LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

oh datgeeft niks hoor,weet wel iets van vliegtuigen,ja hey niks technisch...maar is wel boeiend om te weten hoor...niks mis mee!!!

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

diepezucht schreef:
b767-300er schreef: 4 juli 2009, de KLM 785 vanuit CUR naar AMS uitgeweken naar Puerto Rico met de uitgevallen APU? Toestel de PH-BFL "City of Lima" ;)
Dat lijkt me sterk. Op de 747-400 werkt de APU maar tot maximaal 20.000 voet, voorop gesteld dat die op de grond al gestart is. Als je eenmaal vliegt kun je 'm sowiezo niet starten. Tis geen b767-300er hè... :wink:

[excuus dat het allemaal wat technisch wordt.]
Tsja, ik heb het ook maar uit de media, zat zelf ook niet echter de knuppels....
Was ook niet het uitvallen, maar een brandmeldindicatie.
Doet een APU in een 74 het niet boven FL200 dan? Ben niet zo thuis in de 74 ;)

Media 1
Media 2
Media 3
Media 4

Ook hier blijkt dat mensen op Puerto Rico het toestel niet uitmogen etc etc.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Nog een stukje onvoorziene kosten m.b.t. KLM in dit geval. Een tijd lang hebben ze lagere prijzen gehad, iedereen boekt dan (eerder KLM).....en nu vindt de KLM het tijd om weer naheffingen door te voeren (omdat het kan...?)

Voor het genoemde Curaçao zal het 24 Euro Brandstoftoeslag zijn per retour en jawel 22 Euro tariefverhoging.....die laatste als een nieuw konijntje uit de hoge hoed.

Beetje uitzonderingen voor wat werelddeal weekjes maar veel mensen met vertrek vanaf 1 mei zullen de knip moeten trekken !!

Legale diefstal, vraagteken....nee uitroepteken !!!

Groeten,
LJFrankenstein..

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

b767-300er schreef:
tufima schreef:......Op mijn vlucht van Curacao naar Nederland 2 jaar geleden na een noodlanding een vertraging gehad van 50 uur met KLM......
Laat me raden? 4 juli 2009, de KLM 785 vanuit CUR naar AMS uitgeweken naar Puerto Rico met de uitgevallen APU? Toestel de PH-BFL "City of Lima" ;)
Correct.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

rozemarijntje schreef:@tufima

wat wil je nu zeggen dan?
een noodlanding is toch wel wat anders als waar we het over hebben?
elk toestel kan iets krijgen,zelfs de nieuwste a 380...?
Wat ik wil zeggen is dat het gezeur dat KLM zo veel beter is dan ARKEFLY qua vliegtuigen, betrouwbaarheid en wat nog meer onzin is.

Juist jouw punt dat het met elk toestel kan gebeuren is wat ik hiermee wilde zeggen....

Ik vlieg regelmatig met beide maatschappijen naar Curacao en in mijn ogen doen ze niet voor elkaar onder qua betrouwbaarheid, service etc.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

laat ik voorop stellen dat natuurlijk ieder zijn eigen mening mag hebben!!

ik vind wel degelijk veel verschil tussen klm en de andere,maar dat is mijn mening...
maar die meningen moeten er zijn anders is er geen concurrentie toch?
ben je wel geholpen toen je dat gezeur had?
hotel enz???

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

diepezucht schreef:
b767-300er schreef: 4 juli 2009, de KLM 785 vanuit CUR naar AMS uitgeweken naar Puerto Rico met de uitgevallen APU? Toestel de PH-BFL "City of Lima" ;)
Dat lijkt me sterk. Op de 747-400 werkt de APU maar tot maximaal 20.000 voet, voorop gesteld dat die op de grond al gestart is. Als je eenmaal vliegt kun je 'm sowiezo niet starten. Tis geen b767-300er hè... :wink:

[excuus dat het allemaal wat technisch wordt.]
Ik ben niet technisch, dus wat ik hierna schrijf is alleen maar wat ik heb gehoord van wat er aan boord gebeurde.

