LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
440

Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?

Ongelezen bericht door 440 »

quote;Ze moeten die prijzen met 100% verhogen. Autorijden weer zo als vroeger niet bestemd voor Jan en alleman. Het is toch veel te druk op de weg.

Wat ben jij voor persoon joh gast, gun ieder zijn vrijheid, of dat niet iedereen mag autorijden. Je hebt zeker zelf geen auto, en als je het te druk op de weg vindt en je hebt een auto, stap jij dan als eerste uit, of hou dit soort onzin voor je.

Nederland staat al jaren bekend als het volk zonder kloten, waarom, we zeuren en zeuren, maar laten alles gebeuren. Alles wat door de regering als tijdelijk wordt bestempeld, bestaat niet, zoals nu de feiten liggen, wordt alles wat tijdelijk is, voor altijd.
Nog even, en de gemiddelde nederlander kan zijn auto verkopen, omdat de benzine te duur is en dan hebben ze het in Den haag voor elkaar.

Wanneer gaat nederland nu eens verdorie in opstand komen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ze moeten die prijzen met 200% verhogen. Autorijden weer zo als vroeger niet bestemd voor Jan en alleman. Het is toch veel te druk op de weg.

Kan ik 's-morgens een uurtje langer slapen.

440

IK denk maar dat JIJ niet beter weet gast.

Trouwens voor de gewone burger die dit wel de spui-gaten uit vindt lopen, deze benzineprijs zal zeker nooit meer op het niveau van 1,10, en zo hard als de prijs gestegen is, zal deze zeker niet meer zakken.

molly

Ongelezen bericht door molly »

maak benzineprijs 200 procent duurder. wat een gelul. ben vorige week in belgie geweest . lekker een dagje uit. lekker een biertje gepakt en even mijn tank volgegooid. scheelde me 20cent per liter. maak het maar 300procent duurder dan ga ik 2keer per maand by the way ik kom uit den haag

Gast

De diefstal en oplichting en de vernedering van fatsoenlijke hardwerkende mensen, verdwijnen uit het beeld en wat over blijft is sigarendamp en champagne stank van hardop lachende boeven van: Kijk, wij hebben het binnen, kom het maar terughalen, indien jullie het durven!
Laten wij hopen, dat de hoofden koel zullen blijven en dat iedereen rustig zal blijven in een tijd van bloedige terrorisme en mag het toch anders verlopen: het zij ook zó!!

HHans

Ongelezen bericht door HHans »

Kom op jongens, 't is maar tijdelijk. 't Zal wel weer over gaan :?

440

Wat ik al zei, tijdelijk bestaat niet meer in nederland, en als de prijs gaat zakken, gaat het zeker niet zo hard als dat de prijs gestegen is.

Nederlan moet 1 vuist maken tegen dit soort gajes.
Je moet straks wel criminbeel worden om in de kosten te kunnen voorzien, het leven wordt met de dag duurder.

En met crimineel bedoel ik alle soorten criminaliteit mee, zelfs witte boorden criminaliteit, ze vragen er gewoon om.

Gast

Ik hoorde net op het Journaal dat de olieprijzen de komende maanden zal blijven stijgen i.v.m. het conflict in Irak. Shell gaat donderdag de prijs weer verhogen met 3,5 cent/liter.

Het zal er wel mee te maken hebben dat de vakanties voor de deur staan. Net zoals de boetes dat moet ook miljoenen extra opleveren.

Ik laat de auto mooi staan want dit is niet meer te betalen.

Ria

Gast

Op dit forum, bevinden zich mensen, door Shell gefinancierd om dit bedrijf af te schilderen als een lam-gods en om een wig te drijven tussen anderen, die hun mening niet delen. Kan geen kwaad, vroeger was het erger en nog scherper. Talrijke mensen van Shell, die op straat dreigen te komen staan, vielen de gedupeerden aan met alles wat zij in huis hadden, het mocht niet baten: ze zijn verdwenen en dàt was hun lot en de toekomst ziet er niet beter uit!

lam gods

Ongelezen bericht door lam gods »

Ik laat gewoon de markt zijn werk doen
Tenk geen Shell of Esso maar Tango.
rij hiervoor een paar kilometer om en heb geinvesteerd in een paar reservetankjes waardoor mijn gemiddelde prijs relatief laag blijft.
Zodoende hoef ik niet te z*e*i*k*e*n over Shell of andere maatschappijen want de enige die me nu nog n*a*a*i*t is vadertje staat, maar ja ik heb ze zelf gekozen dus helaas bad luck.

Brandstof

Ongelezen bericht door Brandstof »

Zolang wij als weggebruikers maar door blijven tanken zal er niets gebeuren. Een echt protest als in Frankrijk door alles te blokkeren blijft nog steeds uit. Zijn wij hollanders inderdaad voorzien met een laagje olie (boter) op ons hoofd.
Men maakt handig misbruik van de positie waarin men zit als producent.
Waarom gaan de prijzen omhoog?
Vroeger was het antwoord: prijzen gaan omhoog omdat de dollar duur is, er een schaarste is op de markt, de vraag zo hoog is etc.
Nooit hoor je: de prijzen gaan omlaag omdat de dollar laag is in waarde of omdat de "sterke" euro een overwaarde heeft.

Vervolgens laten wij ons nog steeds misleiden met de prijs weergave.
De getallen die wij zien zijn Euro's en geen guldens. Reken je om naar het oude systeem dan zou het protest mogelijk wat harder worden.
Het lijkt erop dat producenten op papier dezelfde getallekes willen zien als voor de omschakeling naar de euro.
Dit laatste kan ook wat breder gelden.

