Het weekend is voorbij. Ze zijn weer wakker.deoxxiomedewerker schreef:Beste consequence,
Uw forum bericht van 13 januari jl. maakt duidelijk dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Tevens weet u niet of uw annulering inmiddels juist is verwerkt in onze administratie. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Laila
De Oxxiomedewerker
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annuleren contract Oxxio binnen 8 dagen haast onmogelijk
Re: Annuleren contract Oxxio binnen 8 dagen haast onmogelijk
Re: Annuleren contract Oxxio binnen 8 dagen haast onmogelijk
Hallo,
Ook ik had verleden week woensdag een verkoper van Oxxio aan de deur. De aanbieding, een energiepakket À (bij laag verbruik, 1-2 persoonshuishouding) geen vastrecht voor electra en gas, en vier maanden gratis stroom (bij pakket A was dit 800 KwH).
Ook waren zei, volgens zeggen van de jongeman, goedkoper qua prijs voor gas en electriciteit.
Ik heb hem gezegd dat ik een eerlijke vergelijking wilde maken dus de prijzen met mijn huidige leverancier wilde vergelijken. Natuurlijk was het een nu of nooit aanbieding (klopte niet want ze staat gewoon op de site). Teken alvast, je krijgt een welkomstpakket, en hebt hierna 7 dagen de tijd om met één simpel telefoontje door te geven als je ervan af ziet.
Enfin zaterdag pakket binnen met de tarieven, jaarafrekening 2011 erbij, bleek dat ik qua verbruik in pakket B zou vallen. 60 Euro voordeel al weg, dinsdag Essent gebeld voor de tarieven conform mijn contract bij hun. Maakte Essent mij een aanbieding die beter was dan de prijzen van Oxxio. Zelfs die vier maanden stroom konden niet op tegen de lagere prijzen op jaarbasis. Woensdag Oxxio gebeld via hun gratis nummer waar het afmelden van de aanbieding zelfs in het voorkeur menu staat. Bleek ik al als nieuwe klant aangemeld te staan....de klantenservice moest mijn aanmelding gaan annuleren, want er was een fout gemaakt, ik was te vroeg "doorgezet".
De mevr van de klantenservice erkende de fout (systeemfout), en zou de annulering in gang zetten, ik zou hier ook een bevestiging van krijgen (hoewel dit niet gebruikelijk was). Gisteravond een mail van Essent, ze hadden mijn opzegging binnen..ojee...vanmorgen gelijk met Essent gebd die mij met klem zeiden om meteen met Oxxio te bellen en vooral die bevestiging zwart op wit te krijgen. De opzegging zat nog in een vroeg stadium bij hun, dus het kon nog worden rechtgetrokken.
Weer met Oxxio gebeld, geen klantenservice deze keer maar een meneer van het hoofdkantoor. Inderdaad mevrouw, uw klacht is volledig terecht, u was op tijd met uw afzegging maar u bent al na 4 dagen doorgezet als klant. Systeemfout, en hij kon helaas de status niet zien (of de annulering al in gang was gezet omdat hij de notities vd klantenservice niet kon zien. Belt u morgen even terug dan hebben ze tijd gehad om het in orde te maken.
Geen goed gevoel, via Google hier terecht gekomen, begrepen dat ik niet de enige was en dat er actie vereist was om erger (geen annulering meer mogelijk) te voorkomen.
Ik zag de reactie en het mailadres van oxxiomedewerkster Laila en besloot mijn verhaal te mailen. Ik werd binnen een half uur (echt heel snel) gebeld door Michaël van de Special Attention Desk) Hij was gelijk na binnenkomst van mijn mail naar de betreffende afdeling gegaan en heeft de boel voor mij geannuleerd. Ook heb ik binnen het uur een bevestigingsmail van hem gekregen van de annulering met excuses.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van zijn directe aanpak! Het is natuurlijk niet gegaan zoals het hoort, er is ergernis, maar als het zo snel en duidelijk wordt opgelost dan mag dat ook wel eens gezegd worden.
