LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN berekend opzegkosten onterecht
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Hier zelfde verhaal, telefoonnummer overgezet op voipplanet, brief gekregen of we het zeker wisten.
Na omzetting telefoonnummer kregen we factuur "opzegkosten" €195,-
Gebeld naar de klantenservice, en die wisten te melden dat we zakelijke klant waren en daar geld gewoon een stil zwijgende verlenging van een jaar met een opzegtermijn van 3 maanden.
Nu wil ik ook het adsl opzeggen, dat kan vanaf 17 april 2013. Kosten €665,-
Ik wou notabene overstappen naar XS4all, dat gaat hem nu niet meer worden (dochteronderneming)
Tijd dat de Opta hier iets aan doet.
Na omzetting telefoonnummer kregen we factuur "opzegkosten" €195,-
Gebeld naar de klantenservice, en die wisten te melden dat we zakelijke klant waren en daar geld gewoon een stil zwijgende verlenging van een jaar met een opzegtermijn van 3 maanden.
Nu wil ik ook het adsl opzeggen, dat kan vanaf 17 april 2013. Kosten €665,-
Ik wou notabene overstappen naar XS4all, dat gaat hem nu niet meer worden (dochteronderneming)
Tijd dat de Opta hier iets aan doet.
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
De Opta heeft hier in Maart 2011 al uitspraak over gedaan.
zie: http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3365
en: http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3364
en hier is de beruchte sneaky brief te downloaden die de KPN aan ondernemers verstuurd schijnt the hebben.
http://business.upc.nl/pdf/upc-business ... 11-kpn.pdf
Onbegrijpelijk dat dit rechtsgeldig is en in Nederland toegestaan!
Maar ja, als ondernemer wordt je geacht alle post tot in detail uit te pluizen.
(zoals de bureaucraten zelf ook doen) KPN maakt dus duidelijk misbruik van de situatie dat ondernemers in deze economie hun focus op belangrijker zaken leggen.
MAAK MELDING AAN JE BRANCHEVERENIGING zodat ze dit publiceren. Je moet nu al wakker geschut worden als je in 2013 van de KPN af wilt zijn.
Hun "gerechtvaardigde" streken om klanten te binden zal alleen maar agressiever worden gezien de grote uittocht van klanten. (pariculier en zakelijk)
zie: http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3365
en: http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3364
en hier is de beruchte sneaky brief te downloaden die de KPN aan ondernemers verstuurd schijnt the hebben.
http://business.upc.nl/pdf/upc-business ... 11-kpn.pdf
Onbegrijpelijk dat dit rechtsgeldig is en in Nederland toegestaan!
Maar ja, als ondernemer wordt je geacht alle post tot in detail uit te pluizen.
(zoals de bureaucraten zelf ook doen) KPN maakt dus duidelijk misbruik van de situatie dat ondernemers in deze economie hun focus op belangrijker zaken leggen.
MAAK MELDING AAN JE BRANCHEVERENIGING zodat ze dit publiceren. Je moet nu al wakker geschut worden als je in 2013 van de KPN af wilt zijn.
Hun "gerechtvaardigde" streken om klanten te binden zal alleen maar agressiever worden gezien de grote uittocht van klanten. (pariculier en zakelijk)
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Hoe wrang ook, met deze eenmalige "pijnlijke" afkoopbedragen mag je eigenlijk nog van geluk spreken. Door het tekenen van een antwoordkaartje dat je geen KPN contract wil had de ellende nog vele malen groter kunnen worden.
Het bedrijf ZakelijkeTelefonie.nl hanteert praktijken die volgens de Opta nog steeds door de beugel kunnen maar door ieder wel opgevoed mens als absoluut ontoelaatbaar zal worden veroordeeld.
Zie hier:
http://www.bellen.com/forum/onderwerp.a ... 725&page=1
http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... ieder.html
en de slappe reactie van de Opta:
http://www.telecompaper.com/nieuws/kame ... rnames-aan
Op basis van van de uitspraak van de Opta kun je dus opmaken dat de wetgever graag ziet dat we paranoïde gedrag gaan vertonen en niet meer bezig mogen zijn MKB Nederland in stand te houden.
Het bedrijf ZakelijkeTelefonie.nl hanteert praktijken die volgens de Opta nog steeds door de beugel kunnen maar door ieder wel opgevoed mens als absoluut ontoelaatbaar zal worden veroordeeld.
