LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijna op straat...

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Bijna op straat...

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Schaap, prima dat je je mening hier ventileert, maar heb je ook een oplossing voor de situatie waar TS in zit?

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Mee eens Cis, schaap moet gewoon weer lekker terug naar de kudde....ik heb hier 3 Border Collies rondlopen, zal ik ze erop afsturen? :lol:

TS: als het lukt, graag wat extra info, zie de vragen en opmerkingen die gesteld zijn.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Fleurtjuh666 schreef:Mee eens Cis, schaap moet gewoon weer lekker terug naar de kudde....ik heb hier 3 Border Collies rondlopen, zal ik ze erop afsturen? :lol:

.
:lol: doe maar, :lol:

ik hoop ook van TS wat meer info te horen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

schaap12 schreef:Vandaar ook mijn opmerkingen.
Voor de verhuizing was de situatie al zo, je maakt mij niet wijs dat ie toen wel fulltime werkte.

Dus is TS zelf verantwoordelijk als men zelf niet weet wat voorbehoedsmiddelen zijn.
In zo'n situatie met een half loon aan kinderen beginnen en dan ook nog verhuizen ja sorry hoor dan loop je niet met een plank voor je kop maar met een complete bunker.

@ Ciske ga jij maar gewoon werken ipv mijn centen heel de dag op TR rond te hangen.
Ah, hier herken ik een liefhebbende ouder.... :wink:

witte angora

cinnie87 schreef:Hallo,
Wij (mijn vriend, dochter van 7 maanden en ikzelf) zitten met een probleem.
Ik zal bij het begin beginnen...Een jaar geleden zijn wij vanuit het noorden naar Brabant verhuisd omdat ik heimwee had naar mijn familie en vrienden. Mijn ouders waren zo lief om ons in huis te nemen tot wij zelf een huisje hadden. Nu moeten mijn ouders vanwege financiele problemen het huis uit. En wij dus ook. We mogen niet met z'n allen urgentie aanvragen enzo, wij zijn apart van onze ouders. Als hun dus eerst een klein huisje hebben waar wij niet bij kunnen, staan wij op straat.
Heeft er iemand tips wat wij met deze situatie kunnen doen?

Even een aanvulling: Wij betalen al die tijd al netjes mee
Eventjes de opening quoten, zodat we ons weer op de vraag zelf kunnen concentreren. :!:

witte angora

@ Cinnie, als je ouders urgentie krijgen, mogen ze dan alleen op kleine woningen reageren, of ook op grotere?

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 »

@ Ciske je doet niks anders dan melden en onzin plaatsen.

@ Witte angora

Ja oplossing is voor handen al eerder gezegd voor school evt de krant bezorgen en vriend een baan erbij zoeken.
Met extra geld kan je wat meer dan met een half loon.

En urgentie is enkel en alleen voor de ouders niet voor de onderhuurders, als de woningbouw er lucht van krijgt vervalt de urgentie meteen.
Eerst aan kinderen beginnen dan pas denken dat is heel wijs.

ciske

En urgentie is enkel en alleen voor de ouders niet voor de onderhuurders, als de woningbouw er lucht van krijgt vervalt de urgentie meteen.
Eerst aan kinderen beginnen dan pas denken dat is heel wijs
wat een wijsheid wordt hier toch door schaap geleverd, als je niks weet geef dan geen antwoord.

cinnie87

Ongelezen bericht door cinnie87 »

Om nou gelijk zo te reageren vind ik een beetje onnodig, maar goed...

Toch even wat achtergrondinformatie, ondanks dat dat er dus eigenlijk niks mee te maken heeft, want dat is niet de situatie waar we nu in zitten...
Mijn vriend en ik werkte alle 2, woonde samen in Assen. Alles dus goed geregeld. Toen ik zwanger werd was alles goed en wel. Helaas heb ik toen een miskraam gekregen, waardoor ik erge heimwee kreeg naar mijn familie om me heen.
We besloten toen om terug naar Brabant te gaan, mijn ouders boden aan dat we bij hun in konden trekken tot we een huisje hadden. Toen alles was geregeld en mijn vriend alvast een baan had geregeld, bleek ik opnieuw zwanger te zijn. We konden toen niet meer in Assen blijven, omdat alles al was opgezegd, dus we moesten wel naar mijn ouders toe.
Op zich geen groot probleem, aangezien dit een vrij groot huis is.
En toen kwamen de problemen zoals ik die al in mijn vraag gesteld heb.

Wij kunnen op zich wel van alleen mijn vriend zijn loon samen wonen, krap aan, maar het zou net mogelijk zijn. Ook omdat het maar voor een paar maanden is, tot ik mijn diploma gehaald heb.
Ik solliciteer me ondertussen suf sinds ik dit nieuws heb gekregen en mijn vriend is al sinds we hier wonen aan het solliciteren naar een fulltime baan.

