LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Elise-Catherine

Re: Turien en Co wil nog geld van eigen risico 2008 zien

Ongelezen bericht door Elise-Catherine »

In de polis van de aanvullende verzekering stond heel duidelijk vermeld dat wij voor 200 resp. 250 euro per perssoon vezekerd waren voor medicijnen geleverd door een erkende apotheek en voorgeschreven door een geregistreerde arts. Alle medicijnen waren voorgeschreven door de huisarts en geleverd door onze vaste apotheek. Er is geen speld tussen te krijgen wat er in de polis stond voor die jaren. Er is ook niets anders van te maken of te verzinnen.

aardjee

Ongelezen bericht door aardjee »

Maar het is een aanvullende verzekering, dan heb je nog steeds het wettelijk eigen risico voor geneesmiddelen. Dus pas boven het eigen risico krijg je vergoed
Dat is ook een van de redenen waarom er steeds wordt gezegd dat mensen met aanvullende verzekeringen vaak onnodig oververzekerd zijn.

Elise-Catherine

Ongelezen bericht door Elise-Catherine »

Daar ben ik het niet mee eens. Een aanvullende verzekering staat apart van de basisverzekering.

lilith1980

Ongelezen bericht door lilith1980 »

Moet u het daarna niet zelf declareren ten rekening van de aanvullende verzekering?

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Begrijp ook niet waarom mensen voor zo`n relatief onbekende naam gaan.
Een zorgverzekering is toch geen zak kattengrit?

marion69

Ongelezen bericht door marion69 »

Turien en co hanteerd dus een verjaaringstermijn van 3 jaar?Nou niet dus! Ik kreeg in februari 2012 nog een rekening gepresenteerd over 2008. Ik zou 4 keer een herinnering hebben ontvangen, niet dus! Gelijk een aanmaning sturen, idioot gewoon :evil: .Maar zoals turien zelf hier schrijft : hoef ik niet te betalen want het is 4 jaar geleden :wink:

ikbentammie

Ongelezen bericht door ikbentammie »

Aangezien ik lees dat communiceren via deze website beter verloopt, probeer ik het hier even.

Beste Turien,

Gisteren (28-02-2012) heb ik een brief gekregen over eigen bijdrages van 2008. Het betreft hier een 2e aanmaning die binnen 2 weken betaald moet zijn en is gedagtekend 17 februari 2012. Ik kreeg hem gister. Hoe kan dit?

Nu gaat het om een eigen bijdrage op een geneesmiddel, terwijl ik destijds verzekerd was voor die eigen bijdrage, volledig. Hoe kan dit?

Verder vraag ik mij af; Is deze vordering inmiddels al verjaard?

Ik vind het echt belachelijk om daar nu een brief over te ontvangen.

Graag ontvang ik een reactie.

ikbentammie

Elise-Catherine schreef:In de polis van de aanvullende verzekering stond heel duidelijk vermeld dat wij voor 200 resp. 250 euro per perssoon vezekerd waren voor medicijnen geleverd door een erkende apotheek en voorgeschreven door een geregistreerde arts. Alle medicijnen waren voorgeschreven door de huisarts en geleverd door onze vaste apotheek. Er is geen speld tussen te krijgen wat er in de polis stond voor die jaren. Er is ook niets anders van te maken of te verzinnen.
Klopt. Ik was volledig verzekerd voor die eigen bijdrage, heb dus ook een rekening voor medicijnen.. Meneer/mevrouw Aardjee slaat volledig de plank mis in deze. Eigen bijdrage voor geneesmiddelen valt nooit onder een eigen risico en had ik verzekerd in een aanvullende verzekering.

Turien & Co. Assurade

Ongelezen bericht door Turien & Co. Assurade »

Beste ‘Ikbentammie’,

Wij nemen graag contact met u op. Zou u uw cliënt- en polisnummer, samen met het telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken, willen sturen naar: [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren

ikbentammie

Turien & Co. Assurade schreef:Beste ‘Ikbentammie’,

Wij nemen graag contact met u op. Zou u uw cliënt- en polisnummer, samen met het telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken, willen sturen naar: [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Gisteren ontving ik een brief van jullie. Nu is het zo dat daar dit stukje in staat:

Volgens artikel 3:307 BW bedraagt deze termijn 5 jaar na het opeisbaar worden van de vordering. De verzekeraar heeft daarom na betaling van de nota aan de zorgverlener en uitgaande van tijdige verrekening van het eigen risico, 5 jaar de tijd om het bedrag bij haar verzekerden terug te vorderen. Dit ongeacht of de polis nog van kracht is.