Ik hoop dat lezers na mij hier iets aan hebben. Het is verstandig om kritisch naar je energieverbruik en tarieven te kijken, maar doe dat via internet, waar de aanbiedingen vaak duidelijker worden toegelicht dan via telefoon of aan de deur!
Ook ik had verleden week woensdag een verkoper van Oxxio aan de deur. De aanbieding, een energiepakket À (bij laag verbruik, 1-2 persoonshuishouding) geen vastrecht voor electra en gas, en vier maanden gratis stroom (bij pakket A was dit 800 KwH).
Ook waren zei, volgens zeggen van de jongeman, goedkoper qua prijs voor gas en electriciteit.
Ik heb hem gezegd dat ik een eerlijke vergelijking wilde maken dus de prijzen met mijn huidige leverancier wilde vergelijken. Natuurlijk was het een nu of nooit aanbieding (klopte niet want ze staat gewoon op de site). Teken alvast, je krijgt een welkomstpakket, en hebt hierna 7 dagen de tijd om met één simpel telefoontje door te geven als je ervan af ziet.
Enfin zaterdag pakket binnen met de tarieven, jaarafrekening 2011 erbij, bleek dat ik qua verbruik in pakket B zou vallen. 60 Euro voordeel al weg, dinsdag Essent gebeld voor de tarieven conform mijn contract bij hun. Maakte Essent mij een aanbieding die beter was dan de prijzen van Oxxio. Zelfs die vier maanden stroom konden niet op tegen de lagere prijzen op jaarbasis. Woensdag Oxxio gebeld via hun gratis nummer waar het afmelden van de aanbieding zelfs in het voorkeur menu staat. Bleek ik al als nieuwe klant aangemeld te staan....de klantenservice moest mijn aanmelding gaan annuleren, want er was een fout gemaakt, ik was te vroeg "doorgezet".
De mevr van de klantenservice erkende de fout (systeemfout), en zou de annulering in gang zetten, ik zou hier ook een bevestiging van krijgen (hoewel dit niet gebruikelijk was). Gisteravond een mail van Essent, ze hadden mijn opzegging binnen..ojee...vanmorgen gelijk met Essent gebd die mij met klem zeiden om meteen met Oxxio te bellen en vooral die bevestiging zwart op wit te krijgen. De opzegging zat nog in een vroeg stadium bij hun, dus het kon nog worden rechtgetrokken.
Weer met Oxxio gebeld, geen klantenservice deze keer maar een meneer van het hoofdkantoor. Inderdaad mevrouw, uw klacht is volledig terecht, u was op tijd met uw afzegging maar u bent al na 4 dagen doorgezet als klant. Systeemfout, en hij kon helaas de status niet zien (of de annulering al in gang was gezet omdat hij de notities vd klantenservice niet kon zien. Belt u morgen even terug dan hebben ze tijd gehad om het in orde te maken.
Geen goed gevoel, via Google hier terecht gekomen, begrepen dat ik niet de enige was en dat er actie vereist was om erger (geen annulering meer mogelijk) te voorkomen.
Ik zag de reactie en het mailadres van oxxiomedewerkster Laila en besloot mijn verhaal te mailen. Ik werd binnen een half uur (echt heel snel) gebeld door Michaël van de Special Attention Desk) Hij was gelijk na binnenkomst van mijn mail naar de betreffende afdeling gegaan en heeft de boel voor mij geannuleerd. Ook heb ik binnen het uur een bevestigingsmail van hem gekregen van de annulering met excuses.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van zijn directe aanpak! Het is natuurlijk niet gegaan zoals het hoort, er is ergernis, maar als het zo snel en duidelijk wordt opgelost dan mag dat ook wel eens gezegd worden.
Ik hoop dat lezers na mij hier iets aan hebben. Het is verstandig om kritisch naar je energieverbruik en tarieven te kijken, maar doe dat via internet, waar de aanbiedingen vaak duidelijker worden toegelicht dan via telefoon of aan de deur!