Mathilde,
Dat klopt er zijn wel veel aanbieders waar ze betaalafspraken mee hebben. Desalniettemin waarschuwen ze wel dat het kan gebeuren dat mensen het zelf moeten voorschieten. Er zijn mensen die nog geen 100 euro kunnen voorschieten, dus die zijn vlug klaar. Ook kan het zo zijn dat de eigen bijdrage een stuk hoger is omdat ze er geen contract mee hebben. Zaken die sommigen helemaal niet kunnen betalen.
Ik denk ook wel dat u gelijk heeft dat de verzekeraars liever zo veel mogelijk natura polissen afsluiten. Immers hoe meer verzekerden deze polis hebben, hoe beter ze kunnen onderhandelen over de zorgcontracten. Ook vrees ik dat bij stijgende populariteit van de restitutiepolissen het prijsverschil groter wordt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] menzis en contracten.
-
Re: menzis en contracten.
ik ben dan verzerd met een zorg op maatpolis..nou nou 4 euro(nou ja kan voor veel mensen een hoop geld zijnd at weet ik!)
idd wat mij tegenhield was..u moet dan de rekening eerst zelf betalen(wat je vroeger dus had bij particulier)en dan krijgt u het weer terug,
en dat zit nog steeds in mijn hoofd.
misschien schrijven ze het idd zo dat men bang wordt...
ik wel in elk geval,nou heb ik het niet slecht,maar ik moet zovaak naar ziekenhuis en vaak bedoel ik vaak dat ik dan wel een vette bankrekening mag hebben dat is niet te doen...
ik durf het niet aan eelijk gezegd,
wat ik al zei nu heb ik niks te klagen dus waarom zou ik....en ik weet niet of ik dan ook nog gezeur krijg met acceptatie,denk het niet want het is basis,maar je weet het niet met die tenten...straks zitten ze aan mijn aanvullende en dan ben ik de klos...no way..
ik kan niet overstappen op wat anders want ik wordt niet geaccepteerd...
nou wil ik ook niet overstappen hoor...
en ja dat cz die borstoperaties niet meer uitvoerde,wat ik weet is dat ze nu heel erg kijken hoe de kwaliteiten zijn van ziekenhuizen.
hier eentje in rdam ,ijsseland heeft ook een tijdje op de zwarte lijste gestaan en werd niet vergoed,ziekenhuis moest zich eerst weer bewijzen...nouja dat vind ik alleen maar goed,eerlijk gezegd.
maar menzis ontzegd nu de st maartenskliniek...vooral op heupen geloof ik...
daar onthou ik me even van....heb de brief niet bij de hand.
het is een duur ziekenhuis dat weet ik wel...maar ja heel wat mensen gaan er heen omdat het een heeeeeeeeeeeel goed ziekenhuis is..dus veel gedupeerden en boze mensen..
ik vind het echt sorry dat ik zo zeg een maffia streek!! niet meer en niet minder...
mathilde werk je in de zorg ofzo?gewoon informatief hoor..
idd wat mij tegenhield was..u moet dan de rekening eerst zelf betalen(wat je vroeger dus had bij particulier)en dan krijgt u het weer terug,
en dat zit nog steeds in mijn hoofd.
misschien schrijven ze het idd zo dat men bang wordt...
ik wel in elk geval,nou heb ik het niet slecht,maar ik moet zovaak naar ziekenhuis en vaak bedoel ik vaak dat ik dan wel een vette bankrekening mag hebben dat is niet te doen...
ik durf het niet aan eelijk gezegd,
wat ik al zei nu heb ik niks te klagen dus waarom zou ik....en ik weet niet of ik dan ook nog gezeur krijg met acceptatie,denk het niet want het is basis,maar je weet het niet met die tenten...straks zitten ze aan mijn aanvullende en dan ben ik de klos...no way..
ik kan niet overstappen op wat anders want ik wordt niet geaccepteerd...
nou wil ik ook niet overstappen hoor...
en ja dat cz die borstoperaties niet meer uitvoerde,wat ik weet is dat ze nu heel erg kijken hoe de kwaliteiten zijn van ziekenhuizen.
hier eentje in rdam ,ijsseland heeft ook een tijdje op de zwarte lijste gestaan en werd niet vergoed,ziekenhuis moest zich eerst weer bewijzen...nouja dat vind ik alleen maar goed,eerlijk gezegd.
maar menzis ontzegd nu de st maartenskliniek...vooral op heupen geloof ik...
daar onthou ik me even van....heb de brief niet bij de hand.
het is een duur ziekenhuis dat weet ik wel...maar ja heel wat mensen gaan er heen omdat het een heeeeeeeeeeeel goed ziekenhuis is..dus veel gedupeerden en boze mensen..
ik vind het echt sorry dat ik zo zeg een maffia streek!! niet meer en niet minder...
mathilde werk je in de zorg ofzo?gewoon informatief hoor..
-
Dit noem ik wil opdringen je verplichten na een ander ziekenhuis te gaan.
even een dom Voorbeeld
Mevrouw X ( 81 Jaar )uit Maastricht kan niet meer bij haar ziekenhuis terecht.
Wordt verplicht na AMC in Amsterdam te gaan.
Ziet U als een hoogbejaarde na AMC gaan?, Dat ze toevallig daar wel contract mee willen hebben. en het bezoek zo ver rijden.
Het wordt gekker en gekker mee die ziekenverzorger b.v`s.
Zij maken misbruik van, Wij allemaal verplicht nodig hebben. hè kunnen ze doen wat ze willen. Dan is in België toch wel beter geregeld.
Maar goed is niet alleen mee ziekenhuizen joh ze seiken ook mee mijn apotheek LOL. echt een onderwerp voor Radar.
even een dom Voorbeeld
Mevrouw X ( 81 Jaar )uit Maastricht kan niet meer bij haar ziekenhuis terecht.
Wordt verplicht na AMC in Amsterdam te gaan.
Ziet U als een hoogbejaarde na AMC gaan?, Dat ze toevallig daar wel contract mee willen hebben. en het bezoek zo ver rijden.
Het wordt gekker en gekker mee die ziekenverzorger b.v`s.
Zij maken misbruik van, Wij allemaal verplicht nodig hebben. hè kunnen ze doen wat ze willen. Dan is in België toch wel beter geregeld.
Maar goed is niet alleen mee ziekenhuizen joh ze seiken ook mee mijn apotheek LOL. echt een onderwerp voor Radar.
-
Graag hulp van Trosradar. Belangrijk onderwerp. Wat zijn de juridische kanten? Kan Menzis zich beroepen op het feit dat veel meer zorgverzekeraars laat met contracteren waren? Zie ook reacties Menzis in onderwerp " apotheek Budel" onder Zorginstellingen.