LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle Miss Grace breekt af

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
BuurvrouwJansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2010 10:46

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door BuurvrouwJansen »

Goed om te lezen. Overweeg een Miss Grace aan te schaffen.
Maar toch maar niet dan. Weeg 112 kg. Als hij bij normaal gebruik al breekt, dan helemaal met mij erop. Iemand een goed alternatief? Ik wil graag een stijlvolle, goede transport fiets.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

BuurvrouwJansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2010 10:46

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door BuurvrouwJansen »

Dus wat je in feite zegt is dat Gazelle kwalitatief vergelijkbaar is met de goedkopere internet fiets? Dus ik zou net zo goed willekeurige transportfiets kunnen kopen ipv Gazelle? Heb nu al sinds 98 een gazelle primeur. 't Ding heeft het altijd goed gedaan. Vandaar dat ik een beetje op kijk hiervan. Maar goed, kan in die tijd natuurlijk een hoop achteruit gegaan zijn. Jammer dat er geen echt sterk merk meer is. Vind het met mijn gewicht wel belangrijk een stevige fiets te hebben.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

postvanikke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2011 16:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door postvanikke »

OKE, hier schrik ik eigenlijk wel van. Ik ben net enthausiast teruggekomen van de fietsenwinkel en verliefd geworden op de Batavus Miss Grace. Ik twijfelde tussen de whispering blue anno 2011 of de witte en dan van het jaar 2012. Toen kwam ik snuffelen op internet en kwam ik bij deze site terrecht, **** !!!!!
Ik weer teruggereden voor het probleem van de standaard en deze is verbeterd bij het nieuwe model van 2012, alleen nu worden die blauwe niet meer gemaakt, BALEN :twisted: heb ik weer !!!!!
Ik vind de blauwe net iets apparter dan de witte, dilemmmmaaa dus. Of raden jullie nu het nieuwe model van 2012 aan?????Lijkt me dat die wel verbeterd is toch? En dan 3 of 7 versnellingen?????
groetjes Bianca

postvanikke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2011 16:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door postvanikke »

OJA, ze kunnen wel aan die whispering blue komen, alleen moeten ze die ergens anders vandaan plukken. Ik zou voor mijn oude fiets (giant uit het jaar 1995 ofzo haha) nog 100euro terugkrijgen !!!!

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door johnha »

Het probleem is behoorlijk opgeblazen hier op het forum, als Gazelle 10.000 Miss grace fietsen per jaar verkoopt en er zijn 6 mensen op een forum die een gebroken standaardplaat hebben dan is niet eens de hele fiets waardeloos, dat is het nadeel van internet, het probleem zit hem gewoon dat Gazelle bij enkele Miss grace fietsen vergeten is een extra losse standaardplaat bij de bracket te monteren, mensen die een miss grace hebben kunnen voordat de aangelaste onderplaat van het frame afbreekt gewoon even bij hun dealer langs gaan om gratis een bovenplaat te laten monteren en dan is het probleem opgelost en kan er niks gebeuren, op het 2012 model zit deze extra losse bovenplaat al, maar de dealer kan hem ook gewoon makkelijk op een 2011 model zetten, wel een groot verschil is dat bij de 2012 modellen die vanaf februari geleverd gaan worden aluminium voor en achterdragers gemonteerd gaan worden, dit is wel een afweging want dan word de fiets in één keer 3 kilo lichter...en met 115 kilo op een fiets van de bouwmarkt kun je doen alleen de spaken zullen er dan wel na een half jaar uitspringen..

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door johnha »

Helaas zit er heel veel verschil tussen de diverse modellen van Batavus en Gazelle, de fiets die u heeft seconds out, is bijvoorbeeld een ideale fiets voor mensen die de fiets in het weekend meenemen om lekker over de veluwe te fietsen en dan vooral met mooi weer, nu is het plastic gehalte erg hoog bij deze fiets, Batavus heeft hier van geleerd en kijk nu maar eens naar de Batavus Comanche 2012, een superfiets voor 799 of de Batavus Fuego ook een goede fiets in die prijsklasse, ik wil de uitdaging wel eens aangaan dat je de Miss Grace eens in het echt gaat bekijken, dan zul je zien dat deze fiets één bonk degelijkheid is, en bijna totaal geen plastic troep bevat, helaas hebben de fabrikanten de afgelopen jaren (lees jouw fiets) een tijd alleen maar op design gericht (lees plastic) en dat is geen succes, de 2012 modellen zijn daarom weer puur gericht op kwaliteit en niet meer alleen op design..

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

postvanikke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2011 16:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door postvanikke »

Ik wil het nieuwe Gazelle miss grace model gaan kopen, maar deze worden toch al verkocht?? Zie ze in de winkel staan met die nieuwe kleuren turquoise en lila namelijk........!!!!!Heeft deze die lichte alluminium voor en achterdrager?
gr Bianca

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door johnha »

Ja het nieuwe model word al verkocht, alleen Gazelle gaat als ze door de oude dragers heen zijn overschakelen naar lichtere aluminium dragers, alleen ze maken eerst nog even hun oude voorraad op op de eerste 2012 fietsen..

jurgenenyvonne
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2011 12:38

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door jurgenenyvonne »

Vorige week een Miss grace gekocht, model 2012.

Na 3 dagen breekt de standaard af, met onze kleine achterop, valt vervolgens tegen de muur. ( gelukkig stond er een muur). er zit een alluminium blok aan de onderzijde van de standaard, die breekt gewoon doormidden. verkeerde materiaal keuze voor een plaat die zoveel kracht op moet vangen!!!!!!!!

Na het voorval ben ik een beetje gaan googleen, wat blijkt, het is een mankement dat al lang bij Gazelle bekent is.
Gaat Gazelle net zo lang wachten tot er een kleine met zijn hoofd op de grond valt met alle gevolgen vandien?. of gaan ze het probleem gewoon aanpakken.

groetjes Jurgen

Lizzy89
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2012 12:41

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Lizzy89 »

Ik heb vorig jaar Juli de roze miss grace gekocht.
Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met de fiets.
Op de voordrager staat altijd een zware boekentas.
Zal ik dan geluk hebben? Laten we het hopen!

Chaaja
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:24

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Chaaja »

2 weken heb ik deze fiets nu, amper 3x op gefietst, super zuinig ermee. Vandaag wil ik hem bij de winkel op de standaard zetten en tsjakka........standaard breekt subiet af!! Ik heb de fiets in een andere plaats gekocht en het is nogal onhandig te vervoeren. Wat nu? Weer de fiets half ombouwen voor hij in de auto kan? Iemand een idee?
Ik was er zo blij mee.....

W.E.
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 sep 2011 19:09

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door W.E. »

Chaaja schreef:2 weken heb ik deze fiets nu, amper 3x op gefietst, super zuinig ermee. Vandaag wil ik hem bij de winkel op de standaard zetten en tsjakka........standaard breekt subiet af!! Ik heb de fiets in een andere plaats gekocht en het is nogal onhandig te vervoeren. Wat nu? Weer de fiets half ombouwen voor hij in de auto kan? Iemand een idee?
Ik was er zo blij mee.....
Tja....dat is het nadeel van het kopen van een fiets in een andere plaats...

Chaaja
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:24

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Chaaja »

Tja, ik weet het. Maar dat heb je met een werkgever waarvan je alleen een fiets in die plaats mocht kopen :-(

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

johnha schreef:Ja het nieuwe model word al verkocht, alleen Gazelle gaat als ze door de oude dragers heen zijn overschakelen naar lichtere aluminium dragers, alleen ze maken eerst nog even hun oude voorraad op op de eerste 2012 fietsen..
Als de bevestigingspunten nou beter waren gemaakt, en de lasjes was er niks aan de hand...maja. De lui die zoiets ontwerpen, vergeten vaak de werking in de praktijk, op een tekening ziet het er allemaal leuk uit, met sterke berekeningen enzo... :lol:

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door oo4load »

Wist je dat zoiets ingewikkelds als een vliegtuig geheel "op papier" "met tekeningen" en "berekeningen" wordt ontworpen voordat het de lucht in gaat?
En ja dat is ook van aluminium ;)

Deze fiets is simpelweg gemaakt door prutsers die hun papierwerk niet goed hebben gedaan. En ik zou ook bijna zeggen voor prutsers, want wie wil er nou een baggagedrager met het formaat van een krat bier op een stuur :roll: Goed voor het weggedrag, waar fietsers toch al zo'n moeite mee hebben...

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:Wist je dat zoiets ingewikkelds als een vliegtuig geheel "op papier" "met tekeningen" en "berekeningen" wordt ontworpen voordat het de lucht in gaat?
En ja dat is ook van aluminium ;)

Deze fiets is simpelweg gemaakt door prutsers die hun papierwerk niet goed hebben gedaan. En ik zou ook bijna zeggen voor prutsers, want wie wil er nou een baggagedrager met het formaat van een krat bier op een stuur :roll: Goed voor het weggedrag, waar fietsers toch al zo'n moeite mee hebben...
Luchtvaart techniek is een hobby van me, buiten de scooters. Er worden in die branche net zo goed ernstige technische fouten gemaakt, met dodelijke gevolgen, hoewel het merendeel aan de piloten zelf licht ( de human factor zeg maar ). Wat dacht je van het laatste nieuws betreft de haarscheurtjes in de A380 wingrib attachement ( productiefout ) ? Of een ontwerpfout in een Rolls Royce Trent 900 motor van de A380( wat waarschijnlijk aan een o-ringetje lag ) ? Ze kan ik nog wel even doorgaan, computer berekeningen is niet altijd alles.... het is met name in de luchtvaart noodzakelijk, maar teveel vertrouwen op computers is niet goed... " complex is niet altijd beter "

En als je wilt weten wat er kan gebeuren met haarscheurtjes in de romp, zou je eens hier moeten kijken:

http://en.wikipedia.org/wiki/China_Airlines_Flight_611

En trouwens die bagagedragers, waren " vroeger " ook zo groot of nog groter, alleen was het toen een ijzeren ros.

Gesloten