LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Happy Dog uit België

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
piet 1

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door piet 1 »

bravo Mollie, je bent heel goed bezig. :x ( dus niet).

In 2 maanden tijd verwacht je dat jouw hond een superhond wordt.
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat dat niet kan.
Ik heb dezelfde vraag die al eerder is gesteld: Hoe consequent ben je zelf geweest?
Als je al naar 2 maanden opgeeft dan heb je al zeker geen geduld.

De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat je de oefening niet goed hebt gedaan. Dat is helemaal niet erg, maar om er dan maar gelijk weer een slipketting op te zetten en met ruk en trekwerk te beginnen. :evil: :twisted:

Ik zou nog maar eens heel goed na gaan denken of je volgens jou echt wel zo goed bezig bent.
Want straks denkt jou hond niet van wat heb ik leuk vrouwtje, nee dan denkt het hondje wat een LEKKER vrouwtje. Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg altijd maar: Als je niet weet hoe je het moet doen is dat helemaal niet erg, maar vraag dan advies bij iemand die er wel verstand van heeft.
Zodat je straks kunt zeggen dat jij ook een superhond hebt die zijn vrouwtje LEUK vind en die goed naar je luistert.

Piet.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Karin.
Karin laat hem als je blief in die ren lopen en ook drinken en wat eten in zetten.Dan is het goed en kan de hond lekker toch nog fijn lopen.Je zal zien dat dat toch beter is dan de varikennel.Hij kan zich dan lekker bewegen en liggen ook wat spulletjes waar de hond mee kan spelen.
Dat is een heel stuk fijner voor je hond.Heel veel succes ermee karin.
En ik hoop ook een fijne tijd voor je hond.En diaree en vooral spuit diaree heb ik met twee honden gehad .gelukkig maar een keer.Dus dat was even diverse malen flink dweilen.Er was toen een virus,waar menig hond last van had.Maar gelukkig waren die twee er snel van af.
met vriendelijke groetjes :Moos

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

varikennel benches en enzo.....
allemaal onzin neem gewoon de tijd om ze op te voeden :wink: heb hier een hond van 7 jaar liggen enne die heeft in ze hele 7 jaren nog nooit gesloopt als ik weg van huis was of ben.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

hoi heren en dames

ik heb mijn hond niet zelf opgevoed
ik heb hem overgenomen van mensen die geen tijd voor hem hadden.
hij was veel te dik, was ongezond voor hem, maar ja de baasjes kwamen savonds versleten thuis en gingen enkel en alleen een blokje om.
aangezien ik maar 4 uur per dag werk, en dan ook nog eens vlak naast de deur heb ik in overleg met hun rasvereniging, dierenarts,fokkers en hondenclubs overlegd of dat wel goed zou gaan.
er is mij alleen door zijn oude baasjes niet verteld dat hij dingen kapot maakte, hij was ook niet helemaal zindelijk,
als ik hem aankeek deed hij spontaan een plasje
ik heb hem 2 wkn lang genegeerd wanneer ik de kamer binnen kwam maar meteen de deur open gedaan... meneer deed ''hop'' een plasje in de tuin en dan was er niets meer aan de hand.
in het begin begon hij meteen aan de planten te rukken, tafels kaal te kluiven enz enz dat hebben we met een training van maar liefst 1 heel jaar zover kunnen krijgen dat hij ongeveer 3 uur wel alleen red.
zonder de kennel bedoel ik dan.
(lees goed Mollie, een heel jaar Mollie, niet 2 maanden)
maar langer houd hij gewoon niet vol
om eerlijk te zeggen hebben mijn man en ik het er al over gehad dat ik misschien een uurtje minder kan gaan werken.
dat is dus dikke pret voor onze 4-voeter
en inderdaad Moos, ik heb een bloedhekel aan de varikennel.
als ik dan smorgens weg ben doe ik hem graag in die ren, en vooral omdat hij altijd heerlijk in het hooi ligt te pitten als ik terug komt.
en hij kan daar niets slopen, ja, er ligt een gevulde activitiebal, een kluif en nog een bal.
maar als het winter is vind ik het daar zo koud
misschien zou het met een tweede hondje erbij beter gaan?
ik heb geen idee,
trouwens Piet?
ik heb het idee dat jij wel wat van honden afweet, zou jij een tweede erbij adviseren?? liefst een ouder hondje, een teefje.
kijk, onze hondenvereniging zegt ''natuuuuuuuuuuuuuuuurlijk''
maar straks halen wij er nog een hondje bij en dan gaat het helemaal niet goed.

