LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte CD’s niet af te spelen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
NiKe [fam.n.h.kelderman@tiscali]

Re: Gekochte CD’s niet af te spelen

Ongelezen bericht door NiKe [fam.n.h.kelderman@tiscali] »

Hetzelfde geldt voor dvd's van bijvoorbeeld "Drie Musketiers" die maar liefst 3x is omgeruild en uiteindelijk, nadat ik de schuld kreeg vanwege het gebruiken van ondeugdelijke apparatuur, kreeg ik m'n geld terug. De meest geavanceerde apparatuur geeft de grootste problemen... De muziek- en filmbranche zelf moedigt hiermee aan copieen te gaan maken/kijken/luisteren. Voor een paar eurootjes plug en play! Jammer trouwens Marco B. dat jouw dvd's "Zien" en "Live in de Kuip" de meest gedupliceerde dvd's van de eeuw zijn, ondanks het feit dat je voorlopig geen cd's wil maken om die reden. Jij verdient beter...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Steeds vaker dat gereutel van artiesten, internet, mp3, bla bla kopieeren, het gaat oh zo slecht daardoor. Dus gaat Marcootje dvd's maken die worden niet gekopieert :lol: Ze weten echt niet waar ze over kletsen, wat de huisige consument wilt, wat voor mooie technieken er zijn voor muziek. Ze rattelen elkaar allemaal na, mp3 mp3 internet internet, ondertussen weten ze geen ruk wat het nu werkelijk allemaal is. Ze hoort ze regelmatig dingen zeggen die gewoon niet kloppen. Alsof het een monster is dat in de bossen leeft dat niemand ooit gezien heeft. Het resultaat is duidelijk, ze proberen tegen de rivier in te zwemmen ipv met de stroming mee. Ze snappen het niet en zullen het ook nooit snappen. Het mooie is dat de normale mens het wel snapt en dus het boeltje gaat opbouwen. Grappig hoe een miljarden industrie niet kan wat een paar hobbyisten zo gedaan hebben :D

claudandus

Ongelezen bericht door claudandus »

hoi iedereen even een kklein truukje om de gewraakte cdtjes tochb af te kunnen spelen men neme 1 viltstift edding permanent 300 men kleure de ring zorregvuldig zwart en voila sucses verzekerd wel op eigen risico ps proberen is op gehgeel eigen risico groetz claudandus

Gast

Leuk idee om geld te verdienen. Zo'n stickerpakket op de markt brengen dat ipv bovenop de cd precies op de beveiliging ring onder gaat zitten :D

rolf [[email protected]]

Ongelezen bericht door rolf [[email protected]] »

Hallo allemaal, te belachelijk voor woorden, om een cd af te spelen moet ik eerst..... en kopie maken!! Ik denk dat de muziekuitgevers de cd weg willen hebben. Legaal downloaden heeft de toekomst. En dan? nou, zie onderstaand..... Van: http://www.museekster.com/nieuws.htm#Prijsverhoging Als je verwacht dat legaal downloaden binnenkort veel goedkoper gaat worden, kom je van een koude kermis thuis. De platenindustrie heeft aangekondigd dat de prijzen in de Verenigde Staten deze zomer omhoog gaan. De huidige prijs van circa 99 dollarcent per nummer vinden ze te laag. Ze zijn van plan deze te verhogen naar 1,25 dollar of misschien zelfs naar 2,49 dollar! Downloaden wordt zo duurder dan het kopen van een cd! rolf

Gast

Als de (beveiligde)cd word gelezen in de cd speler is hij altijd simpel te back up'en.Als zetten ze er 100 beveiligingen op de cd,spelen moet ie,en een back up nodig?plug simpelweg de cd speler in de pc ,druk op play and record,en viola!!Lekker ouderwets"tapen",en lekker luisteren

penkie [[email protected]]

Ongelezen bericht door penkie [[email protected]] »

hallo bezoekers lekker bezig de platen maatschappij maar toch een oplossing doe je cd in de cd brander en start easy cd creator op klik op het icoon van het station waar de cd in zit dan zie je de nummers verschijnen die op de cd staan druk op nummer 1 en dan in het midden staat converteren naar maak een map met het cd label { de naam dus } en dan opslaan en hij converteert het nummer naar de map en gelijk is de beveiliging eraf als je alle nummers hebt gedaan kun je de cd branden breng daarna de cd terug naar de winkel en klaar is kees toch vreemd dat je de gewone cd,s niet af kunt spelen op de normale wijze waar zijn ze bang voor kijk eens in de landen om ons heen hoeveel goedkoper de cd,s en dvd;s zijn nederland word wakker groeten penkie

mikey24

Ongelezen bericht door mikey24 »

Hoewel ik niemand wil aanzetten tot het massaal kopiëren van cd's wil ik toch melden dat het niet zo moeilijk is dat men denk. Er is gewoon een legaal programma te koop die alle beveiligen omzeilt. Zo kan je toch een CD kopiëren en na het branden gewoon luisteren in iedere CD/DVD speler waar je 'm voor gekocht hebt. Ik weet niet op ik deze link mag plaatsen maar ik doe het maar. Wordt wel weg gehaald als het niet mag. http://esd.element5.com/product.html?pr ... klink=http%

