LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
lindaadam
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012 19:36

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door lindaadam »

ik vind het alleen maar goed kan niet duur genoeg worden. Er moet zeker een ouder thuis kunnen blijven bij heet kind. zodat ze niet door 3 of vier mensen worden opgevoed. De oude loonschalen zouden weer terug moeten komen. Zodat er een ouder thuis kan blijven. Dat wilde een week of vijf geleden een minister ook. Ze zei ik heb die fout idd gemaakt
En als er dan iemand zegt ja maar daar gaat mijn carrière!! Daar had je aan moeten denken voordat je aan kinderen begon.
Als je een kind neemt weet je dat je er minimaal 12 a 13 jaar aan vast zit. Waar gaat het naar toe in ons landje.

en kinderen maar aan pure speed zetten (ritalin bijv.)

dus doe de opvang flink naar boven en verander de loonschalen weer net zoals vroeger aub!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

lindaadam schreef:
dus doe de opvang flink naar boven en verander de loonschalen weer net zoals vroeger aub!!!
En.....de vaste lasten dus ook weer flink naar beneden ?

Lique66
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 17:01

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Lique66 »

Ik heb alle verhalen eens zitten lezen hier, ik ben zelf gastouder.
Ouders zijn de dupe, maar ook de gastouders.
Ik beur 4,20 per uur per kind, daarvan moet ik alles doen eten, drinken, fruit, snoepje, ophalen en wegbrengen school en spelen bij vriendje/vriendinnetje brengen en of ophalen en nog 1/3 de belasting afdragen.
Wij beuren geen vakantiegeld en worden ook niet in de vakantie door betaald, we krijgen ook niets als wij ziek worden en bij de bso wel, waarom is dat zo geregeld??
Als ik steeds afmeldingen krijg (b.v. ouder hoeft niet te komen werken, want er is niet veel te doen in de winkel of ouder is ineens ziek en blijft thuis) waar moet ik dan van rondkomen? en waarom is dat bij de bso dan niet zo??
Ik ben zeer flexibel zelfs een dag van te voren kunnen ze nog opvang regelen als ik plek heb, een week van te voren afmelden als je geen opvang nodig hebt.
Ik wil overgaan naar 2 weken afmelden, sommige ouders vinden dat niet kunnen omdat het dan niet flexibel meer is en bij de bso dan!! en dat niet allleen, ik moet ook andere vraagouders nee verkopen, omdat ik niet meer dan 6 kinderen mag opvangen dus vol zit en dan mogen hun wel ineens afmelden en zit ik b.v. die dag zonder inkomen.
Bij ons is het 2 uur opvang ook maar 2 uur betalen en niet zoals bij de bso 4 uur brengen en 11 uur moeten betalen!!
Ook wij hebben een opleiding en ehbo (is verplicht) en ook wij maken onkosten en wat te denken van onze spullen die dagelijks extra gebruikt worden enz.
Ook wij zorgen voor een wandelwagen, bedje, box enz.
Waarom mogen wij niet extra uren vragen dan, zoals de bso doet??
Gas, water, licht en huur enz. hebben wij ook!
Waarom moet het bij de bso dan zo duur zijn en bij ons zo goedkoop??
Wij gastouders zijn wel heel erg flexibel en onder betaald, als ik dit alles zo lees.
Sommige ouders zijn hier de dupe, maar ook de gastouders.
Ik denk dat alles maar eens aan de lonen gekoppeld moet worden, zoals ook de kinderopvang, kinderbijslag, hypotheekaftrek enz., denk dat het eerlijkste is.

