LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iDEAL factuur/NIB Incasso

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BurScentiic

Re: iDEAL factuur/NIB Incasso

Ongelezen bericht door BurScentiic »

berndv schreef:Als op 15 januari de nieuwe maand in gaat en jij op 18 januari je contract opzegd, is die maand al in gegaan, dus zul je in ieder geval voor die 2e maand nog moeten betalen. Ook al heb je ingelogd of niet, je hebt een overeenkomst, waarvan de verlenging 3 dagen voor jou opzegging al in is gegaan.

14 - 16 december proefabonnement
16 december tot 14 januari maand 1
15 januari tot 14/15 februari maand 2
18 januari opzegging.

Je zegt dus op als de diensten voor maand 2 al begonnen zijn, hoezo denk jij dan dat je die maand niet hoeft te betalen?

Het zal gezien je opening per maand 35 euro zijn, 2,98 voor het proefabonnement. Daarnaast waarschijnlijk voor alle 3 kosten voor het storneren en nu dus incassokosten. Aanvechten kan je proberen, maar ik zie gezien de huidige gegevens die jij hier neer zet, maar 1 schuldige aan de betaling en dat ben jij.
ik snap het wel maar wat ik niet begrijp is dat ik 100x email moet gaan sturen datik mijn account wil sluiten/verdwijderen en dat doen ze niet ??? dat is niet mijn schuld dat is hun schuld... is 60 euro dan voor incasso voor 3maande?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Heb je die 100x voor de 18e of na de 18e januari gestuurd? Je abonnement liep sowieso door tot ergens half februari. Hoe wist ie dat je account niet verwijderd was? Doorin te lggen? En als ik de kosten op je opening bekijk, betaal je 73 euro abonnement, 37,50 storneringskosten en dus 20 euro incassokosten of waar ze het maar mee aangevuld hebben. Zoals het nu er uit ziet zul je moeten betalen omdat je gewoon in gebreke bent gebleven met betalen. Zelfs al voor die eerste maand.

BurScentiic

berndv schreef:Heb je die 100x voor de 18e of na de 18e januari gestuurd? Je abonnement liep sowieso door tot ergens half februari. Hoe wist ie dat je account niet verwijderd was? Doorin te lggen? En als ik de kosten op je opening bekijk, betaal je 73 euro abonnement, 37,50 storneringskosten en dus 20 euro incassokosten of waar ze het maar mee aangevuld hebben. Zoals het nu er uit ziet zul je moeten betalen omdat je gewoon in gebreke bent gebleven met betalen. Zelfs al voor die eerste maand.
ik heb hem op 18e gestuurd maar na een paardagen weer en daarna weer en ga zo maar door ik kon het zien aan dat ze hem niet verdwijderd was omdat ik nog steeds kon inloggen lijkt me logitesch? maar ik dnk zelf dat er nog geen incasso coste zijn.. het zijn 4maande? dus neem ik aan 37,50x4? of ligt dit anders bij hun?

BurScentiic

en als ik moet betalen kan ik ook in termijnen zoals 2x ofzo 4x?

berndv

Dat zul je niet hier moeten vragen, maar aan het incassobureau waar je de factuur van ontvangen hebt.

BurScentiic

berndv schreef:Dat zul je niet hier moeten vragen, maar aan het incassobureau waar je de factuur van ontvangen hebt.
dat heb ik al 1week geleden gedaan ik krijg geen antwoord meer van die gasten,
maar bestaan die NIB incasso wel?

berndv

De link staat nota bene in uw eigen openingstopic, op die site staan gewoon de volgende gegevens:
Contact
Contact-Purmerend-Nederland-1441MR Incassobureau - Nationaal Incasso Bureau - Incasso opdrachten

Nationaal Incasso Bureau B.V.

Postbus 650, 1440 AR Purmerend

Slenkstraat 201, 1441 MN Purmerend

T +31(0)88 12 22 200

F +31(0)88 12 22 201

[email protected]   www.nibincasso.nl
Al geprobeerd te bellen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb deze topicstarter al met raad bijgestaan en hem o.a. gewezen op de Wet van Dam, die stelt dat in proefabonnementen niet verlengd mogen worden en altijd automatisch worden beeïndigd.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ab ... verlenging

berndv

Bob, ik ben het deels met je eens, echter worden de regels uit de wet van dam ook anders vertaald, en geld het deel proefabonnementen voor bladen, kranten en tijdschriften, betaalwebsites vallen daar weer niet onder.
Voor proefabonnementen in andere gevallen (bv. wekelijkse toezending van beautyproducten of een betaalwebsite) geldt dat zij wél stilzwijgend verlengd mogen worden. Echter, na stilzwijgende verlenging gelden de gewone regels uit deze nieuwe consumentenwet: de consument mag deze elke dag opzeggen, met een opzegtermijn van maximaal een maand.
Bron:
http://blog.iusmentis.com/2011/10/21/mo ... gd-worden/
En
http://ictrecht.nl/factsheets/factsheet ... en-gelegd/

