Joosjeb schreef:Ik heb het bedrijf gevonden dat mij benaderd heeft.
Provea ondergoed, ik heb de politie gebeld om mij te laten adviseren.
De politie adviseert om het eerste pakketje te betalen, maar direct te bellen dat het abonnement moet worden stopgezet en dat ik geen verdere bezorgingen meer wens.
Dit moet ik telefonisch doorgeven en via een aangetekende brief.
Het bedrijf kan niks van je rekening afschrijven.
Hoewel "mika" een zeer onderbouwde, en wel 3x herhaalde reactie heeft - heeft hij / zij toch een punt.
Zodra iemand opdringerig word - daar zijn ze op getraind - zou je moeten doen of je dom bent, en zeggen "sorry, bankzaken regelt mijn partner - ik weet van geen rekeningnummer".
Als je inderdaad een pakje krijgt - let dan op je bankrekening - want kennelijk ziet Provea (=courlux) dit als het geven van een incassomachtiging (is echt niet zo).
Zodra het binnen is - stuur dan per email, fax of aangetekende post (email & fax is goedkoper) een bericht dat je verder niets meer wenst te ontvangen. Doe dit echt op de dag dat je het ontvangt, of uiterlijk de dag erna!
Houd wel je rekening in de gaten - soms willen ze het niet snappen dat een opzegging ook automatisch betekent dat ze geen machtiging (meer) hebben (al is het geven van je rekeningnummer niet direct ook een machtiging!!) en zullen ze alsnog incasseren (wat op dat moment incassofraude is, of zelfs diefstal) - dit moet je dan storneren (terughalen) en het liefst direct bij de bank een selectieve blokkade laten aanbrengen op dit bedrijf/hun rekeningnummer - met als reden "onrechtmatige incasso`s"
Ingaan op telefonische verkoop, helemaal als ze opdringerig doen - moet je nooit.
Verbreek de verbinding (ik mis wel eens de oude huistelefoons, lekker de hoorn erop gooien lucht op..soms) en negeer dit soort mensen. JIJ bent de baas van zo`n gesprek, niet een anonieme mogelijke oplichter.