Zie hier:
http://www.bellen.com/forum/onderwerp.a ... 725&page=1
http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... ieder.html
en de slappe reactie van de Opta:
http://www.telecompaper.com/nieuws/kame ... rnames-aan
Op basis van van de uitspraak van de Opta kun je dus opmaken dat de wetgever graag ziet dat we paranoïde gedrag gaan vertonen en niet meer bezig mogen zijn MKB Nederland in stand te houden.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2012 14:48
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Het mailadres van de incassoafdeling in Rotterdam is: [email protected]
Net telefonisch doorgekregen op 010-4578321. Verbinden daar zo nodig door naar gewone klantenservice. Scheelt weer de nodige 0900 kosten
Tav "mijn zaak" de volledige factuur van € 102,= wordt gecrediteerd!!!!
Zelfs de paar duppies gesprekskosten die daar nog in zaten.
Deze dame van de klantenservice heeft wat verder gekeken dan haar neus lang is, overleg gehad met een collega en na een halfuur heeft ze de hele zaak afgeblazen, inclusief de incasso! Hulde voor Ingeborg van Hout.
Uit dit topic heb ik het factuurvragen-mailadres gebruikt, maar daarop geen reactie ontvangen. Mail was ook niet in het dossier te zien. Desondanks wel prettig dat jullie dergelijke info delen. Op bovenstaand adres wel reactie gekregen, zij het niet erg adequaat.
Ik wil een aantal mensen in dit draadje nog wel vragen iets minder stellig te zijn t.a.v. het in rekening brengen van overstapkosten. De tendens is een beetje: die zijn terecht, moet je je contract maar uitzitten. Mn. Faye1971 en RedShy mogen wat mij betreft wel iets genuanceerder uit de hoek komen. In mijn individuele situatie waren de kosten dus ONterecht.
En voor alle anderen: HET KAN DUS WEL!
En wat KPN betreft: daar blijf ik voortaan heel ver uit de buurt.
Leve Ziggo: maandelijks opzegbaar en met Alles-in-1 sowieso gratis naar de klantenservice bellen. Dat is pas klantvriendelijk.
Net telefonisch doorgekregen op 010-4578321. Verbinden daar zo nodig door naar gewone klantenservice. Scheelt weer de nodige 0900 kosten
Tav "mijn zaak" de volledige factuur van € 102,= wordt gecrediteerd!!!!
Zelfs de paar duppies gesprekskosten die daar nog in zaten.
Deze dame van de klantenservice heeft wat verder gekeken dan haar neus lang is, overleg gehad met een collega en na een halfuur heeft ze de hele zaak afgeblazen, inclusief de incasso! Hulde voor Ingeborg van Hout.
Uit dit topic heb ik het factuurvragen-mailadres gebruikt, maar daarop geen reactie ontvangen. Mail was ook niet in het dossier te zien. Desondanks wel prettig dat jullie dergelijke info delen. Op bovenstaand adres wel reactie gekregen, zij het niet erg adequaat.
Ik wil een aantal mensen in dit draadje nog wel vragen iets minder stellig te zijn t.a.v. het in rekening brengen van overstapkosten. De tendens is een beetje: die zijn terecht, moet je je contract maar uitzitten. Mn. Faye1971 en RedShy mogen wat mij betreft wel iets genuanceerder uit de hoek komen. In mijn individuele situatie waren de kosten dus ONterecht.
En voor alle anderen: HET KAN DUS WEL!
En wat KPN betreft: daar blijf ik voortaan heel ver uit de buurt.
Leve Ziggo: maandelijks opzegbaar en met Alles-in-1 sowieso gratis naar de klantenservice bellen. Dat is pas klantvriendelijk.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Hoi allemaal,
Heb net alles eens doorgelezen en weet nu weer waarom ik hier niet vaak meer
aanwezig ben.
Let op bij mij is dus alles netjes geregeld en is de nota van 644 e gecrediteerd!
Ik ben dus wel netjes door de klantenservice geholpen, en heb dus net de rekening binnen.
Het schijnt dat iedereen een keer een brief heeft gekregen om over te stappen naar een zakelijk abo ....als je hier niet op reageerden dan werd dit abo geactiveerd en dus heb je dan ineens een jaarcontract i.p.v. een maand en dus geen maand opzeg termijn maar 3 maanden!!
Nu is .........deze brief bij mij nooooooooooooooit aangekomen dus is er geen contract omdat ik niet heb kunnen reageren!
Daar zit hem de kneep
Geen zakelijk abo dus gewoon een maand opzegtermijn afrekenen en klaar
het beste is altijd netjes blijven en zoveel mogelijk overal klagen!!! groeten.