Gast

Copycontrol op cd.'s is ook flauwekul! Iemand die echt zo'n cd wilt copiëren, krijgt dat toch wel voor elkaar met een geavanceerdprogramma. Die platenmaatschappijen kunnen dan wel denken dat ze slim zijn, maar ze vergeten een ding en dat is, een beveiliging is nooit 100% waterdicht. Wat krijgt men nu met die idiote beveiliging op cd en/of dvd? Dat men muziek of film bij een of andere programma download, platenmaatschappijen e.d. failliet.! Van mij mag het trouwens ook. Na het horen en lezen over dit probleem, koop ik helemaal geen muziekcd.'s meer, ik haal mijn muziek wel ergens anders vandaan.

Gast

Waarschijnlijk kun je ze wel thuis afspelen en niet bij de Tros.

Hansi2124
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

@Gast:
Zo kun je het wel beluisteren op een muziekspeler van de fabrikant, een zgn. iPod, maar je kunt de muziek niet converteren naar MP3 om ze vervolgens af te spelen op jouw MP3 speler. Je kunt de muziek wel 1x branden.
Dat deze beweringen niet juist zijn, blijkt uit de volgende quotes vanaf de Amerikaanse Applesite:
For just 99¢ each, you get high-quality AAC music files that won’t disappear at the end of the month, or ever.
purchase and download the music you want for just 99¢ per song. You can burn individual songs onto an unlimited number of CDs for your personal use, listen to songs on an unlimited number of iPods and play songs on up to five Macintosh computers or Windows PCs. And the iTunes software works so smoothly on both platforms that you can share music with any combination of Macs and Windows PCs on a local area network — regardless of whether you’re running iTunes on a Mac or PC.
http://www.apple.com/itunes/store/ En uit MacOSX.nl http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=842:
iPoding lezer 'Nyte' heeft ontdekt dat Roxio's Toast Titanium beschermde AAC-bestanden kan converteren naar AIF-formaat. Hij schrijft er het volgende over: If you drag protected m4p (AAC) files from iTunes right to a Toast Titanium "Audio CD" window, they convert to AIF format without a hitch (as long as the machine is authorized). From there you can save the AIF files to wherever, or burn a CD. It looks like Toast makes the Quicktime call to convert the m4p to AIF without restriction, whereas iTunes 4 or QuickTime Player have built-in prevention against this. I'd hate to see this facilitate "swapping", but it could be useful to create mp3's for an mp3-only playback device (with some quality loss of course) without having to burn a CD first. Also, it could be used to burn Music Store CDs for people with CD burners unsupported by iTunes 4. Er is nog een ander programma dat deze conversie kan maken, namelijk het programma Amadeus II.
Dus hetgeen "Gast" hierboven beweert, blijkt onjuist te zijn.

WipKip

Ongelezen bericht door WipKip »

Ik lach mij helemaal te pletter om die beveiligingen, daar heb je diverse programma's voor om die met alle gemak van de wereld te omzijlen. Het ene programma maakt een kopie 1 op 1 en de ander maakt er mp3tjes van. Misschien begrijpt de platen industrie nu waarom er zoveel mp3tjes worden gedownload, die zijn namelijk wel af te spelen!!!

sjowie [[email protected]]

Ongelezen bericht door sjowie [[email protected]] »

Ik heb zelf niet zoveel last van de cd's met software, omdat ik ze zelf rip naar een normale cd, met minimale geluidskwaliteit verlies. Dit doe ik met Easy CDA Extractor, En door het om te zetten in .wav of .ape heb ik geen kwaliteits verlies en wel mijn muziek, zonder die software. Het blijft alleen wel een nadeel dat ik de orginele cd, alleen maar kan af spelen op 1 van de 5 cd-spelers in mijn huis. En daarom heb ik ook besloten om alleen maar cd's te kopen als ze echt niet te downloaden zijn of ik de band respecteer, of wanneer er geen irritante software opstaat. Maar wat ik ook zal doen, ik blijf tot de conclusie komen dat die irritante software eraf moet en zelfs verboden moet worden, je wordt gewoon teveel beperkt in de rechten die je hebt als consument.

pjahk

Ongelezen bericht door pjahk »

Al die tips om de kopieerbeveiligde CD's te branden zijn leuk, maar natuurlijk geen oplossing. CD's moeten in elke CD speler afgespeeld kunnen worden. Als iedereen eerst kopieerbeveiligde CD's gaat kopieren om ze te kunnen afspelen dan lossen we toch het probleem zelf op? Zo krijgen ze bij de platenmaatschappijen nooit in de gaten dat ze een inferieur product verkopen.

