LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef: Hahahahahahaha...........yeah right :shock:
Je pincode moet je geheim houden maar internetbankieren mag je aan een vertrouwd persoon geven ?????
Haha inderdaad. :shock:
Lol.
Als je (lang) op vakantie gaat of ziek (ziekenhuis) bent of anderszins je niet zelf in staat bent je bankzaken bij te houden, is er toch wel 1 persoon (echtgeno(o)t(e), ouder, kind, broer, zus die je dit toe vertrouwd?

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik geloof niet dat de ING dit echt belangrijk vind. Immers, hun eigen app voor de mobiele telefoons controleerde jaren lang niet of deze wel met de ING communiceerde. :wink:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door CB »

De app voor de mobiele telefoon van de ING bestaat pas een half jaar of zo. De app waarmee je je saldo kunt opvragen (ING saldochecker), is geen app van de ING, maar van Reinier Goltstein en die heeft niets met de ING te maken.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is in het nieuws geweest. De app is wel degelijk verbonden aan de ING. Zij hebben daar reclame voor gemaakt op TV. En verwijzen er ook nog naar op hun website. De app doet meer dan alleen je saldo checken.

http://www.ing.nl/particulier/mobiel/ip ... or-iphone/

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door CB »

Ja dat klopt wel, maar deze app is pas een half jaar op de markt en jij hebt het over een app die er al jaren is en dat is de saldochecker. En dat is deze app.

https://play.google.com/store/apps/deta ... ldoChecker

student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

Ook heb ik de Friesland Bank benaderd hoe zij hier mee omgaan. Zij hebben deze regel niet dat je dient in te loggen.
Nee, u bent niet verplicht om binnen een bepaalde tijd in te loggen bij Internetbankieren.
Als u geen rekeningafschriften ontvangt, adviseren wij wel om af en toe een overzicht te printen. Dit is dan voor uw eigen administratie.

Als u gebruik maakt van Internetbankieren ontvangt u standaard geen rekeningafschriften.
U kunt wel aangeven dat u toch graag rekeningafschriften wilt ontvangen. Dit kunt u telefonisch aanvragen via onze Service Desk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dus student.......

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

student538 schreef:Ook heb ik de Friesland Bank benaderd hoe zij hier mee omgaan. Zij hebben deze regel niet dat je dient in te loggen.

Dus is deze bank verkeerd bezig, als iemand onbevoegd geld van de rekening haalt.

Dus verwachten wij hier nog de rest van de Nederlandse banken met hun visie! :lol:

friemeltje
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2012 20:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door friemeltje »

Ik bankier in Duitsland betere voorwaarden etc. dan in dit land.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

friemeltje schreef:Ik bankier in Duitsland betere voorwaarden etc. dan in dit land.
Ik in België ook!

friemeltje
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2012 20:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door friemeltje »

Is ook een prima land om te bankieren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:Dus student.......
It giet oan!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Wim2007 »

student538 schreef:Als je internet bankieren hebt dan dien je bij veel banken minimaal één keer in de week in te loggen. De ASN bank geeft aan dat wanneer je met vakantie of tijdens ziekte hier per individueel geval naar gekeken wordt
Een soortgelijke bepaling wilde Moneyou minder dan een jaar geleden ook vastleggen in de algemene voorwaarden. Het leverde Moneyou veel klachten op. Daarom werd besloten om de strenge inlogverplichting weer terug te draaien.
zie: http://www.nu.nl/internet/2557443/money ... terug.html

student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

Daarop wordt vermeld om fraude te voorkomen. Echter Moneyou is een spaarrekening geen betaal. Dus zoveel fraude kan daar niet gepleegd worden? Alleen dat je geld naar jouw eigen betaalrekening zou gaan.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door gezondheid »

http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... latigheid/

In Kassa van afgelopen zaterdag kon u item zien over de nieuwe voorwaarden. De hoogleraar gaf aan dat je bijvoorbeeld alles up to date dient te houden van je computer zoals Adobe Flash Player dat veelal niet gedaan wordt. Daarop was een antwoord dat dit niet hoeft. Het lijkt mij dat de voorwaarden dan niet altijd even duidelijk zijn. Verder dien je 1 keer in de 2 weken minimaal in te loggen tenzij dit niet mogelijk was. Ik denk dat daarin veel discussie zal ontstaan wanneer het wel of niet mogelijk is? Ben je op vakantie? Is het dan wel mogelijk? Je kunt immers naar een internet café gaan. Maar daarvan weet je niet of de computer die je daar gebruikt wel veilig genoeg is? In een andere uitzending gaf Kassa aan dat er een einde komt aan Windows XP, althans update's worden dan stopgezet per april 2014. Mag je dan wel Ubuntu gebruiken? Is dit wel veilig genoeg? Voor Ubunut verschijnen zeer regelmatig update's....

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik log meestal in waneer het uitkomt of er aan denk. Nog nooit gelezen "duidelijk" dat je echt elke keer eens in de zeveel tijd oet inloggen. Het is natuurlijk wel slim om te doen.

Over vakantie, als je op vakantie bent kan je niet inloggen. Je moet wel gek zijn om dat
in een internet cafe te doen. EN verder is er nisk om mee in te loggen. dus niet een regel die houdbaar is.

We zouden het ook kunnen omdraaien. de banken gana maar 1 keer per 14 dagen een e-mail sturen met saldo op je rekening. Aan de hand daar van kan je nog verder kijken :O Zou evengoed niet slecht idee zijn.
En je krijgt nog steeds (als je slim bent) elke maand afschriften van de bank. en bewaart ze netjes voor jaren.

Daarnaast, heb windows net een schop onder zijn ... gegevens als basis besturings systeem.
De banken kunnen wel gana eisen, maar dan moet het wel gericht zijn op ELK besturing systeem en versie.
En zolang ze dat niet goed ondersteuenen vraga ik me af hou houdbaar het is.
De banken hebben ons die onzin wel opgedrongen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik ben van mening dat wanneer je niet in die twee weken niet inlogt dat er dan een beveiliging opkomt. Bij de ING krijg je bijvoorbeeld een extra code toegestuurd als je inlogt met een andere computer. Ik vind het niet handig dat je zo vaak moet inloggen. Bij de TRIODOS bank krijg je papieren bankafschriften maandelijks opgestuurd. Als je daar het mee wil doen?! Ook bij de ING kun je papieren afschriften krijgen maandelijks. Ik vind dan niet dat je ook nog eens zo vaak moet gaan inloggen!

Gesloten