LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Het is niet alleen Samsung. Philips en CI+ geeft ook problemen.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=37540
Samsung heeft nou eenmaal de meeste LCD TV's die volgens Ziggo geschikt zijn. Kans op een Samsung is dus groter.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=37540
Samsung heeft nou eenmaal de meeste LCD TV's die volgens Ziggo geschikt zijn. Kans op een Samsung is dus groter.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
@Winterman,
Dit is een link uit 2008
Ik zal mezelf nog even quoten :
Dit is een link uit 2008
Ik zal mezelf nog even quoten :
Den Bosch is Ziggo en QAM256, mijn ex- vrouw en ik wonen er. Bij haar was het waar er een paar software updates van Philips nodig waren om de CI+ module aan de praat te krijgen.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hallo Bedo_01,
Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad makkelijker en overzichtelijker dat alle informatie even in een post staat.
@KarlineS
@schouwenaarr
Bedankt voor de informatie. Ik heb de gegevens weer doorgestuurd naar een collega. Hij stuurt het daarna direct door naar Samsung.
Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is zal ik dit zeker op dit forum met jullie delen.
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de informatie.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad makkelijker en overzichtelijker dat alle informatie even in een post staat.
@KarlineS
Zoals Winterman ook al aangeeft ligt jou probleem waarschijnlijk bij je tv. Ik zou dit toch even met de winkel of fabrikant overleggen.KarlineS schreef:Ik woon in Zeist en heb ook sinds +- 5 dagen storing op verschillende zenders via Ziggo, alle RTL zenders en SBS6. Alle overige zenders werken prima. Ik heb een Samsung CI.
Echter heb ik nog een bijkomend probleem, waarvan ik niet weet of het mijn Samsung TV is, of dit ook een gevolg is van iets bij Ziggo. De kleuren van mijn beeld verdwijnen langzaam, waardoor het na een uur/ 2 uur helemaal flets is. Ook voelt het scherm erg warm aan. Mijn TV is nu ongeveer 3 jaar oud en nog nooit eerder problemen mee gehad.
Is er iets wat ik kan aanpassen om de storing te verhelpen? (instellingen...?)
@schouwenaarr
Bedankt voor de informatie. Ik heb de gegevens weer doorgestuurd naar een collega. Hij stuurt het daarna direct door naar Samsung.
Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is zal ik dit zeker op dit forum met jullie delen.
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de informatie.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Sorry, nu begrijp ik het even niet.bprosman schreef:@Winterman,
Dit is een link uit 2008
Ik zal mezelf nog even quoten :Den Bosch is Ziggo en QAM256, mijn ex- vrouw en ik wonen er. Bij haar was het waar er een paar software updates van Philips nodig waren om de CI+ module aan de praat te krijgen.
Wat is een link uit 2008?
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Nee ik keek kippig... zoals ik al zei.. de Philips issues herken ik wel maar die zijn bij mijn ex-vrouw opgelost met een software update in Jan/Feb.Sorry, nu begrijp ik het even niet.
Wat is een link uit 2008?
Ik zie dat er op 25 April zelfs nog een software update is... niet Ziggo, CI+ gerelateerd echter.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Het kan best zijn dat Philips hier betere op inspeelt dan Samsung. Ze zitten natuurlijk wel iets dichter bij het vuur. Ziggo heeft hier echter ook verantwoordelijkheid in.
Ziggo goedgekeurd, terwijl ze nu dus allang op de hoogte zijn van de problemen, maar niks geen bijstelling of waarschuwing. Daar mag ook wel eens wat van gezegd worden.Hier vind je per merk een overzicht van gecertificeerde televisiemodellen die door Ziggo zijn goedgekeurd voor gebruik met de Digitale Televisie Module.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hallo Alex van het Ziggo-team,
De monteur is zojuist bij ons thuis geweest. Hij heeft geprobeerd een nieuw main PC bord te plaatsen maar toen hij dat geplaatst had gaf de TV helemaal geen sugar. het oude mainbord is toen weer teruggezet.
Wij hebben ook nog met een nieuwe SMIT-decoder geprobeerd, maar ook dat loste niets op.
Ook hij had het vermoeden dat er wel eens een software-update nodig zou kunnen zijn vanuit Samsung......