Het probleem is dus NIET dat we niet samen kunnen wonen ofzo, het punt is, dat we geen huis hebben zometeen en dus ook geen urgentie krijgen en te weinig verdienen voor particulier.

cinnie87

witte angora schreef:@ Cinnie, als je ouders urgentie krijgen, mogen ze dan alleen op kleine woningen reageren, of ook op grotere?
Op kleine en grotere, maar vanwege de urgentie krijgen ze woningen aangeboden. Als ze naar een kleine woning moeten waar wij niet bij in kunnen, hebben wij geen dak meer boven ons hoofd.
Als ze dus een grotere krijgen, gaan wij gewoon nog mee tot wij zelf een woning krijgen aangeboden. Maar de kans is groot dat ze in een 2-persoons huis geplaatst worden en daarom zoek ik alvast een oplossing.

ciske

Het probleem is dus NIET dat we niet samen kunnen wonen ofzo, het punt is, dat we geen huis hebben zometeen en dus ook geen urgentie krijgen en te weinig verdienen voor particulier.
Kan je niet tijdelijk in een vakantie huisje? tot je weet hoe en waar je terecht kan?

Jij hoeft hier nogmaals aan niemand verantwoording af te leggen, je hebt kids wees er blij mee.

cinnie87

ciske schreef:
Kan je niet tijdelijk in een vakantie huisje? tot je weet hoe en waar je terecht kan?

Jij hoeft hier nogmaals aan niemand verantwoording af te leggen, je hebt kids wees er blij mee.

Nee, maar ik krijg niet echt tips omdat er op wordt gehamerd dat we het slecht hadden toen we een kindje kregen, maar dat is dus niet zo. Misschien kan ik nu wel tips krijgen waar we wat mee kunnen.

Ik ga gelijk bellen morgen over een vakantiehuisje, bedankt voor de tip, had ik nog niet aan gedacht!

cinnie87

schaap12 schreef:@ Ciske je doet niks anders dan melden en onzin plaatsen.

@ Witte angora

Ja oplossing is voor handen al eerder gezegd voor school evt de krant bezorgen en vriend een baan erbij zoeken.
Met extra geld kan je wat meer dan met een half loon.

Eerst aan kinderen beginnen dan pas denken dat is heel wijs.
De woningbouw weet dat wij hier inwonen, al voor dat wij hier woonde zijn we er heen geweest om er over te praten. En toch krijgen mijn ouders urgentie... :?

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 »

Zwanger komt niet uit de lucht vallen dus dat als excuses gebruiken gaat er bij mij niet in.

Wat ik niet snap dat je vriend dan solliciteert op een part-time functie gezien de situatie.
Met urgentie krijgen je ouders ook geen groot huis maar gewoon een 2 kamer huisje en geen grotere.
Ze kunnen nu hun huur al niet betalen, dat is met een groot huis dus net zo'n probleem.
Voor 2 personen moet je niet verwachten dat je 4 slaapkamers ofzo gaat krijgen hooguit 2.

Dus kortom werk aan de winkel zowel voor je vriend als jij.

Geen enkele woningbouw staat onderhuur toe, het zou enkel kunnen zijn ter overbrugging ivm baby maar daar kan je geen rechten aan ontlenen.
Je ouders zijn huurder en die hebben urgentie omdat ze het niet meer kunnen betalen.

Ik denk dat je veel dingen niet verteld, want als je van een part-time loon wel samen kunt wonen dan moet het bijspringen bij je ouders met gemak gaan.

Een gemiddelde huur in Brabant voor een eensgezinswoning zit op 4 a 500 euro ex electra etc.
Op basis daarvan denk ik dat je compleet geen benul hebt van dit soort zaken.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

cinnie87 schreef:
Ik ga gelijk bellen morgen over een vakantiehuisje, bedankt voor de tip, had ik nog niet aan gedacht!
In deze aankomende vakantietijd, denk ik, dat de vakantiehuisjes niet te betalen zijn.
Misschien een beroep doen op andere familieleden.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een gemiddelde huur in Brabant voor een eensgezinswoning zit op 4 a 500 euro ex electra etc.
Op basis daarvan denk ik dat je compleet geen benul hebt van dit soort zaken.
Het maakt nogal uit of je een woning in Maaskantje huurt of 's-Hertogenbosch
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 08 mei 2012 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

cinnie87 schreef:
schaap12 schreef:
De woningbouw weet dat wij hier inwonen, al voor dat wij hier woonde zijn we er heen geweest om er over te praten. En toch krijgen mijn ouders urgentie... :?
@cinnie, ga toch niet op de reacties van schaap in, daar heb je niks aan, het gaat nu om een plekje voor jou , je vriend en je kindje te vinden. :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Of een vakantiehuisje een oplossing gaat bieden betwijfel ik ook, hier (omgeving Den Bosch) zitten die toch ook snel op 700+ Euro in de maand.

ciske

bprosman schreef:Of een vakantiehuisje een oplossing gaat bieden betwijfel ik ook, hier (omgeving Den Bosch) zitten die toch ook snel op 700+ Euro in de maand.

hebben jullie ook kraakpandjes in die omgeving, al is dat met een kind niet ideaal?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

hebben jullie ook kraakpandjes in die omgeving, al is dat met een kind niet ideaal?
Anti kraak is wel een mogelijke oplossing daar zijn er genoeg van in de buurt
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 08 mei 2012 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten