LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online staat boven de wet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nevermind

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef:
Wat ben je toch aan l**len, hier staat zwart op wit, dat het probleem al 2009 gespeeld heeft.
volgens mij zeg ik toch echt dat ik toen op een ander adres woonde
????

op jou reageer ik niet meer want blijkbaar kun je ook nog eens niet lezen.

ik laat het je wel weten als ik deze zaak gewonnen heb. :P

case closed, jij hebt gewonnen :oops:
Ik hoef niet te winnen.
Voor mij was het en discussie met iemand, die, ja, laten wij zeggen zich verstrikt heeft in zijn eigen worden.
Wat het ander adres betreft, nog deze quote uit 2009:
ik zit volgens hun op het wholesale netwerk van kpn aangesloten. de centrale is joure-c.
Nu het bericht van 2012:
renegade66 schreef:
ga jij maar controleren dan, de centrale is joure-c
en nee als upc-er kan ik er niet in.

wel jammer want ik heb een kpn pas gehad. :lol:
Dus dezelfde centrale, misschien een andere straat. :shock:
Helaas had ik jouw bericht gequoot, anders was het niet meer leesbaar, omdat je de naam van de centrale hebt verwijderd!
Zo ver, wat het lezen en de eerlijkheid betreft. :twisted:

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Zo ver, wat het lezen en de eerlijkheid betreft. :twisted:
Wat het lezen betreft heeft hij een punt, wat eerlijkheid betreft heb jij een veel groter punt. Beetje laf je eigen berichten aan te passen omdat je er mee door de mand valt.
Een probleem uit 2009 wordt dus in 2012 nieuw leven ingeblazen omdat het je nog steeds dwars zit. Dat werpt dan gelijk ook een nieuw licht op dat 1 jarig of 2 jarig contract gedoe en die bombastische rechtzaak verhalen. Als hij daar nu nog mee moet beginnen veel geluk dan.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

tja, beetje jammer dat mensen altijd achterdochtig zijn tegenwoordig, de meeste providers gaan vooruit in hun internetgebeuren, online blijft in 3 jaar nog steeds hangen.

ik ben iemand die mensen (bedrijven) een 2 kans gunnen.

zoals ik al veel vaker heb aangegeven, ik heb een 1 jarig contract afgesloten, er is mij verteld dat ik 20Mb zou halen (met wat verlies, afstand bla bla bla) en gratis bellen naar alle t-mobile nummers.
helaas mag het niet zo zijn in geen enkel opzicht.

jullie nemen daar blijkbaar genoegen mee, nou ik dus niet. ik moet hard werken voor mijn geld en laat me niet belazeren.

voor de duidelijkheid, als ik mijn berichten wil aanpassen doe ik dat wanneer ik dat wil.
dat jullie dat laf vinden moeten jullie weten.

1 positief vooruitzicht, upc gaat waarschijnlijk ziggo overnemen. 1 maal raden waar ik dan naar overstap. :lol: :lol: :lol:

Winterman

Dus iemand met jouw geweldige kennis van zaken gaat voor de tweede keer voor gaas. Je verhuisd, maar blijft aangesloten op dezelfde centrale, maar omdat ze beterschap beloven vind je dat geen probleem. Hoe kan dat dan? Je weet het toch zo goed? Als dat harde werken voor je geld en je niet laten belazeren zo'n groot probleem voor je is, waarom ben je er dan aan begonnen?

Natuurlijk kan jij je berichten aanpassen wanneer jij dat wil. Dat is niet laf. Laf wordt het pas als je het doet om je eigen gelijk te halen en je fouten te verwijderen.
Online mag dan 3 jaar zijn blijven hangen, maar jij ook. Zelfs je berichten komen na 3 jaar nog sterk overeen. Veel plezier bij Ziggo of UPC. Je zal vast nooit meer klagen.

renegade66

Dus iemand met jouw geweldige kennis van zaken gaat voor de tweede keer voor gaas. Je verhuisd, maar blijft aangesloten op dezelfde centrale, maar omdat ze beterschap beloven vind je dat geen probleem
wie zegt hier dat ik een geweldige kennis heb?
ik heb wel enige kennis van centrales ja, alleen sinds 2010 is die bewuste centrale geupgrade naar adsl2+ en dan mag je toch wel verwachten dat de snelheden nu wel haalbaar zijn toch?

sorry dat ik zo goedgelovig ben hoor, ik ben daar trotser op dan zo'n stelletje sukkels die het altijd beter weten en iedereen wantrouwen en afkraken.

ben er klaar mee .