Heb net alles eens doorgelezen en weet nu weer waarom ik hier niet vaak meer
aanwezig ben.
Let op bij mij is dus alles netjes geregeld en is de nota van 644 e gecrediteerd!
Ik ben dus wel netjes door de klantenservice geholpen, en heb dus net de rekening binnen.
Het schijnt dat iedereen een keer een brief heeft gekregen om over te stappen naar een zakelijk abo ....als je hier niet op reageerden dan werd dit abo geactiveerd en dus heb je dan ineens een jaarcontract i.p.v. een maand en dus geen maand opzeg termijn maar 3 maanden!!
Nu is .........deze brief bij mij nooooooooooooooit aangekomen dus is er geen contract omdat ik niet heb kunnen reageren!
Daar zit hem de kneep
Geen zakelijk abo dus gewoon een maand opzegtermijn afrekenen en klaar
het beste is altijd netjes blijven en zoveel mogelijk overal klagen!!! groeten.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Dat klopt inderdaad marcvanamstel,marcvanamstel schreef: Leve Ziggo: maandelijks opzegbaar en met Alles-in-1 sowieso gratis naar de klantenservice bellen. Dat is pas klantvriendelijk.
De abonnementen die je afneemt via de reguliere klantenservice zijn inderdaad maandelijks opzegbaar.
En als je telefoon afneemt bij ziggo kun je ook gratis bellen met onze klantenservice via het nummer 1200.
Tevens kunt u ons ook bereiken via ons webteam zie: https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... o/webcare/
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Beste webteam-ziggo,
Ik heb vaak met u beroepshalve te maken gehad, mijn ervaring is wel dat het wel heel erg vaak mis gaat bij Ziggo en de beste weg is naar jullie maar een duidelijk aan te geven dat je de afd. Klachten wilt spreken alleen wordt daar aan de helpdesk geen gehoor aan gegeven, vandaar kan ik hen beter adviseren direct die weg op te gaan!
of u moet mij kunnen toespelen dat u van de afdeling klachten-service bent die voor de gewone klant niet toereikend is en via de zakelijke weg wel denk dat hier Ziggo maar eens snel actie op moeten ondernemen.
ik wil Ziggo graag meegeven:
Denk niet aan de zakelijke mensen die u als Ziggo onder druk zetten en dingen kunnen oplossen maar eens volledig te richten op de service in welke vorm dan ook naar de klanten van u te gaan richten!
met vriendelijke groet, Mrdc
Ik heb vaak met u beroepshalve te maken gehad, mijn ervaring is wel dat het wel heel erg vaak mis gaat bij Ziggo en de beste weg is naar jullie maar een duidelijk aan te geven dat je de afd. Klachten wilt spreken alleen wordt daar aan de helpdesk geen gehoor aan gegeven, vandaar kan ik hen beter adviseren direct die weg op te gaan!
of u moet mij kunnen toespelen dat u van de afdeling klachten-service bent die voor de gewone klant niet toereikend is en via de zakelijke weg wel denk dat hier Ziggo maar eens snel actie op moeten ondernemen.
ik wil Ziggo graag meegeven:
Denk niet aan de zakelijke mensen die u als Ziggo onder druk zetten en dingen kunnen oplossen maar eens volledig te richten op de service in welke vorm dan ook naar de klanten van u te gaan richten!
met vriendelijke groet, Mrdc
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
marcvanamstel schreef:Het mailadres van de incassoafdeling in Rotterdam is: [email protected]
Net telefonisch doorgekregen op 010-4578321. Verbinden daar zo nodig door naar gewone klantenservice. Scheelt weer de nodige 0900 kosten
Tav "mijn zaak" de volledige factuur van € 102,= wordt gecrediteerd!!!!
Zelfs de paar duppies gesprekskosten die daar nog in zaten.
Deze dame van de klantenservice heeft wat verder gekeken dan haar neus lang is, overleg gehad met een collega en na een halfuur heeft ze de hele zaak afgeblazen, inclusief de incasso! Hulde voor Ingeborg van Hout.
Uit dit topic heb ik het factuurvragen-mailadres gebruikt, maar daarop geen reactie ontvangen. Mail was ook niet in het dossier te zien. Desondanks wel prettig dat jullie dergelijke info delen. Op bovenstaand adres wel reactie gekregen, zij het niet erg adequaat.
Ik wil een aantal mensen in dit draadje nog wel vragen iets minder stellig te zijn t.a.v. het in rekening brengen van overstapkosten. De tendens is een beetje: die zijn terecht, moet je je contract maar uitzitten. Mn. Faye1971 en RedShy mogen wat mij betreft wel iets genuanceerder uit de hoek komen. In mijn individuele situatie waren de kosten dus ONterecht.
En voor alle anderen: HET KAN DUS WEL!
En wat KPN betreft: daar blijf ik voortaan heel ver uit de buurt.
Leve Ziggo: maandelijks opzegbaar en met Alles-in-1 sowieso gratis naar de klantenservice bellen. Dat is pas klantvriendelijk.
Als u hulp nodig hebt met KPN kan ik u altijd helpen en verschiet me dan ook even niet te contacten, heb vaste nummers vanwege zakelijke kontacten met hen vanwege juridische conflicten.
met vriendelijke groet, Mrdc
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2012 14:48
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
@Mrdc: dank voor het aanbod, maar ik heb nu geen behoefte meer aan nummers van KPN. Als het goed is krijg ik binnenkort een volledige creditnota. Daarmee is de kous dan af en kom ik noooooooit meer bij KPN, zakelijk noch privé. Het bedrijf roept echt een allergische reactie bij me op, met name door hun klantonvriendelijkheid, arrogantie en gebroken beloftes.Mrdc schreef:Als u hulp nodig hebt met KPN kan ik u altijd helpen en verschiet me dan ook even niet te contacten, heb vaste nummers...
Mocht KPN toch de toezeggingen van gister niet nakomen, dan hou ik mij alsnog aanbevolen
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Natuurlijk kunt u altijd beroep doen op mijn hulp op zakelijke doeleinde rekenenmarcvanamstel schreef:@Mrdc: dank voor het aanbod, maar ik heb nu geen behoefte meer aan nummers van KPN. Als het goed is krijg ik binnenkort een volledige creditnota. Daarmee is de kous dan af en kom ik noooooooit meer bij KPN, zakelijk noch privé. Het bedrijf roept echt een allergische reactie bij me op, met name door hun klantonvriendelijkheid, arrogantie en gebroken beloftes.Mrdc schreef:Als u hulp nodig hebt met KPN kan ik u altijd helpen en verschiet me dan ook even niet te contacten, heb vaste nummers...
Mocht KPN toch de toezeggingen van gister niet nakomen, dan hou ik mij alsnog aanbevolen
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Ik ben in januari 2012 eindelijk overgestapt van KPN ISDN + XS4ALL adsl + Ziggo kabel naar Ziggo Alles-in-1
KPN:
De ellende begon in november 2010 na brief van KPN Zakelijk dat ze het allemaal makkelijker gingen maken waarmee eigenlijk werd bedoeld dat ze het allemaal 3x zo duur gingen maken (avond, weekend en lokaal tarief kwamen te vervallen (ongeveer van 1,2 naar 3,5 ct)... Ik bellen en kreeg het advies om terug te switchen naar particulier want daar zou niets veranderen.... Helaas zat ik door mijn switch niet in de selectie voor de mailing dat ze in april 2011 Particulier nog makkelijker gingen maken, voor klanten zonder bundel, door alles naar 9ct af te ronden.
Na 2 flinke rekeningen (automatische incasso ) kwam ik daar pas achter en kreeg ik BelVrij Atijd maar heb natuurlijk nooit de teveel in rekening gebrachte gesprekkosten terug mogen ontvangen.
XS4ALL:
Probleemloos zelf opgezegd: Was wel zo verknocht aan mijn mailadressen en de kwaliteit van de xs4all mailserver t.o.v. de minuscule Ziggo-mailboxjes dat ik deze via een 'Pack'abo voorlopig heb behouden.
ZIGGO:
4 januari 2012 op de Ziggo site het Alles-In-1 formulier ingevuld en een week later had ik mijn installatiepakket (incl hd-recorder) al binnen met daarnaast een welkomstbrief met daarin de mededeling dat als ik alles aansloot het ook direct zou werken. Dit bevreemde mij daar ik dacht toch wel een maandje opzegtermijn bij onze lieve KPN te hebben... Ziggo klantenservice gebeld waar ik het broodje aap advies kreeg dat het allemaal zou werken. Achterdochtig geworden toch maar de KPN gebeld waar ik te horen kreeg dat de nummerportering op 2 februari werd verwacht... Zekere voor onzekere genomen 4 januari + maand = 4 feb dus voor de zekerheid een weekje later alles aangesloten (moest natuurlijk ook van ISDN centrale naar PSTN )
(Dit leverde me natuurlijk op 3 februari al een brief van de heer Middelkoop op waarin hij mij bedankte voor de annulering van mijn opzegging, meteen KPN gebeld en het bleek gelukkig een automatisch gegenereerde brief doordat mijn nummer op 2 februari nog niet geporteerd was)
Natuurlijk geen nummerportering dus uiteindelijk zat ik met 2 centrales in huis... 1 voor binnenkomend en 1 voor uitgaand
Week later heb ik mijn ISDN centrale eindelijk kunnen afkoppelen
Afronding:
KPN:
De ellende begon in november 2010 na brief van KPN Zakelijk dat ze het allemaal makkelijker gingen maken waarmee eigenlijk werd bedoeld dat ze het allemaal 3x zo duur gingen maken (avond, weekend en lokaal tarief kwamen te vervallen (ongeveer van 1,2 naar 3,5 ct)... Ik bellen en kreeg het advies om terug te switchen naar particulier want daar zou niets veranderen.... Helaas zat ik door mijn switch niet in de selectie voor de mailing dat ze in april 2011 Particulier nog makkelijker gingen maken, voor klanten zonder bundel, door alles naar 9ct af te ronden.
Na 2 flinke rekeningen (automatische incasso ) kwam ik daar pas achter en kreeg ik BelVrij Atijd maar heb natuurlijk nooit de teveel in rekening gebrachte gesprekkosten terug mogen ontvangen.
XS4ALL:
Probleemloos zelf opgezegd: Was wel zo verknocht aan mijn mailadressen en de kwaliteit van de xs4all mailserver t.o.v. de minuscule Ziggo-mailboxjes dat ik deze via een 'Pack'abo voorlopig heb behouden.
ZIGGO:
4 januari 2012 op de Ziggo site het Alles-In-1 formulier ingevuld en een week later had ik mijn installatiepakket (incl hd-recorder) al binnen met daarnaast een welkomstbrief met daarin de mededeling dat als ik alles aansloot het ook direct zou werken. Dit bevreemde mij daar ik dacht toch wel een maandje opzegtermijn bij onze lieve KPN te hebben... Ziggo klantenservice gebeld waar ik het broodje aap advies kreeg dat het allemaal zou werken. Achterdochtig geworden toch maar de KPN gebeld waar ik te horen kreeg dat de nummerportering op 2 februari werd verwacht... Zekere voor onzekere genomen 4 januari + maand = 4 feb dus voor de zekerheid een weekje later alles aangesloten (moest natuurlijk ook van ISDN centrale naar PSTN )
(Dit leverde me natuurlijk op 3 februari al een brief van de heer Middelkoop op waarin hij mij bedankte voor de annulering van mijn opzegging, meteen KPN gebeld en het bleek gelukkig een automatisch gegenereerde brief doordat mijn nummer op 2 februari nog niet geporteerd was)
Natuurlijk geen nummerportering dus uiteindelijk zat ik met 2 centrales in huis... 1 voor binnenkomend en 1 voor uitgaand
Week later heb ik mijn ISDN centrale eindelijk kunnen afkoppelen
Afronding:
- 9 maart 2012 rekening KPN met daarop onder het kopje diversen de "Kosten n.a.v. opzegtermijn" a 28,63 excl BTW, natuurlijk weer bellen en ook teruggekregen (wel van de KPN te horen gekregen dat "Ziggo nooit rekening houdt met de opzegtermijn.
- Verkopers KPN zakelijk zijn in het verleden iedereen met een KvK inschrijving gaan benaderen of ze niet van particulier naar zakelijk wilden overstappen (zat indertijd geen verschil in de tarieven maar blijkbaar wel in de voorwaarden) waardoor er hier nu waarschijnlijk meerdere mensen ineens met een idioot lange opzegtermijn = hoge kosten afkoop. En ik kan mij herinneren dat bij de 'we maken het allemaal makkelijker' aanbieding uit november 2010 ook iets zat dat als je niet reageerde je automatisch een nieuw jaarcontract kreeg...
- Ziggo is alleen geïnteresseerd in het zo snel mogelijk aansluiten van nieuwe klanten (meer omzet is hogere beurswaarde) en het advies van de kwalitatief uitermate teleurstellende klantenservice jaagt de nieuwe klant alleen maar op extra kosten!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Ook hier wéér een ervaring met de lange vingers van KPN. Als dank dat je 20 jaar klant bij ze bent geweest, pakken ze nog even wat extra eurootjes op je eindafrekening:
-Kosten n.a.v. opzegtermijn
-abonnementskosten 1 tot 9 mei: gerekend als één maand
Winst voor KPN: €16,13
Rekeningen werden altijd op tijd betaald en niet betwist. Opzegtermijn werd in acht genomen. Van de OPTA hebben ze voor deze praktijken al een boete gehad. Maar ze gaan vrolijk door.
Uiteraard is op de site www.kpn.com nergens uitleg of een verantwoording terug te vinden voor bovenstaande kosten.
-Kosten n.a.v. opzegtermijn
-abonnementskosten 1 tot 9 mei: gerekend als één maand
Winst voor KPN: €16,13
Rekeningen werden altijd op tijd betaald en niet betwist. Opzegtermijn werd in acht genomen. Van de OPTA hebben ze voor deze praktijken al een boete gehad. Maar ze gaan vrolijk door.
Uiteraard is op de site www.kpn.com nergens uitleg of een verantwoording terug te vinden voor bovenstaande kosten.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 18 jun 2012 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 jan 2009 17:50
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Mijn 81jarige moeder zegt haar per dec opzegging vervolgens stuurt kpn jan /feb/maart/ nog vacturen via vesting finance incasso, doorgegeven aan kpn dat mijn moeder het heeft opgezegt,week later incasso plus boete kosten.
Einde te raad naar juridische loket,de geschillencommissie zij weten antwoord,helaas het is incasso valt niet onder de geschillencomissie,verwijs u door naar de OPTA ,ja u moet het melden bij NVI ,Nu ben ik einde te raad wat voor recht hebben we nog. W e worden van kastje naar de muur gestuurd ,Bedankt KPN zegt mijn moeder voor 40 trouwe jaren!
Einde te raad naar juridische loket,de geschillencommissie zij weten antwoord,helaas het is incasso valt niet onder de geschillencomissie,verwijs u door naar de OPTA ,ja u moet het melden bij NVI ,Nu ben ik einde te raad wat voor recht hebben we nog. W e worden van kastje naar de muur gestuurd ,Bedankt KPN zegt mijn moeder voor 40 trouwe jaren!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2012 14:48
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Probeer de genoemde nummers in dit topic. De incasso-afdeling (010-) heeft mij uiteindelijk uitkomst geboden. Je moet het wel treffen denk ik, dat je een mens treft en geen robot.henk netjes schreef:Nu ben ik einde te raad wat voor recht hebben we nog. W e worden van kastje naar de muur gestuurd ,Bedankt KPN zegt mijn moeder voor 40 trouwe jaren!
Ik was al bijna 10 jaar van KPN af, maar kreeg via een nieuwe partner en samenwonen enzo weer met ze te maken. Helaas. Ratten, zijn het in één woord.
Over Ziggo ben ik goed te spreken, ook al heeft het modem wel eens kuren, maar ze helpen altijd netjes en met telefonie via hen bel je gratis 1200, het wachten is dan in eens een stuk minder irritant. KPN wordt rijk door alle telefoontjes over hun rattengedrag. Echt duurzaam is dat allemaal niet, maar daar komen ze mss achter. Vaste aansluitingen lopen al jaren terug. Niet voor niets.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2012 14:48
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Henk, als KPN niet luistert is het zaak rechtsbijstand te zoeken. Als je het incassobureau ook niet betaalt zal dat de vordering aan de Kantonrechter voorleggen. Met de beoogde toekenning kan dan beslag gelegd worden ed.
Normaal gesproken zijn die kantonzaken hamerstukken: er verschijnt geen hond en je wordt dus bij verstek "veroordeeld". Ik zou nu bij het incassobureau gemotiveerd aangeven dat je de vordering bestrijdt. Als het goed is gaan ze terug naar de opdrachtgever / KPN. Drukken ze toch door, voer dan verweer bij de Kantonrechter. Het zo hoog op laten lopen heeft wel een risico: als je alsnog verliest betaal je wel torenhoge incassokosten.
Oh, ja vergeet niet een kostenveroordeling te vragen bij de rechter dan (reis-, telefoon ed). Een instantie als Juridisch Loket weet daar vast meer van.
Je vraagt je trouwens af waar het KPN webcare team blijft. Ik heb hier iets negatiefs over Yarden geroepen en werd gelijk per PB benaderd en de zaak opgelost. Damagecontrol noemen ze dat
Maar kennelijk is er voor KPN webcare geen zalf aan te strijken, dwijlen met de kraan open
Ziggo webcare heeft hierboven ook gereageerd op positieve feedback.