vriendelijke groeten van Karin Smit

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het geweldig karin dAT HIJ LEKKER IN DIE REN IS EN HET BEVALT HEM GOED.hARDSTIKKE TOF voor jullie.misschien kan je een gedeelte een soort dakje opdoen zodat hij als het gaat regenen een droog plekje kan hebben???????Kan jij met een gerust hart gaan werken en de hond kan in die ren uit de voeten.Fantastisch.Het is ook fijn om positief dingen te horen.Dat vind ik heel leuk en fijn.In de eerste plaats voor de hond en voor de baasjes.m.v.g
Moos

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Hi Mollie,

je komt in ieder geval op mij over als iemand die wel degelijk begaan is met haar hond.
een bench, mits hij echt groot genoeg is , daar kun je je hond max 3 uurtjes in laten , mits hij daarvoor gerend, gespeeldgeknuffeld, geplast en gepoept heeft met andere woorden.
doodop met een kluifje en dan lekker slaapjes doen.

een kennel is een nog betere optie.
hoe is de vacht van je hond?
als je zorgt dat het nachthok van de grond staat en er is een tochtwand het is er aboluut droog en hij heeft een heerlijk vetbedje of mandje met een wollendeken dan heeft een gezonde hond het in het nederlandse klimaat het OVERDAG niet te koud hoor! !!!!
daar hoef je je absoluuuuut geen zorgen over te maken.
kou is niet zo erg voor een hond als voor ons vergeet niet dat wij geen vachtje hebben.
als het koud is hebben wij het koud op onze schouders of voeten maar als je net zoals ik lang haar heb dan heb je zelfs in de winter als het vriest geen koud hoofdje hoor!!
en op die extreem koude winter dagen doe je hem dan wel in de bench maar alleen als hij goed uitgelaten is.

met spuitpoep in een benchzetten vind ik geen diervriendelijke oplossing.
omdat een hond het haaat om zijn eigen nestje te bevuilen .
en spuitpoep kunnen ze nu eenmaal niet ophouden. met geen mogelijkheid.
dan had je hem in de badkamer, kennel , bijkeuken of ergens anders moeten doen waar je de ruimte goed kunt schoonmaken. eventueel een dikke laag kranten op de grond

hoe zou je het zelf vinden om als je zwaaaar aan de diaree bent en je kunt je bedje niet uit?

voorderest, denk ik dat het ook voor hem gezllig zou zijn om een lief viervoetig vriendje er bij te hebben. kunnen ze samen fijn spelen in de kennel als jij aan het werkt bent...

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gast van20:49.
Ik denk dat u het heeft over karin die van de spuit poeperij.Dat is niet de Mollie 3.Die zet haar hond meerdere uren in de bench en karin had ee varikennel maar ondertussen heeft de hond een ren met een gedeelte stro erin.Duskarin werkt 3tot4 uurtjes en mollie is een heel ander verhaal.De hond van mollie zit wel oer de gehele dag heel wat uurtjes in een bench.Die ziet de hond meer van binnen kant dan de buiten kant.Ik vond het een vreemd verhaal van u.Maar die van karin kan nu goed uit de voeten in de ren.Maar een vriendje zou wel eens heel fijn kunnen zijn.Dan kan hij spelen met elkaar in de ren en als ze klaar is met werken ook buiten de ren.Zou heel leuk zijn en heeft die hond een maatje.Dat was het groeten!!!!!!!!!!!!!

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door mollie3 »

Applaus voor jezelf!!!

