LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jerpauw
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Jerpauw »

amen Maxiem

pverheij
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2012 22:38

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pverheij »

Ik wil namelijk niemand vrijspreken van schuld met dit bericht maar ik ben zelf een colporteur en ben niet blind of achterlijk er gebeuren een hele hoop slecht dingen!

Persoonlijk botst dit met mijn ethiek waardoor ik dit soort dingen niet doe en niet meega met deze praktijken.

Het is aantrekkelijk, de bonussen zijn hoog, maar het gevoeld dat het mij zou geven zou mij kwellen.

Zoals ik al zij, er gebeuren een hoop slechte dingen, maar ik denk dat het ook op een eerlijke manier kan. Mensen niet voorliegen, geen verkoop doen als je weet dan de mensen goedkoper zijn, en de mensen duidelijk wijzen op hun rechten en plichten.

Mocht je er vragen over hebben stel ze gerust.

Jerpauw
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Jerpauw »

"wij zijn 300 euro goedkoper" (oxxio medewerkers)

zo wordt er verkocht door door 2 door verkoop.

ik werk op een klantenservice van een energiemaatschappij. Welke zal ik niet vertellen ik wil hier objectief blijven

MAXIEM

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jerpauw

Met dank voor de bevestiging. :wink:

Met collegiale groet, Maxiem.

pverheij
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2012 22:38

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pverheij »

@jerpauw, Dat is inderdaad misleidende verkoop zeker als er nog een bepaalde tijd aan verbonden wordt. niet iedereen kan 300 eu goedkoper zijn. Sommige mensen wel maar dat licht aan het verbruik en de huidige prijs die de mensen betalen. Als je bonussen van 160 euro of meer bij komen kijken en je dat mee rekend in je voordeel is het mogelijk, maar het is misleidend om dat, aan iedereen, op die manier , te vermelden.

Jerpauw
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Jerpauw »

hoe kan je zeggen dit gaat u betalen, dit gaat u besparen, daar heb je a het verbruik voor nodig
b weet een colporteur welk contract heeft de klant? is het 2 jr geleden dat het contract is gestart en loopt het 3 jr door dan is het 100% zeker dat het huidige contract goedkoper is dan wat er aangeboden wordt.

voorbeeld, ik liep in den haag door een winkelcentrum, staat er een dame van Oxxio die vroeg wat ik betaalde per maand, ik antwoord braaf (naar eerlijkheid) met 75 euro per maand.
de reactie van haar was zonder met haar ogen te knipperen dan we 65 euro konden gaan betalen, zonder te vragen bij wie ik zat hoeveel ik verbruikte enz. Ik vroeg haar de tarieven van Oxxio, die waren hoger dan wat ik betaalde. op de vraag hoe het kan dat ik dan 10 euro pm minder ging betalen wist ze niets meer te zeggen.
sindsdien geen oxxio voor mij (behoudens de gratis ledlamp die ik heb aangevraagd)

pverheij
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2012 22:38

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door pverheij »

@jerpauw,

Kan je ook niet zeggen, en mag je ook niet doen als colporteur. Zoals je zelf al aangeeft moet je het verbruik hiervoor weten. Er is alleen een "besparingsindicatie" te geven bij mensen met een variabel contract. Hier weet je de tarieven van en kan je het verbruik vragen.

Nooit en te nimmer kan je precies zeggen hoeveel het wordt en hoeveel goedkoper het is. Wel kan je aangeven of het goedkoper is ja of de nee.

De meeste colporteurs doen zich echter voor alsof zij ALTIJD goedkoper zijn, terwijl de meeste colporteurs niet eens weten wat zij verkopen en hoe zij een vergelijking moeten trekken. Ik denk dat dit het meest gebrekkige is bij de colporteurs.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@pverheij

Volgens mij zit je in een bewustwordingsproces dat je de verkeerde baan hebt gekozen. Immers: eerlijke mensen zoals jij verdienen als colporteur beslist het minst.

De beloningsstructuur voor colporteurs is over het algemeen afgestemd op mensen die nooit en te nimmer door hun geweten worden gehinderd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colportage

Gesloten