Het ging inderdaad om de APU in combinatie met een brandmelding. Er was een brandlucht geconstateerd achter in het toestel (al dan niet in combinatie met vlammen, vonken.) De APU is vervolgens uitgeschakeld in verband met kortsluiting.

"Gecontroleerde" noodlanding was het gevolg. Met 10% meer gewicht dan het maximale toegestane landingsgewicht. Prima uitgevoerd door de crew overigens.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

rozemarijntje schreef:laat ik voorop stellen dat natuurlijk ieder zijn eigen mening mag hebben!!

ik vind wel degelijk veel verschil tussen klm en de andere,maar dat is mijn mening...
maar die meningen moeten er zijn anders is er geen concurrentie toch?
ben je wel geholpen toen je dat gezeur had?
hotel enz???
De service liet destijds veel te wensen over (door verschillende omstandigheden) , laat ik het daar maar op houden. De issue is al uitvoerig besproken (o.a. op dit forum) en inmiddels opgelost en vergeten.

Ik vlieg nog steeds met KLM, maar ben wel huiverig om dit toestel weer in te stappen...

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

De PH-BFL "Lima" had in die periode de twijfelachtige eer in zeer korte tijd zeer veel problemen te hebben.
De genoemde vlucht met de APU. een week of 2 ervoor met brand in het vliegtuig (kortsluitng in TV) en zo waren er in die periode nog wat dingen.
Het is nu rustig omtrent deze kist.

VWB de service bij KLM en ArkeFly.
Kwa informatievoorziening laat arke nogal eens een steekje vallen.
Verder moet je bij Arke aan boord na de maaltijd alles betalen wat je nog verbruikt. Bij KLM niet. Dit kan je ook tot service rekenen. Aan de andere kant, bij het boeken wordt dit duidelijk kenbaar gemaakt en mijn prijzenoverzicht spreekt voor zich.

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door lisa85 »

Helaas kan ik kiezen tussen slecht, zeer slecht en waardeloos voor veel bestemmingen. Daarom koos ik voor slecht, ook wel bekend als ArkeFly. Omdat hun stoelen waardeloos klein zijn, koos ik voor Premium Comfort.

Online een stoel reserveren kost je 5 euro per persoon. Dat is geen ramp, maar niet netjes! Wat ik wel volkomen belachelijk vind is dat je niet naast elkaar kunt zitten als je met zijn tweeën reist. ArkeFly maakt gebruik van vliegtuigen met 2x3 stoelen. Via hun online systeem is het niet mogelijk voor twee mensen om naast elkaar te zitten. Alle rijen moeten vol, waardoor je verspreidt zit. Waardeloos!

De klantenservice zal je niet helpen! Regels zijn regels is hun antwoord. Maar als je echt naast elkaar wilt zitten, is het mogelijk om een 3de stoel te reserveren voor 100 euro!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

lisa85 schreef: De klantenservice zal je niet helpen! Regels zijn regels is hun antwoord. Maar als je echt naast elkaar wilt zitten, is het mogelijk om een 3de stoel te reserveren voor 100 euro!
Ik ben al een poosje niet meer met arkefly gevlogen, maar 100 eurootjes voor een lege stoel en dus een rij van 3 voor 2 personen, dat op een verre bestemming ?

Ik zou er niet eens over nadenken en doen. Op een vlucht van 10 uurtjes bv is dat dus omgerekend zo' n 5 euro pp per uur voor een stuk makkelijker zitten. Kan 1 van tweeën nog eens liggen, zit er in ieder geval geen hork naast je die de armleuning de hele tijd binnen pikt, of iemand die zijn deo is vergeten die dag, of iemand die zijn voeten breed uit in 'jouw' gebied legt, makkelijker met opstaan om naar het toilet te gaan. Enz enz enz en wat maakt het nog uit op het totaalbedrag van een vakantie ?

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door lisa85 »

Emmy75 schreef:
lisa85 schreef: De klantenservice zal je niet helpen! Regels zijn regels is hun antwoord. Maar als je echt naast elkaar wilt zitten, is het mogelijk om een 3de stoel te reserveren voor 100 euro!
Ik ben al een poosje niet meer met arkefly gevlogen, maar 100 eurootjes voor een lege stoel en dus een rij van 3 voor 2 personen, dat op een verre bestemming ?