Als je inderdaad spreekt over eenheid binnen Europa dan is dit een school voorbeeld dat het hier nog behoorlijk aanschort.

Gast

Hoeveel liter tanken jullie dan per maand. Als ik 200 liter tank is het veel. Goh, dat tikt nogal aan als het weer een cent duurder wordt :roll: . Alles wordt duurder, wen er maar aan en ga meer werken of vraag opslag. Zet je TV wat minder aan en je hebt het geld weer terugverdiend.

440

Er zijn mensen die niet kunnen werken, maar toch een auto hebben om nog een beetje van de vrijheid te genieten, of is dat nooit in jou botte kop opgekomen.
Aan dit soort dingen moeten we niet wennen, ze pakken steeds meer van je af, je bent ****** meer kwijt aan vaste lasten dan je nog op kan maken aan eten en leuke dingen, en dan ga jij dit soort onzin roepen, kijk eens wat meer om je heen, dat jij in die geweldige positie zit dat jij om opslag kan vragen of meer kan gaan werken, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Zoiets heet ook wel doem-denken, malloot.

Als deze mensen hun auto weg moeten doen, omdat ze niet meer kunnen rijden vanwege de kosten, hoe denk jij dat deze mensen, naar hun familie of dergelijke moeten, met het openbaar vervoer, nee natuurlijk niet, dat is ook al bijna niet meer te betalen.

En dan zijn er nog mensen die hun auto nodig hebben, omdat ze niet meer kunnen fietsen of ver lopen, de regio taxi is ook niet bijzonder geweldige optie en het openbaar vervoer evenmin.

Denk eerst eens goed na, voordat je wat in de ruimte begint te l*llen mafkees.

440

Oh ja, dan nog eens wat, we hebben het hiet niet over een paar cent, maar in 2 maanden tijden van 1,06 naar 1,29 euro, dat is voor mij wel wat meer als een paar cent, leer eerst eens rekenen.

Brandstof

Ongelezen bericht door Brandstof »

Inderdaad zijn wederom de zwakkere mensen onder ons van dit soort akties de duppe.
Een paar jaar geleden begon een ieder te schreeuwen toen de benzine prijzen boven de 2 gulden kwamen.
Als je 1,29€ct x 2,2 omrekend kom je op een prijs van 2,83.. ct in guldens.
Maar hoor je nu iemand hierover? Nee dus
Waarom niet omdat we met ons alle in slaap sukkelen door prijskaartjes in euros.
En dan stijgen mij de haren overeind wanneer onze regering de mensen met lease-auto's met gunstige regelingen blijft aanmoedigen om te rijden. Een regering die de spiraal van hogere kosten zegt te willen doorbreken maar deze met grof geweld blijft stimuleren dat toch maar niet te doen in de praktijk.
Dit heeft niets te maken met meer gaan werken een andere baan of een salarisverhoging vragen.
Dit is gewoon niet eerlijk voor die mensen die steeds vaker gedwongen worden om thuis te blijven.

Gast

De fiscus is de grootste boosdoener, maar de Shell, BP, Q8 en al die anderen blijven de autorijder uitmelken met hun kartels.

En de smoesjes blijven hetzelde:

Benzine duur: ja want olieprijs was nog nooit zo hoog

Olieprijs daalt, benzine prijs stijgt: ja maar de vraag naar benzine is hoog

Dollar omhoog, benzineprijs omhoog
Dollar omlaag, benzineprijs omhoog met smoesje

Productie laag, benzineprijs hoog
Overproducit, benzineprijs omhoog met smoesje

Het wordt tijd dat we benzine illegaal kunnen downloaden, kunnen we de benzinemaatschappijen net als de platenbobo's eens een lesje geven (vergelijking: jarenlang teveel betaald voor CD's wegens marktbescherming en prijsafpraken)

Alain

Ongelezen bericht door Alain »

Hallo,

We kunnen gaan tanken bij :
1) onbemande stations
2) Via UnitedConsumers (http://asp.unitedconsumers.com/redir.as ... LOCATION=3)
3) ANWB tanken
4) Witte pompen
5) Belgie (voor de grensstreken)
6) Op gas gaan rijden
7) Staken

Gast

Als je graag auto wilt rijden, moet je dat er maar voor over hebben. Ik vind het wel mooi! Al die zondagsrijders zie je niet meer op de weg als het zo duur is :lol:

Gast

zou wel een keertje mooi zijn
Heb in de continuedienst vrijwel nooit last van files maar in het weekend........
Allemaal van die gasten die met 40 a 50 in het uur over de weg kruipen

inge W.

Ongelezen bericht door inge W. »

Hoera....vandaag is de benzineprijs weer een cent gestegen!!
Werd de prijs voorheen bepaald door de koers van de dollar.....tegenwoordig doet de dollar niets anders als kelderen, terwijl de benzineprijzen alsmaar stijgen!!
Sinds gisteren heb ik ineens een vermoeden waaróm we zoveel moeten betalen voor een litertje benzine.
Heeft u het ook gehoord/gelezen??
Er is aan dhr. v. d. Veer een bonus toegezegd van bijna 5 miljoen!!!!!
:shock: VIJF MILJOEN!!!!
Kan Radar Shell eens doorlichten? Want volgens mij klopt hier iets niet.

Gesloten