Gekra
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 20:57

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Gekra »

Dit hebben wij al sinds vorig jaar eind oktober begin november bij alle Kinderopvang instanties onder de aandacht proberen te brengen maar niemand wilde luisteren en ons geloven.
Zoals gewoonlijk weer dweilen met de kraan open nu.

jvtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 20:45

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door jvtje »

Ik heb net de uitzending gezien en wil even kwijt dat ik het maar een slecht item vond. Ik ben ook niet blij met de hogere kosten (dit jaar betaal ikzelf voor 2 kinderen, 2 hele dagen per week €40,- per maand meer, maar ik hou m'n hart vast voor volgend jaar, als de overheid nog verder wil bezuinigen). Maar het voorbeeld dat gegeven werd vond ik bijzonder slecht. De regel dat je als ouder "maar" 140% procent van het aantal uren van de minst werkende ouder vergoed kan krijgen, vind ik namelijk wel een goede maatregel.
Dat de mevrouw uit het filmpje opgescheept zit met een KDV dat het niet nodig vindt om per uur, of per dagdeel af te rekenen, daar kan de overheid toch niets aan doen? (hooguit dergelijke KDV's en BSO's er op aanspreken) Hoe vervelend ook voor deze mevrouw, en onterecht ook, het is niet iets waar de overheid, en daarmee de belastingbetaler, mee opgescheept hoeft te worden. Dit is iets wat mevrouw met haar KDV op moet lossen.

verkouteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2010 13:37

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door verkouteren »

Alsof Het Gezin, zonder al die luxe regelingen zoals kinderopvang, vervoer van en naar voor- tussen- en na-schoolse opvang (incl. voer, pampers en muziekles) sowieso al geen molensteen van de samenleving der alleenstaande vrouwen en mannen, die in hun eigen onderhoud moeten voorzien en straks tot hun 70e fulltime moeten werken voor de luxe van de parenden, is

Wel geld voor een nog geilere keuken, vakantie dan en dan, maar de opvang mogen de alleenstaanden ook nog eens voor ze betalen.

Wel zo dat de Verwende Ouders van Nu bijna niet beter weten dan dat collegaas en werkgvrs en belastingbetaler voor hun broed opdraaien. Daarom komt de korting voor sommigen hard aan. Mja ze vonden wel normaal om arbeidsongeschikten en gehandicapten per dag uit de verzekering, waarvoor zij tenminste nog premie betaalden, te gooien.

M.i. hadden ze bestaande rechten geleidelijk moeten afbouwen, en nieuwe gevallen hun eigen verantwoordelijkheid moeten laten nemen, zoals van zieken wel wordt verwacht. Maar vaak hitsige 2-verdieners die moeten steeds maar verder gesubsidieerd worden.

Gratis gezondheidszorg voor het broed. Gezamenlijk met gemiddeld 4,5 personen gemeenschapsvoorzieningen consumeren en bij gelijk inkomen gezamenlijk nog minder dan alleenstaande betalen. Toeslag hier, aftrek daar, allerhande extra voorzieningen voor Het Gezin, naast openbaar groen speeltuinen etc.

Maar ze krijgen nog steeds niet genoeg alles over de rug van alleenstaanden.

Immers voor je gaat werpen kun je al een bedrag reserveren van de 2 fulltime inkomens voor de opvang als je zo nodig wilt "werken" en, broeden. En nadat de kinderen groot zijn kun je nog een leven lang full-time werken, maar dat zal wel niet, want ken geen parende vrouw die ook fulltime werkt.

Maatschappij is echt niet opgeknapt door al dat dure en onaangename deeltijdwerk (heeft u mijn collega zeker gehad, kan ik niks aan doen) geworden. Veel is ook duurder geworden nu 2-verdieners vaak niet op een euro meer of minder hoeft t kijken.

Iedereen moet rekening met prive van de deeltijdmevrouw houden, collegaas mogen het altijd weer opknappen. Zwangerschapsverlof, zoog- en zuig, ouderschapsverlof, moeder en pappadagen. GL diende zelfs wetsvoorstel in om de dames ook nog eens een jaarsalaris per worp te geven. Collegaas en belastingbetalers knappen dat dan wel weer blijmoedig op. En mevrouw wil zo graag werken of zoals nogal eens voorkomt "slapend rijk worden" ?

Daarnaast ben ik er wel weer voor dat iedereen, maar zoveel kinderen moet nemen als ze denkt nodig te hebben, per slotte van rekening is het een oerdrift, en dat de belastingheffing zodanig dient te zijn dat ook lagere inkomens zich dit kunnen veroorloven.