U zegt hier toch telkens dat Turien&Co een verjaringstermijn van 3 jaar hanteert? Daarover wordt niet gesproken in de brief. Voelen jullie misschien nattigheid dat jullie te laat zijn met het opeisen van jullie vordering dat jullie mij niet de juiste termijn noemen? Of weten jullie zelf niet meer waar jullie mee bezig zijn?

Weet iemand misschien waar ik die termijn van 3 jaar kan vinden?

AstridA

Ongelezen bericht door AstridA »

Mijn e-mail vandaag naar Turien en Co:

Geachte dames/heren,

Begin maart dit jaar ontving ik van de bewoner van mijn vorige huis een tweede aanmaning van Turien en Co, waarin u aangeeft dat u –ondanks eerdere betalingsverzoeken- het saldo van het eigen risico ad € 150,00 over het jaar 2008 nog niet door u is ontvangen.
U heeft deze 2e aanmaning verstuurd naar het adres waar ik al 3 jaar niet meer woon.
Deze brief kwam bij mij als donderslag bij heldere hemel, ik heb nooit eerder een brief van u ontvangen, maar wellicht komt dat door de verkeerde adressering.

In 2009 ben ik overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Niet beter wetende dat mijn polis bij Turien en Co afgehandeld was heb ik de facturen, overzichten en specificaties van 2008 niet meer. Ik ben verhuisd en bij een verhuizing ruim je over het algemeen alles op wat afgedaan is.
U heeft nog wel de declaraties, overzichten en specificaties want kennelijk is bij u wel bekend dat ik dit bedrag nog over 2008 moet betalen.

Ik vind het heel vervelend dat u na al die tijd hier nog eens mee aankomt, dat zult u vermoed ik wel begrijpen. U dreigt tevens met een deurwaarder, waarom? U stuurt jaren later nota’s naar een verkeerd adres! Als uw administratie in 2008 of 2009 op orde was dan was er vermoedelijk niets aan de hand geweest. Ik ben zeer nauwkeurig met mijn administratie en dit komt mede door het feit dat ik het voor mezelf overzichtelijk houd door afgedane zake niet eeuwig te bewaren.
U kiest er voor 4 jaar laten rekeningen te sturen met als gevolg dat het wel een zo zou kunnen zijn dat mensen verhuisd zijn en dus niet op de hoogte zijn van uw correspondentie. De opmerkingen over het verhogen van de hoofdsom met rente en gerechtelijke kosten neem ik dan ook niet serieus.
Ik ben zeker bereid dit bedrag te betalen als blijkt dat ik u dat nog verschuldigd ben, maar u zult ook begrijpen dat ik het één en ander na zoveel tijd wel wil kunnen controleren alvorens ik overga tot betalen.

Vriendelijk verzoek ik u alle declaraties, overzichten, betalingen en specificatie over 2008 per e-mail mij te doen toekomen.
In afwachting van uw bericht, tekent,

met vriendelijke groet,

Turien & Co. Assurade

Beste AstridA,

Met vriendelijke groet,

aschmaa

Ongelezen bericht door aschmaa »

Inmiddels ben ook ik diverse malen met Turien in contact getreden. Eerst heb ik via de e-mail gereageerd met de mededeling dat ik best mijn eigen risico over 2008 alsnog wil voldoen, maar omdat ik fiscaal benadeeld ben, doordat de kosten nu in 2012 vallen, ik voor wilde stellen om er een fiscale correctie op toe te passen. Immers ik kan er nets aan doen dat Turien zijn administratie niet op orde heeft. Hierop ontving ik een ontavngst bevestiging met de mededeling dat mijn mail in behandeling zou worden genomen. Na ruim 2 maanden niets te horen ontving ik een aanmaning tot betaling. Hierop heb ik Turien gebeld en dat was heel verhelderend. Degene aan de telefoon heeft geen flauw benul van wat er speelt, alleen de opdracht om te zeggen dat ik moet betalen. Ik heb uitgelegd dat ik dat ook wel wil, maar dat ik op reactie wacht nav mijn voorstel. Gezegd wordt dat ik niet hoef te betalen en dat alles in overweging wordt genomen. Vervolgens krij ik na 3 maanden een aanmaning met dreiging om de gerechtsdeurwaarder in te zetten. Ik kan maar 1 ding adviseren. Zo snel mogelijk weg bij Turien en CO en nooit meer terug. Wat een puinhoop

