LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent contract te vroeg gestart

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lobo81
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:15

Essent contract te vroeg gestart

Ongelezen bericht door lobo81 »

Hallo,

Ik las net een topic over dit, maar mijn verhaal is een beetje anders. Ik ben lid geworden van deze forum om mijn verhaal te vertellen en hopelijk wat hulp te krijgen.

Ik heb een tijdje geleden via easyswitch.nl een nieuwe leverancier gekozen voor Gas en Stroom. Na verschillende vergelijkingssites te hebben bekeken, kwam ik bij Easyswitch uit op Essent.

De aanmeldprocedure via de site is heel simpel en je krijgt gelijk netjes een bevestigingsmail van Easyswitch. Ongeveer 3 a 4 weken daarna ontving ik pas een bevestiging van Essent via de mail.

Via easyswitch.nl had ik aangegeven dat mijn startdatum 1 juni 2012 moet zijn omdat we dan in ons nieuw huisje gaan wonen. Tot mijn verbazing heeft Essent het contract laten beginnen op 12 mei 2012. Ik las de mail met die informatie pas op 14 mei 2012. Ik heb toen gelijk naar Essent gebeld en naar Easyswitch om verhaal te halen, maar ik kreeg te horen dat ik te laat was en dat het contract al op 12 mei was ingegaan. Ik vertelde ze toen dat ik een bevestigingsmail heb van Easyswitch waarin staat dat mijn startdatum 1 juni 2012 moet zijn. Dit hielp niet!

Ik heb net weer gebeld met Easyswitch want ik heb een mail ontvangen van Essent waarin mijn maandelijkse voorschot staat en dat ze het bedrag op 2 juli van mijn rekening gaan houden. Ik vertelde Easyswitch dat ik niet van plan ben om op te draaien voor hun fout en van 12 mei tot 31 mei te betalen. Ik kreeg te horen dat ze daar helaas niks aan kunnen doen en dat ik het geld niet terug zou krijgen. Ik vroeg waarom ze een startdatum vragen in hun online formulier als deze toch niet wordt gebruikt. Ze vertelde mij dat Essent daar geen gebruik van maakt, maar dat Essent naar een landelijk database systeem kijkt (iets in die richting) en dat daardoor 12 mei als datum is gekozen.

Om dit verhaal maar niet langer te maken, hier een paar vragen:

- Kan ik Easyswitch aansprakelijk houden voor het bedrag van 12 mei tot 31 mei? (kreeg net telefonisch al te horen dat ze niks gaan betalen) ??
- Kan ik Essent aansprakelijk houden voor het te vroeg starten van het contract?
- Wat kan ik anders doen? (Essent ook al gesproken, die verwijzen mij naar Easyswitch)

Ik ben gewoon geirriteerd en voel me in de maling genomen. Of is het mijn schuld omdat ik het mailtje pas op 14 mei heb bekeken? Kreeg te horen van Easyswitch dat ik 7 dagen bedenktij heb na mijn aanmelding. Maar ik kreeg pas 3-4 weken later een mail van Essent.

Ik hoop iets van informatie van iemand te krijgen.

Alvast bedankt en sorry voor de lange tekst.

Groet,
Albert :oops:

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Essent contract te vroeg gestart

Ongelezen bericht door roer »

Inderdaad heel vreemd. U geeft keurig een datum op en men houdt zich daar niet aan. Ik heb mij ook aangemeld via Easyswitch en er een mail achteraan gestuurd, dat de ingangsdatum voor mij heel belangrijk is, anders zou ik bij de vorige leverancier een opzegboete krijgen en een bonus mislopen. Zij hebben toen keurig dit bericht doorgespeeld naar mijn nieuwe leverancier. Van hen kreeg ik bericht, dat als ik een opzegboete zou krijgen en de bonus zou mislopen, zij mij schadeloos zouden stellen. Alles is zonder problemen verlopen. In uw geval zou ik nog even contact zoeken met uw netbeeerder en aan hen de zaak voorleggen. Ook is er een grote kans, dat nu u dit berichtje op dit forum hebt geplaatst, Essent u toch tegemoet komt, zij willen immers klanten winnen. Ik ben benieuwd hoe deze kwestie afloopt.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent contract te vroeg gestart

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste lobo81,

U liet op 25 mei weten dat u een klacht heeft over de ingangsdatum van uw contract. We willen hier natuurlijk snel een oplossing voor vinden. Daarbij hebben wij uw klantnummer en forumnaam nodig. Mail deze naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Gesloten