Nu willen ze geloof ik de kookeilandsubsidie en de inkomensafhankelijke kinderbijslag afschaffen en dat treft nu juist de wat grotere gezinnen met lagere inkomens.

Neem nu een ex-minister van jeugd e.d. Topinkomen, consumeert met 7 personen gemeenschapsvoorzieningen, kocht onlangs nog eens huis van 700.000E, met naar ik aannneem met bijkomend belastingvoordeel. Zo iemand zou m.i. juist moeten betalen voor dat veelgebruik. B.v. huisarts elk jaar ligt er weer een nieuw stuks broed (misschien denken ze wel een betere plek in de hemel te krijgen ?) wel geld om met 2 busjes vol met het broed dure wintersportvakanties, maar de voordelen daar draaien de alleenstaanden en kleinere gezinnen wel voor op.

Voor een hond, voor wie geen voorzieningen worden gecreeerd, moet je hondenbelasting betalen, voor een kind krijg je direct of indirect tonnen in je schoot geworpen.

Etc.

Wat mij betreft worden al die gezinsvoordelen snel op de schop genomen, maar wel zodanig dat mensen hierdoor niet in de problemen komen omdat net weer die nog mooiere keuken kochten of die dure vakantie alvast boekten.

Tutverhalen zoals "mijn broed gaat straks jouw gat afvegen" plat en hoxrige taal alleen maar om nog gemakkelijker aan andermans geld te komen. Want als jouw broed net zo graaiierig is dan jijzelf, knapt de wereld daar niet van op. Alleen jouw portemonnee.

RobertaA
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:06

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door RobertaA »

Ik zie enkele nadelen:
Stel je hebt een chronische ziekte waardoor het erg vermoeiend is om de hele dag voor je kind te zorgen, en je werkt niet of parttime. Dan wordt je dus alleen vergoed voor je gewerkte uren en moet je maar kijken hoe je het redt daarbuiten? En als er nou mensen zeggen: dan moet je maar geen kinderen nemen (kinderen krijg je trouwens), moeten die mensen dan nog meer lijden onder hun ziekte? (en wellicht hadden ze al kinderen voor de ziekte optrad.)
Hoe gaat de belastingdienst hiermee om? Ook omdat het persoonsgebonden budget omlaag gaat?

Verder vind ik het onvoorstelbaar dat mensen hier denken "uurtje factuurtje"- ik breng mijn kind maar 1 uur dus ik wil maar 1 uur betalen. En oh ja, soms is het 2 uur.
Je kan niet zomaar een leidster voor 1 uur laten komen, voor 1 uur het pand warmstoken (dat moet van te voren gedaan worden), voor 1 uur een pand huren of voor 1 uur belasting betalen als kdv. Je betaalt toch ook geen huur voor alleen die periodes dat je thuis bent, en je betaalt toch ook gewoon als je op vakantie bent?
Het gaat niet om werkelijk afgenomen uren, maar om de beschikbaarheid: je betaalt voor het beschikbaar zijn van het kdv om je kind op te vangen. Zij reserveren een plek voor je.

Wij hebben gelukkig geen problemen met deze maatregel, omdat we allebei parttime werken. Dat is dus de oplossing. het moet niet zo zijn dat vrouwen weer naar het aanrecht gaan/moeten. (Over het algemeen is het de vrouw die stopt met werken omdat de lonen van vrouwen voor dezelfde functie vaak nog steeds lager zijn.) Als werkgevers flexibel zijn in het parttime laten werken van ouders is er weinig probleem.
Ik werk 28 uur, de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen.
Mijn man werk 36 uur, de ene week 5 dagen en de andere week 3 dagen.
Ons zoontje gaat 3 dagen in de week naar de crèche, 1 dag blijf ik altijd thuis en de andere dag is afwisselend mijn man of ik thuis. Zo heeft pappa ook wat tijd met zijn kind zonder commentaar van mamma ;).
Volgens de belastingdienst kan ik dus op basis van mijn 3,5werkdagen contract toeslag ontvangen terwijl hij maar voor 3 dagen naar de crèche gaat.

Beide ouders dus proberen parttime te gaan werken!
En voor minder/validen of alleenstaanden.. tja.. daar heb ik geen advies voor jammer genoeg.

@verkouteren: Dat "broed" zijn niet alleen degenen die voor jou gaan zorgen later, ze moeten jouw pensioen ook ophoesten. Je toon en woorgebruik vind ik trouwens aanstootgevend. Scheer iedereen maar over 1 kam ja. Bah wat ben ik boos op je. Ik zal er maar verder geen woorden aan vuil maken, lang leve de internet anonimiteit waarschijnlijk.

zuster jet
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 16:59

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door zuster jet »

Onze BSO is open tot 18.30 dat is voor ons prima, omdat ik in de zorg werk en dus ook later thuis ben.. mijn man haalt ze dan op.
Nu was dat geen probleem geweest als onze school tot 15.00 zou zijn. Onze school heeft zich echter 2 schooljaren geleden bedacht dat ze zich gingen houden aan het advies van de overheid... de school heeft nu het continurooster 5 dagen per week tot 14.00 nar school...
Nu hebben ze dit ingevoerd en gaat met bij dezelfde overheid uit van de rekensom dat scholen tot 15.00 lesgeven.
alsof dat niet lekker krom is....

sasje1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:25

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door sasje1979 »

Ik zie heel veel berichten staan dat mensen het ermee eens zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Ik zelf ben een alleenstaande ouder. Voor mij is het tot nu toe niet mogelijk geweest om werk te zoeken in mijn eigen stad waardoor ik elke dag 1 uur heen en 1 uur terug moet reizen. Dit zijn 2 uur per dag die ik extra moet afnemen zonder dat ik werk. En natuurlijk betaal je dan ook tot 6 uur terwijl je ze om half 6 ophaalt. Als ik er zelf voor had gekozen om alleenstaand te zijn met 2 kinderen zou ik zeggen ja, maar helaas was het niet mogelijk om bij mijn ex te blijven. Mijn dochter heeft uit de vorige situatie een flinke achterstand opgelopen waardoor ze s'nachts nog niet zindelijk is. De jongste is 4 en is het ook nog niet. DIt is per maand al 60 euro aan luiers. Dan nog de tussenschoolse opvang omdat ik moet werken a 40 euro per maand. Als je dat aftrekt van 246.85....hou ik 146.85 over voor eten, drinken en kleding over. Als ik die 199 euro per maand niet hoef te betalen aan kinderopvang zouden mijn kinderen ook op een sport kunnen ( net zoals meeste kinderen).

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Mijn vrouw is vorig jaar gestopt met werken. Wij vonden het vorig jaar al te duur worden. Ik kan het een ieder aanraden, nu mijn vrouw thuis is voor de kinderen is er enorm veel rust in huis.

We hebben wel de broekriem aangehaald. De auto is verkocht, opletten met de boodschappen, geen dure vakanties, geen dure telefoons of gadgets. Het is allemaal wat soberder geworden maar ik zie het als een investering in het geluk van de kinderen.

Ik weet dat het financiel niet voor iedereen is weggelegd, zeker als ik alle lasten verzwaringen zie van de afgelopen jaren. Ondanks mijn goede salaris redden wij het ook maar net. De overheid bezuinigd door de burger meer te laten betalen, en ondertussen stroomt het geld weg naar mislukte projecten, onnodige onderzoeken, wachtgeld, overeind houden van geldverkwistende landen en overbetaalde managers.

