Zillake schreef:Ik kan eventueel nog om een schriftelijke verklaring vragen dat de garage het probleem daadwerkelijk heeft geconstateerd.
Lijkt mij wel verstandig hier al achteraan te gaan met dagtekening van de verklaring. Nu liggen de zaken nog 'verser' in het geheugen van de monteurs ed die aan uw auto hebben gewerkt. Mocht het een poosje duren voordat er reactie komt van het tankstation dan is dat wat verder 'weggezakt' waardoor sneller getwijfeld zou kunnen worden aan een dergelijke verklaring. Dit wilt u zoveel mogelijk uitsluiten.
Zillake schreef: Probleem is alleen het aantonen dat de diesel daadwerkelijk van het desbetreffende tanktstation is.
Ja kan lastig zijn, maar stellen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is best mogelijk. U heeft de avond van tevoren getankt. Waarschijnlijk staan datum en tijd op het bonnetje. Via de garage is de dag (datum) van aanmelding en reparatie ook wel te achterhalen. U gaf aan dat een en ander zich een dag later al voltrok. Dat maakt het al zeer waarschijnlijk dat het direct gevolg is van die tankbeurt.
Of u moet in 1 nacht tijd de tank alweer hebben leeggereden en elders getankt, hoeveel km moet u dan niet wel hebben gereden en hoe lang moet dat niet hebben geduurd ? Met getankte hoeveelheden en capaciteit van de tank is ook eea te beredeneren. Daarbij gaf u aan dat het om een gloednieuwe auto gaat, misschien is eea te beredeneren aan de hand van km stand.
Beste is gewoon eerst even afwachten hoe ze reageren op de aansprakelijkheidsstelling en op basis daarvan de nieuwe strategie bepalen.