LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix: Stommer dan stom?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Mail naar dynafix 18 februari 2012

Vorige week vrijdag de 10e februari heb ik mijn Samsung GT-B7722 aangetekend naar jullie opgestuurd. Op 14 februari is het door PostNL bij jullie afgeleverd.

Ik begrijp dat het toestel nog niet gerepareerd is, maar ik begrijp niet waarom ik via jullie status webpagina het toestel nog niet kan vinden.
Ik gebruik het IMEI nummer (zonder spaties e.d. en heb beide nummers geprobeerd) en mijn postcode of telefoonnummer.

Wat doe ik fout?

Samsung GT-B7722
IMEI 1: 35XXXX/XX/XXXXXX /X
IMEI 2: 35XXXX/XX/XXXXXX /X
S/N: XXXXXXXXX

(In de mail stonden hier natuurlijk wel de echte nummer)

Met vriendelijke groeten,
Henk Kelder


Antwoord Dynafix 21 februari 2012

Met de door u opgegeven gegevens kunnen wij de reparatie van het product helaas niet traceren. Als u ons kunt voorzien van het iRMA-nummer of IMEI nummer van respectievelijk deze reparatie of uw product, dan kunnen wij alle reparatiegegevens opzoeken en uw vraag correct beantwoorden.

Het IMEI nummer vindt u aan de binnenzijde van uw toestel na het verwijderen van de batterij. Ook kunt u dit nummer oproepen door *#06# in te toetsen, deze verschijnt dan in het display van uw toestel. U vindt een instructie in de bijlage van deze e-mail.


De mail bevatte ook geen bijlage...

Ben ik gek of zij?
Geen wonder dat ze zoveel kwijt raken....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het kan allemaal nog goed komen.
Ik had hetzelfde, telefoon was niet te traceren, op mails nooit antwoord gehad, maar toch de telefoon in goede orde terug ontvangen.

"Beantwoorden" van een mail, zonder deze gelezen te hebben, zit niemand op te wachten.

Heb je een printscreen van de ontvangst? Ook van de handtekening + naam?

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

De telefoon is volgens Track & Trace afgeleverd, maar de handtekening ontbreekt. Ik heb daar een hardcopy van.

PostNL gebeld en gevraagd waarom de handtekening ontbreekt. Ze gaan het uitzoeken en hebben me een formulier toegestuurd dat ik nu aan het invullen ben.

De reactie van Dynafix blijft echter verbijsterend

Ik had overigens ook gebeld met Dynafix.
Wachttijd: bijna 20 minuten, dus 9 euro. (45 ct/m)
Niet echt iets dat je dus vaker doet...

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door Dirkie »

henkkelder schreef:Ik had overigens ook gebeld met Dynafix.
Wachttijd: bijna 20 minuten, dus 9 euro. (45 ct/m)
Niet echt iets dat je dus vaker doet...
Die zijn natuurlijk al die vermiste telefoons aan het zoeken.
Maar even serieus. Het antwoord van Dynafix op de mail van TS geeft je niet echt het vertrouwen, dat er daar serieus gewerkt en gerepareerd wordt. Ik wens TS dan ook veel sterkte.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Antwoord Dynafix 22 februari 2012

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen. Hieronder vindt u onze reactie.
Beide IMEI nummers die u opgeeft zijn niet te traceren in ons systeem. Dit zal ook de reden zijn dat u de e-mail heeft ontvangen met de melding over ontbrekende informatie.
Graag willen wij u dan ook verzoeken om nogmaals te controleren wat het juiste IMEI nummer is zodat wij uw reparatie juist kunnen traceren en u een correct antwoord kunnen geven.
Indien u nog verdere vragen heeft zijn wij graag bereid deze te beantwoorden.


Ja.. moment.. ik pak mijn mobiel even om te controleren of ik de IMEI nummers goed heb opgeschreven.. ****.. waar is tie nou??

O ja, hij ligt bij jullie..... alleen zijn jullie hem kwijt...

EZELS!!!
Laatst gewijzigd door henkkelder op 22 feb 2012 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Bericht naar Dynafix 22 februari 2012

Geachte dames en heren van Dynafix,

Beide nummers zijn juist en voldoen aan de eisen gesteld aan een IMEI nummer.
Zie deze site: http://imei-number.com/imei-validation-check/

Ik stel voor dat jullie iets harder zoeken.

Met vriendelijke groeten,

Henk Kelder

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door mich24 »

wat een gezever!

verwacht je nou binnen een week je telefoon terug?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je kunt toch ook je iRMA nummer doorgeven, misschien dat ze het apparaat daar wel op vinden.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Leo The Emperor schreef:Je kunt toch ook je iRMA nummer doorgeven, misschien dat ze het apparaat daar wel op vinden.
Er is geen iRMA nummer. Mijn telefoonleverancier heeft geen contract. Het toestel is na telefonisch contact met Dynafix conform hun instructies ingestuurd en is nu zoek geraakt.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

mich24 schreef:wat een gezever!

verwacht je nou binnen een week je telefoon terug?
Lezen blijft moeilijk he...