Ik zou er niet eens over nadenken en doen. Op een vlucht van 10 uurtjes bv is dat dus omgerekend zo' n 5 euro pp per uur voor een stuk makkelijker zitten. Kan 1 van tweeën nog eens liggen, zit er in ieder geval geen hork naast je die de armleuning de hele tijd binnen pikt, of iemand die zijn deo is vergeten die dag, of iemand die zijn voeten breed uit in 'jouw' gebied legt, makkelijker met opstaan om naar het toilet te gaan. Enz enz enz en wat maakt het nog uit op het totaalbedrag van een vakantie ?
Het gaat om een vlucht van 3,5 uur.
Het stoort mij heel erg dat het verplicht is als je met zijn tween reist, tenzij je het niet erg vind om niet naast elkaar te zitten.
Premium Comfort Class stoelen zijn al iets ruimer dan de overige klasse.
100 euro is toch weer 100 euro! Het maakt mij niet uit dat een derde naast mij zit, zolang ik naast mijn partner zit en dat kan niet bij ArkeFly!

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

Uhm, waarom zou je niet naast elkaar kunnen zitten?
Ik reis al jaren met deze toko, reserveer altijd mijn stoelen 3 weken tevoor en zit altijd naast mijn partner. Inderdaad op Europese bestemmingen zit je 3-3 en heb je kans dat er nog iemand daarnaast komt te zitten. Maar volgens mij hebben Transavia, Onur, Sky, Corendon etc etc ook allemaal 3-3 op hun korte afstands vliegtuigen? Ik kan me vergissen natuurlijk. Wil je 2 losse stoelen en dat de 3e leeg blijft, is het toch logisch dat ze daar geld voor vragen?
Of ben je soms redelijk laat met het vastleggen van je stoelen en zijn dat de laatste 2 overgebleven plaatsen die je kan reserveren?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@lisa,
Oeps, ik was even in de veronderstelling dat het een verre vlucht was, mijn fout sorry.

Normaliter kan men juist voor 1 reisgezelschap alleen stoelen reserveren die naast elkaar zitten, ze willen vaak niet met teveel open losse plekken blijven zitten, dus ik vind het vreemd dat u niet gewoon in een rij van 3 twee stoelen naast elkaar kunt reserveren of zijn die inmiddels allemaal al geblokkeerd door anderen die een stoelreservering hebben gedaan ?

@B767-300ER,
Mijn ervaring met Transavia de laatste jaren voor de korte vluchten isinderdaad ook 2 rijen van 3.

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door lisa85 »

Voor de duidelijkheid. Wij willen niet met zijn 2en 3 stoelen nemen. Wij willen in een rij van 3 naast elkaar zitten en een onbekende 3de is vrij om naast ons te komen zitten.

Partner - Ik - Vrij voor 3de

Er zijn voldoende rijen van 3 stoelen vrij.

Het bovenstaande kan niet meer bij Arkefly. Je mag in een rij van 3 niet met 2 personen + vrij stoel voor onbekende 3de zitten, zolang er verspreid door het vliegtuig losse 1 persoonsplekken zijn. Of je moet elk een losse plek nemen of 100 euro extra betalen om naast elkaar te zitten!

Argument van Arkefly is dat ze anders lege stoelen overhouden.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

Volgens mij gaat er iets niet goed hier.
U heeft premium comfort geboekt zegt u.
Dan moet het, als het goed is, mogelijk zijn om de volgende stoelen te reserveren. (zie daarvoor ook mijn eigen website http://www.vliegschemas.nl)

1ABC DEF
2ABC DEF
3ABC
4ABC

Welke stoelen zijn er dan bezet en welke vrij en welke wilt u reserveren? Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.
Want als bv 4ABC alle 3 vrij zijn, dna moet het mogelijk zijn om 4A en 4B te reserveren. Zo werkte het in ieder geval tot 3 weken geleden nog wel toen ik zelf van deze dienst gebruik maakte....

Mail anders eens een schermafdrukje van uw reserveringspagina waarop de beschikbare en bezette stoelen staan.... [email protected]

Gesloten