Winterman

renegade66 schreef: ik heb wel enige kennis van centrales ja, alleen sinds 2010 is die bewuste centrale geupgrade naar adsl2+ en dan mag je toch wel verwachten dat de snelheden nu wel haalbaar zijn toch?
Dat zou je zeker wel mogen verwachten alleen begrijp ik dan één ding niet.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0
renegade66 schreef: Geplaatst op 25-08-2009 13:39

ik heb al een tijd een discussie met online, ik zit volgens hun op het wholesale netwerk van kpn aangesloten. de centrale is joure-c. ik heb een 20 mb verbinding aangevraagd maar krijg maar 8 mb omdat KPN zijn lijn afknijpt naar 8mb. ik weet dat via die centrale adsl2+ beschikbaar is.
Was je dan in 2009 helderziende dat je die upgrade in 2010 aan zag komen, of toen ook al goedgelovig?

Het probleem was trouwens toch niet de mogelijke snelheid van de lijn, maar het feit dat KPN hem afknijpt? Met jouw kennis van centrales had je toch moeten weten dat een upgrade dan niets uitmaakt?

En dan ben ik een sukkel? :shock:

Je bent er trouwens al een paar keer klaar mee geweest.

nevermind

1 positief vooruitzicht, upc gaat waarschijnlijk ziggo overnemen.

Dan laat het lezen, waar dat staat, dan kunnen wij met zijn allen, al een keuze doen!
Maar ik gis opnieuw, dit is ook weer een luchtbel :lol: .

Hier mag je kijken of jouw centrale geupgrade is, dus niet dan is ook geen hogere snelheid mogelijk. :wink:

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dy ... nt=kaartje

Klik op Overzichtskaart en zoek jouw woonplaats. :twisted:
Laatst gewijzigd door nevermind op 24 feb 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:

Dat geloof ik niet , RR werkt zelf bij UPC dus zal echt geen luchtbel zijn :wink:

nevermind

ciske schreef:
nevermind schreef:

Dat geloof ik niet , RR werkt zelf bij UPC dus zal echt geen luchtbel zijn :wink:
Dan kan hij ook laten lezen waar het staat, en niet weer een monteur gepraat, waar niets van waar is. :wink:

ciske

:lol: je ziet nevermind, juster heeft het hier neergezet dus tis wel waar. :mrgreen:

nevermind

ciske schreef:
:lol: je ziet nevermind, juster heeft het hier neergezet dus tis wel waar. :mrgreen:

Ja heb ik gelezen, je ook.
Van het bedrijf is helemaal geen bod uitgebracht, en de overname van Ziggo staat in de sterren, want of dit mag volgens de NMA, is zeker nog een vraagteken. :mrgreen:

nevermind

Nog ter aanvulling.
TS zijn centrale is niet geupgrade, dus ADSL 1, en dan is er ook geen hogere snelheid dan 8 MB mogelijk.
Dit is uit deze grafiek zichtbaar.

https://cyberstore.tpg.com.au/images/migrate_faq2.gif

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... 069586.xml

devious

Ongelezen bericht door devious »

ADSL 1 is MX-stream. Ik weet dat het nog bestaat, maar verder zijn alle centrales al jaren ADSL2+ voorbereid. En niet pas recentelijk..

Ik blijf nog steeds bijzonder vinden dat als je weet dat een provider niet sneller kàn leveren door inkoop-beperking ( KPN "knijpt" de verbinding naar een constante 8001 kbps, maar levert zelf wel tot 20 Mbps over dezelfde lijn ) je tòch weer naar die provider gaat en weer gaat klagen. En weer brult dat je er heel veel verstand van hebt en dat je heel zielig bent en dus recht hebt om een tweejarig contract na een jaar op te zeggen. En als bewijsvoering een term noemt die niet eens officiëel erkent is en dus (nog) niet bestaat.

Als TS nou eens fijn naar de KPN of XS4All gaat...haalt-ie wel de snelheden en gaat zijn portemonnaie ook wat sneller leeg. Nee, liever goedkoop en jezelf een hartverzakking bezorgen. Het is maar wat je leuk vindt....

nevermind

devious schreef:ADSL 1 is MX-stream. Ik weet dat het nog bestaat, maar verder zijn alle centrales al jaren ADSL2+ voorbereid. En niet pas recentelijk..

Ik blijf nog steeds bijzonder vinden dat als je weet dat een provider niet sneller kàn leveren door inkoop-beperking ( KPN "knijpt" de verbinding naar een constante 8001 kbps, maar levert zelf wel tot 20 Mbps over dezelfde lijn ) je tòch weer naar die provider gaat en weer gaat klagen. En weer brult dat je er heel veel verstand van hebt en dat je heel zielig bent en dus recht hebt om een tweejarig contract na een jaar op te zeggen. En als bewijsvoering een term noemt die niet eens officiëel erkent is en dus (nog) niet bestaat.

Als TS nou eens fijn naar de KPN of XS4All gaat...haalt-ie wel de snelheden en gaat zijn portemonnaie ook wat sneller leeg. Nee, liever goedkoop en jezelf een hartverzakking bezorgen. Het is maar wat je leuk vindt....

Hier ben ik het niet met je eens, tenminste als je de recente links mag geloven, wat ik hier eerder heb geplaatst.
Voorbereid kan ook betekenen, dat deze nog niet afgerond zijn.
Ik heb verschillende centrales op de kaart opgezocht, waar kennissen zijn aangesloten, en ook niet verder komen dan 8 MB.(Dat zijn nog steeds rode punten op de overzichtskaart)

Voor de rest van bericht moet ik jouw helemaal toestemmen, en is ook niets meer aan te merken.

renegade66

Nog ter aanvulling.
TS zijn centrale is niet geupgrade, dus ADSL 1, en dan is er ook geen hogere snelheid dan 8 MB mogelijk.
oh is dat zo?
hoe kun je dan verklaren dat alle andere providers dan wel 20Mb leveren, hoe kun je dan verklaren dat mijn dsl type G.992.5 annex A is?

dit betekend dat die centrale dus wel adsl2+ is,
ik heb nu diverse providers bekeken en alles op de centrale levert gewoon 20Mb, mijn broertje heeft nu telfort en draait lekker met 18Mb op dezelfde centrale en hij woont 2 straten achter mij.

en ja ik ben weer eens naar die provider toe gegaan omdat T-mobile een leuke aanbieding had en beloofde dat mijn snelheid nu wel 20Mb zou zijn.

waarom zou ik een heel duur abbo nemen dan?

en voor de zoveelste maal IK HEB GEEN 2 JARIG ABBO GEVRAAGD, ik hoop dat dit nu eens duidelijk is.
het gaat niet alleen om de snelheid maar omdat er veel meer speelt.

nevermind

renegade66 schreef:
Nog ter aanvulling.
oh is dat zo?
hoe kun je dan verklaren dat alle andere providers dan wel 20Mb leveren, hoe kun je dan verklaren dat mijn dsl type G.992.5 annex A is?

dit betekend dat die centrale dus wel adsl2+ is,
ik heb nu diverse providers bekeken en alles op de centrale levert gewoon 20Mb, mijn broertje heeft nu telfort en draait lekker met 18Mb op dezelfde centrale en hij woont 2 straten achter mij.

en ja ik ben weer eens naar die provider toe gegaan omdat T-mobile een leuke aanbieding had en beloofde dat mijn snelheid nu wel 20Mb zou zijn.

waarom zou ik een heel duur abbo nemen dan?

en voor de zoveelste maal IK HEB GEEN 2 JARIG ABBO GEVRAAGD, ik hoop dat dit nu eens duidelijk is.
het gaat niet alleen om de snelheid maar omdat er veel meer speelt.

Ik wil dan nu voor de laatste keer reageren, om jouw toch nog duidelijk te maken, dat je weer onwaarheden spreekt.
Misschien geloof je de websites dan ook niet, maar dat is dan jouw probleem.

Omdat ik het niet goed kan linken heb ik een print gemaakt:

Afbeelding

Wat Telfort betreft mag je hier eens lezen, hoe het met de snelheid gesteld is, en hoe de Telfort klanten geïnformeerd worden, wat de snelheid betreft.
Ik zie geen verschil met een andere provider, al helemaal niet met Online.

Maximale snelheid

Telfort internet 20 Mb heeft een maximale downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. De maximale snelheid die u kunt behalen is afhankelijk van een aantal externe factoren. Deze factoren kunnen voor vertraging zorgen:

De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van uw huis tot de wijkcentrale
De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen uw modem/router, uw computer en het ISRA-punt
Uw hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan uw snelheid omlaag halen.
Instellingen in uw computer of netwerk
Uw draadloos netwerk. Plaats het modem zo dicht mogelijk bij uw computer.
Drukte op het internet, internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk

Mocht u in de praktijk een lagere snelheid ervaren dan is dat dus niet altijd te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Bron

http://internet.telfort.nl/shop/plain/s ... hting.html
En hier nog van het forum:
http://telfort.gebruikers.eu/forum/view ... ad_id=1596

Zoek op, waar jouw centrale is:

Afbeelding

Bron:

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dy ... ion=setnew

Klik op: Overzichts-- Kaart
Je was al vaker klaar, nu ben ik ook klaar. :wink:
Laatst gewijzigd door nevermind op 26 feb 2012 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Nee, liever goedkoop en jezelf een hartverzakking bezorgen. Het is maar wat je leuk vindt....
Wat een rot opmerking, als TS niet veel te besteden heeft dan is dat zo, en alsnog heeft online/t mobile te leveren wat ze beloven.

renegade66

de database van die website is al ongeveer 2 jaar niet meer up to date,

heb maar even een bewijsje uit mijn modem gehaald om te laten zien dat mijn dsl type wel adsl2+ is.

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 16:57:18

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 15,79 / 78,93

deze centrale is dus wel adsl2+, hoe kan mijn broertje en zwager en schoonouders wel 20Mb hebben dan?

misschien heb je hier een uitleg voor? ik weet niet hoe ik een plaatje hier neer kan zetten anders had ik dat wel gedaan als bewijs.

Winterman

renegade66 schreef: ben er klaar mee .

Gesloten