% fout. daardoor ook productie 2.
alles wat ik wil als normale burger is zowiezo meer onnodige kosten vóórkomen. ik heb hier mijn best in gedaan door al contact hebben met 3 verschillende incassoburos/deurwaarders en alle bewijzen te overhandigen. er wordt gewoon niet naar geluisterd.
in mijn ogen heeft rosmalen deurwaarders totaal verkeerde informatie gekregen van haar client, tele2.
ik vind dat tele2 zelf verantwoordelijk is voor de gemaakte incassokosten en dagvaarding.

mja, wie ben ik, in deze maatschappij he.


mvg,

darkrinoa
Dit is wel heel inconsequent.

Of je bent het niet eens met de dagvaarding en gaat het gevecht in de rechtszaal aan. Of je vind de vordering terecht en betaald deze.

Maar hoe kun je nu halverwege een rechtszaak de vordering onder protest betalen met het oogmerk om tele2 zelf in deze zaak te gaan dagvaarden.
Ik weet niet eens of dit juridisch wel kan en een rechter nog een keer uitspraak wil doen in dezelfde zaak, niet zijnde een hoger beroep

Had dan gewoon de zaak doorgezet. Sorry maar hier snap ik helemaal niets van ... :?

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

Leo The Emperor schreef:
darkrinoa1 schreef:hallo,

darkrinoa
Dit is wel heel inconsequent.

Of je bent het niet eens met de dagvaarding en gaat het gevecht in de rechtszaal aan. Of je vind de vordering terecht en betaald deze.

Maar hoe kun je nu halverwege een rechtszaak de vordering onder protest betalen met het oogmerk om tele2 zelf in deze zaak te gaan dagvaarden.
Ik weet niet eens of dit juridisch wel kan en een rechter nog een keer uitspraak wil doen in dezelfde zaak, niet zijnde een hoger beroep

Had dan gewoon de zaak doorgezet. Sorry maar hier snap ik helemaal niets van ... :?

hallo,

ik denk dat u het niet meer snapt omdat u ervanuit gaat dat de zaak al een keer is voorgekomen.
er is nog nooit uitspraak gedaan door de rechter hierin.
een eerdere deurwaarder hefet mij hierover wel eens gedagvaard, maar na mijn bewijs te hebben gezien hebben zij toen de zaak gestopt.
deze deurwaarder blijft volharden. tele2 is gewoon 2 x naar een andere incassoburo gegaan.
in de dagvaarding staat dat ik de zititng kan vóórkomen door het hele bedrag te bateln, ( ook al klopt het hele bedrag totaal niet).
ik heb dus betaald. en hierna ga ik dit aanvechten door tele2 zelf te gaan dagvaarden.
ik weet ook niet of de zitting van as woensdag nu niet of wel doorgaat, dit ligt aan de wil en administratie van de deurwaarder. er is op dit moment geen eenkele juridische grond om het door te laten gaan, dus als ze het wel door laten gaan zijn de kosten zowiezo niet voor mij.
maar als het wel doorgaat, kan ik wel metene mijn verweer voeren en dan krijg ik ook wel meteen te horen hoe de rechter hierover denkt.
als de zitting niet meer doorgaat, zou dit het einde kunnen zijn van deze kwestie.
echter zal ik daarna dus achter tele2 aangaan. want ikzelf ben hier nog niet klaar mee.

mvg

darkrinoa

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door aardjee »

Je geeft zelf aan dat je verweer hebt geschreven een ook dat de deurwaarder hierop heeft gereageerd. Normaal bij een dagvaarding stuur je je verweer naar de rechtbank en de deurwaarder antwoord hierop via de rechtbank. Het lijkt dus alsof er al twee zittingen zijn geweest. Ik begrijp nu dat er nog niets is gebeurd en dat je net bedrag hebt betaald. Ik zou toch maandag of dinsdag even informeren bij de deurwaarder of hij de zaak van de rol heeft gehaald

