LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal en hun fratsen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Winterman

Re: PayPal en hun fratsen

Ongelezen bericht door Winterman »

Och schreef: Met uw PayPal rekening kunt u ook geld overmaken per e-mail. Bijvoorbeeld om geld in te zamelen voor een cadeau of een restaurantrekening te delen.

Ook ingewikkelde overboekingen naar het buitenland behoren met een PayPal account tot het verleden.
Klopt. In een restaurant kan een ieder met zijn mobieltje een bedrag van zijn PayPal rekening overmaken en zo zijn deel van de rekening betalen.
Mits het restaurant daar aan mee werkt en dat zijn er nog niet veel.

Boekingen naar het buitenland gaan inderdaad veel makkelijker zo.

Boekingen naar je vriendin via bank-paypal-paypal-bank aan de ander kant weer niet. Dat ziet er nog al raar uit als ban-bank of gewoon cash ook mogelijk is.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Och schreef:Type PayPal eens in op trosradar en dan zul je zien dat ik niet de enige ben met klachten sterker nog op internet is er heel veel van dit soort klachten te vinden!!

Op het gevaar af in herhaling te vallen - waarom nog in vredesnaam zo`n beroerd bedrijf als paypal gebruiken?
Fouten, onrechtmatige blokkeringen en een willekeur bij de buyer of seller protection - waardoor mensen met schade blijven zitten ...

En dan TOCH NOG er gebruik van maken?

Terminaal optimistisch?

Sorry - maar paypal gebruiken tegenwoordig is m.i. bewust het risico op geld kwijtraken lopen.

Och

Ongelezen bericht door Och »

Ja we weten het,we hadden eerst de boel moeten checken op internet voordat we in zee gingen met PayPal en daar hebben we erg veel spijt van!!

We hebben ze een kwade mail gestuurd met de mededeling dat we geen copies meer gaan versturen dat ze die namelijk al hebben en dat ze een x aantal uur krijgen om de beperking eraf te halen zo niet dan schakelen we een advocaat in!!
Naast dat zijn we ook een gerechtsdeurwaarder aan het zoeken!!
Want ons geld krijgen we hoe dan ook terug en we willen dat ons account dan direct gesloten gaat worden!!
Guardian72 schreef:
Och schreef:Type PayPal eens in op trosradar en dan zul je zien dat ik niet de enige ben met klachten sterker nog op internet is er heel veel van dit soort klachten te vinden!!

Op het gevaar af in herhaling te vallen - waarom nog in vredesnaam zo`n beroerd bedrijf als paypal gebruiken?
Fouten, onrechtmatige blokkeringen en een willekeur bij de buyer of seller protection - waardoor mensen met schade blijven zitten ...

En dan TOCH NOG er gebruik van maken?

Terminaal optimistisch?

Sorry - maar paypal gebruiken tegenwoordig is m.i. bewust het risico op geld kwijtraken lopen.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Zo!!!

Daar hebben ze vast niet van terug!
Och schreef: We hebben ze een kwade mail gestuurd

Rmverbaan

Ongelezen bericht door Rmverbaan »

Is het probleem al opgelost ik heb namelijk ook een probleem en ik wil alleen maar me geld terug op 1 paypal account. Na alles wat ze me nu al aan heb gedaan wil ik toch één rekening overhouden omdat het toch wel handig is maar ze moeten niet zomaar een blokkering zonder opgave van reden doen.

Och

Ongelezen bericht door Och »

Rmverbaan schreef:Is het probleem al opgelost ik heb namelijk ook een probleem en ik wil alleen maar me geld terug op 1 paypal account. Na alles wat ze me nu al aan heb gedaan wil ik toch één rekening overhouden omdat het toch wel handig is maar ze moeten niet zomaar een blokkering zonder opgave van reden doen.

Nee,het probleem is nog niet opgelost!!
Wel een geschil gewonnen terwijl we niets hebben aangeleverd :?
Daarnaast hebben ze nu het geld in reserve gezet alleen kunnen wij nog steeds geen geld terugboeken naar onze rekening!!
Al werdt ons wel medegedeeld dat we een x bedrag konden terugboeken naar onze rekening!!
Kortom we kunnen nog niets!!
Ik zou maar oppassen aangezien ze die andere rekening van jouw ook zo kunnen blokkeren!!

davea

Ongelezen bericht door davea »

Ik doe het altijd als volgt

op het moment dat je geld op je paypal account wilt zetten, moet je dit eerst overmaken naar Paypal. op het moment dat zij je account en geld blokkeren kan je helemaal niks meer met je geld en moet je op Paypal wachten.

Ik doe het heel anders. Ik maak een tweede dummie account aan. Vanuit dat account stuur ik een betalingsverzoek naar mijn eigen 'echte'account. Dit is uiteraard het bedrag dat ik nodig heb voor mijn aankoop.