Heel erg knap om af te geven op mij zonder dat je de hond zelf kent!!!
Nee ik laat de hond niet de hele dag in de bench zitten, voordat ik moet werken heeft de hond zeker een half uur buiten gelopen, dan gaat hij in de bench. Na ongeveer 3 of 4 uur loop ik een half uur met hem (tussen de middag) en dan laat ik hem, of los of ik leg hem nogmaals in de bench, het ligt er op dat moment aan hoe hij tijdens de middagloop is. Als hij rustig mee loopt (inmiddels kan hij dat namelijk) mag hij los. Zodra ik nog maar een stap ik huis heb gezet (na 4 uur afwezig zijn) is het eerste wat ik in mijn handen heb is de riem zodat hij gelijk weer uit kan, dit is een klein rondje omdat ik voor het eten moet gaan zorgen (ja wij willen ook graag eten) in dit rondje kan hij minimaal zijn behoefte doen (ongeveer een rondje van 15 minuten). Normaliter neem ik hem na het eten apart om nog eens even lekker te spelen, of apporteren (niet te veel) of lekker met een kong aan touw lekker trekken en ronddraaien of een beetje speuren in huis, hij vind het allemaal heerlijk. Zijn laatste rondje voor wij naar bed toe gaan is ongeveer drie kwartier, dat ligt eraan of het weer goed is, is het regenachtig dan doe ik een rondje van een half uur, maar is het droog weer, dan is het zeker nog een uur.

Gast, ik zou heel graag een kennel voor onze hond willen, maar op een balkon van 9 vierkante meters is het niet mogelijk om er een mooie ruime kennel neer te zetten, als de mogelijkheid er was had ik zeker daarin gefinancieerd in plaats van een bench. De hond heeft een schofthoogte van 64 cm. De maat van de bench in zeker 70X125 (groter heb ik hem jammer genoeg niet kunnen vinden) dus een "ruime" bench voor hem, hij kan er normaal inliggen in elk geval. Om een kennel in de woonkamer te zetten is niet mogelijk helaas, anders had ik gebruik van die optie. Als de hond spuitdiaree heeft is het balen voor mij want ik moet het over het algemeen opruimen, maar dan ben ik de eerste die bij de dierenarts op de stoep staat, hij heeft het gelukkig nog niet gehad. Een varikennel is voor mij nooit een optie geweest, als de hond daarin zit dan kan hij niet om zich heen kijken en zit hij (vind ik) nog meer opgesloten. De hond ligt 's avonds gewoon heerlijk naast me uit te puffen van het spelen en 's nachts mag hij gewoon zelf bepalen waar hij wil liggen. 's morgens zit hij er alleen in omdat hij dan het drukste is (minstens 20 rondjes om de tafel willen rennen en ga zo maar door).

Wat ik zo onredelijk vind is dat mensen reageren die niet goed weten hoe mijn hond is en hoe ik hem opvoed, jammer dat die mensen "onwetend" commentaar geven.

De reden dat ik na ongeveer 2 maanden ben gestopt met koekiesnoepie training is omdat het mijn hond absoluut geen goed deed, hij werd hier ontzettend veel dikker van. Ja ik ben minder gaan voeren, maar op een gegeven moment helemaal geen voer meer mogen geven krijg ik niet over mijn hart. Ja moos, ik heb een hart voor mijn hond!!! Bovendien weet ik dat je geduld moet hebben met trainen, maar als ik zie dat mijn hond heel veel dikker word, slechter presteert, zijn huid dankzij de koekjes bijzonder achteruit gaat (hadden we net weer op peil dankzij het voer) en de band behoorlijk verslechterd tussen mij en hem, kies ik toch voor een training die beter bij ons past. De band verslechterde omdat hij mij niet zag als een hoger iemand in de roedel maar als een ondergeschikte, ik werd inderdaad een "lekker" baasje voor hem. Inmiddels heb ik alweer wat meer over hem te zeggen en presteert hij weer een stuk beter (zit weer een stuk beter in zijn vel), zijn huid verbeterd ook weer, hij was immers allergisch voor alles behalve lam en rijst. Wij hebben hem die 2 maanden hierop (terug) gezet, maar inmiddels zijn we weer teruggekomen op de zakken voer die ik bij mijn huidige trainer haal. Dit voer is behoorlijk duur (15 kg voor 60 euro), dus roep nou niet dat ik niets voor mijn hond over heb...

Ik vind het heel jammer dat er niet goed naar het soort hond gekeken word en dat er niet positief gereageerd word op mijn verhalen. Heel erg jammer maar helaas, tuurlijk ik weet dat er altijd mensen als bijvoorbeeld moos zijn die helemaal voor hun hond gaan (die ze als puppie gekregen hebben) en deze dan ook vanaf het begin af aan "goed" (naar hun gevoel) opvoeden. Onze hond was 2 jaar toen wij hem ophaalden en had al 4 trainingen (koekie snoepie en clicker trainingen) gehad. Helaas waren die trainingen niet aan de hond te zien, ja natuurlijk, hij kende alle begrippen zolang je maar een snoepje voor zijn neus hielt, maar buiten in de buurt van een andere hond had hij alleen maar oog voor die andere hond, al hield je een hele worst voor zijn neus. De hond die wij toen in huis hebben gehaald was niet bepaald de hond zoals ik hoopte, desondanks ga ik er wel helemaal voor om hem opnieuw op te voeden. Inmiddels ben ik wel iets wijzer over het opvoeden van een hond, maar wel via de manier dat bij deze hond past. Elke hond is anders, dat weet ik, en elke hond moet anders opgevoed worden, maar ik ben ervan overtuigd dat de training zoals ik nu volg met mijn hond de beste is. Hier zullen ongetwijfeld een hoop mensen het niet mee eens zijn, maar als je bedenkt dat het nu een stuk beter met de hond gaat vind ik dat ik een goede baas ben. Sommige honden (NIET ALLE HONDEN!!!!) hebben de training nodig die ik nu doe met deze hond. Mochten wij ooit nog een nieuwe hond in huis halen zal ik zeker heel anders beginnen met trainen, ik zal namelijk eerst naar de hond zelf kijken en dan pas gaan bepalen welke training ik wil voor mijn hond.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

klein rekensom:
1/2 uur s'morgens 1/2 smidaags + 1 hele kwartier savonds+ 3kwartier svonds als het niet regend.
dat is een totaal van 2 uur bewegen.als het niet regen 2 en 1/2 uur.
een dag en een nacht heeft 24 uuren, vindje gek dat hij smorgens 20 rondje om de tafel gaat rennen.
wat heeft regen met de hond te maken, je wilde eebn hond toch/ hij heeft jou niet gekozen.
noem het maar fout beoordelen ,maar ik heb echt mijn best gedaan om er iets positief eruit te halen uit jou verhaal.

pw

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door pw »

Mag ik vragen Mollie, hoeveel uur je dan werkt in de week ?
En of je partner, werkt die full/parttime ?

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Dus mollie in die bench kan de hond alleen liggen als ik de maat heb gezien????Het is nog erger dan dat ik verwacht had.Het is in en in treurig en dan vind je het gek dat de hond rond de tafel holt.???Je bent nog gekker dan ik dacht. jij maakt de hond helenmaal gestrest,en daar overheen een training die absoluut slecht is voor de hond omdat hij aan jou zieke gedrag zich zoal gestrest voeld en die keiharde training er over heen krijgt en dan nog die paar uurtjes uitlaten .???Ongelooflijk wat een leed.Had in hemelsnaam geen hond genomen.Want dit is een hond totaal frusteren en daar bij leer je de hond niet veel goeds.En die bench moet weg en de hond moet meer lopen door het huis en moet veel meer uitgelaten worden.Daarnaast een andere soort training.Maar nog een ding je bent absoluut niet geschikt voor een hond,en dat is de laatste keer dat ik antwoord op zo;n troosteloos leven van je hond.
Ik gun de hond een beter en liefdevolle leventje toe.Maar op deze wijze zal die het nooit krijgen.
moos.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

. P.W.
Een vraag aan je.Hoe krijg je Zo;n gestreste hond weer normaal.????Dit is te erg voor woorden.Als zo;n hond in het asiel komt dan hoop ik dat er een baasje beschikbaar komt die zoveel energie en geduld heeft omde hond weer een liefde vol bestaan kan geven.Want dat verdiend de hond.En ik zou de hond absoluut al die kansen willen geven.Maar ja zolang zij met die hond zo om blijft gaan zie ik het somber in.Die opvoeding is dier onvriendelijk en moet eigenlijk stoppen.Er is al zoveel bekend over haar in vroegere topics dat ik er kapot van ben dat het nog steeds ondanks vele adviesen en goede bedoelingen nog steeds plaats vindt.Ik zeg maar een ding OPHOUDEN DEZE ELLENDE VOOR DEZE HOND..Ik hoop dat de hond gered kan worden?????????
moos :( :(

pw

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door pw »

Hoi Moos,

Ga denk maar eerst even het hele topic doorlezen, heb ik nog niet gedaan :oops: , omdat ik het het allemaal een raar verhaal vind, maar goed, daarna een reactie :)

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Mollie,
heb je er al eens aan gedacht dat een hond van alle chemische additieven die zich in een kunstmatige brokvoeding bevinden
zoals , BHA, BHT en etoxiquine niet lekker in zijn vel kan zitten en daardoor sloopgedrag kan gaan vertonen.

de allereerste stap naar een goede band met een gezonde hond is het verstrekken van een echte, verse rauwe voeding zonder chemische antioxidanten en te veel graan.

lees erover op rauwvoer.pagina.nl en er gaat een wereld voor je open.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

als je op een bovenwoning woont moet je geen grote honden nemen.
m.a.w. investeer niet in een ruime bench maar in een huisje met een tuintje.
punt UIT!!

pw

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door pw »

Jaja, ik heb maar 1 vraagje; waarom hebben jullie een hond genomen Mollie :?:

Ik heb het meeste ( behalve over die achterlijke harde trainingen ) doorgelezen.

Goed, Mollie en ( familie ? ) willen een hond .
Wat voor een hond; choco labje omdat ..... of kruizing ( als het er maar op lijkt ) waarom, omdat je dat een mooie hond vind of vanwege het karakter van een lab ?
Elke hond ( maakt niet uit van welk ras ) is uniek, rassen geven vaak aan, hoe de hond er uit gaat zien, en wat voor een karakter de hond ONGEVEER heeft ( energieke hond, honden die graag werken voor de baas, eigenzinnig, etc etc etc ). Maar waar veel mensen zich in vergissen is dat elke hond zijn eigen karakter heeft.
In een nest van ( in dit geval labje ) heb je altijd een dominante, en onderdanige pupjes, en een stel dat er tussen in zit, met andere worden elke hond is dus UNIEK ( mee eens ) ?

Ze willen een wat oudere hond ( waarom ) niet dat ik het afkeur hoor, maar is de keuze op een wat oudere hond gevallen omdat je dan minder werk hebt ?
Mocht dit zo zijn, is dit een stomme gedachtenis geweest, want elke hond, jong of oud, gaat bij zijn nieuwe baas testen tot hoever hij kan gaan !

Goed komen we bij de broodfokkers.
Ik geloof dat ( zelfs kinderen ) wel weten waar de asielen te vinden zijn, sla de goudengids eens open !
Je dacht dat het een kennel :wink: was die herplaatst.
Voordat we ons hondje hebben gekocht, heb ik me heel goed geinformeerd ( bv via internet, plaatselijke asiel, rasverenigingen etc ) over honden, waar kan ik ( naar mijn mening ) het beste ons hondje vandaag halen ( eerst goed nadenken wat voor een hond je wilt, wat je verwachtigen zijn ).
Als je enigsinds de moeite had genomen, was je er al snel erachter gekomen, hoe het allemaal in elkaar zit daar.
En buiten dat, je laat je geen hond aanpraten, en binnen 20 minuten met hond wegrijden.
Nee !!! het is dus andersom, in ons geval, zijn wij helemaal uitgehoord, zij stellen vragen over waarom en wat de verwachtingen zijn !
De fokker, het asiel ( daar moet je ook immers vragen beantwoorden ), stichtingen die aan herplaatsingen doen, stellen jou de vragen, geven duidelijke uitleg, hoe de hond is naar mensen, kinderen, andere honden, katten etc.

Goed, hier kan je nu niets meer aan veranderen, jullie hebben nu een "moeilijke" hond, die veel begeleiding nodig heeft.
Je zegt dat je een goede band hebt met de hond, jullie begrijpen elkaar prima .....toch ?
Of de band is weer sterker gewoorden ?

Ik zet daar mijn vraagtekens bij !
Tuurlijk, de hond kan het altijd slechter treffen, daar gaat het niet om, Maar jij of jullie willen een hond, jij bent degene die er dan ook voor moet zorgen dat de hond een zo'n prettig mogelijk leven krijgt....toch ?

Mijn vraagtekens bij jullie band, heel simpel, je hebt als ik het zo goed lees een moeilijke energieke hond, die jullie de halve dag opsluiten in een bench ( toch ?, corrigeer me maar als ik het fout heb ) omdat de hond anders alles sloopt.
Waarom sloopt de hond, verveling, misschien ?
Zou het niet beter zijn om bij een "moeilijke" hond, veel thuis te zijn, hem veel begeleiding geven, zijn hoofdje bezig houden dmv spelletjes, en veel met hem te wandelen.
Hem leren alleen te zijn ( dit rustig opbouwen ) leren dat hij ook zichzelf kan vermaken dmv botjes, kongen, geef hem een bot met echt vlees ( wel even eerst jezelf hierover goed informeren voordat je de fout ingaat ).
Ik ben erg voor positieve training, de meeste honden hebben een will to please, de 1 wat sterker als de ander.
Tuurlijk zijn er honden die wat strakker gehouden moeten worden, omdat dit dominante honden zijn, maar elke hond wil graag dat zijn baasje aandacht aan hem besteed.

Misschien is het een optie om eens naar een gedrags therapeut te gaan ?
Deze mensen hebben er vele malen meer verstand van, kunnen zien waar de oorzaak ligt, waarom doet de hond wat ie doet, als je die vraag hebt beantwoord ben je een heel stuk verder !

pw

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door pw »

Er moest nog iets onder;

Goed als je een goede band hebt met de hond, zou je weten waar het gedrag vandaan komt ( zijn minpuntjes om het zo maar te noemen ).
Weet je wat je eraan kan doen.
En ik heb het gevoel, dat dit niet zo is, want je gooid er alleen maar een hardere training overheen ipv naar de oorzaak te kijken van het probleem.

pw

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door pw »

Geplaatst op 13 May 2004 10:33 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

als je op een bovenwoning woont moet je geen grote honden nemen.
m.a.w. investeer niet in een ruime bench maar in een huisje met een tuintje.
punt UIT
Dit is een andere discussie "gast" te vinden in een ander topic.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

hoi Karin hier,

laten we even duidelijk maken dat ik me vreselijk schuldig heb gevoeld toen mijn hond diarree had gehad terwijl hij in de varikennel lag.
dat geen enkele hond zijn nest graag bevuild dat begrijp ik ook wel.
het is ook zeker een reden geweest om een gat in de muur van onze hooischuur te maken en daar een ruime ren/kennel aan te bevestigen.

en het is echt weer een reactie van Mollie
dat het rot is voor HAAR wanneer haar hond in de bench diarree zou krijgen omdat zij het dan op moet ruimen.
sorry mollie,
ik vind het juist heel rot voor mijn hond, omdat die geen kant op kon!
je moest je schamen, op 1 of andere manier denk jij alleen maar aan jezelf!
en als jij op je etage woning geen grotere of ruimere plaats voor je grote hond zou hebben, had dan een wat kleiner/rustiger ras genomen!

Karin Smit

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Karin mijn petje af voor je dat je het zo goed hebt opgelost.Nu heeft je hond ook een fijner leven, en dat doe mij heel veel goed.Maar dehond van mollie wordt totaal gestrest en krijg daar overheen een stevige gedrilde training wat voor de hond nog meer gestrester wordt .En op die manier zegt ze een betere band te krijgen met haar hond is volledig bullsh.t.Die band is niet goed en dat is het trieste over het geheel.En misschien wordt die nooit goed als ze op deze manier verder gaat.Ik ben er kapot van.En heb er geen woorden voor.Maar ik ben heel blij voor je dat je het opgelost hebt.Want we willen toch allenmaal een kamaraadje voor onze dieren zijn????????Maar voor jou een woordt GEWELDIG KARIN.Groetjes en ook P.W dat je het gelezen hebt.Maar dat ze niet veranderd is doet mij heel veel verdriet en pijn.
Ik stop er voorlopig mee en wens iedereen heel veelplezier met de dieren. allenmaal de groetjes van ..........Moos

Gesloten