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

aardjee schreef:Je geeft zelf aan dat je verweer hebt geschreven een ook dat de deurwaarder hierop heeft gereageerd. Normaal bij een dagvaarding stuur je je verweer naar de rechtbank en de deurwaarder antwoord hierop via de rechtbank. Het lijkt dus alsof er al twee zittingen zijn geweest. Ik begrijp nu dat er nog niets is gebeurd en dat je net bedrag hebt betaald. Ik zou toch maandag of dinsdag even informeren bij de deurwaarder of hij de zaak van de rol heeft gehaald
hallo,

ik heb zojuist de deurwaarder gemaild dat ik de betaling heb gedaan, en bewijs bijgevoegd.
heel eerlijk gezegd hoop ik nu dat de zaak woensdag alsnog doorgaat.
ik weet nu namelijk heel zeker dat de kosten dan voor tele2 zullen zijn, en ik tegelijk mijn verweer kan voeren zonder zelf eerst tele2 te moeten dagvaarden.

mvg,

darkrinoa

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Har06 »

darkrinoa1 schreef:
aardjee schreef:Je geeft zelf aan dat je verweer hebt geschreven een ook dat de deurwaarder hierop heeft gereageerd. Normaal bij een dagvaarding stuur je je verweer naar de rechtbank en de deurwaarder antwoord hierop via de rechtbank. Het lijkt dus alsof er al twee zittingen zijn geweest. Ik begrijp nu dat er nog niets is gebeurd en dat je net bedrag hebt betaald. Ik zou toch maandag of dinsdag even informeren bij de deurwaarder of hij de zaak van de rol heeft gehaald
hallo,

ik heb zojuist de deurwaarder gemaild dat ik de betaling heb gedaan, en bewijs bijgevoegd.
heel eerlijk gezegd hoop ik nu dat de zaak woensdag alsnog doorgaat.
ik weet nu namelijk heel zeker dat de kosten dan voor tele2 zullen zijn, en ik tegelijk mijn verweer kan voeren zonder zelf eerst tele2 te moeten dagvaarden.

mvg,

darkrinoa
cross your fingers:)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Jolijn »

darkrinoa1 schreef:
aardjee schreef:Je geeft zelf aan dat je verweer hebt geschreven een ook dat de deurwaarder hierop heeft gereageerd. Normaal bij een dagvaarding stuur je je verweer naar de rechtbank en de deurwaarder antwoord hierop via de rechtbank. Het lijkt dus alsof er al twee zittingen zijn geweest. Ik begrijp nu dat er nog niets is gebeurd en dat je net bedrag hebt betaald. Ik zou toch maandag of dinsdag even informeren bij de deurwaarder of hij de zaak van de rol heeft gehaald
hallo,

ik heb zojuist de deurwaarder gemaild dat ik de betaling heb gedaan, en bewijs bijgevoegd.
heel eerlijk gezegd hoop ik nu dat de zaak woensdag alsnog doorgaat.
ik weet nu namelijk heel zeker dat de kosten dan voor tele2 zullen zijn, en ik tegelijk mijn verweer kan voeren zonder zelf eerst tele2 te moeten dagvaarden.

mvg,

darkrinoa
Als de betaling niet op tijd binnen is bij de deurwaarder, zal de zaak waarschijnlijk doorgang vinden. Is de rechtbank ook op de hoogte van de betaling?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

aardjee schreef:Je geeft zelf aan dat je verweer hebt geschreven een ook dat de deurwaarder hierop heeft gereageerd. Normaal bij een dagvaarding stuur je je verweer naar de rechtbank en de deurwaarder antwoord hierop via de rechtbank. Het lijkt dus alsof er al twee zittingen zijn geweest. Ik begrijp nu dat er nog niets is gebeurd en dat je net bedrag hebt betaald. Ik zou toch maandag of dinsdag even informeren bij de deurwaarder of hij de zaak van de rol heeft gehaald
Klopt. Ik had ook begrepen dat TS zelfs al een verweerschrift in dupliek had geschreven, maar blijkbaar heeft hij alleen maar met de deurwaarder ge-communiceerd, en heeft de rechtbank de dagvaarding nog niet eens behandeld.

Dan kan je inderdaad door betaling van het volledige bedrag van de dagvaarding de zaak nog stopzetten.