Het zou toch mooi zijn als de overheid het gezin weer hoog op de agenda zet. Naar mijn idee door het mogelijk te maken om een gezin te kunnen onderhouden van 1 modaal inkomen. Dit is op dit moment gewoon niet mogelijk.
Laatst gewijzigd door evdbeek99 op 06 feb 2012 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

HKilsdonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:37

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door HKilsdonk »

Jammer dat de gastouderopvang niet in het filmpje genoemd werd. Hier kun je wel per uur betalen. Ik zou het zeker via een bureau doen! Het geeft meer veiligheid met alle nieuwe regels en kan helpen als de vaste gastouder ziek is of niet kan opvangen. Kies een bureau dat ook kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang heeft en geen klein bureau of internetbureau

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

lindaadam schreef:ik vind het alleen maar goed kan niet duur genoeg worden. Er moet zeker een ouder thuis kunnen blijven bij heet kind. zodat ze niet door 3 of vier mensen worden opgevoed. De oude loonschalen zouden weer terug moeten komen. Zodat er een ouder thuis kan blijven. Dat wilde een week of vijf geleden een minister ook. Ze zei ik heb die fout idd gemaakt
En als er dan iemand zegt ja maar daar gaat mijn carrière!! Daar had je aan moeten denken voordat je aan kinderen begon.
Als je een kind neemt weet je dat je er minimaal 12 a 13 jaar aan vast zit. Waar gaat het naar toe in ons landje.

en kinderen maar aan pure speed zetten (ritalin bijv.)

dus doe de opvang flink naar boven en verander de loonschalen weer net zoals vroeger aub!!!
Moet dit, kan niet duur genoeg worden jajajaja......en jij hebt zeker een inkomen van 6 keer modaal.....sjonge wat een kort zichtigheid.

En waar je opmerking betreffende pure speed op slaat ??????? Tang op een varken.

Goh en dat zo'n moraalridder vindt dat je aan je kinderen "vast zit "....zegt genoeg.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bianca82 »

wij komen ook waarschijnlijk in de problemen door die nieuwe regeling..

ik moet bijvoorbeeld om 12 uur beginnen met werken tot half 6 maar de dagdelen lopen van 7 tot 12 en van 12 tot 6

ik moet mijn kind nu dus eigelijk om 12 uur brengen (dus dat ik te laat kom) want als ik het een 10 a 15 min eerder doe betekend dat dat ik de ochtend erook bij moet betalen..

ja dan kom je snel aan je 140% (kdv)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is allemaal de schuld van de kinderopvang, belasting en en en dat ze meer moeten gaan betalen.
Ben blij dat je nog een tegenmoetkoming krijgt van de belasting voor de kinderopvangtoeslag ipv klagen klagen klagen.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lique66 schreef:Ik heb alle verhalen eens zitten lezen hier, ik ben zelf gastouder.
Ouders zijn de dupe, maar ook de gastouders.
Ik beur 4,20 per uur per kind, daarvan moet ik alles doen eten, drinken, fruit, snoepje, ophalen en wegbrengen school en spelen bij vriendje/vriendinnetje brengen en of ophalen en nog 1/3 de belasting afdragen.
Wij beuren geen vakantiegeld en worden ook niet in de vakantie door betaald, we krijgen ook niets als wij ziek worden en bij de bso wel, waarom is dat zo geregeld??
Als ik steeds afmeldingen krijg (b.v. ouder hoeft niet te komen werken, want er is niet veel te doen in de winkel of ouder is ineens ziek en blijft thuis) waar moet ik dan van rondkomen? en waarom is dat bij de bso dan niet zo??
Ik ben zeer flexibel zelfs een dag van te voren kunnen ze nog opvang regelen als ik plek heb, een week van te voren afmelden als je geen opvang nodig hebt.
Ik wil overgaan naar 2 weken afmelden, sommige ouders vinden dat niet kunnen omdat het dan niet flexibel meer is en bij de bso dan!! en dat niet allleen, ik moet ook andere vraagouders nee verkopen, omdat ik niet meer dan 6 kinderen mag opvangen dus vol zit en dan mogen hun wel ineens afmelden en zit ik b.v. die dag zonder inkomen.
Bij ons is het 2 uur opvang ook maar 2 uur betalen en niet zoals bij de bso 4 uur brengen en 11 uur moeten betalen!!
Ook wij hebben een opleiding en ehbo (is verplicht) en ook wij maken onkosten en wat te denken van onze spullen die dagelijks extra gebruikt worden enz.
Ook wij zorgen voor een wandelwagen, bedje, box enz.
Waarom mogen wij niet extra uren vragen dan, zoals de bso doet??
Gas, water, licht en huur enz. hebben wij ook!
Waarom moet het bij de bso dan zo duur zijn en bij ons zo goedkoop??
Wij gastouders zijn wel heel erg flexibel en onder betaald, als ik dit alles zo lees.
Sommige ouders zijn hier de dupe, maar ook de gastouders.
Ik denk dat alles maar eens aan de lonen gekoppeld moet worden, zoals ook de kinderopvang, kinderbijslag, hypotheekaftrek enz., denk dat het eerlijkste is.