Steven

Ongelezen bericht door Steven »

De prijzen van CD's zijn in de afgelopen jaren explosief gestegen, en de gevarieerdheid van het aanbod is al even explosief gedaald. Platenmaatschappijen duwen de (verwerpelijk jonge) doelgroep voor 20 euro per CD de ene na de andere hype door de strot. Voor echte artiesten is weinig plaats. Tegenwoordig is er eerst de hype en dan de muziek (denk Idols). Voor HEEL veel geld dus. Gevolg: downloaden, natuurlijk, vanzelfsprekend. En dan komt er een kopieerbeveiliging. En zijn wij allemaal boos omdat de CD's niet eens meer af te spelen zijn. Te kopiëren zijn ze overigens nog altijd, sterker nog, als je ze kopieert kun je ze daarna WEL afspelen. Wel grappig: de platenmaatschappijen zien zich genoodzaakt hun artiesten zo sterk te beveiligen dat niemand hun muziek nog kan beluisteren, wat in het geval van veel van die artiesten misschien wel een zegen is... Hoe dan ook, door al het downloaden (zeggen de platenbonzen) worden er minder CD's verkocht en moeten de prijzen omhoog. Maar er zijn dus mensen die die dure CD's WEL gewoon kopen! Sterker nog, in de stad hier vlakbij ligt een MediaMarkt tegenover een Free Record Shop. Nu heeft laatstgenoemde winkel de meest ironische naam die je je kunt voorstellen, want CD's zijn nergens duurder dan bij FRS. Maar geloof het of niet, de pubers kopen er bij de bosjes. En dat terwijl EXACT dezelfde CD's dus aan de overkant van de straat liggen voor minstens 5 euro minder... En kijk, DAT is dus het probleem. Zo lang winkels als FRS (ook een van de deelnemers aan de muziekbusiness-vriendjespolitiek) CD's vijf tot tien euro duurder in de winkel kunnen leggen en daar niet failliet aan gaan, wordt het 'gelijk' van de platenmaatschappijen bevestigd; zie je wel dat de consument best 24 euro voor een CD wil betalen?

Reneetje [[email protected]]

Ongelezen bericht door Reneetje [[email protected]] »

tsja, inplaats dat de industrie slim gebruik gaat maken van het gat dat internet heet, zodat men een duidelijk alternatief kan bieden voor het illegaal (vaak mindere kwaliteit) downloaden van muziek, graaft men de kuil waar men al lang geleden in is gevallen, nog wat dieper uit! De cd is al enorm aan populariteit aan het verliezen, maar dit zal zeker niet helpen het weer op te krikken. Dat de cd aan populariteit verliest komt slechts in heel kleine mate door internet, maar eerder door de enorme populaire muziek-dvd, daar stijgt de verkoop juist van. Ik weet niet wat voor adviseurs er in de platenindustrie werken, maar ik zou zeggen, "ontsla ze maar, en neem iemand in dienst die er echt kijk op heeft." Want eigenlijk is het wel een beetje zielig voor ze zo.

Gast

schandalig, ik blijf lekker mp3 downloaden

Red Fox

Ongelezen bericht door Red Fox »

Handig van de platen/cd-fabrikanten, moeten ze blijven doen. Hele goede stimulans om het downloaden te promoten. Heren paltenbazen : GA ZO DOOR . . . . sukkels. :P

Sterretjes [[email protected]]

Ongelezen bericht door Sterretjes [[email protected]] »

Wij hebben de cd van blof gekocht en ook die is beveiligd. Waardoor wij in de auto deze cd dus niet kunnen afspelen. Erg vervelend, dat is tenslotte toch waarom je een cd koopt! Jennifer

Ichikoh

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Ik heb pas geleden via m'n vaste adres de laatste CD van Swing Out Sister besteld (ja ze bestaan nog), dit duurde even (3 weken) want deze wordt alléén nog maar in Japan geproduceerd, inmiddels is hij ook in de UK verkrijgbaar, echter geen Japanse persing. Deze kost mij 35,-- Euri. De UK-versie ook. Inmiddels is hij ook via Amazon in de US of A te koop voor 12,-- Dollar + 5,-- ++ aan verzendkosten, je kan mij niet vertellen dat hier het verschil zit, dat er ruim 18,-- aan tussenhandel in de broekzak verdwijnt. Volgens mij moeten de popgroepen al jaren aan de geeuwhonger liggen. Als er geen markt is voor bepaalde muziek moet je het van ver halen echter dan betaal je een godsvermogen, indien je het via Internet haalt, neem je het risico dat de douane niet z'n grijpgrage vingertjes er langshaalt en je nog op een extra 'acceptje' vergast. Ik ben best bereid om meer te betalen en ik heb in het verlede ook wel gedownload echter muziek die gewoon niet meer te verkrijgen is. Ik heb van Swing Out Sister ook alléén maar originelen, liefhebbers willen geen nep en dan heb ik het niet over kopietjes voor in de auto. Vooral zielig als je aangehouden word en de politie durft te beweren dat je illegaal CD's hebt gebrand. Ik kon de volgende dag bewijzen dat ik de originele exemplaren had, de kopietjes waren inmiddels al 'vernietigd', ja, ja, dan kun je protest indienen maar dat kost meer tijd.

Gesloten