Dat doen ze slim: persoonlijke benadering. Ieder mens wil gezien en gehoord worden. Bij KPN is dat heel erg afhankelijk van welke medewerker je treft: de meesten werken zuiver volgens protocol (zie mijn typering"robot" hierboven.
Normaal gesproken zijn die kantonzaken hamerstukken: er verschijnt geen hond en je wordt dus bij verstek "veroordeeld". Ik zou nu bij het incassobureau gemotiveerd aangeven dat je de vordering bestrijdt. Als het goed is gaan ze terug naar de opdrachtgever / KPN. Drukken ze toch door, voer dan verweer bij de Kantonrechter. Het zo hoog op laten lopen heeft wel een risico: als je alsnog verliest betaal je wel torenhoge incassokosten.
Oh, ja vergeet niet een kostenveroordeling te vragen bij de rechter dan (reis-, telefoon ed). Een instantie als Juridisch Loket weet daar vast meer van.
Je vraagt je trouwens af waar het KPN webcare team blijft. Ik heb hier iets negatiefs over Yarden geroepen en werd gelijk per PB benaderd en de zaak opgelost. Damagecontrol noemen ze dat
Maar kennelijk is er voor KPN webcare geen zalf aan te strijken, dwijlen met de kraan open
Ziggo webcare heeft hierboven ook gereageerd op positieve feedback.
Dat doen ze slim: persoonlijke benadering. Ieder mens wil gezien en gehoord worden. Bij KPN is dat heel erg afhankelijk van welke medewerker je treft: de meesten werken zuiver volgens protocol (zie mijn typering"robot" hierboven.
Laatst gewijzigd door marcvanamstel op 20 jun 2012 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Je plaatst boze berichten (terecht waarschijnlijk) maar doe je verder ook nog iets om je moeder niet op te laten draaien voor die onterechte kosten? Ken je haar rechten en plichten? Handel je alles schriftelijk (mail) af?henk netjes schreef:Probeer de genoemde nummers in dit topic. De incasso-afdeling (010-) heeft mij uiteindelijk uitkomst geboden. Je moet het wel treffen denk ik, dat je een mens treft en geen robot.
Nou dat heeft geholpen, volgende dag een brief van Vesting finance, een dagvaarding van 211euro, of ze dan 75 euro wil betalen.
Deze incasso bedrijven leven van incasso kosten het zijn geen ratten ,maar parasieten zij leven van de ratten die bij KPN werken!
OPTA, de geschillencomissie vegen ze de kont mee af, verdienen genoeg om deze ratten ook te voeren.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Het KPN-forum staat bomvol met klachten over dit onderwerp: "kosten n.a.v. opzegtermijn":
http://forum.kpn.com/t5/KPN-Telefonie/b ... tellen_kpn
De KPN strategie is kennelijk: klanten die ons definitief verlaten, gaan we maximaal pakken. Want KPN heeft toch niets meer te verliezen in die situaties. Hierbij zijn twee feiten belangrijk: Veel mensen snappen hun telefoonrekening niet. En 98 van de 100 klanten heeft nog nooit van de Geschillencommissie SGC gehoord. En als ze er al van gehoord hebben, zullen ze niet altijd een geschil tegen KPN aanspannen. Nooit geschoten is dus altijd mis.
Ook mij is het niet gelukt om van KPN een correctienota te ontvangen. Heb inmiddels een geschil aangespannen via http://www.sgc.nl
De OPTA treedt hier niet tegen op. Zoveel is duidelijk. Argeloze KPN-klanten die zijn overgestapt, laat men zo uitdrukkelijk in de kou staan. Een toezichthouder die geen toezicht houdt en niet optreedt tegen wantoestanden.
http://forum.kpn.com/t5/KPN-Telefonie/b ... tellen_kpn
De KPN strategie is kennelijk: klanten die ons definitief verlaten, gaan we maximaal pakken. Want KPN heeft toch niets meer te verliezen in die situaties. Hierbij zijn twee feiten belangrijk: Veel mensen snappen hun telefoonrekening niet. En 98 van de 100 klanten heeft nog nooit van de Geschillencommissie SGC gehoord. En als ze er al van gehoord hebben, zullen ze niet altijd een geschil tegen KPN aanspannen. Nooit geschoten is dus altijd mis.