Kan me je verhaal goed voorstellen, daarvoor ben je geen gastouder geworden natuurlijk. Mag ook wel wat verdiend worden.

Maar paar + en -kanttekeningen moet ik toch plaatsen bij je verhaal.

- Als de ouders je niet flexibel genoeg vinden, wel laat ze naar de bso gaan, denk dat ze wel anders piepen.
- bso is geen 11 uur, dat is kdv......bso en vso zijn veelal minder uren
- het was aan de lonen gekoppeld en je weet het resultaat daarvan...te duur en teveel fraude.




-

Hanny Smit
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 22:03

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Hanny Smit »

Zelf ben ik gast-ouder,
Bij een gastouder betaal je alleen de uren die je afneemt, je hoeft dus geen "pakket" te kopen.
Ook is een gast-ouder flexibel. er zijn geen aanvangs-of sluitingstijden.
Er zijn geen werknemers die naar huis willen.
Dit kwam afgelopen vrijdag goed van
pas toen heel Nederland in de file stond of op een of ander station waar geen trein verscheen.
Ook mijn vraag-ouders stonden ergens in Nederland vast in de sneeuw, hun kindje zat lekker warm bij ons aan tafel te genieten van een ingelaste maaltijd.
Een paar uurtjes langer bivakeren in ons gezin brengt alleen maar langer gezelligheid voor ons terwijl de ouders gerustgesteld hun weg naar ons huis ondernemen.
Ze betalen alleen de uren die hun kind bij de gastouder ondergebracht was en ze hoefden zich niet druk te maken over een sluitingstijd.

Lotte78
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 22:06

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Lotte78 »

ik zit met hel volgende voor het berekenen van de kinderopvangtoeslag
ik werk in het onderwijs en werk partime 1006 uren per 46 weken (excl zomervakantie)
Mijn kinderen maken 52 weken gebruik van de BSO en dagopvang (contractueel).
Hoe bereken ik de uren die ik mag opgeven per maand voor de kinderopvangtoeslag?

Lotte

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hanny Smit schreef:Zelf ben ik gast-ouder,
Bij een gastouder betaal je alleen de uren die je afneemt, je hoeft dus geen "pakket" te kopen.
Ook is een gast-ouder flexibel. er zijn geen aanvangs-of sluitingstijden.
Er zijn geen werknemers die naar huis willen.
Dit kwam afgelopen vrijdag goed van
pas toen heel Nederland in de file stond of op een of ander station waar geen trein verscheen.
Ook mijn vraag-ouders stonden ergens in Nederland vast in de sneeuw, hun kindje zat lekker warm bij ons aan tafel te genieten van een ingelaste maaltijd.
Een paar uurtjes langer bivakeren in ons gezin brengt alleen maar langer gezelligheid voor ons terwijl de ouders gerustgesteld hun weg naar ons huis ondernemen.
Ze betalen alleen de uren die hun kind bij de gastouder ondergebracht was en ze hoefden zich niet druk te maken over een sluitingstijd.

Toppie, en hoe ga je om met ouders welke op laatste moment afzeggen oid? Zie de vorige post van Lique66 welke hier tegen aan loopt.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lotte78 schreef:ik zit met hel volgende voor het berekenen van de kinderopvangtoeslag
ik werk in het onderwijs en werk partime 1006 uren per 46 weken (excl zomervakantie)
Mijn kinderen maken 52 weken gebruik van de BSO en dagopvang (contractueel).
Hoe bereken ik de uren die ik mag opgeven per maand voor de kinderopvangtoeslag?