Nu afgesproken dat zij nog een keer langskomen met weer een nieuw main PC bord (het kan natuurlijk zijn dat deze toevallig stuk was) èn een leenTV om dan te kijken of die het wèl doet.
Kortom: allemaal best teleurstellend want ons probleem is nog niet opgelost.
Mijn TV is de volgende:
Samsung UE55C6700USXZG met Smit-module.
Toch snap ik het allemaal niet: hoe kan het dat mij TV het wèl doet met een externe decoder (dat liet de ziggomonteur mij zien).
Dan kan het toch alleen maar zitten in de verbinding CI+ met het moederbord?????? of denk ik verkeerd.
Gr. Marion
De monteur is zojuist bij ons thuis geweest. Hij heeft geprobeerd een nieuw main PC bord te plaatsen maar toen hij dat geplaatst had gaf de TV helemaal geen sugar. het oude mainbord is toen weer teruggezet.
Wij hebben ook nog met een nieuwe SMIT-decoder geprobeerd, maar ook dat loste niets op.
Ook hij had het vermoeden dat er wel eens een software-update nodig zou kunnen zijn vanuit Samsung......
Nu afgesproken dat zij nog een keer langskomen met weer een nieuw main PC bord (het kan natuurlijk zijn dat deze toevallig stuk was) èn een leenTV om dan te kijken of die het wèl doet.
Kortom: allemaal best teleurstellend want ons probleem is nog niet opgelost.
Mijn TV is de volgende:
Samsung UE55C6700USXZG met Smit-module.
Toch snap ik het allemaal niet: hoe kan het dat mij TV het wèl doet met een externe decoder (dat liet de ziggomonteur mij zien).
Dan kan het toch alleen maar zitten in de verbinding CI+ met het moederbord?????? of denk ik verkeerd.
Gr. Marion
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2012 15:05
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Ook wij hebben hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd zoals andere kabels, andere ci+ module en software update zonder resultaat. Ziggo is al 2x langsgeweest en vandaag is er een Samsung monteur geweest. Hij komt binnenkort terug met een ander main bord om te kijken of het aan de tuner ligt.
@Alex
Provider: Ziggo
Toestel: UE32C6000RWXXN
Merk CI+: Neotion
Zenders met storing: Nederland 3 HD en Net5
@Alex
Provider: Ziggo
Toestel: UE32C6000RWXXN
Merk CI+: Neotion
Zenders met storing: Nederland 3 HD en Net5
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu mee staat? wat heeft/had/gaat Samsung doen/zeggen?
Tzal een combinatie van factoren zijn, Iets in de trant van 500 autos van merk b hebben een probleem, de andere zelfde 2000 autos hebben dit niet.
Tloopt nu al een tijdje
Tzal een combinatie van factoren zijn, Iets in de trant van 500 autos van merk b hebben een probleem, de andere zelfde 2000 autos hebben dit niet.
Tloopt nu al een tijdje
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2012 15:05
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Update naar aanleiding van mijn vorig bericht van 8 mei.
De monteur is opnieuw lansgeweest en heeft de volgende acties uitgevoerd.
1. Het main bord is vervangen.
2. Softwareversie T-VALDEUC_1017.0 (release date 4 mei 2012) geinstalleerd.
Sindsdien lijkt het probleem bij ons verholpen.
De monteur is opnieuw lansgeweest en heeft de volgende acties uitgevoerd.
1. Het main bord is vervangen.
2. Softwareversie T-VALDEUC_1017.0 (release date 4 mei 2012) geinstalleerd.
Sindsdien lijkt het probleem bij ons verholpen.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hallo,
ik hoop dat dat bij mij ook na het plaatsen van een nieuw moederbord de prblemen over zijn. Ik heb voor 12 juni een afspraak staan om deze te vervangen. ik zal daarna ook een update geven.
gr. Marion
ik hoop dat dat bij mij ook na het plaatsen van een nieuw moederbord de prblemen over zijn. Ik heb voor 12 juni een afspraak staan om deze te vervangen. ik zal daarna ook een update geven.