Turien & Co. Assurade

Beste Aschmaa,

Met vriendelijke groet,

aschmaa

Dit is nu wel heel frapant. De klacht is al ruim een half jaar in het bezit van Turien. tot op heden is daar alleen via een ontvangstbevestiging op gereageerd. Ook heb ik reeds telefonisch contact gehad met Turien, waar men mij ook heeft toegezegd mij te zullen helpen. Het enige dat ik echter ontvang zijn aanmaningen en dreigementen......

Ik zal mijn verhaal opnieuw toesturen, aangezien ook deze kant van de administratie klaarblijkelijk niet op orde is

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

elsie catherine:Had in 2008 en 2009 een aanvullende verzekering bij Turien, waar duidelijk in staat dat ik via de aanvullende verzekering was verzekerd voor resp. 200 en 250 euro per persoon per jaar.
In de polisvoorwaarden van de aanvullende verzekering staat altijd de " na-u" clausule. Dit betekent dat een andere verzekering, bijvoorbeeld de basisverzkering eerst wordt aangesproken. Ook als daar een eigen risico voor geldt.
Dus de aanvullende verzekering is alleen bedoeld voor : medicijnen die niet door de basisverzekering vergoed worden en eventueel voor de eigen bijdragen die voor bepaalde medicijnen in de apotheek gevraagd worden.
Wat de verjaring betreft , zijn de regels anders dan voorgespiegeld door consumentenorganisaties. In een ander topic , of misschien ook wel in deze draad, wordt dit uitvoerig uitgelegd. Ik meen me te herinneren dat de verjaringstermijn de normale zakelijke verjaringstermijn is, die overal geldt. Er is een uitzondering als de zorgverlener de rekening meer dan 2 jaar later stuurt. Maar de zorgverzekeraar mag hem wel laten liggen.

misspepper

Ongelezen bericht door misspepper »

Ook ik heb mijn buik werkelijk vol van deze zogenaamde assuradeuren. Ze blijven maar onduidelijke rekeningen sturen. Alles achterstallig en vaak niet meer te achterhalen. Eigenbijdrageregeling 2008 netjes in delen terugbetaald, 2009 netjes terugbetaald, 2010 netjes terugbetaald, eigen risico 2011 netjes betaald. En nog blijven ze rekeningen sturen en correctiespecificaties. Ik heb geen vrijwillige eigen risico dus die bedragen kunnen het ook niet zijn. Als je met hen correspondeert zeggen ze binnen 4 weken te zullen antwoorden. Nou echt niet! Als je belt krijg je één of andere Virginia aan de lijn die nog te onbehoorlijk voor woorden en chagrijnig je te woord staat. Dus ik ben het zo vreselijk zat. Ik heb besloten ook maar eens een mail te sturen aan Fincover van het Ministerie van Financiën. Verdere correspondentie met Turien en Co heeft totaal geen zin. Zij hebben gelijk, punt uit.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Hallo ,
Ik leef met je mee. het is schandelijk hoe je uitgekleed wordt zonder dat zij de bewijzen daarvoor verplicht moeten opsturen. Dat is iets dat in ieder geval zou moeten veranderen. De zoegverzekeraar moet altijd de bewijzen in de vorm van rekeningen meesturen. Anders is het natuurlijk een ongrijpbare, bodemloze put. Opvallend is dat op dit forum deze klachten alleen van Turien verschijnen. Met andere woorden, de andere zorgverzekeraars handelen dit beter af. Ik weet niet wat Fincover is. Je kunt beter schriftelijk klagen bij Turin en daarna in beroep gaan bij de SKGZ. Welke zorgverzekeraar zit achter Turin of welke zorgverzekeraarS? Kun je daar wellicht ook terecht?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Up ^

aschmaa

14 maart 2012 10:33
Beste Aschmaa,

Met vriendelijke groet,
Direct na ontvangst van deze mededeling van Turien, heb ik alle gevraagde gegevens, voor de zoveelste maal doorgegeven.
Zoals te verwachten, is het tot op heden volledig stil vanaf Turien

Gesloten