Lotte
Zal het je makkleijk maken........ :roll:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Tullepetaontje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2012 09:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Tullepetaontje »

In 1 woord "GEWELDIG"!!!

Zoveel verschillende meningen, denkwijze's, uitspraken, etc.

Weet u het nog???

Ons Jan Peter Balken-"ellende"-kabinet met zijn "grote vriend" Wouter Bos aan zijn zijde.

A: "We worden in de toekomst geconfronteerd met vergrijzing op de werkvloer"
B: "Om dit op te vangen moeten we "samen" de kosten van pensioenen,
ww, ziektekosten etc. op een acceptabel niveau zien te houden"
C: "Om dit voor elkaar te krijgen moeten we meer mensen aan het werk
krijgen",
D: "Om dit te stimuleren gaan we zorgen dat de KINDEROPVANG VOOR
IEDEREEN BETAALBAAR WORDT ZODAT ALLEENSTAANDEN EN GEZINNEN
(waarvan de meeste van ons de kinderopvang toen te duur vondt)
DE KOSTEN VAN DE KINDEROPVANG NIET MEER ALS EXCUUS KUNNEN
GEBRUIKEN OM THUIS TE BLIJVEN ZITTEN MAAR VOLLEDIG MEE KUNNEN
DRAAIEN IN HET ARBEIDSPROCES"?????

Kan iemand mij de logica cq. denkwijze van ons huidige kabinet uitleggen?

Zelf hebben mijn vrouw en ik een driedaagse marathon van berekenen, bellen en overleggen met de belastingdienst en diverse kinderopvangorganisatie's achter de rug. In principe komt het er op neer dat je maar moet accepteren wat je opgedrongen wordt.

Het is omdat de leidsters (deze verdienen een warme douche) van het kinderdagverblijf met ons meegedacht hebben en zelfs hun eigen werkgever een voorstel gedaan/gepucht hebben anders waren de kinderopvangkosten voor ons te hoog geweest met uiteindelijk als resultaat dat ik of mijn vrouw zou moeten stoppen met werken waardoor we dan in de schulden terecht zouden komen en hierdoor uiteindelijk ons huis zouden moeten verkopen.

Profiteurs zijn er overal in alle soorten en maten. Als je hier een punt van wil maken zul je alles (maar dan ook echt alles) tegen het licht moeten houden.
Het is makkelijk praten en oordelen over andere personen en andere meningen.

O ja, wij zijn inderdaad diegene die ervoor gezorgd hebben dat onze kinderen geboren zijn. Maar houdt dit gelijk in dat wij beide niet meer deel mogen nemen aan het arbeidsproces om onszelf (en vooral de kinderen) iets extra's te kunnen/mogen geven zowel nu als in de toekomst (bv. studie)????????

Wat bij ons ook meespeelt is het feit dat werken niet alleen "werken" is maar dat werken in deze tijd ook een soort van "sociale" functie heeft.
Het dagelijkse praatje met de mensen die je via je werk ontmoet, het even weg zijn van/ uit die vier muren om je heen.
Wij hebben genoeg voorbeelden om ons heen van mensen die in een soort van
"sociaal isolement" terecht gekomen zijn of hier al een lange tijd in zitten.
Dit vertaald zich simpel door het bv. niet mee kunnen praten tijdens verjaardagen of andere samenkomsten waarbij het onderwerp van gesprek meestal gaat over de alledaagse koetjes en kalfjes.

Hopelijk gaat dit kabinet tot bezinning komen en de regelgeving enigzins aanpassen. Wij willen echt wel iets extra's bijbetalen voor de opvang van onze kinderen maar de nu opgelegde regels zijn teveel van het goede.
Ik hoop echter wel dat het kabinet de kinderopvangorganisatie's gaat verplichten om te gaan werken met méér flexibele uren.

Iedereen (IEDEREEN!!!) zal water bij de wijn moeten doen!

Gesloten