Leo The Emperor schreef:darkrinoa1 schreef:hallo,
darkrinoa
Dit is wel heel inconsequent.
Of je bent het niet eens met de dagvaarding en gaat het gevecht in de rechtszaal aan. Of je vind de vordering terecht en betaald deze.
Maar hoe kun je nu halverwege een rechtszaak de vordering onder protest betalen met het oogmerk om tele2 zelf in deze zaak te gaan dagvaarden.
Ik weet niet eens of dit juridisch wel kan en een rechter nog een keer uitspraak wil doen in dezelfde zaak, niet zijnde een hoger beroep
Had dan gewoon de zaak doorgezet. Sorry maar hier snap ik helemaal niets van ...
hallo,
ik denk dat u het niet meer snapt omdat u ervanuit gaat dat de zaak al een keer is voorgekomen.
er is nog nooit uitspraak gedaan door de rechter hierin.
een eerdere deurwaarder hefet mij hierover wel eens gedagvaard, maar na mijn bewijs te hebben gezien hebben zij toen de zaak gestopt.
deze deurwaarder blijft volharden. tele2 is gewoon 2 x naar een andere incassoburo gegaan.
in de dagvaarding staat dat ik de zititng kan vóórkomen door het hele bedrag te bateln, ( ook al klopt het hele bedrag totaal niet).
ik heb dus betaald. en hierna ga ik dit aanvechten door tele2 zelf te gaan dagvaarden.
ik weet ook niet of de zitting van as woensdag nu niet of wel doorgaat, dit ligt aan de wil en administratie van de deurwaarder. er is op dit moment geen eenkele juridische grond om het door te laten gaan, dus als ze het wel door laten gaan zijn de kosten zowiezo niet voor mij.
maar als het wel doorgaat, kan ik wel metene mijn verweer voeren en dan krijg ik ook wel meteen te horen hoe de rechter hierover denkt.
als de zitting niet meer doorgaat, zou dit het einde kunnen zijn van deze kwestie.
echter zal ik daarna dus achter tele2 aangaan. want ikzelf ben hier nog niet klaar mee.
mvg
darkrinoa