Emmy75 schreef:
Hè, dan ben ik blijkbaar wel een weldenkend mens
Ik weet dan ook echt wel dat het niet in de kliko thuishoort. Ik zeg ook niet dat ik ongebruikte medicijnen daadwerkelijk in de kliko gooi. Aan de andere kant weet ik ook dat velen het wel gewoon in de kliko gooien.
De uitspraak "ruim 100,- de kliko in" was een figuurlijk statement. Dus niet dat medicijnen daadwerkelijk thuis in de kliko belanden maar dat het hetzelfde zou zijn als zou men daadwerkelijk een bedrag van 100,- aan geld in de kliko werpen als men de medicijnen ongebruikt inlevert want het geld krijgt met toch niet terug.
Maar al dit maakt de post zo verdraaid lang. Dingen soms niet al te letterlijk opvatten en tussen de regels door lezen, zou een heel stuk schelen.
Dit soort discussie is al eens hier geweest, en er waren mensen welke niet alleen de "oude" medicijnen in de kliko gooien, maar zelf door het toilet spoelden.
Bij ons in de stad neemt zelf geen apotheek meer de medicijnen aan, maar je moet het met het klein chemisch afval meegeven, of naar het milieupark brengen.
Wat het tussen regels lezen betreft, waarom dan niet duidelijk schrijven wat bedoeld is, dan geeft het ook geen misverstanden.