gr. Marion
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jun 2012 21:37
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Ook ik meld me in dit topic. Sinds kort problemen met CI+ en Samsung TV:
Bij welke provider zit je: Ziggo
Welk merkt toestel heb je? Samsung UE46D6530
Welk merk CI+ heb je? Irdeto
Bij welke zenders heb je storing? Nederland 1 HD (flinke storingen) en Net 5 (geen signaal, signaalsterkte 0 en bitfoutfrequentie van 10.000)
Heb je je eigen kabels uitgesloten? Ja, heeft altijd prima gefunctioneerd
Is er al een monteur bij je thuis geweest? Nee
Regio Bollenstreek
Bij welke provider zit je: Ziggo
Welk merkt toestel heb je? Samsung UE46D6530
Welk merk CI+ heb je? Irdeto
Bij welke zenders heb je storing? Nederland 1 HD (flinke storingen) en Net 5 (geen signaal, signaalsterkte 0 en bitfoutfrequentie van 10.000)
Heb je je eigen kabels uitgesloten? Ja, heeft altijd prima gefunctioneerd
Is er al een monteur bij je thuis geweest? Nee
Regio Bollenstreek
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hoi ik ben ZEER benieuwd naar de uitkomstmfokke schreef:Hallo,
ik hoop dat dat bij mij ook na het plaatsen van een nieuw moederbord de prblemen over zijn. Ik heb voor 12 juni een afspraak staan om deze te vervangen. ik zal daarna ook een update geven.
gr. Marion
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Ben niet echt te spreken meer over ZIGGO, SAMSUNG én SELECTRO
communicatie onderling tussen jullie is bagger ik kan niet anders denken dat dat
Ik heb vandaag na 5 weken mijn toestel voor een 2de maal terug. en je raad het al
het probleem zit nog steeds in het toestel.
Ik kijk in mijn toestel eens naar de firmware versie die erop zit, tot mijn verbazing is dit nog een oude, gelukkig dankzij een gebruiker hiervoor mij wist ik van een firmware van 4 mei. Ik heb deze op aanraden van samsung geinstalleerd op mijn tv (de klantenservice medewerkster van samsung zei letterlijk: deze update is gedaan o.a om uw probleem op te lossen, dit zou hierna goed moeten zijn")
helaas pindakaas het heeft niet geholpen. Overigens zijn de bestanden die in dit firmware zitten gedateerd op maart.
Ik heb hierop gebeld met selectro, was de communicatie via de winkel even beu. de medewerker daar heeft globaal verteld over de reparatie geschiedenis van mijn toestel.
Bij beide zendingen (hij is 2 keer bij selectro geweest) konden ze daar niets raars vinden. hoe testen die mensen daar? zitten die uberhaupt wel op qam 256 daar in arnhem?
het moederbord was vervangen uit voorzorg de eerste keer. Ook wist de medewerker mij te vertellen dat in principe ieder bij hun gekomen toestel terugkomt bij de eigenaar met de aller laatste firmware updates.. in mijn geval dus niet , en de medewerker was hier verbaasd over. ík moest de mederwerker vertellen dat er een versie bestaat van 4-5. daar wist hij niets van. het verhaal van hem is nu dat, en dat is op zich wel plausibel.: de tv is 4-5 bij selectro gekomen , getest, en niets fouts op bevonden, en zo teruggestuurd, en de firmware update van4-5 was bij hun tóen nog niet bekend. Ik betwijfel echter of dit nu wel bekend is
Anyway Ik wil graag een antwoord van webcare, en gelieve goed bovenstaande post te lezen. Waarom kan selectro geen fouten ontdekken op mijn toestel in arnhem, en waarom heb ik deze fouten wel nog steeds ondanks een nw moederbord in Breda?
en wat is er nu eignelijk DAADWERKELIJK gedaan met de door webcare verzamelde informatie van al de melders hier met dit qam 256 probleem op samsung toestellen. Is er uberhaupt geindexeerd bij selectro ook, en is dit teruggekoppeld weer aan ziggo? Ook op ziggo website valt er NIETS te lezen over wellicht problemen behalve het bekenden check uw kabels geneuzel
GRAAG EEN REACTIE
communicatie onderling tussen jullie is bagger ik kan niet anders denken dat dat
Ik heb vandaag na 5 weken mijn toestel voor een 2de maal terug. en je raad het al
het probleem zit nog steeds in het toestel.