1) sinds 10 februari zijn er 12 dagen = bijna 2 weken verstreken.

2) ik geef aan dat ik niet verwacht dat tie al klaar is, maar wel dat het raar is dat het toestel niet in de track en trace staat. Dynafix zegt toch zelf ook dat ze het toestel niet kunnen vinden....

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Status update

Intussen 4 mails heen en weer verder, waarbij Dynafix blijft stellen mijn telefoon niet te kunnen vinden. Ik moet maar bewijs leveren dat de telefoon echt is afgeleverd en dan starten ze wel een intern onderzoek.

Gelukkig was vanavond de verzamelkennisgeving aanwezig in het Track & Trace systeem van PostNL. Dit is het document wat bij aflevering van een aantal zendingen door de ontvanger - Dynafix hier - getekend moet worden.

Op deze lijst staat mijn 'barcode' - het nummer waaronder mijn telefoon aangetekend is verzonden - als eerste genoemd.

Ook staat er een handtekening van een medewerker van Dynafix onder(neem ik aan, ik ken die handtekeningen natuurlijk niet niet).

Conclusie: Mijn mobiel is gewoon afgeleverd bij Dynafix en daar 'zoek' geraakt.

Nou, ben benieuwd hoe dit verder gaat :shock:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door berndv »

Hoeveel telefoons heb je opgestuurd? Aangezien je 2 imei nummers hebt meegestuurd. Een imei is een unieke code van een telefoon en iedere telefoon heeft er maar 1

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

berndv schreef:Hoeveel telefoons heb je opgestuurd? Aangezien je 2 imei nummers hebt meegestuurd. Een imei is een unieke code van een telefoon en iedere telefoon heeft er maar 1
Normaliter heb je gelijk. Dit is echter een duosim toestel, dus met twee sims en dus met 2 imei nummers.

rivered
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:07

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door rivered »

Ik had hetzelfde moest postcode invoeren met een spatie tussen de getallen en letters en toen kwam ik er wel in..

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

rivered schreef:Ik had hetzelfde moest postcode invoeren met een spatie tussen de getallen en letters en toen kwam ik er wel in..
Dynafix zegt zelf mijn telefoon niet te kunnen vinden in hun systemen.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Statusupdate

Zo snel als Dynafix was om te roepen dat ik eerst maar moest aantonen dat ze het toestel wel ontvangen hadden....

Nu ik intussen een door Dynafix zelf getekende ontvangstverklaring van PostNL heb gestuurd krijg ik geen enkele reactie meer.....

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Mail naar Dynafix, 29 februari 2012
Hallo,

Afgelopen donderdag heb ik jullie de bewijzen geleverd dat mijn telefoon door jullie in ontvangst is genomen.

Op het moment dat jullie kunnen wijzen naar een andere partij heb ik binnen een dag antwoord…
(22 februari vraag, volgende dag antwoord: ‘Bewijs maar dat wij het ontvangen hebben’ )

Nu het duidelijk is geworden dat het zoekraken van mijn telefoon toch echt aan jullie ligt hoor ik niets,
zelfs geen bevestiging dat jullie intern op zoek zijn…

Kan ik misschien een statusupdate krijgen?

P.S. Als ik binnen een week geen reactie van jullie ontvangen heb ga ik jullie formeel in gebreke stellen en zowel het verlies als overige geleden schade op jullie verhalen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Kelder

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Status 1 maart 2012
Vanmorgen heb ik een 'terugbelverzoek' ingevuld. En warempel, om 11 uur gaat mijn telefoon (niet de zoekgeraakte :D ).

Een aardige jongeman is verbaasd dat ik nog geen response op mijn mails heb en beloofd het uit te gaan zoeken...

Ik wacht weer af.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

Toestel terecht?

Nog niks gehoord van Dynafix, maar toch nog even gecontroleerd of het toestel in de track&trace gevonden kan worden. En ja hoor.. mijn telefoon zit in de molen en verschijnt in het status scherm...

Het heeft gelukkig maar 20 dagen geduurd nadat ik het verzonden heb..

Ben benieuwd hoe het verder gaat....

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Dynafix: Stommer dan stom?

Ongelezen bericht door henkkelder »

JAAAAAAAAA ik heb mijn telefoon terug

Jammer alleen dat de klacht waarom ik hem nu een maand geleden opstuurde niet verholpen is... :cry:

Gesloten