Dan nog vind ik het inconsequent om nu (onder protest) te betalen als je het er niet mee eens bent, om later zelf een rechtszaak te willen starten.

beppie47
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2012 14:26

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door beppie47 »

Ik heb nu hetzelfde probleem, had al een contract van 2008 en op 16-1 belde ze onderweg op dat mijn contact binnen 2 dagen verliep. Gekke was dat mijn contract ingegaan is op 28-8-08 en niet in januari. Ze vertelde dat ik het beste gewoon ff kon verlengen en een afkoeling had van 7 dagen. Contact zou nog volgen(nooit ontvangen). Ik heb diezelfde avond gegoogled en besloten om over te stappen, tv kwaliteit van tele2 is slecht en avonden ergeren is dan ook over.De nieuwe provider zou alles opzeggen, heb nog gebeld en verteld dat ik in afkoeling zat, maar alles werd geregeld. Toch zegt tele2 dat ik een nieuw jaarcontract heb eb dat ik als afkoopsom 399,50 moet betalen.

Terwijl vanaf 2009 geldt dat je maandelijks mag opzeggen! Contact gehad met rechtsbijstand, rekening laten blokkeren en een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om binnen 5 werkdagen schriftelijk te reageren. Twee weken later werd ik gebeld, want tele2 legt niets schriftelijk vast, niet via mail en niet via post. Ik ben in het gelijk gesteld door de rechtsbijstand, maar omdat de kosten voor procedure vele malen hoger liggen dan de baten, kreeg ik het bedrag van hen overgemaakt om tele2 te betalen.

Fijn dat ik niet hoef te betalen, maar o zo frustrerend omdat zij op deze manier altijd winnen. Als dankjewel krijg je dan ook nog een enquête voor tevredenheidsonderzoek gestuurd. Ik adviseer je om het niet voor te laten komen. Mijn ervaring met justitia is ook dat ze je direct op de bkr zetten, dus zeer nadelig voor jouw toekomst. Is mij eens overkomen met het beëindigen van een contract met Vodafone en ging over een bedrag van 33 euro.
Ik wens je vee succes en wijsheid toe.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Har06 »

beppie47 schreef:Ik heb nu hetzelfde probleem, had al een contract van 2008 en op 16-1 belde ze onderweg op dat mijn contact binnen 2 dagen verliep. Gekke was dat mijn contract ingegaan is op 28-8-08 en niet in januari. Ze vertelde dat ik het beste gewoon ff kon verlengen en een afkoeling had van 7 dagen. Contact zou nog volgen(nooit ontvangen). Ik heb diezelfde avond gegoogled en besloten om over te stappen, tv kwaliteit van tele2 is slecht en avonden ergeren is dan ook over.De nieuwe provider zou alles opzeggen, heb nog gebeld en verteld dat ik in afkoeling zat, maar alles werd geregeld. Toch zegt tele2 dat ik een nieuw jaarcontract heb eb dat ik als afkoopsom 399,50 moet betalen.

Terwijl vanaf 2009 geldt dat je maandelijks mag opzeggen! Contact gehad met rechtsbijstand, rekening laten blokkeren en een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om binnen 5 werkdagen schriftelijk te reageren. Twee weken later werd ik gebeld, want tele2 legt niets schriftelijk vast, niet via mail en niet via post. Ik ben in het gelijk gesteld door de rechtsbijstand, maar omdat de kosten voor procedure vele malen hoger liggen dan de baten, kreeg ik het bedrag van hen overgemaakt om tele2 te betalen.

Fijn dat ik niet hoef te betalen, maar o zo frustrerend omdat zij op deze manier altijd winnen. Als dankjewel krijg je dan ook nog een enquête voor tevredenheidsonderzoek gestuurd. Ik adviseer je om het niet voor te laten komen. Mijn ervaring met justitia is ook dat ze je direct op de bkr zetten, dus zeer nadelig voor jouw toekomst. Is mij eens overkomen met het beëindigen van een contract met Vodafone en ging over een bedrag van 33 euro.Ik wens je vee succes en wijsheid toe.
de BKR wordt door providers niet meer gehanteerd, wetswijziging :wink:

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Starr »

Mocht het de zaak enigszins verzachten; als ik terugkeer naar NL neem ik in ieder geval geen Tele2-aansluiting. Dankzij dit topic. En vermoedelijk denken er meer zo!

Gesloten