Ik kijk in mijn toestel eens naar de firmware versie die erop zit, tot mijn verbazing is dit nog een oude, gelukkig dankzij een gebruiker hiervoor mij wist ik van een firmware van 4 mei. Ik heb deze op aanraden van samsung geinstalleerd op mijn tv (de klantenservice medewerkster van samsung zei letterlijk: deze update is gedaan o.a om uw probleem op te lossen, dit zou hierna goed moeten zijn")
helaas pindakaas het heeft niet geholpen. Overigens zijn de bestanden die in dit firmware zitten gedateerd op maart.
Ik heb hierop gebeld met selectro, was de communicatie via de winkel even beu. de medewerker daar heeft globaal verteld over de reparatie geschiedenis van mijn toestel.
Bij beide zendingen (hij is 2 keer bij selectro geweest) konden ze daar niets raars vinden. hoe testen die mensen daar? zitten die uberhaupt wel op qam 256 daar in arnhem?
het moederbord was vervangen uit voorzorg de eerste keer. Ook wist de medewerker mij te vertellen dat in principe ieder bij hun gekomen toestel terugkomt bij de eigenaar met de aller laatste firmware updates.. in mijn geval dus niet , en de medewerker was hier verbaasd over. ík moest de mederwerker vertellen dat er een versie bestaat van 4-5. daar wist hij niets van. het verhaal van hem is nu dat, en dat is op zich wel plausibel.: de tv is 4-5 bij selectro gekomen , getest, en niets fouts op bevonden, en zo teruggestuurd, en de firmware update van4-5 was bij hun tóen nog niet bekend. Ik betwijfel echter of dit nu wel bekend is
Anyway Ik wil graag een antwoord van webcare, en gelieve goed bovenstaande post te lezen. Waarom kan selectro geen fouten ontdekken op mijn toestel in arnhem, en waarom heb ik deze fouten wel nog steeds ondanks een nw moederbord in Breda?
en wat is er nu eignelijk DAADWERKELIJK gedaan met de door webcare verzamelde informatie van al de melders hier met dit qam 256 probleem op samsung toestellen. Is er uberhaupt geindexeerd bij selectro ook, en is dit teruggekoppeld weer aan ziggo? Ook op ziggo website valt er NIETS te lezen over wellicht problemen behalve het bekenden check uw kabels geneuzel
GRAAG EEN REACTIE
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Het kan ook nog in de datastream zelf zitten, die is niet in iedere plaats gelijk.Bij beide zendingen (hij is 2 keer bij selectro geweest) konden ze daar niets raars vinden. hoe testen die mensen daar? zitten die uberhaupt wel op qam 256 daar in arnhem?
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hallo, Ook voor Alex van het Ziggo webteam!!!!!!!
Vandaag is bij mij voor de tweede maal een monteur van Selectro langs geweest. Hij heeft het moederbord vervangen door een iets ander type dan er eerst in zat en nu werkt het!!!!
Het type dat er nu in zit is BN94-04165/1/1m0014
Maar nu wat anders:
Ik ben ook niet tevreden over Ziggo en Samsung. Ik heb een rekening liggen van Ziggo. Ik moet 35 euro aan voorrijdkosten betalen.
Ik vind dat schandalig!!!!
Samsung eist dat eerst het signaalprobleem is uitgelsoten voordat zij een monteur sturen (Selectro). Van Ziggo krijg ik nu een rekening. Ik heb toen Samsung gebeld en nu stelt Samsung dat zij niet eisen maar "adviseren".....jaja......
Zoals gezegd: als klant wordt je nu gemangeld tussen Samsung en Ziggo terwijl het toch een door Ziggo gecertificeerd Samsung TV is.
Kortom: Alex ik verwacht dat jullie er voor zorgen dat ik die rekening van voorrijkosten niet hoef te betalen.
Gr. marion
Vandaag is bij mij voor de tweede maal een monteur van Selectro langs geweest. Hij heeft het moederbord vervangen door een iets ander type dan er eerst in zat en nu werkt het!!!!
Het type dat er nu in zit is BN94-04165/1/1m0014
Maar nu wat anders:
Ik ben ook niet tevreden over Ziggo en Samsung. Ik heb een rekening liggen van Ziggo. Ik moet 35 euro aan voorrijdkosten betalen.
Ik vind dat schandalig!!!!