Wat jij bedoelt geld uitsluitend voor de bladen en zijn betaalwebsites daar weer een uitzondering op, waar het geval van ts over gaat.

BurScentiic

Beste mensen allereerst dank jullie wel voor jullie behulpzaam,
maar wat kan ik doen en wat moet ik doen ik ben kritisch over deze zaak..

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

? Jaaaa, wat zou je nou 's moeten doen? :roll:
Je ... vasthouden als je moet plassen, anders worden je schoenen nat.
Wat wil je nou horen?
Betaal niet, komt er trammelant van wordt het door de Tros vergoed?
Betaal wel, kun je bij de Tros verhalen.

berndv

BurScentiic schreef:Beste mensen allereerst dank jullie wel voor jullie behulpzaam,
En heb je al stappen ondernomen? Je zegt kritischnte zijn, volgende keer iets kritischer zijn bij wat je afsluit en met welke voorwaarden.

BurScentiic

berndv schreef:
BurScentiic schreef:Beste mensen allereerst dank jullie wel voor jullie behulpzaam,
En heb je al stappen ondernomen? Je zegt kritischnte zijn, volgende keer iets kritischer zijn bij wat je afsluit en met welke voorwaarden.
ik heb een email gestuurd naar webbiliing en NIB incasso van NIB incasso heb ik nog gehoord in deze 2weken van webbilling heb ik al een email ontvangen gisteren nog,

Dear Customer

According to our database you've set up the membership on the 14th of december 2011 which converted to a full membership on the 16th of december 2011. The next charge was due on the 15th of january 2012. The E-Mail you've attached is dated on the 18th of january 2012. Therefore, the cancellation was late and the due amounts have to be paid.

Thanks and have a nice day!

Please don't create a new issue ticket. For further questions please reply to this email directly.

Bitte erstellen Sie keinen neuen Vorgang (Ticket) zu diesem Anliegen. Bei weiteren Fragen antworten Sie bitte direkt auf diese E-Mail.

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Usersupport
Webbilling.com B.V.

Ticket Details

maar ik denk zelf dat ze meer stappen nemen het is inmiddels al 2wekene geleden dat NIB contact heeft met me opgenomen?
wat denken jullie?

berndv

Ik zou het niet afwachten. Aangezien ze in hun recht staan in dezen, jij hebt gewoon nie betaald wat je had moete betalen omdat je gewoon te laa was met opzeggen. Maar ik geloof dat het advies je al meerdere keren gegevenis door verschillende personen.

BurScentiic

Bob Schurkjens schreef:Ik heb deze topicstarter al met raad bijgestaan en hem o.a. gewezen op de Wet van Dam, die stelt dat in proefabonnementen niet verlengd mogen worden en altijd automatisch worden beeïndigd.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ab ... verlenging
Sorry voor de laate reactie allereerst,

ik dacht zelf ook dat proefabonnementen automatisch worden beeindigd worden maar dat was het dus niet meer,
ik vraag eens af wanneer Nib incasso is gaat reagere van mijn email's ik begin het zat te worden,
kan ik nog iets doen of heb ik recht op iets?
zoniet wat gaat er gebeuren in de 2de fase deurwaarden?.

mcmurphy

Ongelezen bericht door mcmurphy »

ik vraag eens af wanneer Nib incasso is gaat reagere van mijn email's ik begin het zat te worden,
kan ik nog iets doen of heb ik recht op iets?
zoniet wat gaat er gebeuren in de 2de fase deurwaarden?.
Ik denk dat bedrijf jou ook wel zat begint te worden, het inmiddels 5 maanden later.....
Je moet gewoon betalen. Je hebt daar een dienst gekocht en dat kost gewoon geld!

Jouw enige recht is dat je mag betalen. Als het incassobureau kwaad wil, wordt de rekening nog veel hoger..
Uiteindelijk (maar dan moet je heel ver gaan) volgt er denk ik beslaglegging

Ronald

Gesloten