Vervolgens ga ik naar mijn eigen account, en ik accepteer en doe de betaling als uitgestelde bankbetaling, waarna het bedrag wordt afgehouden van je bankrekening. Op het moment dat je op je bankrekening ( meestal de volende dag al ) ziet dat het bedrag is afgeschreven van je bankrekening, dan duurt het nog 6 tot 8 dagen eerdat het op je dummy account staat. Ga dan nu naar je dummy account, en cancel/annuleer de transactie via het knopje details ( uiteraard nog voordat het bedrag op die rekening staat, anders valt er weinig te annuleren, maar wel nadat het bedrag is afgeschreven van je bankrekening) Vervolgens krijg je op je eigen account een bericht dat de betaling is geannuleerd, en wordt terug gestort op je Payal rekening. Voilla!! saldo op je paypalrekening zonder dat je het hoeft te storten. Doe dan nu je betaling.

Mocht Paypal op wat voor manier dan ook je account bevriezen met je Paypal saldo, vergeet dan niet dat de allereerste transactie begon met een automatische incasso vanaf je bankrekening ( uitgestelde bankbetaling via betalingsverzoek )Deze laat je storneren, en je hebt je geld terug. Je hebt immers geen schuld bij Paypal, want zij gaan dat bedrag in midering brengen op je account na je stornering. Echter kom je dan netjes op 0 uit, en kunnen ze helemaal niks beginnen.

Accounts bevriezen prima, maar niet in mijn tijd

Tjee

Ongelezen bericht door Tjee »

Voor kleine bedragen buiten de E.U. is een gewone bank overboeking gewoon te duur: €20- overboekingskosten + €5,- "correspontentie" kosten per betaling. Niet handig, als je een besteding onder de 100 euro doet. Paypal brengt 4% van het overgeboekte bedrag in rekening bij de ontvanger. Voor elke dollar die je overboekt betaal je dus 4 dollarcent.

Ik bestel altijd heel voorzichtig:
Wil ik 10 artikelen van bijvoorbeeld 1 dollar kopen op Ebay, dan bestel ik bij 10 verschillende verkopers elk 1. Zo spreid ik het risico. Gaat er iets mis, dan meld je dat bij de verkoper en aan de reactie zie je meteen welke verkoper betrouwbaar is. Wil ik wat meer besteden, dan doe ik dat bij handelaren die eerder betrouwbaar bleken. Zo doe ik dat al jaren, zonder problemen.

Ebay waarschuwt je automatisch, wanneer je een Paypal procedure moet starten voor een niet ontvangen artikel. Als je iets niet ontvangt, dan meld je dat en de handelaar krijgt bericht. Die kan alsnog leveren, of geld terugstorten. Jarenlang kon ik zo zonder problemen kopen en betalen via Paypal.

Afgelopen jaar, kwamen er veel kleine aankopen niet aan. Bestedingen van 1 of een paar dollar. Sommige handelaren reageerden helemaal niet op vragen, andere gaven uitleg: Het verzendbedrijf weigerde artikelen met lithium batterijen te verzenden. Veel pakjes kwamen bij de verkopers retour. Ze hadden wel een verzendbewijs, maar door mijn melding en hun retour ontvangen pakjes, wisten de handelaren dat ik niets had ontvangen. Verkopers die te goeder trouw waren, betaalden me terug via Paypal. Paypal stortte dat weer terug op mijn creditcard rekening, waardoor ik daar een positief saldo kreeg. Tot zover geen groot probleem.

Maar tot mijn verbazing reageerde Paypal met "beperking" van mijn Paypal account. Ik kreeg eerst nog een email met bericht dat ze informatie nodig hadden, maar toen ik vroeg welke informatie ze wilden, kwam er niets dan herhaling van standaard briefjes. Ik heb ze op de hoogte gebracht van het transport probleem, maar ze stellen botweg dat er veel problemen waren met mijn bestellingen en dat er dus sprake is van onvoorzichtigheid of fraude. Er is geen bezwaar tegen de beslissing mogelijk is en alles wat aan mijn naam, adres en rekeningnummers is geliëeerd is, zal ook beperkt worden.
Dat vind ik behoorlijk grof.

Dat ik nu geen kleine bestedingen meer kan doen buiten de E.U. is lastig. Kwalijker vind ik het, dat ze nu ongelimiteerd toegang hebben tot mijn bankrekening en creditcard saldo. De "beperkte" rekening kan niet opgezegd worden en ik kan geen bankrekening of creditcard verwijderen van het Paypal account. De enige manier om me tegen leeghalen door Paypal te verweren, is het opzeggen van de creditcard en bankrekeningen bij een bank die er feitelijk niets mee te maken heeft. En dat geeft dan nog meer problemen met mijn betalingsverkeer.

Banken zijn oppermachtig, maar tot voor kort werd niet zomaar iedereen toegelaten als bankinstelling. Paypal is nog maar enkele jaren geleden toegelaten als bankinstelling. Ze gedragen zich niet als een solide bank. Ik verwacht dat een echte bank zo niet met zijn klanten mag omgaan.

De Paypal klachtenprocedure functioneert niet, als het gaat over klachten betreffende hun eigen handelen. Bestaat er een klachtenprocedure voor melding van een bankinstelling die in de fout gaat?

Gesloten