Samsung eist dat eerst het signaalprobleem is uitgelsoten voordat zij een monteur sturen (Selectro). Van Ziggo krijg ik nu een rekening. Ik heb toen Samsung gebeld en nu stelt Samsung dat zij niet eisen maar "adviseren".....jaja......
Zoals gezegd: als klant wordt je nu gemangeld tussen Samsung en Ziggo terwijl het toch een door Ziggo gecertificeerd Samsung TV is.
Kortom: Alex ik verwacht dat jullie er voor zorgen dat ik die rekening van voorrijkosten niet hoef te betalen.
Gr. marion
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Na het kezen van vele frustraties, hier mijn verhaal, ( hierbij moet ik zeggen at de ziggo monteur ongeveer 2 uur geeden is vertrokken)
Sinds de overstap naar QAM256 heb ik last van hetzelfde probleem met mijn Samsung tv en CI++ als alle verhalen hiervoor. Het signaal bij mijn tv is identiek als het signaal dat bij mijn huis binnenkomt. Het aansluiten van de televisie op een losse hd ontvanger geeft geen storing. Dit houdt in na een onderzoek van 3maanden, uitsluiten van producten / situaties dat het probleem toch echt bij de tv ligt. Althans mijn tv.....
Conclusie de samsung tv kan niet (goed) overweg met de zenders uit de QAM256 bundel
Ned3, Net5,discovery channel, etc de storing heeft bij deze zenders dezelfde symptomen.
Ik ben erg blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, en zal ook samsung contacten of er al nieuwe firmware gepland staat om dit probleem te verhelpen.
Jeroen
Sinds de overstap naar QAM256 heb ik last van hetzelfde probleem met mijn Samsung tv en CI++ als alle verhalen hiervoor. Het signaal bij mijn tv is identiek als het signaal dat bij mijn huis binnenkomt. Het aansluiten van de televisie op een losse hd ontvanger geeft geen storing. Dit houdt in na een onderzoek van 3maanden, uitsluiten van producten / situaties dat het probleem toch echt bij de tv ligt. Althans mijn tv.....
Conclusie de samsung tv kan niet (goed) overweg met de zenders uit de QAM256 bundel
Ned3, Net5,discovery channel, etc de storing heeft bij deze zenders dezelfde symptomen.
Ik ben erg blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, en zal ook samsung contacten of er al nieuwe firmware gepland staat om dit probleem te verhelpen.
Jeroen
-
- verified
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
- Contacteer:
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hallo mfokke,
ik heb je mail ontvangen en zal deze zo snel mogelijk beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
ik heb je mail ontvangen en zal deze zo snel mogelijk beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Alex,
Dat zou ik erg op prijs stellen want ik zit best in mijn maag met die rekening voor de voorrijkosten van Ziggo.
Gr. Marion
Dat zou ik erg op prijs stellen want ik zit best in mijn maag met die rekening voor de voorrijkosten van Ziggo.
Gr. Marion
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Hallo Allen,
Dit wordt mijn laatste berichtje op dit forum. Ik meldde al dat het probleem bij mij is opgelost door een iets ander type moederbord op mijn Samsung-TV te plaatsen.
Het type dat er nu in zit is BN94-04165/1/1m0014
(ik meld dit voor de mensen die misschien nog problemen hebben.
Inmiddels heeft Alex van het Ziggowebteam voor mij het probleem opgelost van de voorrijkosten die Ziggo in eerste instantie bij mij in rekening wilde brengen. Ales: fijn dat dit kon worden opgelost!!
Kortom: ik ben blij dat ik me tot dit forum heb gewend want ik weet niet of ik het zonder jullie kennis had kunnen oplossen.
Gr. Marion
Dit wordt mijn laatste berichtje op dit forum. Ik meldde al dat het probleem bij mij is opgelost door een iets ander type moederbord op mijn Samsung-TV te plaatsen.
Het type dat er nu in zit is BN94-04165/1/1m0014
(ik meld dit voor de mensen die misschien nog problemen hebben.
Inmiddels heeft Alex van het Ziggowebteam voor mij het probleem opgelost van de voorrijkosten die Ziggo in eerste instantie bij mij in rekening wilde brengen. Ales: fijn dat dit kon worden opgelost!!
Kortom: ik ben blij dat ik me tot dit forum heb gewend want ik weet niet of ik het zonder jullie kennis had kunnen oplossen.
Gr. Marion