Tot mijn grote verbazing kwam ik er via de website zoover achter, dat er geen enkel appartement gerenoveerd was. Dit werd bevestigd door het hotel, nadat ik zelf actie ondernam en een mail gestuurd had. Er is niks gerenoveerd. Wij hebben wel geboekt voor een gerenoveerd appartement, bij boeking aangegeven in nieuwbouw te willen zitten, en dit blijkt nu niet het geval te zijn. In de reisgids staat ook een foto van het gerenoveerde appartement. De realiteit blijkt echter heel anders te zijn.
Via D-Reizen kreeg ik te horen dat het probleem al sinds Maart 2012 bekend is bij Neckermann. Als het probleem al 2 maanden bekend is, waarom is dan geen enkele reiziger hiervan op de hoogte gesteld? Het is dat ik er zelf achter kwam door nog eens op internet te zoeken, maar er is geen enkel bericht vanuit Neckermann naar mij toegekomen dat het appartement niet gerenoveerd is. En dat terwijl ik daarvoor wél geboekt heb, en zelfs aangegeven heb alleen in nieuwbouw te willen zitten. Het fraaie is ook nog eens, dat het woord ‘gerenoveerd’ wel van de Neckermann-site afgehaald is. Afgaande op de reisgids en websites, hebben wij geboekt voor een gerenoveerd 1-kamer appartement. Als ik dus die bewuste dag niet op de zoover-website had gekeken, zou ik pas bij aankomst geweten hebben in een oud appartement terecht te komen. Een enorme blunder van Neckermann, door niks te laten weten aan mij. Omboeken naar een ander complex met dezelfde kwalificaties en prijs is nagenoeg onmogelijk. Het is juni: vrijwel alles zit vol. Datgene wat niet vol zit is of van mindere kwaliteit, of ik moet inleveren op het appartement zelf (geen zeezicht, hotelkamer ipv appartement etc.). Daarnaast kan ik naar een eventuele vroegboekkorting wel fluiten, waardoor wij niks hebben kunnen vinden voor dezelfde prijs en kwaliteit. Wij hebben bewust voor een gerenoveerd appartement geboekt, krijgen dit niet en kunnen het verder zelf uitzoeken. Geen enkele berichtgeving van Neckermann hierover, terwijl het toch zeker voor mij van essentieel belang is. Het vakantieplezier van mij en mijn vriendin is bij deze al enorm gedaald, terwijl wij ons er zo op verheugden.
Net ook contact gehad met Neckermann zelf: ze vinden de kamer geen essentieel onderdeel van de vakantie en doen er daarom niks aan, ondanks vele andere klachten. Neckermann bepaalt toch niet wat de klant essentieel vindt? Ik heb bij boeking aangegeven wél in een vernieuwde kamer te willen zitten en ik vind het dus essentieel. Zij vonden het blijkbaar ook relevant, anders hadden ze het niet in de reisgids vermeld.
Wat kan ik hieraan doen? Na eindeloos bellen met Neckermann komen wij niet verder en houden ze vast aan hun standpunt. Bedankt alvast