Ook mij is het niet gelukt om van KPN een correctienota te ontvangen. Heb inmiddels een geschil aangespannen via http://www.sgc.nl
De OPTA treedt hier niet tegen op. Zoveel is duidelijk. Argeloze KPN-klanten die zijn overgestapt, laat men zo uitdrukkelijk in de kou staan. Een toezichthouder die geen toezicht houdt en niet optreedt tegen wantoestanden.
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
In mijn geval was het toch echt Ziggo die binnen de maand opzegtermijn van de KPN mij er van wilde overtuigen om toch vooral hun modem alvast aan te sluiten.
Had ik dat gedaan dan had de kpn terecht kosten n.a.v. opzegtermijn in rekening mogen brengen. Daar ik het modem in dit geval zelfs dagen te laat aansloot werd dat door de KPN als een nieuwe onaangekondigde nummerportering gezien waarvoor automatisch kosten werden gefactureerd!
Na 1 telefoontje aan de KPN geld binnen paar dagen terug gekregen.
Had ik dat gedaan dan had de kpn terecht kosten n.a.v. opzegtermijn in rekening mogen brengen. Daar ik het modem in dit geval zelfs dagen te laat aansloot werd dat door de KPN als een nieuwe onaangekondigde nummerportering gezien waarvoor automatisch kosten werden gefactureerd!
Na 1 telefoontje aan de KPN geld binnen paar dagen terug gekregen.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 jan 2009 17:50
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
De OPTA treedt hier niet tegen op. Zoveel is duidelijk. Argeloze KPN-klanten die zijn overgestapt, laat men zo uitdrukkelijk in de kou staan. Een toezichthouder die geen toezicht houdt en niet optreedt tegen wantoestanden.
Ten einde raad! KPN hanteert het opzegtermijn afhankelijk van het contract wat is afgesloten en mogen 2 maanden doorberekenen!
Vesting Finance houdt vol samen met het NVI aan de voorwaarden van KPN.
Het schijnt dat duizenden mensen na hun opzegtermijn, nog maanden moeten door betalen en eventuele incasso kosten.
De brutale wijze waarop klanten na hun opzegtermijn worden belaagd ,zonder enige reden van uitleg van kpn/het incasso en credit management.
Helaas geef ik het op,de reden dat radar forum verwijderd van een redelijke tegenstander van KPN.
Ten einde raad! KPN hanteert het opzegtermijn afhankelijk van het contract wat is afgesloten en mogen 2 maanden doorberekenen!
Vesting Finance houdt vol samen met het NVI aan de voorwaarden van KPN.
Het schijnt dat duizenden mensen na hun opzegtermijn, nog maanden moeten door betalen en eventuele incasso kosten.
De brutale wijze waarop klanten na hun opzegtermijn worden belaagd ,zonder enige reden van uitleg van kpn/het incasso en credit management.
Helaas geef ik het op,de reden dat radar forum verwijderd van een redelijke tegenstander van KPN.
Re: KPN berekend opzegkosten onterecht
Wacht even Henk, wat je als laatst zei is niet waar. Radar heeft je bericht verwijderd naar aanleiding van waarschijnlijk meerdere topic reports. Ik heb er namelijk ook 1 op je topic gemaakt.
Je bent namelijk alleen maar gal aan het spuwen en je gaat niet in op onze vragen. Je komt met onzin dingen als de FIOD die je wel even op KPN gaat afsturen en nu heb je het weer over de OPTA.
Als je nou is begint met je verhaal in fatsoenlijk Nederlands hier neer te zetten dan kunnen mensen serieus naar je probleem kijken. Op de manier waarop je nu berichten aan het plaatsen bent wordt niemand veel wijzer.
Je komt verder ook niet heel rustig op mij over en ik kan me voorstellen dat als je je ook zo richting KPN gedraagt, en dreigt met de FIOD en OPTA, zij niet zo veel zin meer hebben om je goed te helpen.
Je bent namelijk alleen maar gal aan het spuwen en je gaat niet in op onze vragen. Je komt met onzin dingen als de FIOD die je wel even op KPN gaat afsturen en nu heb je het weer over de OPTA.
Als je nou is begint met je verhaal in fatsoenlijk Nederlands hier neer te zetten dan kunnen mensen serieus naar je probleem kijken. Op de manier waarop je nu berichten aan het plaatsen bent wordt niemand veel wijzer.
Je komt verder ook niet heel rustig op mij over en ik kan me voorstellen dat als je je ook zo richting KPN gedraagt, en dreigt met de FIOD en OPTA, zij niet zo veel zin meer hebben om je goed te helpen.